Het algemene maps + more app topic

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Het algemene maps + more app topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 08 nov 2017, 16:19

Met de komst van de facelift up! is het oude navigatiesysteem vervallen en vervangen door een telefoonhouder met een app.

Hoe zijn jouw ervaringen met dit product?

Afbeelding
Bijlagen
Brochure Maps en More.pdf
(1012.55 KiB) 2053 keer gedownload
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 08 nov 2017, 16:21

Petrolhead Tom schreef:Met de komst van de facelift up! is het oude navigatiesysteem vervallen en vervangen door een telefoonhouder met een app. Daar waar de vorige navigatie gebruik maakte van stokoude Garmin kaarten wordt de nieuwe app voorzien van TomTom kaarten.

Hoe zijn jouw ervaringen met dit product?

Voor de volledigheid heb ik de brochure van dit product even toegevoegd aan dit product. Het is een korte handleiding voor de maps + more app.

De maps + more app is erg intuïtief te gebruiken en behoeft daarom niet veel toelichting.


Afbeelding
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Golf87
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 23:18
Locatie: Amersfoort

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Golf87 » zo 12 nov 2017, 21:31

Mijn ervaringen met de app zijn beroerd daarom gebruik ik de app nu een half jaar al niet meer uit ergernis, de app loopt de hele tijd vast, stuurt mij nog wel wel eens verkeerd, laat mijn radio op tilt slaan en als ik bij de dealer er wat over vraag kunnen zij het ook niet oplossen of erbij helpen. Ik ben dus nog niet echt tevreden over het systeem, daarbij kan ik de dame van de navigatie ook nog eens heel slecht verstaan. Ik hoop gewoon dat Volkswagen snel het systeem update om het systeem beter en stabieler te maken.
Volkswagen fan en trots in het bezit van een Golf 2 en een High Up! 60pk BMT.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 nov 2017, 09:10

Ik ben al aan het kijken naar alternatieven. Frot denk ik een TomTom of Garmin in de auto. De app is me veel te beperkt en de houder is niet te draaien dus steeds als ik er in kijk lijkt het alsof mijn telefoon naar de bijrijders kant gericht is.

Leuke gimmick om de boordcomputer op te bekijken maar met de huidige stand van zaken in de software niet meer dan dat. Dit is geen serieus te nemen navigatiesysteem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door TwitNour » ma 13 nov 2017, 10:05

En waarom geen ander navigatiesysteem draaien op je telefoon? Er zijn heel veel goede/betaalde alternatieven?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 nov 2017, 10:15

Omdat ik de boordcomputer dan kan gebruiken op mijn telefoon en voor de Navi een goed aparte unit heb. De goede alternatieven vreten allemaal gigantisch veel ruimte op je telefoon. Ruimte die ik simpelweg niet heb op mijn 16 gig Iphone. Daarnaast vind ik de positionering van de telefoon in de houder ruk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door TwitNour » ma 13 nov 2017, 10:22

Is het systeem van de Up niet te modden dat de navigatie in het ingebouwde scherm weergegeven kan worden? Misschien vergezocht maar lijkt me zeker een goed alternatief?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 nov 2017, 10:46

Nee lijkt er niet op. Je kunt de camera wel zien maar je kunt er niet mee navigeren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Golf87
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 23:18
Locatie: Amersfoort

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Golf87 » zo 10 dec 2017, 17:32

Ik heb uiteindelijk mijn steun zo gemaakt dat mijn tomtom erop past en ook laad ik vind het hartstikke fijn werken en het werkt ook nog eens sneller, duidelijker en beter als de app op je telefoon.
Volkswagen fan en trots in het bezit van een Golf 2 en een High Up! 60pk BMT.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 dec 2017, 08:01

Opvallend te noemen. Sinds dit weekend ben ik overgestapt op een Samsung Galaxy S8. Tot op heden heeft de app nog geen dienst geweigerd en bij het opvragen van de koelvloeistof temperatuur geeft hij de gegevens weer vanaf 5 graden in plaats van 50 graden bij de Iphone.

Ben benieuwd of het zo goed blijft werken. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door arend van duijn » di 16 jan 2018, 22:09

Ik heb vanmiddag voor het eerst de routeplanner gebruikt op mijn Samsung j3 met maps en more ( om te proberen ! ) van rijnsburg naar katwijk ! werkt goed ! alleen krijg ik er geen geluid bij ? (druk op luisprekericoontje aan/uit ) wat doe ik niet goed ??? :naughty:

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » zo 28 jan 2018, 02:19

Weet iemand hoe je het systeem in de facelift up reset? Heb de telefoon eenmalig aan aux gehad, en nu herkent ie mijn muziek via bluetooth niet meer, deze melding verschijnt er dan: 'Ongeldige afspeellijst', en dan gaat ie automatisch terug naar aux, ondanks dat deze niet is aangesloten. Zeer frustrerend want eerder werkte het nog probleemloos
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door damianw26 » zo 28 jan 2018, 02:19

Overigens zie je in spotify dat je telefoon aan de bluetooth van de auto is gekoppeld, maar het blijft stil ondanks dat de muziek loopt, geen geluid uit de telefoon noch speakers..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door damianw26 » ma 29 jan 2018, 17:31

Het is opgelost door: de volume knop heel lang ingedrukt te houden, eerst verschijnt de klok in beeld, maar nog steeds vasthouden en dan reset het systeem zich en werkt spotify weer! Jeej
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 jan 2018, 18:23

Ga ik ook even proberen! Zenders en dergelijke zijn weg?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door damianw26 » ma 29 jan 2018, 19:34

Zijn niet weg, maar mijn probleem is opgelost erdoor. Hij verbindt weer net als vanouds direct en zonder problemen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 jan 2018, 19:36

Top!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Drup
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:20
Locatie: Alkmaar

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Drup » vr 02 feb 2018, 19:49

Na 2 dagen uitproberen was ik er al uit: weg met dat ding. De toon werd al enigszins gezet door de verkoper die mij bij het ophalen van de Up! tekst en uitleg gaf, en, met een veelzeggende blik mij toevertrouwde: "Maar u kunt natuurlijk ook een ander navigatiesysteem gebruiken....". De navigatiekaart ziet er eenvoudig uit, op zich geen bezwaar, maar de bijgeleverde spraakdame heeft blijkbaar meerdere paspoorten en kan maar niet kiezen. "Na fivehundred meter neem the evrit". En dat ook nog eens uitgesproken op een manier die het gebruik van chemische stimuli doet vermoeden. Nee, hier konden we niets mee. Als je eerst een diepgravende analyse moet maken van wat de dame zegt dan wel poogt te zeggen, ben je 'the evrit' natuurlijk al voorbij. Het geluid uit en dan maar op het kaartje turen is geen alternatief wat ons betreft en zeker niet bevorderend voor de verkeersveiligheid. Daarom hebben we dieper in de buidel getast, met onze nagels de restjes bij elkaar geschrapt en een TomTom gekocht, die ons in het verleden altijd goed beviel.

Blijft over de boordgegevens. Dat is wel leuk om te zien. Maar alle gegevens zijn ook eenvoudig op het dashboard te krijgen, dus om daarom nou je telefoon steeds te plaatsen....Wij vonden van niet. Die composition phone doet z'n werk toch wel, ook als de telefoon in m'n zak zit. Ik kan gewoon de telefoon bedienen met de (radio)knoppen.

Wat dus na 2 dagen overbleef was een nutteloze en lelijke kraaienpoot op het dashboard. Die heb ik dus ook maar verwijderd. En dat brengt me tot een vraagje: Ik zoek een kapje om de opening af te dekken, zoals je dat in de 'oude' Up had. Ik kan dat wel online kopen, maar voor de oude Up dus. Weet iemand of dat ook past op de facelift Up? Het *lijkt* hetzelfde formaat, afgaand op m'n geheugen...

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door damianw26 » vr 02 feb 2018, 20:53

Ik gebruik de app iedere dag voor de bc, de navi 1x gebruikt. Was niet geweldig, maar ook niet bizar slecht. Behalve dan de stem inderdaad, een belgische vrouw met engelse roots die flink aan de snuif zit.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Drup
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:20
Locatie: Alkmaar

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Drup » za 03 feb 2018, 00:30

Die stem was nou juist het probleem. Vrouwlief kan niet zonder navigatie en gaat voor 100% af op de stem, zij kijkt nooit op het kaartje. En om nou compleet nieuwe gewoontes aan te gaan leren vanwege een falend onaf systeem.... :?

Plaats reactie