Tornado red is the new black - Spoiler P7

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado red is the new black - DAP p6

Bericht door Xanderv » ma 14 mei 2018, 14:46

Hey Bert,

De motorkap is op zich zo klaar hoor alleen zat ik in de volle zon en dat werkt gewoon niet lekker.
Ik denk dat alleen het polijsten in een half uurtje wel lukt, alleen de eerste keer moet je even onder de knie krijgen hoe snel je moet bewegen (en dat is vrij langzaam). Hoe langzamer je beweegt hoe strakker het resultaat.

Het dak had ik volgens mij in anderhalf uur klaar dus dan lukt de motorkap wel in de helft ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Tornado red is the new black - DAP p6

Bericht door N!jntje » ma 14 mei 2018, 15:53

Paar tipjes vanuit mijn kant (misschien werk je al zo):

Druk geven met een Dap is eigenlijk niet nodig. Hierdoor zal op moeilijke bollingen je pad ook niet stilstaan. Zet je wel druk op je bollingen kan je pad stilstaan en je steunschijf doordraaien. Dit resulteert in een kapotte pad.

Leg je snoer over je schouder. Je zult niet de 1e zijn die krassen krijgt van een snoer die tegen je lak aan beweegt.

Werk met een testspot. Zelf doe ik dit vaak op het zijpaneel van de motor. Dit aangezien je dan resultaat op een klein vlak kunt zien. Hierdoor kun je een stappenplan opbouwen om tot het mooiste resultaat te komen.

Ik las dat je van veloce naar finale ging. Deze stap is eigenlijk te groot naar mijn mening. Veloce is een vrij heftige korrel en de finale is alleen om minimale swirls weg te halen/af te werken. Ik raad je aan om mezzo daartussen te gebruiken. Tevens gebruik ik veloce nooit boven stand 4. Dit aangezien hij dan redelijk snel verkorreld waardoor het product niet meer nat blijft en dus niet meer werkt.

Masking tape: een must bij rubbers. Kom je er 1 x op met polijstmiddel dan is het een groot vloekconcert om het er weer 'perfect' vanaf te halen.

Tevens is black hole een top product voor extra diepe glans. Wel zitten hier producten in waardoor de standtijd van je wax minder lang zal stand houden. Tevens zitten er een hoop fillers in. Gebruik een glaze of wax dus nooit tijdens een testspot. Hier kun je je namelijk goed op verkijken hoe slecht of goed je polijstwerk is. (Dit is geen oordeel maar een tip :lol: )

Verder veel plezier met polijsten.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado red is the new black - DAP p6

Bericht door Xanderv » ma 14 mei 2018, 20:27

Thnx voor de tips!
Bij carclean werd gezegd dat het gewoon kon om van veloce naar finale te gaan. Maar misschien toch maar een stap er tussen bouwen. Jij hebt volgens mij een aardig rugzakje aan ervaring. Wat ik al zei in de zon kon ik ook niet veel proberen.

Voor de rest heb ik de meeste dingen we redelijk gedaan zoals je zegt. Wel een fijne aanvulling over de black hole.

Volgende keer ga ik in het bedrijf van mijn schoonvader prutsen dan heb ik wat meer tijd. Ik denk dat heel veel gewoon ervaren is en voor de rest de tips meenemen van andere mensen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado red is the new black - spoiler p7

Bericht door Xanderv » za 07 jul 2018, 22:45

Nou dankzij Nicole aan een orignele monte carlo spoiler kunnen komen!

Deze week de tijd gehad om deze te monteren en ik ben er weer erg blij mee! Het is maar een klein dingetje maar daardoor lijkt de kont voor mijn gevoel een stuk minder rond.

Afbeelding

Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Tornado red is the new black - DAP p6

Bericht door arend van duijn » zo 08 jul 2018, 11:27

Staat goed !! Klasse !!

MatthijsZandbergen
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 16:24

Re: Tornado red is the new black - DAP p6

Bericht door MatthijsZandbergen » zo 08 jul 2018, 21:07

spoiler ziet er zeer net uit. Enig idee waar deze ooit besteld is ? ben al even opzoek naar een knappe spoiler maar kan niks vinden :cry:

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado red is the new black - Spoiler P7

Bericht door Xanderv » zo 08 jul 2018, 22:40

Poeh matthijs dit is een originele van skoda dus denk de skoda dealer maar daar zit wel een prijsje aan vast. Ik zal later kijken of ik het nummer nog heb.

Artikelnummer is 1ST 071 640B
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Tornado red is the new black - Spoiler P7

Bericht door Bertjuh » wo 11 jul 2018, 07:47

Ziet er goed uit..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tornado red is the new black - Spoiler P7

Bericht door Tom Westendorp » wo 11 jul 2018, 10:35

Wow wat dik!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Tornado red is the new black - Spoiler P7

Bericht door Utah » do 12 jul 2018, 02:42

Mooi resultaat!
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Tornado red is the new black - Spoiler P7

Bericht door Nicolewhiteup! » vr 13 jul 2018, 09:46

Hij staat super. Leuk om te lezen hoe blij je er mee bent.

Gebruikersavatar
Tony
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 22:01

Re: Tornado red is the new black - Spoiler P7

Bericht door Tony » zo 15 jul 2018, 19:46

Leuk om de spoiler gemonteerd te zien!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tornado red is the new black - Spoiler P7

Bericht door damianw26 » zo 15 jul 2018, 22:44

Nu nog het dak zwart wrappen :)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie