Opel Karl top of flop?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door JoVe » za 02 mei 2015, 16:48

jammer dat ze in de optielijst niet het flex systeem vermelden voor de fietsdrager. Zal wel max 50 kg kogeldruk hebben bij een trekhaak en als je kiest voor het flex systeem kun je geen reservewiel nemen omdat daar de fietsendrager zit.
Dus deze is het niet geworden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

sanderupie
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 20:17

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door sanderupie » di 12 mei 2015, 20:38

Flop!!

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door pkfreak » di 12 mei 2015, 21:25

Sorry voor de liefhebbers, maar voor mij is Opel een grote flop.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door JCC » wo 13 mei 2015, 08:27

Helaas een flop.

GM trekt chevrolet hier weg en zegt tegen arme opel, we hebben nog een spark in de aanbieding bouw die maar subtiel om.
En op papier valt de Karl wel mee, gunstig geprijsd veel optie's en voor 5 personen. Interieur ziet er mooi uit.

Maar de karl en eigenlijk opel algemeen mist gewoon karakter en een eigen identiteit.
Zonder het opel logo zou je nooit weten dat het een opel is.
En dan hebben ze de karl ook nog een volwassen uitstraling gegeven.
Een kleine auto groot laten lijken werkt in het echt gewoon niet.

Ik heb sinds mijn eerste volkswagen altijd de pest gehad aan opels.
Maar eigenlijk vind ik het jammer dat opel niet meer is wat het bv in de jaren 80 was.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door pkfreak » wo 13 mei 2015, 12:04

JCC schreef:Helaas een flop.

GM trekt chevrolet hier weg en zegt tegen arme opel, we hebben nog een spark in de aanbieding bouw die maar subtiel om.
En op papier valt de Karl wel mee, gunstig geprijsd veel optie's en voor 5 personen. Interieur ziet er mooi uit.

Maar de karl en eigenlijk opel algemeen mist gewoon karakter en een eigen identiteit.
Zonder het opel logo zou je nooit weten dat het een opel is.
En dan hebben ze de karl ook nog een volwassen uitstraling gegeven.
Een kleine auto groot laten lijken werkt in het echt gewoon niet.

Ik heb sinds mijn eerste volkswagen altijd de pest gehad aan opels.
Maar eigenlijk vind ik het jammer dat opel niet meer is wat het bv in de jaren 80 was.
Mooi geformuleerd!!
Opel heeft inderdaad mooie auto's gehad.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
JEROEN206
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 20 okt 2014, 07:55

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door JEROEN206 » wo 13 mei 2015, 12:50

pkfreak schreef:Sorry voor de liefhebbers, maar voor mij is Opel een grote flop.

De Opel karl ziet er nogal goedkoop uit van binnen , niet de uitstraling en de bouwkwaliteit van een Vw UP.


Maar dit jaar op de Rai stond de nieuwe Opel adam rocks S , dit was vond ik , wijd uit de mooiste wagen in het A-segment die nu verkrijgbaar is.
Zeer mooi interieur en 18" wielen standaard !
Hier hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan ,maar een prachtig klein scheurijzer.
Vw High UP! TSI Bluemotion , Drive pakket , DAB+, 135Pk-230NM Vagtechniek ,18"OZ Ultraleggera,KW schroefset.

Texpert
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:25

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Texpert » do 14 mei 2015, 21:32

Adam is natuurlijk wel een stukkie duurder dan een Karl ;)

Ik vind de Karl op de foto's niet verkeerd overigens. Interieur goed aangekleed, climate control is ook niet verkeerd. Of de materialen in de Karl minder zijn dan de Up kan ik basis van foto's niet zeggen, dat zou ik eerst moeten voelen en vergelijken. Lastig, de Karl staat nog niet in de showroom, en ik heb mijn Up nog geeneens... :roll:

Ik heb de Karl wel even in mijn optielijstje gehad, net als de 108 en C1 trouwens. Ik heb overigens ook ervaring met een Spark, en dat ding ligt niet bepaald koersvast op de weg, dus toen ik vernam dat de Karl veel overeenkomsten had met de Spark is die optie vervallen. Tevens ben ik bang dat de Karl vooral onder bejaarden geliefd gaat worden. Nu ben ik bijna 40, maar het stadium bejaard hoop ik voorlopig nog ver vooruit te leggen :mrgreen:

De 108 en C1 zijn overigens afgevallen op materiaalgebruik dashboard, en de Up rijd gewoon beter, dus erg veel keus had ik ook niet meer.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door DonkUp » vr 15 mei 2015, 19:56

Texpert schreef:Adam is natuurlijk wel een stukkie duurder dan een Karl ;)

Ik vind de Karl op de foto's niet verkeerd overigens. Interieur goed aangekleed, climate control is ook niet verkeerd. Of de materialen in de Karl minder zijn dan de Up kan ik basis van foto's niet zeggen, dat zou ik eerst moeten voelen en vergelijken. Lastig, de Karl staat nog niet in de showroom, en ik heb mijn Up nog geeneens... :roll:

Ik heb de Karl wel even in mijn optielijstje gehad, net als de 108 en C1 trouwens. Ik heb overigens ook ervaring met een Spark, en dat ding ligt niet bepaald koersvast op de weg, dus toen ik vernam dat de Karl veel overeenkomsten had met de Spark is die optie vervallen. Tevens ben ik bang dat de Karl vooral onder bejaarden geliefd gaat worden. Nu ben ik bijna 40, maar het stadium bejaard hoop ik voorlopig nog ver vooruit te leggen :mrgreen:

De 108 en C1 zijn overigens afgevallen op materiaalgebruik dashboard, en de Up rijd gewoon beter, dus erg veel keus had ik ook niet meer.
Je had natuurlijk nog de keuze uit de up!, de Mii of de Citigo ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Texpert
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:25

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Texpert » di 19 mei 2015, 20:49

Klopt, maar dat verhaal heb ik uitgelegd in mijn voorsteltopic ;)

Gebruikersavatar
Jurre
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 15:19

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Jurre » di 23 jun 2015, 09:04

Ik vind het wel een gaaf wagentje. Maar haalt het niet bij de Up! ;)

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Menaz » di 04 aug 2015, 11:57

Toch wel grappig. Opel wordt in dit topic beschuldigd van het verbouwen van een Spark (als dat al zo is) tot Karl, en vervolgens stapt iedereen weer in zijn unieke VW Up!, uh, Skoda Citigo, uh, SEAT Mii. :mrgreen:
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 05 aug 2015, 10:21

JCC schreef:Helaas een flop.

Ik heb sinds mijn eerste volkswagen altijd de pest gehad aan opels.
Maar eigenlijk vind ik het jammer dat opel niet meer is wat het bv in de jaren 80 was.
Ik heb geen pesthekel aan Opel maar dit gun ik ze inderdaad ook niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 feb 2016, 10:00

Ik heb echt nog nooit een Karl zien rijden. Worden ze überhaupt verkocht?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Joch3m » wo 10 feb 2016, 11:07

Mijn schoonvader heeft zo'n ding besteld, ik heb zelf jaren meerdere Astra G gehad en vond dat een top auto. Maar inderdaad geen uitstraling, nu nog steeds niet behalve die Adam dan.

Maargoed, mijn schoonvader was 13 mille kwijt voor de edition+ uitvoering met automaat (6traps) wat ik echt een koopje vind. Hopelijk is het ook een fijne auto om te rijden en er geen kinderziektes of andere rare dingen in zitten maar dat is afwachten........26 weken levertijd :angry-banghead:
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 feb 2016, 11:17

26 weken levertijd?! WTF! Dan is de vraag dus overweldigend.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Joch3m » wo 10 feb 2016, 11:25

Kan met de automaat te maken hebben, neem aan dat handgeschakeld wel sneller geleverd wordt?
Petrolhead Tom schreef:26 weken levertijd?! WTF! Dan is de vraag dus overweldigend.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Autheo » wo 10 feb 2016, 11:44

Petrolhead Tom schreef:26 weken levertijd?! WTF! Dan is de vraag dus overweldigend.
Of in combinatie met een belabberde productiecapaciteit, waar men vanwege vraag verwachting niet in durft te investeren? :?:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 feb 2016, 11:56

Mijn aanname is inderdaad wat kort door de bocht.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Texpert
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 21:25

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Texpert » zo 28 feb 2016, 20:42

Januari 2016 zijn er 824 Karl's geregistreerd. Van het trio Citigo/Mii/Up in totaal 2423, waarvan 2028 Up's. De up doet het vooral goed in private lease, maar een groot deel van de geregistreerde Up's komt voor conto van het vorig jaar door Pon ingelijfde Green Wheels waarvan het wagenpark word vervangen momenteel door Up's.

De verkoopcijfers van de Karl liggen dus niet erg op pijl, zeker als je bekijkt dat een inmiddels oudgediende concurrent, de Kia Picanto in Januari zelfs 1084 keer op kenteken is gezet. Het kan inderdaad zo zijn dat het ook aan de levertijden kan liggen van de Karl, deze cijfers hebben betrekking op gekentekende auto's...

Andere A-segmenters, de aygo op 554, zusjes C1 op 540 en de Peugeot 108 op 710 exemplaren. Andere concurrenten zitten op of onder de circa 500 exemplaren.

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Ruben » zo 28 feb 2016, 21:52

Petje af hoor, de up/mii/citigo draait toch alweer 5 jaar mee, knap dat je toch zoveel meer auto's weet om te zetten vergeleken de vernieuwde aygo/108/c1 trio.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

Plaats reactie