Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Laat hier je nieuwe trots zien.
meneero
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 17:34

Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door meneero » wo 27 dec 2017, 22:15

Het heeft even geduurd met de foto's, maar ik heb er nu een paar gemaakt (weliswaar in grauwe winter-modus... :lol: ).

Seat Mii 1.0 Sport Dynamic
60PK | Ecomotive | 2014
Zwart metallic
Maps&More | Stoelverwarming | SEAT Sound Pakket 2

Toen we de auto tweedehands hadden aangeschaft, zijn gelijk de winterbanden van de vorige auto eronder gekomen. Nadat over een aantal maanden de originele 15" (veel mooier!) eronder komen en ik hem onder handen neem voor een zomer detailing beurt, zal ik even nieuwe foto's plaatsen 8-)

Aanpassingen (reeds uitgevoerd):
Hoedenplank automatisch mee met achterklep modificatie
OEM kofferbaklampje geplaatst (schakelt mee met binnenverlichting)
VCDS aanpassingen: anti-carjack, coming-home, bochtenverlichting, teardrop voor+achter, spiegelverwarming icm achterruitverwarming
Dagrijverlichting vervangen voor T20 W21/5w Canbus LED's.
Dimlicht vervangen voor Osram Nightbreaker Laser H4

Aanpassingen (misschien nog uitvoeren):
Cruise Control + Boordcomputer Plus (laten inbouwen door Vagtechniek Nuenen)
Origineel dubbele uitlaatsierstuk
Origineel middenarmsteun
Inbouwen OEM parkeersensoren met OPS

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Modificatie hoedenplank en kofferbakverlichting:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 60PK
VW Golf V 1.9 TDI 105PK United Sport

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door TwitNour » wo 27 dec 2017, 22:36

Ziet er goed uit! Hoedenplanktouwtje en het lampje in de achterbak zien er ook best wel OEM uit.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door damianw26 » wo 27 dec 2017, 23:09

Prima wagen, maar ren mooie set lichtmetaal voor in de winter is geen overbodige luxe ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door Xanderv » wo 27 dec 2017, 23:42

Mooie wagen hoor. En leuk om er weer een knutselaar bij te hebben!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door Autheo » do 28 dec 2017, 00:14

Mooie Mii, inderdaad.
Je gaf aan dat je de 14" wielen met winterbanden van je vorige auto er onder hebt liggen. Welke bandenmaat is dat eigenlijk? Als ik jouw foto's vergelijk met die van mij met ook 14" wielen met 165/70 winterbanden (klik onder op m'n onderschrift voor het topic met mijn foto's), lijkt het of de omtrek van jouw banden kleiner is dan bij mij. Bij jou lijkt het in de wielkast tenminste veel ruimer. Of is het gezichtsbedrog?
Als je een kleinere omtrek hebt, zul je ook afwijkingen in je snelheidsmeter en km standen krijgen.
Laatst gewijzigd door Autheo op vr 29 dec 2017, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

kawazxr
Vagling liefhebber
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 18:40

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door kawazxr » do 28 dec 2017, 04:13

Mooie Mii zeg hij staat goed te blinken ondanks het donkere weer, goede updates al uitgevoerd.
Jammer van de wieldoppen maar beter safe dan sorry indrrdaad, succes met je goede wensenlijstje.
VW 1.0 High UP Bluemotion

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door Bertjuh » do 28 dec 2017, 08:02

Mooie auto.. leuke updates en plannen voor in de toekomst.. gaan we zeker volgen..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

meneero
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 17:34

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door meneero » do 28 dec 2017, 08:39

TwitNour schreef:Ziet er goed uit! Hoedenplanktouwtje en het lampje in de achterbak zien er ook best wel OEM uit.
Heb het inderdaad met OEM onderdelen van de dealer gedaan. Had onderdeelnummers van een Golf V gebruikt, uiteindelijk adviseerde de dealer de koorden van een Citigo te gebruiken (blijkbaar is de vagling in een later bouwjaar wel voorzien van een meebewegende hoedenplank). Vervolgens met een beetje meetwerk, een ijspriem en een goede accuboormachine kom je op dit resultaat uit.

Lampje is een voetverlichting armatuur uit een Golf 6. Met een bijbehorende stekker, repair wire, speakerdraad en mijn soldeerkunsten is het toch een mooi resultaat geworden :mrgreen:


Wat betreft de winterbanden... Deze waren nagenoeg nog in nieuwe staat onder onze vorige auto (Kia Picanto 2012) en ik was in de veronderstelling dat deze ook onder de Mii zouden passen. Helaas bleek de naafgat iets te verschillen waardoor ze net niet gingen passen. Uiteindelijk een gebruikt setje staal met originele Mii wieldoppen kunnen scoren en zodoende de winterbanden weer een nieuw leven kunnen geven! Scheelt toch weer wat in de kosten zo.
En Autheo, je hebt helemaal gelijk. De Kia werd geleverd met 155/65R14 winterbanden en ik besefte me later dat dit wel wat verschilt met de standaard bandenmaat van de vagling, maar toen waren ze al gemonteerd. Het verschil met teller/km kan ik wel mee leven, ik bekijk een winterset toch meer vanuit een praktisch oogpunt. Ik hecht dan meer waarde aan de zomerset en dit is gelukkig een origineel 15" Ania set met 185/55R15 banden.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 60PK
VW Golf V 1.9 TDI 105PK United Sport

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door Autheo » do 28 dec 2017, 23:56

meneero schreef: En Autheo, je hebt helemaal gelijk. De Kia werd geleverd met 155/65R14 winterbanden en ik besefte me later dat dit wel wat verschilt met de standaard bandenmaat van de vagling, maar toen waren ze al gemonteerd. Het verschil met teller/km kan ik wel mee leven, ik bekijk een winterset toch meer vanuit een praktisch oogpunt. Ik hecht dan meer waarde aan de zomerset en dit is gelukkig een origineel 15" Ania set met 185/55R15 banden.
Tja, de bandhoogte van de 155/65R14 is zo'n 1,5 cm lager dan die van de 165/70, dus zul je inderdaad eerder een drempel raken. Ook zul je met de afwijking in je km teller rekening moeten houden. Normaal gesproken geeft de snelheidsmeter iets hoger aan dan je werkelijke snelheid, maar met het -5% verschil zal nu waarschijnlijk je snelheidsmeter bijna de 'echte' snelheid aangeven. Dus oppassen dat je met je naald beslist niet boven de 50 of 100 km komt om boetes te voorkomen ;)

meneero
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 17:34

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door meneero » vr 29 dec 2017, 13:18

Autheo schreef:
meneero schreef: En Autheo, je hebt helemaal gelijk. De Kia werd geleverd met 155/65R14 winterbanden en ik besefte me later dat dit wel wat verschilt met de standaard bandenmaat van de vagling, maar toen waren ze al gemonteerd. Het verschil met teller/km kan ik wel mee leven, ik bekijk een winterset toch meer vanuit een praktisch oogpunt. Ik hecht dan meer waarde aan de zomerset en dit is gelukkig een origineel 15" Ania set met 185/55R15 banden.
Tja, de bandhoogte van de 155/65R14 is zo'n 1,5 cm lager dan die van de 165/70, dus zul je inderdaad eerder een drempel raken. Ook zul je met de afwijking in je km teller rekening moeten houden. Normaal gesproken geeft de snelheidsmeter iets hoger aan dan je werkelijke snelheid, maar met het -5% verschil zal nu waarschijnlijk je snelheidsmeter bijna de 'echte' snelheid aangeven. Dus oppassen dat je met je naald beslist niet boven de 50 of 100 km komt om boetes te voorkomen ;)
Ben dan toch benieuwd of ik net zo vaak drempels toucheer als ik straks de zomerset eronder heb.

Hmm, heb laatst een stuk gereden met de GPS-snelheid van de M&M in beeld, en die gaf toch een lagere snelheid aan dan snelheidsmeter in het dashboard. Dus je zou zeggen dat ik langzamer rijd dan aangegeven (boete-safe :lol: )?
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 60PK
VW Golf V 1.9 TDI 105PK United Sport

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door Autheo » vr 29 dec 2017, 14:46

meneero schreef:
Autheo schreef:
meneero schreef: En Autheo, je hebt helemaal gelijk. De Kia werd geleverd met 155/65R14 winterbanden en ik besefte me later dat dit wel wat verschilt met de standaard bandenmaat van de vagling, maar toen waren ze al gemonteerd. Het verschil met teller/km kan ik wel mee leven, ik bekijk een winterset toch meer vanuit een praktisch oogpunt. Ik hecht dan meer waarde aan de zomerset en dit is gelukkig een origineel 15" Ania set met 185/55R15 banden.
Tja, de bandhoogte van de 155/65R14 is zo'n 1,5 cm lager dan die van de 165/70, dus zul je inderdaad eerder een drempel raken. Ook zul je met de afwijking in je km teller rekening moeten houden. Normaal gesproken geeft de snelheidsmeter iets hoger aan dan je werkelijke snelheid, maar met het -5% verschil zal nu waarschijnlijk je snelheidsmeter bijna de 'echte' snelheid aangeven. Dus oppassen dat je met je naald beslist niet boven de 50 of 100 km komt om boetes te voorkomen ;)
Ben dan toch benieuwd of ik net zo vaak drempels toucheer als ik straks de zomerset eronder heb.

Hmm, heb laatst een stuk gereden met de GPS-snelheid van de M&M in beeld, en die gaf toch een lagere snelheid aan dan snelheidsmeter in het dashboard. Dus je zou zeggen dat ik langzamer rijd dan aangegeven (boete-safe :lol: )?
Da's mooi, dan blijft het verschil in wielomtrek dus mooi binnen de marge van de optimistische snelheidsmeter.

Ben trouwens benieuwd naar jouw ervaringen met de verschillen tussen het rijden in de Picanto en de up!. Welke plussen in minnen van beide kanten merk jij?

meneero
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 17:34

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door meneero » do 04 jan 2018, 13:33

Autheo schreef:Ben trouwens benieuwd naar jouw ervaringen met de verschillen tussen het rijden in de Picanto en de up!. Welke plussen in minnen van beide kanten merk jij?
Ik zal inderdaad even een paar plussen en minnen noemen van wat ik ervaren heb tot nu toe.

Motorisch
De Picanto had een 1.2 4-cilinder (Hyundai-)motor met 86pk. Beduidend meer dan de 3-cilinder 1.0 van Seat (60pk). Dus op vermogen wint de Kia, en qua zuinigheid merk ik in de praktijk weinig verschil tussen beide wagens. De Seat geeft op de M&M wel aan dat hij 720km op een volle tank kan halen maar dit is ons nog niet gelukt :lol: Met de Kia haalde ik gemiddeld zo'n 500-550km. Ik meende dat in de Seat een paar liter meer brandstof kan. Op dit vlak wint de Kia wel (maar dan wel als 4-cilinder motor, geen ervaring met de 3-cilinder variant).

Comfort
Ondanks dat de Seat een 3-cilinder aan boord heeft, vinden wij de Seat wel comfortabeler rijden dan de Kia. Het sturen gaat volwassener en qua rijden voelt het allemaal wat solider aan dan de Kia. Ook bij de snelheden boven de 100 km/u weet de Seat zich beduidend stiller te houden dan de Kia die vanaf 100 km/u een aardige 'brom' produceert.

Afwerking
Op dit gebied niet echt een winnaar, gezien beide wagens zich op een eigen manier hierop bewijzen. Waar de Seat nog zichtbaar staal heeft aan de binnenkant van de portieren, heeft Kia dit netjes afgewerkt met bekleding (weliswaar van hard kunststof). Toch vind ik persoonlijk de aankleding en afwerking bij het dashboard van de Seat net iets netter afgewerkt dan de Kia. Vooral dankzij het hoogglans deel wat zich van links naar rechts vertoont. De knoppen voelen net even iets degelijker aan en optisch merk je dat Seat het iets meer zijn eigen twist geeft (bijv. met de tellerunit). Ondanks dat de Seat een 'Sport' uitvoering is en de Kia een 'Comfort' uitvoering, had de Kia wel standaard meer sportieve details zoals een dubbele uitlaatsierstuk en een rood GTI-achtige grille aan de voorzijde. De Seat heeft weer donkergetinte ruiten achter.

Praktische zaken
Standaard is de Kia iets praktischer uitgevoerd. Dan heb ik bijv. over een hoedenplank die meegaat met de kofferklep en de bijrijdersraam is te bedienen vanaf de bestuurderszijde. Ook lijkt het dat ik in de Kia ietsje meer kofferbak ruimte had (ruimte onderin niet meegeteld).

Uitrusting en infotainment
Hier bied de Seat weer meer mogelijkheden. Waar de Kia alleen een airco en standaard radio met CD/MP3/USB/AUX had, heeft de Seat Radio samen met het M&M systeem de mogelijkheid tot CD/MP3, SD-kaart, fullmap-navigatie en Bluetooth bellen+streaming. Verder beschikt de Seat als extra's nog over het city-brake systeem en zijn de voorstoelen verwarmd. Verder kan je dankzij VCDS nog een paar 'verborgen' opties activeren zoals bochtenverlichting. Wel heeft de Kia standaard een boordcomputer in de tellerunit zitten (die je wel heel onhandig moet bedienen via zo'n stengeltje) en dit heeft de Seat weer niet (wel onderdeel van het optionele Drive-pakket).


Al met al beide prima wagens, en ik zou in de toekomst ook best weer een Kia kopen.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 60PK
VW Golf V 1.9 TDI 105PK United Sport

meneero
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 17:34

Re: Seat Mii 1.0 Sport Dynamic

Bericht door meneero » di 09 jan 2018, 12:42

Ooh ja, en wat mij nog te binnen schoot... Het start-stopsysteem van de Picanto laat het 9 van de 10 keer afweten. Die lijkt altijd wel een reden te vinden om het systeem niet te gebruiken. Bij de Mii daarentegen werkt het wel een stuk vaker, in dezelfde omstandigheden.

Dus wie het start-stopsysteem vervelend vindt en niet elke keer dat knopje wilt indrukken, koop een Kia! :mrgreen:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 60PK
VW Golf V 1.9 TDI 105PK United Sport

Plaats reactie