Knopje City Emergency Brake System

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » ma 11 jun 2018, 18:26

In mijn VW Boekje dat bij mijn up 2018 (move up) zat staat dat je deze kan in/uit schakelen d.m.v. een knop, deze knop heb ik niet?
Is deze verwijderd sinds een x moment?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door Autheo » ma 11 jun 2018, 19:10

Welkom op het forum!
Ik heb geen idee of die knop in de nieuwe modellen is verwijderd. Bij mij zit die op de middenconsole, links voor de pook, maar ik heb een Mii modeljaar 2017.

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door NickAlan » ma 11 jun 2018, 19:13

Op de foto in je voorsteltopic zie ik ook geen camera's in je voorruit. Waarschijnlijk heb je een Take Up! of heeft jouw Up! geen City Emergency Braking.
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » ma 11 jun 2018, 20:15

Er is betaald voor een Move Up, met als specificaties City Emergency Brake System

https://www.dealeroccasionhuis.nl/actue ... -16702648/" onclick="window.open(this.href);return false;

staat als meegeleverde opties "Automodus Emergency Braking

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » ma 11 jun 2018, 20:34

Autheo schreef:Welkom op het forum!
Ik heb geen idee of die knop in de nieuwe modellen is verwijderd. Bij mij zit die op de middenconsole, links voor de pook, maar ik heb een Mii modeljaar 2017.
Daar zit bij mij een knop van de bandenspanning

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door NickAlan » ma 11 jun 2018, 20:38

roobaaro schreef:Er is betaald voor een Move Up, met als specificaties City Emergency Brake System

https://www.dealeroccasionhuis.nl/actue ... -16702648/" onclick="window.open(this.href);return false;

staat als meegeleverde opties "Automodus Emergency Braking
Op de foto's van die advertentie mist inderdaad de knop om het systeem uit te zetten (zit als de Up! het systeem heeft naast het bandenspanningsknopje boven de versnellingspook). Het lijkt er dus op dat deze optie niet op jouw Up! zit. Zou je eens een duidelijke foto van de voorruit kunnen maken?

Hieronder een foto van hoe de voorruit eruitziet met de Emergency Braking functie en de locatie van de betreffende knop.
Afbeelding
Afbeelding
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » ma 11 jun 2018, 21:13

Ik maak morgen even een foto :)

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » ma 11 jun 2018, 21:13

Ik maak morgen even een foto :)

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door Bertjuh » di 12 jun 2018, 06:07

Inderdaad, zoals NickAlan al zegt.. op je foto in het voorsteltopic zie ik ook de camera voor de City Emergency Brake niet zitten..

Volgens mij is een snel verschil waaraan je kan merken of je de Take Up! of Move Up! hebt het knopje voor het elektrisch verstellen van je spiegels.. (correct me if I'm wrong)
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door TwitNour » di 12 jun 2018, 08:41

Bertjuh schreef:Inderdaad, zoals NickAlan al zegt.. op je foto in het voorsteltopic zie ik ook de camera voor de City Emergency Brake niet zitten..

Volgens mij is een snel verschil waaraan je kan merken of je de Take Up! of Move Up! hebt het knopje voor het elektrisch verstellen van je spiegels.. (correct me if I'm wrong)
Ik heb een move up, maar zonder elektrisch verstellen van de spiegels. Het echte verschil tussen Take Up en Move Up kun je zien aan het interieur. De take up heef géén dashboard/kastje, maar een gleuf.

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door Bertjuh » di 12 jun 2018, 13:07

TwitNour schreef: Ik heb een move up, maar zonder elektrisch verstellen van de spiegels. Het echte verschil tussen Take Up en Move Up kun je zien aan het interieur. De take up heef géén dashboard/kastje, maar een gleuf.
Gaat hier over 2018 model, deze zou standaard op de take up! een dashboardkastje moeten hebben.. Het type hiervoor kon je inderdaad herkennen aan een gleuf, zowel als op de plek van het dashboardkastje als onder het stuur.
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » di 12 jun 2018, 13:11

TwitNour schreef:
Bertjuh schreef:Inderdaad, zoals NickAlan al zegt.. op je foto in het voorsteltopic zie ik ook de camera voor de City Emergency Brake niet zitten..

Volgens mij is een snel verschil waaraan je kan merken of je de Take Up! of Move Up! hebt het knopje voor het elektrisch verstellen van je spiegels.. (correct me if I'm wrong)
Ik heb een move up, maar zonder elektrisch verstellen van de spiegels. Het echte verschil tussen Take Up en Move Up kun je zien aan het interieur. De take up heef géén dashboard/kastje, maar een gleuf.
Ik heb dus wel een dashboard kastje, daarin lag o.a. het instructieboekje en het "geboortebewijs" van mijn Upje.

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door Bertjuh » di 12 jun 2018, 13:12

roobaaro schreef:
TwitNour schreef:
Bertjuh schreef:Inderdaad, zoals NickAlan al zegt.. op je foto in het voorsteltopic zie ik ook de camera voor de City Emergency Brake niet zitten..

Volgens mij is een snel verschil waaraan je kan merken of je de Take Up! of Move Up! hebt het knopje voor het elektrisch verstellen van je spiegels.. (correct me if I'm wrong)
Ik heb een move up, maar zonder elektrisch verstellen van de spiegels. Het echte verschil tussen Take Up en Move Up kun je zien aan het interieur. De take up heef géén dashboard/kastje, maar een gleuf.
Ik heb dus wel een dashboard kastje, daarin lag o.a. het instructieboekje en het "geboortebewijs" van mijn Upje.
Klopt, want een dashboardkastje zit nu standaard op alle nieuwe modellen.. dus ook op de take up!

Edit: Heeft je up een make-up spiegel in de zonneklep? Niet? = Take Up!
Heeft je up chromen tellerranden? Niet? = Take Up!
Kan je instellen dat je ruitenwissers automagisch aan gaan bij regen? Niet? = Take Up!

Kan nog wel en paar dingen opnoemen maar dit zal voldoende moeten zijn lijkt mij :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Bertjuh op di 12 jun 2018, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » di 12 jun 2018, 13:19

Lijkt me toch niet dat ze een Take Up mogen verkopen als zijnde een Move Up als de auto niet aan dezelfde specificaties voldoet?

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door Bertjuh » di 12 jun 2018, 13:27

Lijkt mij ook niet.. Dit is namelijk misleiding..

Heb je ook een aankoopbewijs waarop vermeld is dat het om een Move Up! gaat? Deze zou ik meenemen naar de garage om er even over te babbelen.. Neem voor de zekerheid ook meteen de prijslijst mee waarin alle opties staan (te downloaden via volkswagen.nl)
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » di 12 jun 2018, 13:35

Bertjuh schreef:Lijkt mij ook niet.. Dit is namelijk misleiding..

Heb je ook een aankoopbewijs waarop vermeld is dat het om een Move Up! gaat? Deze zou ik meenemen naar de garage om er even over te babbelen.. Neem voor de zekerheid ook meteen de prijslijst mee waarin alle opties staan (te downloaden via volkswagen.nl)
Ze adverteren ermee : https://www.dealeroccasionhuis.nl/actue ... -16702648/" onclick="window.open(this.href);return false; (ze hadden/hebben er meerdere staan) en het staat bij de meegeleverde opties. Maar zoals op de foto's te zien geen knopje ervoor.

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door NickAlan » di 12 jun 2018, 14:47

Misschien heb je een geïmporteerde Up. Heb wel vaker gezien dat een geïmporteerde Move up geen city Emergency Brake functie heeft en geen uitgebreide boordcomputer.
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

roobaaro
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 17:55

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door roobaaro » di 12 jun 2018, 15:09

NickAlan schreef:Misschien heb je een geïmporteerde Up. Heb wel vaker gezien dat een geïmporteerde Move up geen city Emergency Brake functie heeft en geen uitgebreide boordcomputer.
Zou zomaar kunnen. Ze hebben daar van heel wat auto's een stuk of 5 a 10 staan nieuw uit de doos. Kan zomaar een of twee autovrachtwagens vol zijn.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door Autheo » di 12 jun 2018, 18:27

NickAlan schreef:Misschien heb je een geïmporteerde Up. Heb wel vaker gezien dat een geïmporteerde Move up geen city Emergency Brake functie heeft en geen uitgebreide boordcomputer.
TS geeft aan dat de verkoper de city brake functie wel bij de opties heeft vermeld, dus dan zou verkoper in gebreke zijn en alsnog gevraagd kunnen worden om e.e.a. alsnog te installeren of te compenseren.

Zelf vraag ik me af of het ontbreken van de knop eventueel ook nog verband kan houden met het feit dat het om een automaat gaat. Ben benieuwd hoe dat bij de andere automaten is.

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: Knopje City Emergency Brake System

Bericht door NickAlan » di 12 jun 2018, 19:59

Autheo schreef:
NickAlan schreef:Misschien heb je een geïmporteerde Up. Heb wel vaker gezien dat een geïmporteerde Move up geen city Emergency Brake functie heeft en geen uitgebreide boordcomputer.
TS geeft aan dat de verkoper de city brake functie wel bij de opties heeft vermeld, dus dan zou verkoper in gebreke zijn en alsnog gevraagd kunnen worden om e.e.a. alsnog te installeren of te compenseren.

Zelf vraag ik me af of het ontbreken van de knop eventueel ook nog verband kan houden met het feit dat het om een automaat gaat. Ben benieuwd hoe dat bij de andere automaten is.
Ja dan zou de verkoper het moeten compenseren.

Op Autotrack vind ik geen Move Up! automaten met Emergency Braking. Ik vind wel een High up! automaat met Emergency braking. Apart.
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

Plaats reactie