Velgen Topic!

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Velgen Topic!

Bericht door Snowdude » zo 22 apr 2018, 11:53

dennuus1 schreef:Ik vind dat soort aftermarket velgen altijd erg afbreuk doen aan een jonge auto als een Up..

Het oogt goedkoop (zijn ze ook) en kwalitatief valt het ook erg tegen, binnen een paar jaar laat de blanke lak los en zitten ze vol met corrosie.

Ga of voor OEM velgen, of ga voor een kwaliteitsmerk ; BBS / Ronal / Breyton / Borbet etc etc, dat zijn dan ook de merken die veel OEM velgen produceren, en dat is natuurlijk ook met een reden; kwaliteit.
Vandaar ook beide opties. Wil je origineel GTI of wat er ook op lijkt wat in prijs scheelt.
En wat meespeelt, we kunnen niet in elkaars portemonnee kijken.

Maken we elkaar ook niet een beetje gek met bepaalde merken? Op meetings moet je minimaal BBS, Vossen, HRE, Rotiforms, Ispiri of iets in die prijsrange onder je wagen hebben anders is het niet "mooi" genoeg. Ohja, en het liefst nog even custom made naar eigen smaak.
Denk dat 8 van de 10 hier het wel leuk vind om een mooi setje te hebben, dat wordt een paar maanden nog onderhouden en daarna kijkt men er niet meer naar om zoals eerst. Tis net als met witte sneakers, zodra de eerste vlek erop komt zijn we minder zuinig. :doh:
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » zo 22 apr 2018, 12:20

Tuurlijk zijn er mensen die merkgeil zijn, en het allemaal zo duur mogelijk willen, maar het gaat mij meer om de kwaliteit.

Ik heb ook nog nooit nieuwe velgen gekocht, ik koop liever voor hetzelfde geld 2ehands velgen van goede kwaliteit, die ik dan zelf opknap.

Op het werk verkopen we ook regelmatig velgen van 400,- a 600,- etc, word dan vaak als winterset gebruikt. Als je die velgen na 1 a 2 winters terug ziet... Weggegooid geld.

En op mijn velgen ben ik zuiniger dan op mijn schoenen :lol: Je zult mij absoluut niet tegen een stoep aan zien rijden oid. Juist omdat ik ze 2ehands koop, en zelf opknap, waar echt tientallen uren in gaan zitten, ben ik er extra zuinig op :)

Uiteraard ieder z'n budget en keuzes, maar voor het geld waar je nieuwe B kwaliteit velgen voor koopt, kun je vaak ook hele leuke A kwaliteit velgen 2e hands voor kopen, die soms niet eens opgeknapt hoeven te worden.

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Velgen Topic!

Bericht door Snowdude » vr 27 apr 2018, 16:03

dennuus1 schreef:Tuurlijk zijn er mensen die merkgeil zijn, en het allemaal zo duur mogelijk willen, maar het gaat mij meer om de kwaliteit.

Ik heb ook nog nooit nieuwe velgen gekocht, ik koop liever voor hetzelfde geld 2ehands velgen van goede kwaliteit, die ik dan zelf opknap.

Op het werk verkopen we ook regelmatig velgen van 400,- a 600,- etc, word dan vaak als winterset gebruikt. Als je die velgen na 1 a 2 winters terug ziet... Weggegooid geld.

En op mijn velgen ben ik zuiniger dan op mijn schoenen :lol: Je zult mij absoluut niet tegen een stoep aan zien rijden oid. Juist omdat ik ze 2ehands koop, en zelf opknap, waar echt tientallen uren in gaan zitten, ben ik er extra zuinig op :)

Uiteraard ieder z'n budget en keuzes, maar voor het geld waar je nieuwe B kwaliteit velgen voor koopt, kun je vaak ook hele leuke A kwaliteit velgen 2e hands voor kopen, die soms niet eens opgeknapt hoeven te worden.

Dat is waar. Volgens mij ben jij ook wel een velgengek net als ik. Helaas wel slechte ervaring gehad met tweede hands velgen opkopen en opknappen.
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » vr 27 apr 2018, 19:35

Dat risico loop je gewoon met 2ehands spul..

Zelf een keer BBS RM gekocht, verkoper garandeerde mij dat de velgen 100% goed waren.

3 waren krom, waarvan 1 ook nog een scheur had.

Verkoper kwam mij toen wel financieel weer tegemoet, velgen laten richten en uiteindelijk gewoon weer een dikke set van gemaakt 8-)

Gebruikersavatar
Up-Beats van Dré
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 19:06

Re: Velgen Topic!

Bericht door Up-Beats van Dré » ma 30 apr 2018, 19:17

Hierbij een foto van de Momo Revenge 17inch Mat Black onder de Beats TSI
Bijlagen
IMG_8623.jpg

Trea
Vagling liefhebber
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 18:29
Locatie: Hengelo

Re: Velgen Topic!

Bericht door Trea » ma 30 apr 2018, 19:52

Mooie velgen. ik wil deze in 16" hebben
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012

MatthijsZandbergen
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 16:24

Re: Velgen Topic!

Bericht door MatthijsZandbergen » do 10 mei 2018, 18:04

Heren,

Ik ben de laatste tijd geïnteresseerd in nieuwe velgen. Echter kom ik er niet uit welke velgen specs ik moet hebben. Kan je onder een Seat mii/Volkswagen up 16'' 7j ET30 vegen toepassen zonder aan te lopen? (voor that deep dish) Of is het verstandiger om voor ET35 te gaan? Ik heb op het forum wel gelezen dat mensen deze ET waardes rijden allen dan hebben ze het vaak over 8j/9j.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » do 10 mei 2018, 20:33

Ligt eraan welke bandenmaat je monteert, en hoe laag je gaat rijden.

Ik rijd aan de achterzijde met et33 7j (3mm afwijking dus aardig vergelijkbaar) en dit loopt met max verlaging nog niet aan. Achter heb ik een 195 band.

Aan de voorzijde gaat dit echter niet goedkomen met sturen (icm verlaging) daarom heb ik voor een 165 band.

MatthijsZandbergen
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 16:24

Re: Velgen Topic!

Bericht door MatthijsZandbergen » do 10 mei 2018, 21:14

top bedankt voor het informeren.

Ik ben verlaagd doormiddel van een Eibach pro kit hooguit 2cm voor en 2,5cm achter. Maar als het inderdaad aan gaat lopen kan ik beter ET35 nemen zodat het niet aanloopt.

zijn er meer mensen die ET30 of vergelijkbaars hebben?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » do 10 mei 2018, 21:18

Met 2,5cm verlaging zou ik me geen zorgen maken over aanlopen..

MatthijsZandbergen
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 16:24

Re: Velgen Topic!

Bericht door MatthijsZandbergen » vr 11 mei 2018, 10:10

Het is inderdaad niet zo zeer aan de zijschermen maar meer in de wielkasten. Aangezien de velg 5mm verder naar de buitenzijde komen. Niet dat dan mijn auto zal aanlopen aan de wielkasten/draagarmen wanneer ik instuur.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Velgen Topic!

Bericht door dennuus1 » vr 11 mei 2018, 11:34

Dat zal zowel met et30 als et35 niet gebeuren..

Ik zou persoonlijk et35 pakken, wielen die ver naar buiten staan icm weinig verlaging is geen porum..

Gebruikersavatar
PatrickMe
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 19 nov 2017, 17:20

Re: Velgen Topic!

Bericht door PatrickMe » vr 25 mei 2018, 07:13

Ik heb een vraag over de banden zoals te zien op de rode up in de post van Tom
http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=9&t ... 160#p48993" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft iemand een idee welke bandenmaat hij om de velg heeft gebruikt
En zou ik die maat dan ook kunnen doen om mijn Ypsilon velgen
VW Groove UP! | 60 PK | Bluemotion | 4-deurs | Deep Black Pearl | M&M | Donker getinte ramen achter | Schuif-/kanteldak | Fender geluidssysteem | Upsilon velgen | Armsteun | Universele telefoonhouder

Afbeelding

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: Velgen Topic!

Bericht door Niek14 » wo 30 mei 2018, 19:06

PatrickMe schreef:Ik heb een vraag over de banden zoals te zien op de rode up in de post van Tom
http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=9&t ... 160#p48993" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft iemand een idee welke bandenmaat hij om de velg heeft gebruikt
En zou ik die maat dan ook kunnen doen om mijn Ypsilon velgen
De banden maat kan ik je niet vertellen.
De Upsilon velgen hebben de zelfde maat als die van het artikel, dat moet dus passen.
Het lijkt mij best een groot omtrek verschil zo op de foto’s. Houd er dan wel rekening mee dat je sneller kilometers op de UP! zet door de omtrek te verkleinen en dat je snelheidsmeter dus ook niet meer als van ouds weer geeft.

MatthijsZandbergen
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 16:24

Re: Velgen Topic!

Bericht door MatthijsZandbergen » wo 30 mei 2018, 21:24

Velgen, banden en Eibach pro kit geïnstalleerd !! :D
Bijlagen
IMG_20180527_131817_resized_20180528_075739642.jpg

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Velgen Topic!

Bericht door jaappie » wo 13 jun 2018, 18:31

poh wat staan die velgen netjes onder een mii! :mrgreen:

Gesloten