Het algemene Maps and More problemen topic.

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door paulvanwersch » ma 14 jul 2014, 08:51

Sinds de update van 8 Juni loopt het dingetje op veel vlakker een stuk stabieler. Sd kaart wordt direct na starten auto weer opgepakt.
Ook het probleem met de Air-Play is een stuk minder. Als je hem nu uitschakeld, dan springt het geluid direct terug.

Echter, hoor ik wel iets vreemds aan de het geluid dat via de SD kaart wordt afgespeeld.
Het is het net alsof dit geluid iets te ver naar links staat (balans zelf staat in het midden).
Het is net alsof dan links alle tonen te horen zijn en rechts enkel hoog en laag...

Ik dacht eerst dat het aan het beugeltje lag, maar na contactspray erop te hebben gedaan en het dingetje goed te hebben aangedrukt blijft het probleem.
Ik heb al vaker problemen gemeld bij Garmin/Navigon, maar deze beiden sturen je onderling naar elkaar... lekker handig.

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Auke » ma 14 jul 2014, 16:34

Welke update van 8 juni? Voor Garmin zeker? Voor Navigon is geen update te vinden.

Wat ik jammer vindt is dat je niet een album/map verder kan kiezen met de autoradio knoppen. Via het screentje is het onderweg een gevaarlijke bezigheid.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » ma 14 jul 2014, 19:59

Auke schreef:Welke update van 8 juni? Voor Garmin zeker? Voor Navigon is geen update te vinden.

Wat ik jammer vindt is dat je niet een album/map verder kan kiezen met de autoradio knoppen. Via het screentje is het onderweg een gevaarlijke bezigheid.

Update van Navigon dateert van 6-2-2014 en is versie 7.10.25
bij aankoop had ik versie V3.5.1 27-10-2013
Freshmaps UE44 en nu Q2 2014 kaartupdate erop. Kostte toen eenmalig € 19.95 als je de voucher gebruikte op internet om je aan te melden voor kaartupdates voor 2 jaar.
UP! gekocht/afgeleverd 25-10-2013
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door paulvanwersch » wo 16 jul 2014, 07:21

Probleem met geluid dat ik beschreef wordt opgelost door de GALA (GAL) functie uit te schakelen, naar 0 te draaien.
Deze is te vinden via Menu --> Set --> GAL.

Deze functie zorgt ervoor dat het volume van de muziek enigzigs met de gereden snelheid mee naar boven en onder gaat.
Ik heb er nooit echt veel van gemerkt, dus van mij mag 'ie wel uit.

Ik ga wel bij de VW dealer om een andere Maps&More vragen, met een nieuwe beugel. Dingetje bij mij heeft nooit echt lekker gewerkt.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Menaz » do 17 jul 2014, 14:27

Ik woon in een inbreidingswijkje dat in 2011 is gebouwd, maar ook met de laatste update kent hij de nieuwe straten nog niet...
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door paulvanwersch » do 17 jul 2014, 15:01

Ik heb het dingetje uiteindelijk ge-restored en vervolgens geupdate tot de voorlaatste versie, 7.13.10.
Vervolgens heb ik via usenet de kaarten Q1 2014 voor navigon gedownload en deze zelf in de folder: navigon\maps geplaatst. hiermee heb ik de laatste nieuwe kaarten in het apparaat, werkt perfect!
het probleem met het vreemde geluid doet zich alleen voor de in laatste firmware.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door MauriceR. » vr 18 jul 2014, 21:57

...uh, ik kan alleen Q2/2013 vinden op de Freshmaps van mijn Navigon. Wat doe ik fout?

M
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » za 19 jul 2014, 10:41

MauriceR. schreef:...uh, ik kan alleen Q2/2013 vinden op de Freshmaps van mijn Navigon. Wat doe ik fout?

M

Dat zou best kunnen kloppen. Heb je de Voucher die je bij je navigatie hebt gekregen ingeleverd en daarmee 2 jaar lang updates voor 19.95 krijgt.
Heb je wel versie 7.10.25 want dat is de laatste systeemupdate
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door yoyoman » zo 20 jul 2014, 15:13

Is er intussen iemand die de radio logo s op de Garmin versie geïnstalleerd heeft en ook dat het werken is? Ik heb diverse dingetjes geprobeerd ben redelijk handig met computers maar mij is het *(nog) niet gelukt
Dus als iemand wel die logo s heeft en ze doen het hou ik mij heel erg aanbevolen voor de instructies.

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door paulvanwersch » ma 21 jul 2014, 08:54

MauriceR. schreef:...uh, ik kan alleen Q2/2013 vinden op de Freshmaps van mijn Navigon. Wat doe ik fout?

M
Wat je fout doet, met alle respect, is dat je niet goed leest. Ik zeg dat ik de kaarten via USENET heb gedownload. Versie Q1/2014.
Vervolgens ga je op het apparaat naar de map Navigon\map

maak een backup van deze map en gooi deze vervolgens leeg. Kopieer alle landen, plus alle nfs files, vanuit de download in deze map en voila: kaarten geupdate.. :)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » ma 21 jul 2014, 18:11

paulvanwersch schreef:Ik zeg dat ik de kaarten via USENET heb gedownload. Versie Q1/2014.
Vervolgens ga je op het apparaat naar de map Navigon\map

maak een backup van deze map en gooi deze vervolgens leeg. Kopieer alle landen, plus alle nfs files, vanuit de download in deze map en voila: kaarten geupdate.. :)
Kun je iets meer vertellen over USENET, hoe dat werkt? Krijg je dan identieke Navigon/Garmin maps? Wat kosten updates daar?

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Touchwood » ma 21 jul 2014, 18:14

Nou, kweenie of Tom het moet toelaten, dat er op zijn openbaar forum uitgelegd wordt hoe je illegaal aan Navigon kaarten kan komen...
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Autheo » ma 21 jul 2014, 18:21

Touchwood schreef:Nou, kweenie of Tom het moet toelaten, dat er op zijn openbaar forum uitgelegd wordt hoe je illegaal aan Navigon kaarten kan komen...
OK, dat verklaart veel. Nee, laat Tom dat maar niet toestaan.

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door paulvanwersch » di 22 jul 2014, 10:57

Ik heb de kaarten Q1 2014 voor navigon gedownload en deze zelf in de folder: navigon\maps geplaatst. hiermee heb ik de laatste nieuwe kaarten in het apparaat, werkt perfect!
het probleem met het vreemde geluid doet zich alleen voor de in laatste firmware.

Voor info over hoe te downloaden via , http://www.google.nl , zoek naar Binaries4all

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door CanisLupus » di 22 jul 2014, 20:11

Na een half jaar gebruik van M&M heb ik toch wat vragen, ik ben benieuwd of er iemand is die wat kan beantwoorden, hier komen ze:
1) Bij de het nieuwste programma verdwijnen alle favoriete routes, hoe kan ik dit voorkomen?
2) Bij het terugzetten van back_up (na probleem 1) kwamen de routes niet mee(r) terug.
3) Is het mogelijk de routes/bestemmingen in een txt bestand te zetten (voor im- en export)
4) De accu gaat maar een kwartier mee, hoe moet dat nu als men loopt/fietst?
5) Ik dacht ik verbind hem met de computer (wordt hij gevoed via USB) dan kan ik onbeperkt thuis bestemmingen intypen, nee hoor dan blijft er een soort connect logo op het scherm! Kan ik dit scherm uitschakelen terwijl hij op de computer zit?
6) Tijdens gesproken navigatie gaat de radio wel erg zacht. Kan ik de radio uitzending niet meer volgen. Oplossing...

Hoop vragen en vreemde zaken, maar ik ben verder wel tevreden. :D
Groet,
Alfred

paulvanwersch
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 13:07

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door paulvanwersch » wo 23 jul 2014, 09:05

CanisLupus schreef:Na een half jaar gebruik van M&M heb ik toch wat vragen, ik ben benieuwd of er iemand is die wat kan beantwoorden, hier komen ze:
1) Bij de het nieuwste programma verdwijnen alle favoriete routes, hoe kan ik dit voorkomen? --> NIET
2) Bij het terugzetten van back_up (na probleem 1) kwamen de routes niet mee(r) terug. --> NIET
3) Is het mogelijk de routes/bestemmingen in een txt bestand te zetten (voor im- en export) --> NEE
4) De accu gaat maar een kwartier mee, hoe moet dat nu als men loopt/fietst? --> Geen idee
5) Ik dacht ik verbind hem met de computer (wordt hij gevoed via USB) dan kan ik onbeperkt thuis bestemmingen intypen, nee hoor dan blijft er een soort connect logo op het scherm! Kan ik dit scherm uitschakelen terwijl hij op de computer zit?
--> Sluit hem aan op een usb 220 stekker, bv die van iphone of ipad.
6) Tijdens gesproken navigatie gaat de radio wel erg zacht. Kan ik de radio uitzending niet meer volgen. Oplossing... --> Draai aan de volume knop tijdens de gesproken navigatie...

Hoop vragen en vreemde zaken, maar ik ben verder wel tevreden. :D
Groet,
Alfred

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door Darryl » wo 23 jul 2014, 23:37

Na de laatste werkt ineens de sms functie op de Galaxy S3, fijne bijkomst maar ik verzend/ontvang amper smsjes. Misschien handig voor andere mensen die het wel gebruiken, er zat gelijk een optie bij om die persoon te bellen.
CanisLupus schreef:Na een half jaar gebruik van M&M heb ik toch wat vragen, ik ben benieuwd of er iemand is die wat kan beantwoorden, hier komen ze:
1) Bij de het nieuwste programma verdwijnen alle favoriete routes, hoe kan ik dit voorkomen?
2) Bij het terugzetten van back_up (na probleem 1) kwamen de routes niet mee(r) terug.
3) Is het mogelijk de routes/bestemmingen in een txt bestand te zetten (voor im- en export)
4) De accu gaat maar een kwartier mee, hoe moet dat nu als men loopt/fietst?
5) Ik dacht ik verbind hem met de computer (wordt hij gevoed via USB) dan kan ik onbeperkt thuis bestemmingen intypen, nee hoor dan blijft er een soort connect logo op het scherm! Kan ik dit scherm uitschakelen terwijl hij op de computer zit?
6) Tijdens gesproken navigatie gaat de radio wel erg zacht. Kan ik de radio uitzending niet meer volgen. Oplossing...
Ik heb wel een paar antwoorden denk ik:
1) BIj het 'flashen' van een apparaat word altijd alles gewist. Dit kan niet voorkomen worden, helaas. Je krijgt er wel betere software voor terug...
2) Waarschijnlijk is de Backup niet compatibel met de nieuwe software versie, en als dat het niet is weet ik het niet
3) Ik denk niet dat de M&M .txt gebruikt om routes te importeren/exporteren, je zou het kunnen proberen met .xml
4) Laad hem eens op via een telefoon oplader met een mini usb kabel, dus NIET via de pc
5)Als de M&M is aangesloten is op een pc is de opslag van de M&M niet meer beschikbaar op het apparaat zelf. Je MOET dus dan alles via de pc doen. Er zijn geen 'onbeperkt thuis bestemmingen' je kan er maar 1 invoeren en meerdere favorieten.
Ik zal gewoon even de tijd nemen om dit te doen in de auto.
6) Een oplossing is dat zodra de meneer/mevrouw spreekt het volume dan omlaag/omhoog te zetten, op de manier kan je beide volumes individueel controleren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door CanisLupus » do 24 jul 2014, 08:55

Darryl schreef:Na de laatste werkt ineens de sms functie op de Galaxy S3, fijne bijkomst maar ik verzend/ontvang amper smsjes. Misschien handig voor andere mensen die het wel gebruiken, er zat gelijk een optie bij om die persoon te bellen.
CanisLupus schreef:Na een half jaar gebruik van M&M heb ik toch wat vragen, ik ben benieuwd of er iemand is die wat kan beantwoorden, hier komen ze:
1) Bij de het nieuwste programma verdwijnen alle favoriete routes, hoe kan ik dit voorkomen?
2) Bij het terugzetten van back_up (na probleem 1) kwamen de routes niet mee(r) terug.
3) Is het mogelijk de routes/bestemmingen in een txt bestand te zetten (voor im- en export)
4) De accu gaat maar een kwartier mee, hoe moet dat nu als men loopt/fietst?
5) Ik dacht ik verbind hem met de computer (wordt hij gevoed via USB) dan kan ik onbeperkt thuis bestemmingen intypen, nee hoor dan blijft er een soort connect logo op het scherm! Kan ik dit scherm uitschakelen terwijl hij op de computer zit?
6) Tijdens gesproken navigatie gaat de radio wel erg zacht. Kan ik de radio uitzending niet meer volgen. Oplossing...
Ik heb wel een paar antwoorden denk ik:
1) BIj het 'flashen' van een apparaat word altijd alles gewist. Dit kan niet voorkomen worden, helaas. Je krijgt er wel betere software voor terug...
2) Waarschijnlijk is de Backup niet compatibel met de nieuwe software versie, en als dat het niet is weet ik het niet
3) Ik denk niet dat de M&M .txt gebruikt om routes te importeren/exporteren, je zou het kunnen proberen met .xml
4) Laad hem eens op via een telefoon oplader met een mini usb kabel, dus NIET via de pc
5)Als de M&M is aangesloten is op een pc is de opslag van de M&M niet meer beschikbaar op het apparaat zelf. Je MOET dus dan alles via de pc doen. Er zijn geen 'onbeperkt thuis bestemmingen' je kan er maar 1 invoeren en meerdere favorieten.
Ik zal gewoon even de tijd nemen om dit te doen in de auto.
6) Een oplossing is dat zodra de meneer/mevrouw spreekt het volume dan omlaag/omhoog te zetten, op de manier kan je beide volumes individueel controleren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Bedankt Darryl,
1) Heb je gelijk in, eigenschap van volledige flash. Daarom wil ik mijn bestemmingen in een txt (xml) file, je zal er toch 1000 hebben... :cry:
2) Routes worden niet in backup gezet denk ik.
3) Ga ik testen.
4) Via USB ga ik doen, kijken of hij dan langer op de accu werkt, maar ja, ik neem aan dat hij in de auto ook volledig wordt opgeladen, als je dan in een stad gaat lopen moet hij toch ook goed opgeladen zijn...
5) Ik bedoelde eigenlijk, in huis bestemmingen invoeren, of natuurlijk met dit weer in de tuin.
6) Ga ik testen, wie weet lukt het.

Groet,
Alfred.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door JoVe » do 24 jul 2014, 10:34

CanisLupus schreef:Na een half jaar gebruik van M&M heb ik toch wat vragen, ik ben benieuwd of er iemand is die wat kan beantwoorden, hier komen ze:
1) Bij de het nieuwste programma verdwijnen alle favoriete routes, hoe kan ik dit voorkomen?
2) Bij het terugzetten van back_up (na probleem 1) kwamen de routes niet mee(r) terug.
3) Is het mogelijk de routes/bestemmingen in een txt bestand te zetten (voor im- en export)
4) De accu gaat maar een kwartier mee, hoe moet dat nu als men loopt/fietst?
5) Ik dacht ik verbind hem met de computer (wordt hij gevoed via USB) dan kan ik onbeperkt thuis bestemmingen intypen, nee hoor dan blijft er een soort connect logo op het scherm! Kan ik dit scherm uitschakelen terwijl hij op de computer zit?
6) Tijdens gesproken navigatie gaat de radio wel erg zacht. Kan ik de radio uitzending niet meer volgen. Oplossing...

Hoop vragen en vreemde zaken, maar ik ben verder wel tevreden. :D
Groet,
Alfred

4) als de accu in de auto wordt opgeladen gaat dit heel langzaam. Zeker als je korte ritjes maakt. Echter als je de M&M in de auto laat zitten gaat hij automatisch op stand by en zal de battery toch langzaam leeg lopen als je hem lange tijd niet gebruikt.
Als de battery bijna leeg is werken er een aantal functies niet via de pc omdat er te wienig spanning in zit. Het beste is om hem gewoon aan een oplader aan te sluiten en als de battery vol is zou je er dacht ik 3 uur mee kunnen doen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Het algemene Maps and More problemen topic.

Bericht door hicarla » vr 08 aug 2014, 07:05

Spraakbesturing: deze functie is momenteel niet beschikbaar.

Deze melding kreeg ik een maand of wat geleden. Irritant natuurlijk want de spraakbesturing is juist heel handig. Als ik op m'n telefoon het nummer intoetste ging die overigens wel over op de speakers.

Zelf even zitten googlen maar kon niks vinden. De VW-dealer dus maar gebeld en behalve zaken als dat 't ding goed vast zat en schoon was bij de contactpuntjes, werd er aangeraden een update uit te voeren. Zo gezegd zo gedaan, en ja, 't werkte weer.... maar niet voor lang. Kreeg wederom de melding, en dit keer werd er ook niet overgegaan op de speakers bij 't intoetsen op m'n (nieuwe) telefoon.

Was al bijna in staat om een bluetooth-setje te kopen (ook omdat ik vaak slecht te verstaan blijk, en naar voren moet leunen om toch enigszins verstaanbaar te zijn), maar toch maar eerst de dealer gebeld, want ja, dit is tenslotte niet voor niks een keuze geweest om zo'n ingebouwd geheel te hebben. Samen met de man in m'n Uppie gezeten en alles nog es doorgelopen:
update...check
contactpunten schoon... check
goed vast... check
telefoon verwijderd en opnieuw gekoppeld...check

Hij voegde toen z'n eigen telefoon toe, kreeg dezelfde melding, en toen kreeg ik een helder moment: kon me herinneren dat ik in 't begin m'n telefoonboek moest synchroniseren/kopiëren!
Dat zou 't probleem wel es kunnen zijn want ik had dus net een nieuwe telefoon en daarop waren weliswaar m'n contacten netjes gekopieerd maar kon me zo voorstellen dat dat Navigon-ding niet wist waar ze stonden en als er geen nummers zijn kun je ook niks spraakbesturen toch? Dus... telefoonboek gekopieerd en YESSSSS.....het werkt weer!! :D

Zó leuk als je er dan zelf achter komt terwijl je aan 't fröbelen bent. Heb de man een high five gegegven en bedankt en ik kon m'n weg weer vervolgen met een werkend apparaat! :dance:

Plaats reactie