Waar laat je je telefoon?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
tjerkveen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 06:53

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door tjerkveen » di 10 jan 2017, 10:25

ik zie net nog een makkelijke oplossing: in je cd slot!

http://www.ebay.nl/itm/New-VW-Car-Mobil ... xygj5ScPs5" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb hem besteld, dus ga kijken of dit goed werkt, want dan hij op precies de hoogte die ik zoek.

wel slecht van zo'n moderne auto dat smarthone houders niet vooraf bedacht zijn....

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Tom Westendorp » di 10 jan 2017, 11:12

Hmm ben benieuwd hoe het staat!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door N!jntje » di 10 jan 2017, 23:22

Opzich een leuke oplossing. Totdat er iemand tegen aan stoot. Heb al vaker verhalen gelezen over dat ze de volledige radio daardoor konden vervangen of dat de radio de hele tijd dacht dat er een cd in werd gestopt.
Als je t goed wilt doen.... brodit clip met houder.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door TwitNour » wo 11 jan 2017, 01:29

Momenteel gebruik ik de onderstaande houder. Simpel en werkt gewoon. En het kost ook niet veel. Het beste is inderdaad een brodit clip met houder. Het clip systeem van deze houder van AliExpress werkt ontzettend goed naar mijn mening. Ik heb hem aan de linkerkant tegen het raam geplakt. Ik zal er nog een foto van maken ergens deze week.

https://www.aliexpress.com/item/Malloom ... 0.0.3sWAF7" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door lupocor » wo 11 jan 2017, 08:32

ik laat mijn telefoon gewoon in mijn broekzak.
als ik gebeld word in mijn auto dan druk ik gewoon op een knopje op de stuurbediening en kan dan een gesprek voeren, bellen in de auto doe ik alleen als het echt noodzakelijk is. :mrgreen: :mrgreen: (audi A1)
in de mii bel ik dus alleen als ik op een parkeerplaats sta want heb de telefoon niet gekoppeld aan het systeem.
ik erger mij dood aan mensen die niet handsfree bellen en zie dat nog elke dag meerdere malen gebeuren ,jammer hoor.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Tom Westendorp » za 14 jan 2017, 17:07

brodit is geniaal. Ik ben groot fan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door AlexVDL » zo 15 jan 2017, 13:48

ik hou hem ook gewoon in mijn zak en met bluetooth aan. Via maps and more kun je met spraakherkenning opnemen, werkt perfect. Je kan ook ff op het opnemen knopje drukken op de M&M scherm. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

JB81
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 06:57

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door JB81 » do 19 jan 2017, 07:53

In de nieuwe up! wordt een houder meegeleverd (of is het in ieder geval een optie), inclusief USB-poort om te laden. Die staat "op" het dashboard, boven de bediening van verwarming en airco. Ik heb het idee dat in de huur-up die ik tijdelijk had, van het vorige model, ook ruimte was gereserveerd om een dergelijke houder te plaatsen.

Enige beperkingen zijn het maximumformaat van de telefoon (vw zegt 5,5", maar ik heb het idee dat er met mijn telefoon van dat formaat (Lenovo P2) nog wat ruimte over is), en het feit dat je telefoon er alleen in "landscape" ligging in kan. Voor zover ik weet ondersteunt alleen Android de mogelijkheid om je bureaublad te kantelen, in iOS en Windows kijk je tegen een 90 graden gedraaid besturingssyssteem aan. Correct me if i'm wrong :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Tom Westendorp » do 19 jan 2017, 08:07

Klopt allemaal. In de oude up! zit daar de maps and more.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door TwitNour » do 19 jan 2017, 17:10

JB81 schreef:In de nieuwe up! wordt een houder meegeleverd (of is het in ieder geval een optie), inclusief USB-poort om te laden. Die staat "op" het dashboard, boven de bediening van verwarming en airco. Ik heb het idee dat in de huur-up die ik tijdelijk had, van het vorige model, ook ruimte was gereserveerd om een dergelijke houder te plaatsen.

Enige beperkingen zijn het maximumformaat van de telefoon (vw zegt 5,5", maar ik heb het idee dat er met mijn telefoon van dat formaat (Lenovo P2) nog wat ruimte over is), en het feit dat je telefoon er alleen in "landscape" ligging in kan. Voor zover ik weet ondersteunt alleen Android de mogelijkheid om je bureaublad te kantelen, in iOS en Windows kijk je tegen een 90 graden gedraaid besturingssyssteem aan. Correct me if i'm wrong :)

Afbeelding
Je hebt bijna gelijk. Op iOS bestaat landscape er zeker! Maar alleen voor alle Plus modellen (dus 6 Plus, 6S Plus en 7 Plus)

Ik vind het jammer dat de houder van een nieuwe Up niet past op een oude Up, dat zou een geniale oplossing zijn als je het mij zou vragen.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door arnout84 » do 19 jan 2017, 17:13

TwitNour schreef:
JB81 schreef:In de nieuwe up! wordt een houder meegeleverd (of is het in ieder geval een optie), inclusief USB-poort om te laden. Die staat "op" het dashboard, boven de bediening van verwarming en airco. Ik heb het idee dat in de huur-up die ik tijdelijk had, van het vorige model, ook ruimte was gereserveerd om een dergelijke houder te plaatsen.

Enige beperkingen zijn het maximumformaat van de telefoon (vw zegt 5,5", maar ik heb het idee dat er met mijn telefoon van dat formaat (Lenovo P2) nog wat ruimte over is), en het feit dat je telefoon er alleen in "landscape" ligging in kan. Voor zover ik weet ondersteunt alleen Android de mogelijkheid om je bureaublad te kantelen, in iOS en Windows kijk je tegen een 90 graden gedraaid besturingssyssteem aan. Correct me if i'm wrong :)

Afbeelding
Je hebt bijna gelijk. Op iOS bestaat landscape er zeker! Maar alleen voor alle Plus modellen (dus 6 Plus, 6S Plus en 7 Plus)

Ik vind het jammer dat de houder van een nieuwe Up niet past op een oude Up, dat zou een geniale oplossing zijn als je het mij zou vragen.
Dacht dat die wel zou passen?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door TwitNour » do 19 jan 2017, 17:19

arnout84 schreef: Dacht dat die wel zou passen?
Nee helaas. Heb er al onderzoek naar gedaan. De maat van de voet is hetzelfde, maar de 'haken' die onderin te vinden zijn, zitten op een andere plek. Dat had ermee te maken dat er plaats gemaakt moest worden voor de USB aansluiting. Wellicht dat het met een beetje modden wel mogelijk is. Volgens VW dealer zijn die steuntjes los te bestellen.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door arnout84 » do 19 jan 2017, 21:22

TwitNour schreef:
arnout84 schreef: Dacht dat die wel zou passen?
Nee helaas. Heb er al onderzoek naar gedaan. De maat van de voet is hetzelfde, maar de 'haken' die onderin te vinden zijn, zitten op een andere plek. Dat had ermee te maken dat er plaats gemaakt moest worden voor de USB aansluiting. Wellicht dat het met een beetje modden wel mogelijk is. Volgens VW dealer zijn die steuntjes los te bestellen.
Ah oke, ja klopt. Euro of 60 is ie. Als ik de kans krijg om een nieuw model Citigo radio te krijgen ga ik kijken of ie past en werkt. :)

Gebruikersavatar
Golf87
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 23:18
Locatie: Amersfoort

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door Golf87 » vr 27 jan 2017, 20:41

ik heb het nu in mijn auto zitten (heb wel de nieuwe up), maar met name als je naar de app kijkt vind ik het geen verbetering vooral de navigatie is waardeloos ook al betaal je er wel voor. Verder als je van de app geen gebruik maakt werkt het allemaal prima zowel je muziek als bellen, dus ik hoop dat ze de app snel aanpassen.
Volkswagen fan en trots in het bezit van een Golf 2 en een High Up! 60pk BMT.

JuuL
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 14:43

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door JuuL » di 07 mar 2017, 19:09

Zo heb ik mijn telefoon :)
Bijlagen
IMG_8756.JPG
Black UP 60 -> 75pk / xenon retrofit / 17'' /

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door TwitNour » di 07 mar 2017, 19:37

JuuL schreef:Zo heb ik mijn telefoon :)
Dat wil ik ook! Hoe heb je dat gedaan? Lijkt op de standaard van de nieuwe Up maar die paste volgens mij niet op een oude Up... Ik ben heel benieuwd!

JuuL
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 14:43

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door JuuL » di 07 mar 2017, 20:58

Ideaal is het. Het is een 3D geprint houdertje. Ik heb hem op maat laten maken (iphone 6s), kan zonder en met (dun) hoesje erin, zie link!
Kan ook nog gewoon aux kabel en oplader gebruiken. Ze hebben ook nog een verticale houder op de site staan.
https://www.shapeways.com/product/YRGQM ... 06ecc34fb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Idd past de nieuwe houder niet, vond dit een mooie oplossing. :mrgreen: Als jullie meer foto's willen hoor ik het wel ;)
Bijlagen
IMG_8755.JPG
Black UP 60 -> 75pk / xenon retrofit / 17'' /

vinie
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 14:39

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door vinie » di 07 mar 2017, 21:32

ik plaats m'n telefoon op dat kleine plankje boven de sigaretten aansluiting. Beste bereik daar voor bluetooth Spotify.
Ben nog wel opzoek/aan't nadenken over/na een mogelijkheid om draadloos op te laden. Dus op een of andere manier een houder te maken waarin je de telefoon legt en die direct oplaad.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door TwitNour » di 07 mar 2017, 21:49

Meteen eentje besteld 8-)

JuuL
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 14:43

Re: Waar laat je je telefoon?

Bericht door JuuL » di 07 mar 2017, 23:34

TwitNour schreef:Meteen eentje besteld 8-)
Nice :D
Black UP 60 -> 75pk / xenon retrofit / 17'' /

Plaats reactie