Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door W0uter » ma 11 sep 2017, 11:06

Zojuist door Huiskes-Kokkeler in Enschede de armsteun in mijn Up laten monteren. Ziet er strak uit en meteen tijdens het rijden was het een verademing! Omdat het schakelen nu opeens zoveel comfortabeler gaat schakel ik vaker door naar een hogere versnelling waardoor ik ook weer zuiniger rij. Win-win situatie dus, haha. Volgende wat ik misschien wil laten doen is betere speakers er in laten plaatsen. Iemand die weet wat dat zal kosten als ik dat laat inbouwen? Het hoeft natuurlijk niet topnotch te zijn, maar de speakers die er nu inzitten is natuurlijk niet wat. Misschien heeft iemand nog wel een leuke adresje voor me? Zo ja, laat me dat maar ff weten! :lol:

Hieronder nog wat foto's van de armsteun:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 sep 2017, 14:27

Ik heb een setje golf 7 speakers in mijn deur. Plug and play. top upgrade. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

WaMeLiNoS
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 22:35

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door WaMeLiNoS » wo 13 sep 2017, 20:14

Leuke auto en goede upgrades al :).
Qua speakers heb je heel veel keus. Heb afgelopen weekend een "paar uurtjes" gezocht naar meer info en mogelijkheden. Met een upgrade naar een goede composet (dus woofer beneden van 16.5cm en tweeter boven) schijn je al flinke winst te boeken. Dat ga ik de komende maand zelf iig uitproberen :mrgreen:

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door W0uter » ma 16 okt 2017, 20:59

Ben er nog niet uit hoe ik het wil gaan doen, maar begin me steeds meer te irriteren aan dat geluid van die basic speakers haha.

@Petrolhead Tom Wat kost zoiets, inclusief montage? Zoals gezegd ben ik a-technisch dus ik zal zoiets altijd moeten laten monteren :P

@WaMeLinos Thx man. Heb jij inmiddels al je speakers ge-upgraded? Ben benieuwd...

Ik heb mijn VW Up nu ongeveer 3 maanden en sinds de laatste twee weken krijg ik zo nu en dan last om de versnelling in zijn 1 te krijgen en in zijn achteruit. Ik laat de koppeling dan opkomen en hoor dan een ratelgeluid, doe 'm in zijn vrij en dan probeer ik het nogmaals en dan lukt het vaak wel gewoon weer om 'm in zijn 1 of achteruit te krijgen. Desondanks zeer onprettig.

Vandaag dealer gebeld om er eens naar te laten kijken en kreeg meteen antwoord dat ze die problemen wel vaker horen en dat ze dit waarschijnlijk niet voor 100% kunnen oplossen omdat deze versnellingen niet worden gesynchroniseerd(?). Geen idee wat dat verder inhoudt technisch gezien, maar ik heb morgen een afspraak waar ze er eens naar kijken en misschien iets gaan afstellen. Hoop dat ze er iets aan kunnen doen want heb al een paar keer voor een groen stoplicht gestaan met dit probleem en auto's beginnen achter mij te toeteren.

Heb net ook even gezocht hierover op dit forum en het schijnt een bekend probleem te zijn. Jammer, ik vind gewoon dat je mag verwachten dat zoiets cruciaals het gewoon doet, ookal is het misschien een 'budget'-auto. Ik zit gelukkig nog in mijn garantieperiode dus mag toch aannemen dat dit onder de garantie valt?

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door W0uter » zo 17 dec 2017, 20:04

In oktober bij de dealer geweest en ze hebben 'm even gecontroleerd, maar ze konden niks raars ontdekken. Wel hebben ze iets (koppelingskabel? weet niet meer wat de beste man zei) wat beter afgesteld. Daarna wat minder vaak last van bovenstaand probleem gehad.

Op dit moment heb ik veel last van vocht in de auto en ik krijg 'm maar niet vochtvrij, ookal zet ik de verwarming op de allerhoogste stand en heb ik 'm op recirculatie-stand staan. Iemand nog een goede tip?

Net ff op en neer gereden van Enschede naar Deventer en weer terug (ong 100km) en had nog meer dan een halve tank aan benzine er in zitten en een bereik van 240km volgens mijn boordcomputer. Echter reed ik continue plankgas en heb net mijn tankstation gehaald met nog maar een bereik van 5km op de teller. Wat was ik blij zeg, ik kneep m ff en deed alles in z'n 5 met zo min mogelijk toeren :D :roll:

Living on the edge! :lol: :lol: :lol: :shock: :? :roll: :roll:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Tom Westendorp » zo 17 dec 2017, 20:24

Goed om te lezen dat de auto nog zo goed bevalt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door W0uter » zo 17 dec 2017, 20:30

Mmmh, ruik ik daar een beetje sarcasme? :lol:

Ik ben ondanks wat issues zeer tevreden met mien Upje! Rijdt heerlijk en voel me er erg in thuis, ben altijd blij als ik er in rij. En ik vind het ook gewoon een brute bak met zwarte velgen en geblindeerde achterruiten, maar toch ook bescheiden door zijn formaat, precies waar ik van hou :D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Tom Westendorp » zo 17 dec 2017, 20:33

Nee zeker geen sarcasme.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door W0uter » zo 17 dec 2017, 20:34

Haha oké, dat dacht ik even omdat ik steeds met een vraag kom in bijna al mijn posts vanwege een probleem, haha :lol: :P

Gebruikersavatar
Henryan22
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 18:48

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Henryan22 » ma 18 dec 2017, 07:57

7,6L op 100KM, jij trapt het gas aardig in volgens mij :lol:

Ypuh
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 22:41

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Ypuh » ma 15 jan 2018, 21:16

Erg netjes die armsteun! Is dit die van €158 bij Van den Udenhout? Is die nog ergens goedkoper verkrijgbaar?

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door W0uter » ma 15 jan 2018, 21:24

Snik :crazy:, vandaag is mijn armsteun die ik 4 maanden geleden heb aangeschaft en heb laten monteren kapot gegaan.

Ik denk dat ik iets te hard op de armsteun heb geleund toen ik bij een rotonde moest afslaan en ik helemaal naar rechts voorover moest kijken of er geen fietser/scooter aankwam... damn, wat baal ik hier van zeg!

Resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet is 'ie echt goed afgebroken :shock:. Ik zal vandaag of morgen eens contact met Van den Udenhout opnemen. Eigenlijk mag je toch verwachten dat een armsteun wel tegen een 'stootje' kan? Misschien kunnen ze nog iets voor mij doen.

Eerlijk; het was natuurlijk niet zo handig van mij om er op te leunen, maarja aan de andere kant is zoiets natuurlijk wel een gebruiksvoorwerp. De armsteun heeft overigens ook maar van 1 kant steun, dus misschien had ik het ook wel kunnen weten dat het niet zo heel stabiel is allemaal, maarja daar denk je niet elke keer over na als ik soms ff goed moet kijken naar overig verkeer :o

Om te janken dit!!! :shock: :shock: :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door W0uter op ma 15 jan 2018, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door W0uter » ma 15 jan 2018, 21:27

Ypuh schreef:Erg netjes die armsteun! Is dit die van €158 bij Van den Udenhout? Is die nog ergens goedkoper verkrijgbaar?
Lol wat een toeval dat je net een paar minuten eerder voor mijn post reageert! :O Ja dat is die van Van den Udenhout idd.

Ypuh
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 22:41

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Ypuh » ma 15 jan 2018, 22:20

Haha, dit is in ieder geval niet het beste verkooppraatje. Hing net met mijn muis boven de 'Plaats uw bestelling'-knop.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Tom Westendorp » ma 15 jan 2018, 22:26

Die van mij zit er al 3 jaar zonder problemen in.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Bertjuh » ma 15 jan 2018, 22:31

Ai.. das niet zo mooi.. hopelijk zit er een soort van garantie op..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Keje
Forum newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 18:51
Locatie: Utrecht

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Keje » di 16 jan 2018, 19:28

Gave auto Wouter! Lijkt op die van mij maar dan in het wit heb je m ;) ga deze week mijn armsteun erin laten zetten! Niet bij van den Udenhout :oops:

Ypuh
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 14 jan 2018, 22:41

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Ypuh » di 16 jan 2018, 19:53

Keje schreef:Gave auto Wouter! Lijkt op die van mij maar dan in het wit heb je m ;) ga deze week mijn armsteun erin laten zetten! Niet bij van den Udenhout :oops:
Waar heb jij je armsteun vandaan? Wil van de week ook een oppikken om dit weekend erin te zetten.

Keje
Forum newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 18:51
Locatie: Utrecht

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door Keje » di 16 jan 2018, 20:41

Ypuh schreef:
Keje schreef:Gave auto Wouter! Lijkt op die van mij maar dan in het wit heb je m ;) ga deze week mijn armsteun erin laten zetten! Niet bij van den Udenhout :oops:
Waar heb jij je armsteun vandaan? Wil van de week ook een oppikken om dit weekend erin te zetten.
Ik haal hem via de VW dealer (Pon) ^^

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Vandaag mijn eerste UP in ontvangst mogen nemen

Bericht door jaappie » di 16 jan 2018, 21:46

Ah echt zuur van de armsteun!

Plaats reactie