Aankoopadvies

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Vink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:27

Aankoopadvies

Bericht door Vink » wo 13 jun 2018, 19:32

Beste mensen,

Ik sta op het punt om een Up! vanuit Duitsland in te voeren. Het betreft een versie uit 2014 met een automatisch versnellingsbak en uiteraard een berg opties. Nu is de hamvraag: waar moet ik opletten en wat zijn de eventuele kwalen?
Graag verneem ik jullie ervaring(en)!

Alsvast bedankt.

Wouter

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Aankoopadvies

Bericht door N!jntje » wo 13 jun 2018, 20:02

Wij hebben inmiddels al redelijk wat upjes naar nederland gehaald.
Meestal regelen wij alles van a tot z voor een vaste prijs.

Een tip: wat wij zien is dat men met het 'paar dagen kenteken' in nederland gaat rijden. Dit is 1 van de grootste fouten die je kan maken.

Een auto richting Nederland halen is niet heel moeilijk als je weet hoe het moet, maar juist die weg ernaartoe is soms moeilijk om achter te komen. Vandaar dat we dit voor particulieren eerder hebben gedaan. Mocht je er echt niet uitkomen dan kunnen we je misschien helpen.
Laatst gewijzigd door N!jntje op wo 13 jun 2018, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Vink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:27

Re: Aankoopadvies

Bericht door Vink » wo 13 jun 2018, 20:05

Bedankt voor de snelle reactie. Mijn huidige auto heb ik ook eigenhandig ingevoerd dus ik ken de klappen van de zweep.... ;-)

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Aankoopadvies

Bericht door dennuus1 » do 14 jun 2018, 18:53

Advies; ga voor een handgeschakelde en niet voor de automaat. Het is geen echte automaat namelijk, maar een handbak met schakelrobot, en dit rijd lang niet zo fijn als een echte automaat.

Vink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:27

Re: Aankoopadvies

Bericht door Vink » do 14 jun 2018, 20:01

dennuus1 schreef:Advies; ga voor een handgeschakelde en niet voor de automaat. Het is geen echte automaat namelijk, maar een handbak met schakelrobot, en dit rijd lang niet zo fijn als een echte automaat.
Om medische redenen ben ik genoodzaakt om voor een automaat te kiezen. Deze auto zal overigens als 2de auto (boodschappengebakje) dienen.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Aankoopadvies

Bericht door dennuus1 » do 14 jun 2018, 20:17

Dan zou ik je bijna willen adviseren om gewoon niet voor een Up te kiezen (al word dat vast niet gewaardeerd op deze site)

Er zijn genoeg andere kleine gebakjes met een echte automaatbak of CVT, rijd veel beter.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aankoopadvies

Bericht door TwitNour » do 14 jun 2018, 21:32

Welke auto heeft in het aa segment een echte automaat of CVT?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Aankoopadvies

Bericht door Autheo » do 14 jun 2018, 21:40

TwitNour schreef:Welke auto heeft in het aa segment een echte automaat of CVT?
De e-up! ;)
Maar met een benzinemotor zou ik niet weten. Vroeger had je de Dafjes, maar ja, da's nostalgie.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Aankoopadvies

Bericht door dennuus1 » do 14 jun 2018, 21:54

TwitNour schreef:Welke auto heeft in het aa segment een echte automaat of CVT?
Zo uit mijn hoofd (pin me nergens op vast):

Kia Picanto 4 traps automaat
Hyundai i10 4 traps automaat
Mitsubishi Space Star CVT
Suzuki Splash 4 traps automaat
Honda Jazz CVT
Toyota Yaris 4 traps automaat en/of CVT (afhankelijk bouwjaar)

A/B segment..

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Aankoopadvies

Bericht door N!jntje » vr 15 jun 2018, 11:44

De auto's die Dennis noemt hebben misschien wel een andere soort automaat, maar dan nog zou ik kiezen voor de up ivm de wegligging. Al de genoemde auto's heb ik gereden. En de wegligging was naar mijn idee bij allen echt slecht. Alleen de Yaris vond ik nog een beetje rijden.

Mn broer heeft 2 upjes met automaat gehad (waarvan hij nog met 1 dagelijks rijdt). Het is een auto die betaalbaar is. Genoeg opties heeft. En met een beetje gewenning naar mijn idee ook goed schakelt. Het klopt dat het geen dsg is... maarja dat is ook een ander segment auto.

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: Aankoopadvies

Bericht door MeerArosa » vr 15 jun 2018, 20:11

Wij rijden een Mii welke geïmporteerd is uit een Franstalig-land, niet door onszelf overigens. Een Mii Automaat.

Wij hebben hiervoor auto's uit het a-segment gehad met een traditionele automaat (dus kennen het verschil), maar na een beetje gewenning schakelt de Mii ook hartstikke prima en weglegging is zeker niet verkeerd voor een auto uit dit segment.

Er is bij mijn weten voor de modellen rond 2013/2014 (en eerder ook waarschijnlijk) een modificatie/update voor de stuurunit van het koelsysteem en versnellingsbak. Bij de eerste check door de Seat-dealer kwam bij ons naar voren dat dit nog niet was uitgevoerd, dit is toen vervolgens als nog kosteloos uitgevoerd. Na deze update schakelt de Mii handmatig een stuk fijner als ervoor.

Vink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:27

Re: Aankoopadvies

Bericht door Vink » zo 01 jul 2018, 20:23

Afgelopen maandag heb ik een VW Up! Move Up Club geimporteerd vanuit Duitsland. Een bolide van 9-2015 met 23k op de teller.
Iedereen bedankt voor het advies en het meedenken!

Gr,

Een tevreden Up-bezitter

Plaats reactie