Kofferruimte

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Pieter
Forum newbie

Kofferruimte

Bericht door Pieter » do 15 mar 2012, 09:04

Ik zie dat de Up de bekleding van de kofferruimte helaas wat minimaal heeft gehouden. Bij mijn C1 waren de wielkasten nog gestoffeerd en de achterzijde van de achterbank niet, bij de Up is het precies omgekeerd. Ik denk erover om stootstrips op het staal van de wielkasten te plakken zodat de spullen die achterin staan er niet steeds tegenaan bonken (geeft maar krassen). Of hebben jullie betere tips?
Blij in m'n uppie!

Ron UP
Forum eindbaas

Re: Kofferruimte

Bericht door Ron UP » do 15 mar 2012, 10:03

Gewoon wat soepele vloerbedekking kopen en plakken met BisonTIX (geen Bisonkit) heb ik bij mijn Transporter toen ook gedaan in de laadruimte....

Check mn album hieronder maar ff.......
http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Groet Ron
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Piedro
Vagling liefhebber

Bericht door Piedro » do 15 mar 2012, 10:38

Erg netjes gedaan, Ron! Ik denk er ook over om dan zoiets te doen, maar wie weet komt er straks een passende after-market oplossing voor. Bagageruimte met dubbele bodem wil het 'probleem' ook wel voor een deel verhelpen. Een minder mooie, maar veel goedkopere en snellere oplossing is om aan beide zijden een stuk dik karton op maat te knippen/snijden. Kan er ook weer gemakkelijk uitgehaald worden (zal denk ik wel nodig zijn als je de dubbele bodem wilt gebruiken). Of gewoon een plaid in de kofferbak leggen, dat kan natuurlijk ook.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » do 15 mar 2012, 10:40

Thanks , zo'n laadruimte was veel werk hoor, met 2 man van smorgens 8 tot middernacht aan t plakken geweest, was er wel lekker high van geworden :D
Karton...............tja ik weet niet, lijkt me niks eigenlijk, gewoon plakken !! ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » do 15 mar 2012, 10:45

Piedro schreef:beide zijden een stuk dik karton op maat te knippen/snijden. Kan er ook weer gemakkelijk uitgehaald worden (zal denk ik wel nodig zijn als je de dubbele bodem wilt gebruiken). Of gewoon een plaid in de kofferbak leggen, dat kan natuurlijk ook.
karton is wel effectief , maar ziet er natuurlijk niet uit :shock:
maar een plaid is wel een hele goede en simpele oplossing !! slim!
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Piedro
Vagling liefhebber

Bericht door Piedro » do 15 mar 2012, 10:48

Ron UP schreef:Thanks , zo'n laadruimte was veel werk hoor, met 2 man van smorgens 8 tot middernacht aan t plakken geweest, was er wel lekker high van geworden :D
Dat geloof ik graag, haha. Maar het resultaat mag er zeker wezen! Je zou toch bijna met de achterdeuren open gaan rijden ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Pieter
Forum newbie

Bericht door Pieter » do 15 mar 2012, 14:39

Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik ben niet zo handig, maar als ik naar de foto's van de VW bus kijk, dan zou ik het wel willen proberen. Wat voor vloerbedekking heb je precies gebruikt?
Blij in m'n uppie!

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » do 15 mar 2012, 16:56

Je moet vloerbedekking hebben,meestal de goedkoopste, van carpetland ofzo met een viltlaag aan de onderkant, geen jute dat is veel te stijf, mbv bisontix kun je de vloerbedekking goed zacht maken vervormen. Iets van 20 euro per strekkende meter....

eas
Vagling liefhebber

Bericht door eas » do 15 mar 2012, 17:27

Ron UP schreef:Je moet vloerbedekking hebben,meestal de goedkoopste, van carpetland ofzo met een viltlaag aan de onderkant, geen jute dat is veel te stijf, mbv bisontix kun je de vloerbedekking goed zacht maken vervormen. Iets van 20 euro per strekkende meter....
en 4 meter breed , kan je de hele up mee inpakken :lol:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Pieter
Forum newbie

Bericht door Pieter » do 15 mar 2012, 18:21

Ron UP schreef:mbv bisontix kun je de vloerbedekking goed zacht maken vervormen.
Je smeert de tix dan flink dik op de achterkant en de weekmakers in de lijm doen de rest? Is het vilt dan voldoende zacht om om die wielkasten te leggen? Dat zou perfect zijn!
Blij in m'n uppie!

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » do 15 mar 2012, 20:43

Ja klopt, het vilt wordt dan lekker zacht en je kunt het goed vervormen dan !!!

v up
Forum newbie

Bericht door v up » di 22 jan 2013, 16:20

Ik heb mijn kofferruimte bekleed met zelfklevende stof, ziet er een stuk netter uit
Bijlagen
IMG066.jpg
IMG066.jpg (230.68 KiB) 18341 keer bekeken

enie-up
Vagling liefhebber

Bericht door enie-up » di 22 jan 2013, 16:46

v up schreef:Ik heb mijn kofferruimte bekleed met zelfklevende stof, ziet er een stuk netter uit
En waar koop je dat dan :?:

v up
Forum newbie

Bericht door v up » di 22 jan 2013, 16:49

Ik heb het bij de automat gehaald, word voor hoedenplanken en luidsprekerombouw gebruikt, 1 rol is genoeg en kost ongeveer
17 euro,

v up
Forum newbie

Bericht door v up » di 22 jan 2013, 16:53

Ff foto met klep open, midden rond de slotvanger zit een rubber stuk.
Bijlagen
20130122_165309.jpg
20130122_165309.jpg (99.86 KiB) 18325 keer bekeken

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » di 22 jan 2013, 16:54

Wat is de automat - de naam zegt me niets. Maar ben wel erg nieuwsgierig erna daar ik het ook op de planning heb staan.

Was het een beetje makkelijk om te doen - hoe ben je te werk gegaan?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

v up
Forum newbie

Bericht door v up » di 22 jan 2013, 17:04

Is gewoon een automaterialen winkel, zullen ongetwijfeld veel meer winkels dit verkopen. Ik wilde alleen wel de zelfklevende variant, die kan je namelijk altijd weer zonder schade aan de lak eraf halen, qua montage heb ik de twee bovenste kunststof delen losgemaakt om erachter door te kunnen plakken. Zit met 1 schroef vast, deze zie je als je de leuning een stukje naar voren doet. Rest van het paneel zit geklikt. Ik heb het er niet helemaal afgehaald omdat een ander paneel er voor zit. Maar zo heb je ruimte genoeg.

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » di 22 jan 2013, 17:17

OK dan ga ik eens bij automateriaal zaken zoeken + erop letten dat de stof zelfklevend is. Is het nadat de stof erop zit nog een beetje te verschuiven of moet ht in 1 keer goed zitten?

Goede tip de kunststofdelen loste maken - dan valt de stof daar mooi onder en zit je niet priegelen om het mooi te kunnen laten aansluiten. Wat heb je trouwens voor rubber rondom het slot gebruikt?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » di 22 jan 2013, 18:23

Vergeten te vragen hoeveel stof heb je nodig gehad?

v up
Forum newbie

Bericht door v up » di 22 jan 2013, 18:29

Volgens mij zat er voor 75x150 op de rol

Plaats reactie