Tornado red is the new black - Spoiler P7

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door Bertjuh » do 28 dec 2017, 08:07

Ben benieuwd.. kijken of het mij eventueel ook zou lukken..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door Tom Westendorp » do 28 dec 2017, 08:45

damianw26 schreef:Ik ben heel benieuwd, ook naar een groepsinbouw :lol:, maar zonder gekheid na verloop van tijd heb je toch opnieuw nieuwe koplampen nodig omdat het licht inbrandt in de lamp?
Als je gewoon Xenon in een up! zet wel, het kunstof van de lamp kan blijkbaar slecht tegen Xenon licht en schijnt grijs te worden. Wat je met deze ombouw eigenlijk doet is er een enorm filter voor zetten dus heb je daar als het goed is geen last van.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door Xanderv » vr 29 dec 2017, 11:37

Nou gisteren de logos er vanaf gehaald.... na 5 jaar is dit toch wel een dingetje. Lijm was om de randjes al versteend en lastig los te krijgen. Voor degene die dacht het logo achter er af te halen is het een domper want er zitten markeringen in de klep dus geen mooi gladde kofferbakklep. Nou is dit voor mij niet zo’n probleem want ik ga het logo toch terug plaatsen.

Even een foto voor en na. Ben nu druk bezig het logo te spuiten.

Afbeelding

Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door Xanderv » za 30 dec 2017, 12:30

Nou het logo is klaar en ik ben er superblij mee, nu de voorkant nog.

Het makkelijke was dat het chroom los kan van de achtergrond!

Afbeelding
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door Bertjuh » za 30 dec 2017, 12:38

Staat hem zeer goed..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

kawazxr
Vagling liefhebber
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 18:40

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door kawazxr » za 30 dec 2017, 13:26

Mooie aanpassing netjes gedaan 8-)
VW 1.0 High UP Bluemotion

Gebruikersavatar
jesterali18
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: di 15 dec 2015, 21:39
Locatie: Zwolle

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door jesterali18 » za 30 dec 2017, 20:13

Staat mooi stoer!
Een dag geen file, is geen echte dag geweest :-)

Audi A1 1.4TFSI cod siambeige

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door Xanderv » za 30 dec 2017, 20:56

Ja ik denk dat het nog mooier wordt in geheel met zwarte diffuser en misschien nog zwarte spoiler. Maar wel bedankt.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door arend van duijn » za 30 dec 2017, 22:12

Heel mooi !!

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door jaappie » ma 01 jan 2018, 20:39

Mooi een zwart logo!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tornado Red is the new Black :P

Bericht door Tom Westendorp » ma 01 jan 2018, 22:52

Gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door Xanderv » za 06 jan 2018, 18:46

Ik heb nog niet veel tijd om een post te maken dus even snel een update.

Ik ben begonnen met de retrofit van de projectiekit. Gisteren lopen zwoegen om de koplampen open te krijgen! Heeft ongeveer 6 uur gekost en veel zweetdruppels.
Bijlagen
21812455-CB69-4AEA-A238-943D9C9DF9E1.jpeg
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door jaappie » za 06 jan 2018, 19:43

Je maakt me wel benieuwd naar het eindresultaat en stiekem ook wel jaloers!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door damianw26 » za 06 jan 2018, 20:05

Boh, waar je zin in hebt zeg!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door Bertjuh » za 06 jan 2018, 20:10

Zow wat een werkje zeg.. Ben wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door Xanderv » zo 07 jan 2018, 13:25

Here we go!

Benodigdheden:
- Dremel met slijpschijfje
- Torx bitset
- Stevig stanleymes met extra mesjes
- Föhn
- nieuwe kit, polymax of dergelijke kit die tegen trillingen kan en flexibel blijft.
- geduld en lef....

Dit is het filmpje hoe ze het bij http://www.Retrofitlab.com" onclick="window.open(this.href);return false; hebben gedaan. Ik heb wat stappen anders gedaan maar met beide guides ga je ver komen!
https://www.youtube.com/watch?v=DdnzMOHtwzY" onclick="window.open(this.href);return false;

Eerste stap is het verwijderen van de koplampen uit de auto. De torx met highlights moeten verwijderd worden, is geen moeilijke stap en als dit niet lukt zou ik de retrofit gelijk laten voor wat het is :lol:
Afbeelding

Hierna zou ik de grill aan de bovenkant ook nog losmaken, die zit vast met 3 torx zodat je wat meer ruimte maakt om de lampen eruit te krijgen. De lampen moet je een beetje draaien en doen om eruit te krijgen, een beetje kracht moet je wel gebruiken en kijken waar de lamp klemt.

Je kunt via Retrofitlab.nl een setje tools krijgen om de lens los te krijgen van de behuizing maar ik heb een shortcut genomen omdat deze lijm zo verrekte hard is dat je er amper doorheen komt. Als je 130 euro extra uit wil geven kun je ook voor imitatielampen gaan. Die lijm is een stuk zachter en kun je middels warmte week maken en de lens er makkelijk uitkrijgen, dit noemen ze de lamp bakken. Bij deze audi koplamp lukt dat wel en is het een makkie! https://www.youtube.com/watch?v=W6UvaSYdeDo" onclick="window.open(this.href);return false;

Eerst moet je 4 nietjes verwijderen rondom de lamp
Afbeelding

De lens zit in een U profiel dus alleen de bovenkant losmaken is niet genoeg. Ik heb daarom de halve U weggeslepen met de dremel waardoor je de lens aan de onderkant makkelijker los kunt snijden met een stanleymes.
AfbeeldingAfbeelding

Dit moet rondom gebeuren alleen kan dat niet! er zitten 2 punten waar de behuizing bevestigd wordt en daar kun je de rand niet weghalen anders verliezen de bevestigingen hun stevigheid. Deze moet je zo klein mogelijk maken. Als je de lens helemaal kunt ondermijnen met je stanleymes dan ben je zover voor het krachtwerk. Je heb nu nog 2 punten die je niet los kon maken. Zorg dat je de kit aan de bovenkant zo los mogelijk maakt met je stanleymes! Hierna het bovenste punt goed heet maken met de föhn. Deze is goed zichtbaar op de foto als ik de lamp open heb hieronder. Je moet de laatste 2 punten met kracht losmaken en begin bij het bovenste punt (deze is makkelijker).

Trek de lens los van de behuizing en zorg ervoor dat de lijm nog goed heet is. Het is allemaal plastic dus kan echt wel wat hebben. Je hoort wel of de lijm loslaat of niet (en ik moest echt wel kracht zetten!) Je kunt een beetje prutsen met het stanleymes als de lijm niet loslaat (doordat de lens open is kun je een beetje aan de binnenkant snijden en soms heeft de lijm net een beginnetje nodig om los te laten)

Als de bovenste los is moet de onderste nog en die was bij mij koppig. Gelukkig kun je bij deze de lens makkelijker openvouwen en met je stanleymes weer aan de binnenkant snijden.

Om nog een beleving te geven hoe sterk de lijm is kan ik vertellen dat de mesjes 5x zijn gebroken door de kracht erop, dus niet doordat het mesje boog maar puur de kracht op het mes! Dit is ook iets om rekening mee te houden want ik heb me ook lelijk gesneden aan de eerste keer dat dit gebeurde.....

Afbeelding

Als de boel dan open is kan de lol weer beginnen want je bent er echt wel klaar mee! De reflectoren maak je simpel los door de torx los te maken. De grote lens maak je los door eerst de stelmotor los te draaien, dan een beetje naar links en rechts manoeuvreren en dan laat de koppeling los. De koppeling is een bol en soort U rails dus trekken heeft geen nut, je moet deze uit de rails glijden. Hierna kun je de reflector losttrekken.

Voor de retrofit moet je 2 dingen veranderen aan de reflector. Ten eerste een gaatje boren voor de snoeren en ten tweede een stukje wegdremelen. Dit is nodig omdat de relfector niet echt rond is en de bovenkant steekt uit waardoor de projector naar beneden gaat wijzen.
Ik heb van deze stappen geen fotos maar zijn ook te zien in het filmpje gemaakt door retrofitlab van de Up.
Nu kun je indien nodig de relfector spuiten (als je dat wilt natuurlijk!) Eerst een grondlaagje en dan mat zwart in mijn geval.
Afbeelding

Nu het plaatsen van de projector. Dit is niet erg moeilijk.
Eerst het snoertje uit elkaar halen, anders moet je een enorm gat maken, en dan door het gemaakte gaatje halen.
Afbeelding

Dan de projector plaatsen en vastmaken, dit spreekt voor zich en dan is dit het resultaat!
Afbeelding

Hierna de lens weer vastlijmen. Ik zou eerst goed de oude lijmresten verwijderen en om 2 redenen. Ten eerste zitten er dikke klonten op waardoor de afstanden niet echt lekker worden. Daarnaast kun je door de lens zien of de nieuwe kut helemaal goed pakt! Dit kun je natuurlijk niet zien als de oude lijm er nog op zit!

De lamp ligt er tot op nu zo bij om te drogen. Ik heb helaas ook maar 2 lijmklemmen dus kan maar 1 per keer doen en de kit droogt in 24 uur.
Afbeelding

Ik ben tot nu erg tevreden met het resultaat! Ik heb nog getwijfeld om de shroud (om de projector heen) ook zwarte te maken maar was bang dat het dan een erg zwart geheel zou worden. Enige foto die rest is het resultaat in de auto maar moet dus eerste de 2e lamp nog doen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door damianw26 » zo 07 jan 2018, 14:00

Heel goed werk zeg!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door Tom Westendorp » zo 07 jan 2018, 14:15

Man man man wat is dit oneindig gaaf! Super mooi vakwerk! Complimenten! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door Bertjuh » zo 07 jan 2018, 14:19

:clap:

Knap werk.. en veel lef..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Tornado red is the new black - retrofit

Bericht door jaappie » ma 08 jan 2018, 09:06

Wauw! Erg mooi!

Plaats reactie