Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » do 26 feb 2015, 22:02

Hallo Mede uppers :) en VAG familieleden natuurlijk ook :)

Ik heb me zelf maar UPsmurf genoemd omdat ik de blauwe kleur die ik gekozen heb altijd smurf blauw noem.
Mijn echte naam is Maarten en ben bepaald geen smurf met mijn 1.96m.

De auto is er helaas nog niet, nog een paar weken wachten. We hebben goed onderhandeld met de Volkswagen dealer, en ook veel korting gekregen en hoge inruil en daarom uiteindelijk gekozen voor een smurf blauwe ;) high UP! 60pk BMT 3 deurs met climatic airconditioning zwart interieur, blauw dashboard en verder standaard wat de High UP! heeft. Ik ga er veel snelweg kilometers mee maken dus ik wilde sowieso cruise controle, en airco en een blauwe 3 deurs. Ik vind persoonlijk blauw de mooiste kleur. Ik wilde graag een High UP!, omdat ik het dikkere leren stuurwiel wilde, en het meegespoten dashboard in de kleur blauw. verder vind ik gewoon het hele High UP! interieur erg vet. Nog even nagedacht over het triangel pakket omdat ik het zwarte dakhemel, de geblindeerde ruiten en velgen erg mooi vond, maar dan gingen we te ver boven budget. ik heb wel de 2 jaar extra garantie er bij genomen omdat ik veel kilometers ga rijden.

Momenteel rijd ik in een Opel Corsa diesel, maar die bevalt slecht, hij is niet zuinig genoeg, en ik heb iedere keer rugpijn van de stoelen, nu met de inruil kon ik nieuw rijden, dus daar maar voor gekozen, en weer terug naar Volkswagen want ik heb ook nog een uitgebouwde polo 6n staan. Die auto is wel 2x zo snel als de UP! dus dat is wel even wennen maar ben over het algeheel niet veel eisend en vind de UP! gewoon een stoer karretje. Ik ben benieuwd of ik een beetje zuinig kan rijden, met de polo lukte het me heel goed, met de corsa totaal niet. Ik had al een paar keer in een UP! gereden als de auto's van de zaak in onderhoud waren (bij mijn vorige werk) dus wist dat ze voor in de stad pittig genoeg waren, op de snelweg zijn ze in ieder geval lekker stil.

Het is wel een mooi verjaardags kado want de geplande leverdatum staat geplant een week voor mijn verjaardag.

Ik ben al druk aan het rondkijken naar niet te ingrijpende aanpassingen want ik moet mijn wederhelft ook tevreden houden ;) dingen die ik wil aanpassen:
- armsteun zwart met zilver bies net als de High UP! stoelen
- rvs instap lijsten
- rvs achterklep strip (heb verder de auto zonder logo's besteld, ook nadrukkelijk geen garage logo's gezegd.
- ruiten folie voor de achterste (zij) ruiten
- wellicht wat stickers. voorbeeld van het dashboard, ik zag een seat Mii dahboard die FR line op het dashboard had staan wellicht dat ik zo iets doe. en wat velen al gedaan hebben de onderkant van de achterbumper, ik wil hier een malletje voor maken en in de computer zetten dat ik het gewoon in elke willekeurige kleur kan plotten met eventueel teksten oid er bij in.
Afbeelding

Als de auto afbetaald is komt er een schroefset of vaste set van Vogtland onder, heb ik ook onder de polo en bevalt super goed, en dan hoop ik de 16 of 17 inch Borbet A velgen ook klaar te hebben en die er onder te kunnen knuppen alvast een fotosoep idee hieronder, die wielen zouden dan mogelijk gouden harten krijgen. Mocht iemand de standaard 15 inch spoke High up! velgen willen ruilen voor de 16inch zwarte triangel velgen hoor ik het graag. dat zou dan de perfecte tussen oplossing kunnen zijn. Mijn 15inch velgjes weg voor 16 inch zwarte triangels.

Afbeelding

Verder blijf ik lezen welke leuke (simpele) aanpassingen en verbeteringen hier gedaan worden wellicht dat ik her en der wat over neem :)

Groet Maarten :whistle:
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Vinniepilon » do 26 feb 2015, 22:11

Welkom grote smurf :D
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » do 26 feb 2015, 22:21

Hahaha Dankje :)
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » do 26 feb 2015, 22:39

Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door TwitNour » do 26 feb 2015, 23:19

Welkom! Leuk verhaal!

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door JCC » vr 27 feb 2015, 08:16

Welkom, en leuk dat er meer blauwe op het forum komen. :character-smurfguy:

ps. in het velgen topic staat erginds een foto van een up met borbet A, meen ik.

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » vr 20 mar 2015, 11:31

Oja wellicht vinden sommige mensen dit nog interessant om over mij te weten, ik ben auto ontwerper, en auto technisch ingenieur, dus kan het niet laten ff een schets voor een UP! bodykit te maken :)

Afbeelding

mijn Polo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo heb ik nog wel een paar leuke projectjes gedaan ;)
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » vr 20 mar 2015, 12:04

Super gaaf!!! Meer!!!!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door MauriceR. » vr 20 mar 2015, 15:05

Chip Foose van de Lage Landen! Onze eigen Forum-Foose. Geweldig & talentvol. Ik zie een business voor je: 'laat je Up vereeuwigen door UPsmurf'

Maurice
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » vr 20 mar 2015, 16:34

Als stage heb ik voor Saker Sportscars in Etten-leur de nieuwe RapX en Sniper ontworpen en gebouwd (in China), dit zijn raceauto's die in hele kleine oplage ook op straat te vinden zijn. er rijden er zon 45 over de hele wereld op dit moment, + 4 of 5 op straat. De RapX is het dichte model, de Sniper is het open model. Alle bekende auto magazins hebben destijds over deze auto geschreven, top gear, autoweek etc. dus sommige van jullie zullen hem wellicht kennen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik nog studeerde hebben we op de Hogeschool deze auto body als versimpeld model gebouwd voor een duurzaamheidsrace.
Afbeelding

Ontwerpen van bestickeringen doe ik ook
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik heb aan nog meer auto's gewerkt maar vanwege geheimhouding mag ik hier niets over zeggen. Het zelfde geld voor mijn huidige werk. :(
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » vr 20 mar 2015, 16:54

Super gaaf! Ik zit er aan te denken om ooit mijn eigen up! helemaal in forum kleuren te laten wrappen of gewoon een paar simpele accenten aan te brengen. Zwart met Kawasaki groen goed samen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » vr 20 mar 2015, 16:59

Het is op zich wel tof, om zo iets te doen, maar ik ben zelf altijd bang dat het snel gaat vervelen tenzij het echt goed bij de auto past (voor op straat dan hé, als raceauto of bedrijfsauto is het natuurlijk anders). Ik had voor de polo ook een bestickering ontworpen maar nooit aangedurfd hem er op te maken.
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » za 21 mar 2015, 18:26

ik blijf dit persoonlijk toch ook altijd mooie velgen vinden :) photoshop testje :)

Afbeelding
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Gert » za 21 mar 2015, 18:53

Welkom. Zeg inderdaad maar niet teveel over je werk. Bazen zitten geloof ik tegenwoordig alleen nog maar de hele dag te googlen en ook naar hun personeel. Dat je iets kunt lijkt me wel duidelijk en dat is in elk geval de beste garantie voor een boterham. Voorzichtigheid komt trouwens zowiezo van pas.

Die velgen zijn idd mooi. Ik vind persoonlijk de standaard spoke velgjes van de high up ook al schitterend. Deze lijken me wel makkelijker schoon te houden en dat is ook wat waard.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » za 21 mar 2015, 19:11

Super gave wielen zijn dat inderdaad. Welk type is het eigenlijk? Ik ben (nog) niet zo bekend met de merken in de VAG wereld. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » za 21 mar 2015, 21:15

Deze velgen zijn van het Duitse merk Schmidt, modern lines, 15x8, 16x7,5, 16x9 en 3delig zijn ze er als 16x8 meende ik. geen 17 inch helaas de 16x9 worden concaver (naar binnen getrokken) dan de 7,5J velgen, wat persoonlijk erg mooi vind, echter 9j op een up lijkt me geen goed idee.
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » za 21 mar 2015, 21:40

Thanks Maarten!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » do 26 mar 2015, 18:10

bah de auto is er nog niet en ik heb al zoveel ideeën voor de UP!. Even een lijste ;)

- Net even op FK-shop.de gekeken en skoda achterlichten voor 75euro, dus die zullen er komen zeer waarschijnlijk
- Tussen het witte stuk van de lichte een stickerbomb balk maken met misschien de letters er uit gespaard V-DUP! (vdub is de afkorting voor v dubbel u of terwijl VW Engelse afkorting)
- Als het goed is wordt mijn auto afgeleverd zonder logo's (ik hoop dus geen blue motion, vw logo, up! logo of zijm logo's, mochten er toch nog logo's op zitten, dan gaan die er af)
- Wielkuipen achter
- Naar VAG techniek zowieso anti high jacking, lampen meesturen in de bochten en km/liter laten aanpassen wellicht nog wat andere dingen
- Vervolgens de auto goed inrijden dan eventueel na denken over de software update naar 75pk mocht ik denken dat dit helpt op de snelweg (wat ik met name rij)
- Eventueel een bumper lip, side skirt of diffuser maar voorlopig ben ik nog niet zo onder de indruk van de spulletjes die er zijn.
- Een vogtland schroefset als de UP! uit de garantie is
- Borbet A 17x7,5 et35 alleen nu nog nadenken over de kleur...
- Armsteun met zilveren bies er in past bij het high up interieur
Afbeelding Afbeelding
- Misschien een up! sticker op het dashboard zoals de seat mii fr ook heeft
- Roestvrijstalen instaplijsten en achterbumper bescherming
- Lampen voor aanpassen voor zilver zoals zovelen ik zag dat (volgens mij) de bosch lampen een blauwe gloed geven, dat past wel weer bij de blauwe auto
- Misschien een simpele dubbele uitlaat puur voor de looks, (beide kanten 1 rond 70mm pijpje)
- Ik zag het interieur van de Club UP! en dat zette me aan het denken ;) een jaar terug denk ik was ik met een vriend bij een meeting voor air cooled vwtjes hij is een kever aan het bouwen, en toen zag ik het interieur van de t2 en dat zette me nu aan het denken :P

interieur Club UP!
Afbeelding

voorbeeld van een andere auto
Afbeelding

materiaal wat ik bedoel
Afbeelding

ff snel photoshopje
Afbeelding

Afbeelding

genoeg om over na te denken :)
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » ma 30 mar 2015, 07:43

expirimenten experimenten.... :)

Afbeelding

ook ff in een anderkleurtje..

Afbeelding

leuk voor op een t-shirt bijvoorbeeld :P

(P.S. dit is wel met de Lester bodykit er op, niet met de standaard voorbumper.)
Binnenkort het achteraanzicht en zijaanzicht ook maken. Dit in elke kleur maken.
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door JCC » ma 30 mar 2015, 07:47

ik zou willen dat ik zo goed kon tekenen. :shock: :shock:

Plaats reactie