knak in de koppeling Oplossing P9

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » do 01 mei 2014, 10:28

Ze hadden gezegd 3 uur nodig te hebben maar waren na twee uur al klaar en kon ik m'n Up weer ophalen. Viel allemaal nog onder garantie dus dat is mooi geregeld door Van Mossel.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door Tom Westendorp » do 01 mei 2014, 13:39

Hebben ze dan de koppeling wel vervangen? Dat lijkt me namelijk onmogelijk in twee uur tijd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » vr 02 mei 2014, 12:03

Dat is wat ze gezegd hebben. Het probleem is opgelost dus wat ze ook hebben gedaan vind ik prima. Ik zie niet in waarom ze daarover zouden liegen.

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: knak in de koppeling

Bericht door robbert-h » ma 22 sep 2014, 11:43

Zojuist bij de garage geweest voor dit euvel. UP! Uit november 2013. Productiefout met koppelingspedaal en de achterliggende systemen. Onderdelen zijn besteld en worden volgende week vervangen!
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door UPsmurf » ma 01 jun 2015, 07:09

Beste mede forum leden,

ik had een topic gemaakt, maar die is terecht verwijderd, ik probeer het even hier. Als wij in onze up, de koppeling laten opkomen, heb ik 75% van de tijd een tik als de koppelingsplaten oppakken, iemand zij iets over de diafragma ring, en de vingers van de druk groep, of terweil door dat er minder isolatie in de auto zit, hoor je de mechaniek van de auto beter. Dit was mijn gedachte.

Maar zijn er mensen die het hebben laten nakijken, en zonder hun rijstijl aan te passen echt verschil hebben gemerkt, en ook echt een duidelijke uitleg hebben gekregen?

Het is een nieuwe auto bij ons met nog geen 3500km op de teller...
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: knak in de koppeling

Bericht door Vinniepilon » ma 01 jun 2015, 19:20

UPsmurf schreef:Beste mede forum leden,

ik had een topic gemaakt, maar die is terecht verwijderd, ik probeer het even hier. Als wij in onze up, de koppeling laten opkomen, heb ik 75% van de tijd een tik als de koppelingsplaten oppakken, iemand zij iets over de diafragma ring, en de vingers van de druk groep, of terweil door dat er minder isolatie in de auto zit, hoor je de mechaniek van de auto beter. Dit was mijn gedachte.

Maar zijn er mensen die het hebben laten nakijken, en zonder hun rijstijl aan te passen echt verschil hebben gemerkt, en ook echt een duidelijke uitleg hebben gekregen?

Het is een nieuwe auto bij ons met nog geen 3500km op de teller...
Ben je er mee terug geweest? Voel je het in het pedaal of hoor je het?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
HansieGlansie
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 15:32
Locatie: Barneveld

Re: knak in de koppeling

Bericht door HansieGlansie » zo 25 okt 2015, 16:24

Goedemiddag,

Ik ben 2e eigenaar van mijn Up!, en deze heeft ook de bekende knak in het pedaaltje. Vreemde is dat hij het niet constant doet. Soms paar dagen wel, dan paar dagen niet (soms ook weken). Helaas valt de auto buiten de VW garantie en reparatie zou ik dus op eigen kosten moeten doen, wat volgens de VW dealer een vrij prijzig klusje is. :|

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » zo 25 okt 2015, 19:39

Dat is vervelend om te horen. Laat een offerte aanmaken bij Vagtechniek. Misschien dat zij een leuk prijsje voor je kunnen maken. Is een van de sponsoren op deze site. Als je even meldt dat je hiervandaan komt... Succes!

MiiZii
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 11:57

Re: knak in de koppeling

Bericht door MiiZii » zo 25 okt 2015, 21:58

Ik weet niet hoe lang de garantie al verlopen is, maar als dat een kwestie van maanden is kunnen ze zich daar niet zomaar achter verschuilen. Er bestaat ook nog zoiets als conformiteit.
Mii.

Gebruikersavatar
HansieGlansie
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 15:32
Locatie: Barneveld

Re: knak in de koppeling

Bericht door HansieGlansie » ma 26 okt 2015, 22:05

Ik kan het nogeens proberen inderdaad...
Tot nu toe valt er wel mee te leven, aangezien hij niet altijd knakt... Maar als hij het wel doet is het ook erg aanwezig en mega irritant. Je voelt de knak ook in het pedaal.

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: knak in de koppeling

Bericht door bassie » vr 08 jan 2016, 15:52

Beste mensen, ik heb net een nieuwe Up. Er staat circa 1.200 km op de teller. Ik voel sinds gisteren voor het eerst ook een knak in de koppeling. Ik hoor geen knak. Voorlopig wacht ik af, want het is overkomelijk en ik maak me geen zorgen. Ik wacht eerst maar eens af.

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: knak in de koppeling

Bericht door golfruud » za 16 jan 2016, 17:35

Hoi,

Ik heb mijn Up nu sinds een week en hoorde/voelde vandaag ook een knak in mijn koppelingspendaal. Van de week maar even WD 40 erop spuiten en kijken of dat helpt en anders de dealer maar even contacten.

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: knak in de koppeling

Bericht door AlexVDL » ma 25 jan 2016, 19:28

Ik heb het alleen als ik het pedaal niet precies recht intrap, dus een beetje opzij. Er zit namelijk speling op het pedaal (links naar rechts). Misschien dat het hier mee te maken heeft?
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » ma 25 jan 2016, 23:51

AlexVDL schreef:Ik heb het alleen als ik het pedaal niet precies recht intrap, dus een beetje opzij. Er zit namelijk speling op het pedaal (links naar rechts). Misschien dat het hier mee te maken heeft?
Toen ik hetzelfde euvel had kon je de knak alleen horen en voelen als je het pedaal zijwaarts induwde. Dit herken ik dus heel erg. Is een bekende fout bij de Up en de dealer weet wat te doen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » za 02 apr 2016, 16:08

Update:
Knak ik de koppeling is weer deels terug en ontzettend vervelend. Tevens maakt de koppeling een geluid bij indrukken of loslaten. Alsof een grote veer wordt ongedrukt of ontspannen. Dat betekent terug, maar naar wie? Ik heb het de vorige keer onder garantie laten repareren bij de dealer en toen was het opgelost. Echter heb ik geen garantie meer. Ik kan ook naar VAG techniek gaan, maar weet niet wat zij ermee doen. Ik ga hen daarover contacteren maandag en kijken of ze iets voor me kunnen betekenen. Tevens ga ik ook langs m'n eigen dealer. Wellicht hebben ze een coulanceregeling of heb ik nog 'garantie' op de reparatie (ik weet niet hoe dat zit in autoland)

Ik hou jullie op de hoogte. Vind het jammer dat dit weer moet gebeuren.

Edit: ook zou ik graag willen weten waar het probleem nou vandaan komt. Wat doe ik fout?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door Tom Westendorp » ma 04 apr 2016, 13:30

Hou ons op de hoogte Nour! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: knak in de koppeling

Bericht door kgroot.nl » ma 04 apr 2016, 14:44

Garantie op reparatie is altijd 2 jaar :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » ma 04 apr 2016, 17:31

kgroot.nl schreef:Garantie op reparatie is altijd 2 jaar :)
Kijk! Daar heb ik wat aan! Super bedankt. Ik ben er vandaag niet meer aan toe gekomen om te bellen dus dat doe ik morgen. Misschien dat ik gelijk even langsga bij Van Mossel in Tilburg. Daar hebben ze toen ook mijn koppeling vervangen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door Tom Westendorp » ma 04 apr 2016, 22:16

Ik heb de vorige pagina nog geschreven maar een koppelingspedaal met hulpcilinder een koppeling zijn verschillende onderdelen Nour. ;) Een pedaal kun je inderdaad in 2 uur wel vervangen. Een koppeling is onmogelijk in die tijd bij een up! Wel vervelend dat het zo snel al terug is. Je zult haast denken dat het probleem dan toch niet alleen in het pedaal heeft gezeten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » di 05 apr 2016, 11:43

Het vervelendste nu is dat het probleem er niet altijd is. Als ik het nu aan de dealer voorleg en een ritje maakt en dat hij constateert het niet, heb ik een probleem.

Plaats reactie