UP! GTI Niek14

Laat hier je nieuwe trots zien.
Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: UP! GTI vandaag opgehaald!

Bericht door Niek14 » do 19 apr 2018, 08:52

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties en felicitaties.

@Nicolewhiteup, ik kan het me voorstellen dat het wachten langgggggg kan duren. Ik had afgelopen dagen al geen rust in mijn lijf :lol:

@edwin blank, ik zal zeker nog wat updates/vergelijkingen posten. Ik had op de eerste pagina natuurlijk al een korte indruk gegeven van de proefrit.

Vanochtend de eerste rit woon-werkverkeer achter de rug. Waar ik vooral over te spreken ben is de 6-bak, deze is lekker soepel (niet dat de 5-bak van de TSI vervelend was) en komt wat natuurlijker over wat lengte van de versnellingen betreft. Door de kortere overbrengingen zit ik over het algemeen wel wat hoger in de toeren waardoor waarschijnlijk het verbruik iets zal doen toe nemen. Dit is vanochtend ook bevestigd. Waar ik normaliter met deze rit in de TSI bij rustig rijden rond de 1:22,5 zat, zat ik vanochtend op 1:20,9.
Niks schokkends natuurlijk!

Ook het (kunstmatige) brommetje bij optrekken geeft een extra sportief gevoel en is zeker niet storend.
Ik ben wel nieuwschierig hoe dit geluid nu overgebracht word. Ik heb 2 verhalen gevonden op internet: 1 die zegt dat het via de speaker komt, en 1 via een soort van geluids stemvork in de A-style.
Misschien dat iemand op het forum hier iets meer over kan vertellen.

Voor zo ver!

Binnenkort als ik iets meer heb gereden zal ik wat andere verschillen/ervaringen delen.
Laatst gewijzigd door Niek14 op do 19 apr 2018, 20:32, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: UP! GTI vandaag opgehaald!

Bericht door kgroot.nl » do 19 apr 2018, 10:05

Het 'fake' geluid is een membraam dat open gaat achter het dashboard :)
Verbruik zal bij rustig rijden nog wel wat beter worden gezien ie nieuw is
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP! GTI vandaag opgehaald!

Bericht door Tom Westendorp » do 19 apr 2018, 10:36

Volgens mij ben je ook nog eens de eerste op het forum met een GTI! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: UP! GTI vandaag opgehaald!

Bericht door Niek14 » do 19 apr 2018, 11:11

Oké, een membraan achter het dashoard dus. Ik ben best nieuwschierig hoe dit nu precies in elkaar steekt en of er iemand iets op vind om het uit te schakelen. Stel dat er ooit een andere uitlaat onder komt, dan zou het wel een beetje dubbel op zijn, je weet het maar nooit :mrgreen: Heb wel al wat filmpjes gezien van de golf R, waar het een kwestie van een stekker was.

En is het daadwerkelijk zo dat een auto zuiniger word na een x aantal kilometers/inrijden?
Heb mee ook door de dealer laten vertellen dat het TSI blokje wat vlotter gaat worden als deze ingereden is.
Ben benieuwd of en in welke mate ik verschil ga ondervinden na het inrijden v.w.b. het sneller worden en verbruik. :o Daar ben ik me namelijk nooit echt bewust van geweest.

En ja @ petrolhead, de eerste GTI op het Forum. Ben ik toch eens in mijn leven ergens de eerste mee.
Voelt goed! :mrgreen:

Robintw78
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 feb 2018, 09:15

Re: UP! GTI vandaag opgehaald!

Bericht door Robintw78 » do 19 apr 2018, 11:33

Prachtige Up Niek! in een superkleur! :)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: UP! GTI vandaag opgehaald!

Bericht door kgroot.nl » do 19 apr 2018, 12:10

Soundaktuator kan je via vagcom uitschakelen :)
Meestal na 5-6000KM word ie wel iets zuiniger. Overigens reed ik de 3 dagen 1 op 11 :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door Niek14 » do 19 apr 2018, 20:22

Vanmiddag voor de terugweg naar huis even de kleuren van het display en Maps and more app aangepast naar de kleur rood, past mooi bij het interieur!

En wat viel me op! Op de GTI variant van de app (zal wel in de autosoftware zitten bij het conecten) is de think blue trainer vervangen door een ronde (lap) timer :mrgreen:
Niet dat ik de think blue trainer ooit gebruikt heb in de onze High up of TSI, maar wel weer een klein en leuk detail wat ze hebben aangepast voor een sportiever gevoel in de GTI.

Filerijden is trouwens een stuk prettiger door de kortere 1e versnelling.
Met de TSI moest ik met filerijden vaak het koppelingspedaal weer trappen voor dat ik überhaupt de koppeling volledig op had laten komen, ik reed dan vaak veel te snel om rustig mee te rollen met de rest van het verkeer. Na volledig opkomen rolde de TSI dan wel weer wat langzamer, maar bij het oplaten kreeg hij in eerste instantie een flink duwtje door de lange 1e versnelling.
Dit is verleden tijd :D , lekker rustig mee rollen vanaf nu.

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door Emiel25 » do 19 apr 2018, 20:39

Proficiat, een erg mooie en leuke auto. Benieuwd naar je ervaringen!
Up! GTI / Red & Black

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door edwin blank » vr 20 apr 2018, 06:30

Hallo,

Een Up! GTI is ook niet bedacht om zuinigheidsrecords te breken maar om vooral lekker te rijden.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door Niek14 » vr 20 apr 2018, 07:20

Hallo Edwin,

Dat snap ik natuurlijk ook wel. Er is alleen door meerdere mensen gevraagd om ervaringen, of verschil met de TSI. Vandaar deze waarneming van mijn zijde.
Bijgevoegd nog een foto van de optie om een hyperronde mee te timen! :mrgreen:
Bijlagen
8C47C109-8194-445A-AFA8-9A8A5BD77D63.jpeg
8C47C109-8194-445A-AFA8-9A8A5BD77D63.jpeg (131.31 KiB) 9951 keer bekeken

Gebruikersavatar
Niickname
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: do 05 apr 2018, 19:51

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door Niickname » vr 20 apr 2018, 07:42

Wat een prachtige GTI! Heel erg veel plezier er mee! :D

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door edwin blank » vr 20 apr 2018, 08:30

Hallo Niek,

Zeker, dat is ook erg fijn voor de lezers van dit forum.
Misschien is het nog leuker om de rij-eigenschappen te vergelijken en natuurlijk de fun factor.
Het totaalconcept is volgens mij geslaagd.
De enige minpunten zijn volgens mij het vermogen, dat had best een beetje meer mogen zijn, de trommelremmen achter en het uitlaatje.
2 eindpijpen, nep of niet, en schijfremmen zouden net iets meer onderscheid maken.
En dan nog zo'n 140 pk en 250 Nm koppel, dat had best gekund en de meerprijs zou, los van de BPM, bescheiden geweest zijn.
Aan de andere kant is het vermogen natuurlijk nog goedkoper te verkrijgen door een professionele chiptuner met verstand van zaken.

Groet,

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door kgroot.nl » vr 20 apr 2018, 10:02

De 115PK is zat om lol te hebben. Meer is echt niet per direct nodig ;)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door Niek14 » vr 20 apr 2018, 10:08

Ik denk dat je het zo best goed samen hebt gevat Edwin ;)

Een korte review/mening over de eigenschappen komt vast nog. Met Koningsdag komt de eerste langere rit er aan richting Limburg, ben benieuwd!

Voor wat betreft de uitlaat rijd er een mooie witte GTI demo bij auto Flevo. Heb er even een fototje van bijgevoegd.
Persoonlijk kan ik ook een mooie enkele RVS eindpijp waarderen, zoals op de TSI maar dan net wat groter in diameter (7 a 8 cm).
Het vermogens verschil had ik ook groter gehoopt. Dit was ook mijn eerste reactie naar de verkoper.
Ik zie het al gebeuren dat petrolhead me voorbij komt scheuren :mrgreen: Alleen die 4 jaar fabrieksgarantie zit mij een beetje in de weg v.w.b. een chip. Maar voor nu genoeg plezier zo als ie is.

De remmerij mis ik niks aan, opties is het aan de achterzijde wel echt een gemis.

En ja de prijs!! Het blijft natuurlijk heel veel geld voor zo’n kleine auto, daar is al genoeg over gezegd op het forum. Maar als ik naar mezelf kijk, vind ik iets mooi/wil ik het hebben, dan ben ik vaak wel bereid daar voor te betalen. Je hebt natuurlijk ook mensen die lekker alles opsparen voor later/ooit/ je weet het maar nooit!!, of je dan aan het genieten bent van het leven moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Wat uitrusting betreft is hij precies het zelfde als onze ex TSI. Meer dan voldoende luxe en een heerlijk geluidssysteem. Navigatie functie blijft een ramp, maar daar hebben we natuurlijk googlemaps voor. En ja er had zeker een comfortmodule voor de electrische ramen/schuifkanteldak op gekunt. Voor de rest niks op aan te merken.

Als het Koningsweekend erop zit hoop ik jullie wat meer rijbeleving te kunnen delen.
Bijlagen
385D7713-F98A-449B-85A0-AE4A29EB9B0E.jpeg
385D7713-F98A-449B-85A0-AE4A29EB9B0E.jpeg (99.47 KiB) 9931 keer bekeken

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door edwin blank » vr 20 apr 2018, 11:12

Hallo Niek,

De Up! op de foto is volgens mij helemaal "GTI" zoals het af fabriek "zou moeten zijn".
Altijd weer die vervelende "chagrijnige boekhouders" in Wolfsburg....
Lijkt me een leuke update ofschoon ik van origineel hou, maar toch...
Verder wens ik je heel veel plezier met deze prachtige GTI en ben erg benieuwd naar de komende bevindingen...
Ik zal ze in ieder geval aandachtig blijven lezen!

Groet,


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door edwin blank » vr 20 apr 2018, 11:14

kgroot.nl schreef:De 115PK is zat om lol te hebben. Meer is echt niet per direct nodig ;)
Maar wel lekker!
Bovendien bestaat anders het gevaar dat je voorbij gereden zal worden door de nieuwe Suzuki Swift Sport met twee "irritante uitlaten"......

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: UP! GTI mag niet meer zuinig rijden

Bericht door kgroot.nl » vr 20 apr 2018, 14:54

edwin blank schreef:
kgroot.nl schreef:De 115PK is zat om lol te hebben. Meer is echt niet per direct nodig ;)
Maar wel lekker!
Bovendien bestaat anders het gevaar dat je voorbij gereden zal worden door de nieuwe Suzuki Swift Sport met twee "irritante uitlaten"......

Edwin
Dat zal nog tegenvallen. Inmiddels is de auto waar ik mee gereden heb op de testbank geweest.
124PK op euro 95 :)
En ja vermogen is lekker maar zelfs met de richting 300PK in de Ibiza word ik nog genoeg ingehaald :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Niek14
Vagling liefhebber
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 23:10

Re: UP! GTI eerste schade!

Bericht door Niek14 » ma 23 apr 2018, 14:32

Vandaag helaas de eerste schade aan de nieuwe UP!

Gelukkig geen lakschade maar het voorraam.
Tijdens het invoegen op de snelweg kwam ik achter een vrachtwagen terecht. Normaliter zou ik nooit achter een vrachtwagen gaan rijden, maar je ontkomt er natuurlijk nooit aan. En binnen een recordtijd vloog er een flinke kiezel tegen mijn voorraam. In eerste instantie zag ik niks, maar na inspectie bij thuiskomst zag ik dat hij toch goed geraakt was aan de onderzijde.

Aangezien ik de ervaring heb dat je bij een universeel glasschadebedrijf imitatie ruiten krijgt doorgereden naar een VW Schadebedrijf. Nu kan ik daar jammer genoeg pas 29 mei terecht.
Dus even hopen dat hij niet veel verder in mijn gezichtsveld door barst.

Op de foto de lelijke inslag. Inmiddels zijn er al barsten naar de zijkant, maar nog niet omhoog.
Bijlagen
1C6C01D3-DE4F-4BBD-BED0-E2F45C2AD5EB.jpeg

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: UP! GTI eerste schade!

Bericht door Upsilon » ma 23 apr 2018, 14:37

Vervelend, maar altijd beter op je ruit dan op de carosserie.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: UP! GTI eerste schade!

Bericht door Bertjuh » ma 23 apr 2018, 15:16

Zonde.. maar zoals Upsilon al zegt.. liever tegen de voorruit, dan op de lak..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie