Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Aficionado
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 10:44
Locatie: Almere

Offerte

Bericht door Aficionado » zo 15 mar 2015, 22:36

Na ruim een half jaar met OV gereisd te hebben woon-werkverkeer (reistijd enkele reis a 2,5 uur deur tot deur als er geen vertraging is!!) toch maar eens bij de nieuwe dealer bij mij in de buurt langs gegaan. Na telefonisch en email contact een afspraak gemaakt en een offerte aangevraagd voor een High Up! Ecofuel met wat extra's (maar nog niet eens een glazen dak of lederen bekleding!). Wat denk je? € 17895,00 incl afleverkosten. Dat gaat hem niet worden dus. Belachelijke prijs voor zo'n auto. Ben inmiddels naar mijn vertrouwde Mini dealer gegaan en heb een mooie offerte gekregen voor een Mini One Diesel 5 deurs. Ja, dan ben ik nog meer kwijt maar daar staat dan ook wel wat meer tegenover. Tenenkrommend om bij een VW dealer binnen te stappen en het gevoel te krijgen dat ik dankbaar moet zijn dat ik er binnen mag komen. Toch jammer want dat CNG spreekt me echt wel aan :-(

Brenda_L
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 12:08

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brenda_L » ma 16 mar 2015, 06:58

Kijk ook eens bij Skoda! De Citigo is gelijk aan de UP maar flink goedkoper.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Offerte

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 mar 2015, 14:43

Aficionado schreef:Na ruim een half jaar met OV gereisd te hebben woon-werkverkeer (reistijd enkele reis a 2,5 uur deur tot deur als er geen vertraging is!!) toch maar eens bij de nieuwe dealer bij mij in de buurt langs gegaan. Na telefonisch en email contact een afspraak gemaakt en een offerte aangevraagd voor een High Up! Ecofuel met wat extra's (maar nog niet eens een glazen dak of lederen bekleding!). Wat denk je? € 17895,00 incl afleverkosten. Dat gaat hem niet worden dus. Belachelijke prijs voor zo'n auto. Ben inmiddels naar mijn vertrouwde Mini dealer gegaan en heb een mooie offerte gekregen voor een Mini One Diesel 5 deurs. Ja, dan ben ik nog meer kwijt maar daar staat dan ook wel wat meer tegenover. Tenenkrommend om bij een VW dealer binnen te stappen en het gevoel te krijgen dat ik dankbaar moet zijn dat ik er binnen mag komen. Toch jammer want dat CNG spreekt me echt wel aan :-(
Maar er zijn toch alternatieven? Bel gewoon eens wat dealers of kijk eens wat er op voorraad staat. Dat kan zeker goedkoper.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: Offerte

Bericht door Whazz'Up! » ma 16 mar 2015, 15:24

Petrolhead Tom schreef:Bel gewoon eens wat dealers of kijk eens wat er op voorraad staat.
De dealers kunnen in elkaars vooraad kijken, dus ook de dealer waar je zelf altijd komt kan landelijk kijken of de auto die jij zoekt misschien bij een andere dealer zomaar op voorraad staat!
En je kunt natuurlijk zelf ook via http://www.volkswagen.nl/occasions" onclick="window.open(this.href);return false; kijken waar eventueel een EcoUp! gebruikt staat. Momenteel staan er 3 gebruikte te koop, waaronder 2 HighUp's

In beide gevallen, zowel nieuw als ook gebruikt, is het aanbod aan EcoUp! natuurlijk erg beperkt, want niet populair!
Wel zijn er ook een paar aanbieders die zich richten op gebruikte aargasauto's:
http://www.smartgreencars.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (1x Eco HighUp!)
http://www.aardgasauto.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (geen Up!s op dit moment)

Succes! :think:
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Jup » ma 16 mar 2015, 16:08

*Kuch* Het prijsverschil tussen 2 dealers was eind vorig jaar ruim 3000 euro toen onze bedrijfs-eco-up werd aangeschaft.

Een High-up met een paar opties komt via de car-configuratior inderdaad richting de € 17.000,-. Maar daar zit echt wel ruimte in. Zoek eens naar een voorgeregistreerde, met kenteken van 2014. Die zullen er vast wel zijn ergens..

http://www.century.nl/volkswagen/voorra ... anoramadak" onclick="window.open(this.href);return false;

Knal rood, met navi, leer, panoramadak.. fully-loaded.. en ruim onder de genoemde prijs.

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » zo 22 mar 2015, 16:46

Ik wacht op mijn nieuwe vw up eco. Op de factuurdatum staat leverdatum 24-03-2015.
Na 8 weken na aankoop nog niks van dealer gehoord dus ben ik gisteren gaan bellen.
Zegt de dealer de leverdatum op de factuur is niet de leveringsdatum maar de dag dat hij in de fabriek inelkaar wordt geschroefd.....
Rond 10-04-2015 gaat hij dan op transport dan nog een week bij ons om schoon te maken, velgen enz. Dus wordt op zijn vroegst 17 april. Wat heb ik eraan dat de datum wanneer mijn auto in elkaar geschroefd wordt op de factuur staat?
Dealer vertelde me toen ik m kocht dat auto eind maart zou komen...
Beetje een tegenvaller...

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Vinniepilon » zo 22 mar 2015, 19:10

Brechtje schreef:Ik wacht op mijn nieuwe vw up eco. Op de factuurdatum staat leverdatum 24-03-2015.
Na 8 weken na aankoop nog niks van dealer gehoord dus ben ik gisteren gaan bellen.
Zegt de dealer de leverdatum op de factuur is niet de leveringsdatum maar de dag dat hij in de fabriek inelkaar wordt geschroefd.....
Rond 10-04-2015 gaat hij dan op transport dan nog een week bij ons om schoon te maken, velgen enz. Dus wordt op zijn vroegst 17 april. Wat heb ik eraan dat de datum wanneer mijn auto in elkaar geschroefd wordt op de factuur staat?
Dealer vertelde me toen ik m kocht dat auto eind maart zou komen...
Beetje een tegenvaller...
Beetje vaag verhaal, waarschijnlijk te laat besteld of zoiets. Dus ik zou nog eens bellen en vragen of ze eerlijk kunnen zijn! Succes met wachten :)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » zo 22 mar 2015, 19:41

Ja ik vind het ook een vaag verhaal.
Hoop maar dat hij snel komt, ben het wachten beetje zat haha

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 15:48
Locatie: Zoetermeer

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Dr. Jefferson » zo 22 mar 2015, 23:52

Ik heb mijne op 19 januari besteld en ga hem dinsdag ophalen.
De verwachte datum was de 29e, dus een week of 10.
Denk dat ze gewoon verkeer gerekend hebben, alleen wel stom dat ze het niet gewoon toegeven.
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » ma 23 mar 2015, 08:43

Wanneer heb jij info gekregen over je kenteken en wanneer je hem kon komen ophalen?
Ben benieuwd naar je ervaringen als je hem eenmaal hebt!!
Veel plezier morgen bij het ophalen!!

gUPpie3
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 19:24

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door gUPpie3 » ma 23 mar 2015, 20:21

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik de beslissing genomen om een Eco-Up! te gaan leasen via private lease (van Noordlease). Ik heb momenteel nog een Lancia Ypsilon driedeurs (op lpg), maar wil graag een 5-deurs auto i.v.m. de komst van een tweede kindje. Ik was al op zoek naar een grotere auto op gas, totdat ik toevallig op internet las dat je in Groningen en Drenthe flinke subsidie kan krijgen op een auto op Groen gas. Via die link kwam ik terecht op de site van Noordlease die de eco-up! in de aanbieding hadden voor 250 euro per maand (alleen nog zelf tanken). Ik ben meer gaan lezen over de Up! en ontdekte dat mijn kinderwagen zelfs in de achterbak past! Ik ben dus overstag gegaan en heb net op tijd (er waren er nog maar 2!) besloten het te doen.

Binnen een week of 2 zou ik mijn eco-Up! moeten kunnen ophalen. Het is een Take Up dark Silver (niet direct mijn eerste keuze, maar er was niet anders) met extra's: comfort-pakket, Airco, navigatie (helaas geen cruise control :( ). Ik ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen (proefrit beviel uitstekend, maar was wel een benzine auto). Nu nog (met toch wel wat pijn in mijn hart) mijn luxebakje Lancia verkopen...

Het is trouwens een Up! uit 2015 (je kunt de ramen aan de passagierskant zelf openen! ;) ) Ik vroeg me af of ik me dan ook geen zorgen hoef te maken over een piepgeluid na het tanken?

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 15:48
Locatie: Zoetermeer

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Dr. Jefferson » ma 23 mar 2015, 23:59

Brechtje schreef:Wanneer heb jij info gekregen over je kenteken en wanneer je hem kon komen ophalen?
Ben benieuwd naar je ervaringen als je hem eenmaal hebt!!
Veel plezier morgen bij het ophalen!!
Ik ben donderdag gebeld dat ik hem dinsdag op kon halen als dat uitkwam (had zelf maandag al gebeld om te vragen hoe het zat).
En ga uiteraard een topic maken met mn bevindingen.
Mijne is trouwens wel gewoon benzine, maar volgens mij is de levertijd gelijk.
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Johannus » zo 29 mar 2015, 20:38

Hallo gUPpie3,


Ik kreeg een emailtje van je, mbt de cruise-control inbouw, maar omdat ik graag mijn ervaringen met iedereen deel, zodat iedereen kan mee lezen :-) geef ik hier m'n repliek:


Inbouw kostte 'gewoon' 345,- euro en dan nog 45 euro extra voor t vrijschakelen van de boordcomputer.

Het ging bij mij idem om een Take-up!, dus 'kaal', maar met comfort pakket ( stoel hoogte verstelling, afstandsbediening ), airco, Maps'nMorge, radio, elektrieke ramen en 5 deuren.

Een ECO-up! heeft standaard de 'uitgebreide' computer, dus bluemotion, start-stop systeem enzo. CruiseControl kan er dus altijd standaard in. Een Benzine Take-up zonder Bluemotion kan soms voor "problemen" zorgen: Dan is cruisecontrol niet mogelijk zonder extra kosten van een ander regelapparaat.

VAG Techniek heeft t allemaal keurig netjes ingebouwd, zonder problemen, perfecte service.

Duurt wel even een paar uur, dus laptop mee, en in de kantine kan je prima werken (wifi aanwezig, stroom aanwezig, koffie aanwezig :-) .

Tips:
- Aanpassingen van de VAGCOM instellingen; Achterlampen áán met dagrijverlichting: was alleen mogelijk met het continu branden van de dashboard verlichting. Voor mij een no-no
- Aanpassing van verbruik van kg/100km naar km/kg is NIET mogelijk. Wel voor benzine, maar NIET voor aardgas. Geen ramp hoor, maar dat gaat gewoon niet bij een eco-up. km/kg is geen optie in het display ( km/l wel ).

Ohja; CruiseControl (én de boordcomputer) werkt perfect: helemaal soepel en perfect, zoals je het in een Passat of Pheaton ook mag verwachten (maar dan in een up!je). Boordcomputer is ook best uitgebreid, inclusief een (mogelijkheid) melding bij het overschrijden van een bepaalde snelheid ( heb m op 130km/h staan ), etc etc.
Eco-up! kilometervretertje

gUPpie3
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 19:24

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door gUPpie3 » ma 30 mar 2015, 09:27

Bedankt voor de uitgebreide reactie Johannus!!! Lijkt mij echt wel de moeite om er alsnog cc te laten inbouwen. Maar bij mij gaat t om een privé lease-auto. Ik heb er zelf dus 3 jaar plezier van en daarna heeft de leasemaatschappij er plezier van ;-). M'n man zegt dat ik het eerst maar een half jaartje zonder moet proberen, maar ik denk: beter meteen, dan heb ik er langer plezier van voor hetzelfde geld :-p

Ik krijg precies dezelfde uitvoering als jij trouwens, ben erg benieuwd hoe het me bevalt!

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Whazz'Up! » di 31 mar 2015, 09:24

Mijn EcoUp! heeft af-fabriek CC, en ik geniet er iedere dag van! Zodra ik de straat uit ben gaat de CC al aan, en op de snelweg is het zo ook lekker(der) cruisen.

Ik zou zeggen; gelijk inbouwen en genieten maar! Die kosten uitgespreid over 3 jaar zijn wel te overzien dacht ik zo?
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Jup » di 31 mar 2015, 10:37

CC is ideaal.

Onze bedrijfsup (Take-eco-up) met achteraf inbouw van CC +boordcomputer via VAGTechniek heeft 't en zodra je de snelweg opdraait, of een mooie provinciale weg (buiten de spits), gaat ie erop.

gUPpie3
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 19:24

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door gUPpie3 » di 31 mar 2015, 16:42

Ik kwam nog een onderzoek tegen waaruit blijkt dat men met cruise control 18 tot 46% bespaart op brandstofkosten (zuiniger rijden met constante snelheid) en ook bekeuringen denk ik (niet per ongeluk te hard rijden). Nog een reden om cc te laten inbouwen. Hoewel ik dat vast niet terugverdiend heb na 3 jaar op Groen gas...

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Jup » wo 08 apr 2015, 10:06

Fietsen is goedkoper. Maar dat wil niet zeggen dat je CC alleen moet nemen als je het terug verdient.

De meerprijs van airco of centrale vergrendeling verdien je ook niet terug.

CC werkt comfort verhogend, én het bespaard ook nog eens brandstof 'on the side'.

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » wo 22 apr 2015, 12:34

Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een eco up! Ik rij ca 170 km per dag, bijna alleen snelweg en het verbruik valt mij een beetje tegen. Ik rij ca. 200/220 km op een tank. Heb 130 op snelweg gereden maar ook 110. Blijf op deze waarden uitkomen.
Hebben hier meer mensen last van?
Verder bevalt hij super! Ben er echt superblij mee en het besparen van de benzinekosten maakt het iedere dag moeten tanken meer dan goed!

gUPpie3
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 19:24

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door gUPpie3 » wo 22 apr 2015, 14:04

Mijn eco-up heb ik vrijdag opgehaald :-). Het verbruik lijkt mij juist mee te vallen. Nu 225 km gereden en de teller staat iets over de helft (van het gasgebruik...). Dat is wel een heel groot verschil met jouw verbruik Brechtje! Nu moet ik wel zeggen dat ik veel 80km wegen rijd wat erg zuinig rijdt natuurlijk, maar ook wel korte ritjes naar peuterspeelzaal enzo en dat zou dan minder zuinig moeten zijn.

Ik heb nog niet hoeven tanken, maar hoeveel kost een volle tank?

Ik hoop dat jouw Upje nog wat zuiniger wordt! Gebruik je de blue trainer wel? :whistle: :D

Plaats reactie