Chiptuning 1.0 60PK

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door JCC » do 15 mei 2014, 11:34

Wat ik zou willen weten of je onder de 4000 toeren wat merkt.

En natuurlijk of ie boven de 4000 toeren wel lekker door snort.
Want tijdens het ritje wat ik met een 60pk heb gemaakt werdt je boven de 4000 toeren bepaald niet vrolijk. Had eigenlijk helemaal geen zin.

Een aygo daarin tegen is tenminste wel leuk om af en toe wat toeren te maken.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » do 15 mei 2014, 11:38

De motor in een Aygo is inderdaad best wel prettig. Gewoon ohne ende doortrekken vind het torretje geen probleem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Autheo » do 15 mei 2014, 12:11

Petrolhead Tom schreef:De motor in een Aygo is inderdaad best wel prettig. Gewoon ohne ende doortrekken vind het torretje geen probleem.
Dat herken ik van die Toyota motor! Die is oorspronkelijk ontworpen door Daihatsu, en zat ook in m'n Cuore. Bijzonder pittig, en heel alert reagerend op het gaspedaal. En een prima accelaratie, waarbij het VAG-motortje enorm in de schaduw blijft. Ik denk dat VAG dat door de electronica van het motormanagement zo geregeld heeft. Mogelijk dat chippen dat karakter dus kan veranderen.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door el coche SEAT » do 15 mei 2014, 18:14

Vandaag met de UP onderweg geweest "auf die Autobahn".
Onze 75 pk haalt net boven de 5000 toeren, 160 km/h (gps).
Bij nog harder rijden neemt het lawaai evenredig toe.

Ben het daarom ermee eens dat tuning vanwege hogere topsnelheid geen zin heeft.
Wel als de accelleratie soepeler verloopt.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Inge » vr 16 mei 2014, 11:36

Ik ben vooral benieuwd naar wat je ervan merkt bij de lagere toeren tot 3000 a 4000 toeren en hoe de drivability is vand e motor/ koppeling. wordt het erg nerveus gedrag bijvoorbeeld.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door enie-up » vr 16 mei 2014, 15:34

Om 11.00 uur aanwezig bij:
Afbeelding

Toen heel snel de computer eruit gehaald :shock:
Afbeelding

Even buiten op het bankje in het zonnetje gezeten naar de 2pk van de buren kijken :lol:
Afbeelding

Na 30 minuten slecht nieuws :o Ik heb een 2014 model en die kan nog niet geflashed worden :(
Ik sta op de lijst zodra het wel kan bellen ze mij :mrgreen:

En weer op de weg terug :(
Kom je uitgerekend zoiemand tegen :shock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Xanderv » vr 16 mei 2014, 19:53

Balen dat het nog niet lukte. Wel grappig die brum


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Riddick » zo 18 mei 2014, 09:54

Ik vind het toch een tegenvaller dat VAG de up! niet zo ontwikkeld heeft dat de 1.2 TSI 85 pk in de up! had gepast.
Dan had je toch een veel beter rijdende up! gehad, en had chip tuning wel enigszins nut gehad.

JD zou gewoon een G40 of G60 setje moeten maken voor de up! motor, ze hebben genoeg ervaring met die G-laders.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » zo 18 mei 2014, 10:07

Dat zal dan een mooi dure oplossing worden. ;)
Ik sta er wel van te kijken dat er nog geen supercharger kits beschikbaar zijn. Voor de Aygo drieling waren die er vrij snel na het uitkomen van de auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
richardm35
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 09:27

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door richardm35 » zo 18 mei 2014, 10:54

Toevallig was ik gister bij esrijtuning in Groningen en die bouwt in elke soort type auto's super chargers dus ook in de up mii en citygo word wel duur zei die maar is wel mogelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Riddick » zo 18 mei 2014, 11:27

TTS Performance in de UK is in mijn ogen het beste adres om zoiets te laten ontwikkelen.
Ik heb gezien hoe de meeste Rotrex kits er hier in Nederland uitzien, daar zou ik mijn geld niet aan uitgeven. :(
TTS Performance heeft tot nu toe geen plannen om een kit te maken voor de VAG drieling, ze hebben wel een mooie set voor de Peugeot/Citroën/Toyota drieling.

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door rjw » di 20 mei 2014, 10:27

In de nieuwe polo komt ook de benzinemotor van de Up en later komt er nog een versie met een turbo dus misschien ook voor de Up.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... en___.html

Vanaf 4:10 hebben ze het over de Up motor in de polo.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door up! » di 20 mei 2014, 11:50

el coche SEAT schreef:Vandaag met de UP onderweg geweest "auf die Autobahn".
Onze 75 pk haalt net boven de 5000 toeren, 160 km/h (gps).
Bij nog harder rijden neemt het lawaai evenredig toe.
Ik vind het heel erg meevallen met dat lawaai boven de 160 km/h. Mijn up! gaat ook duidelijk sneller dan 160km/h op de gps. Op een kaarsrechte weg (geen helling) haalde ik vorige week 181 km/h in de vijfde versnelling (op gps 176 km/h). Helling af 186 km/h op de gps...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

oerbrood
Forum newbie
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 21:36

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door oerbrood » wo 21 mei 2014, 13:49

enie-up schreef:Om 11.00 uur aanwezig bij:
Afbeelding

Toen heel snel de computer eruit gehaald :shock:
Afbeelding

Even buiten op het bankje in het zonnetje gezeten naar de 2pk van de buren kijken :lol:
Afbeelding

Na 30 minuten slecht nieuws :o Ik heb een 2014 model en die kan nog niet geflashed worden :(
Ik sta op de lijst zodra het wel kan bellen ze mij :mrgreen:

En weer op de weg terug :(
Kom je uitgerekend zoiemand tegen :shock:
Afbeelding
Slecht dat dit niet op hun site staat. Welke modellen kunnen wel?

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door JoVe » wo 02 jul 2014, 23:32

Vandaag van Oberhausen naar Emmerich gereden. Iedereen had natuurlijk haast en vooral met het inhalen van de vele vrachtwagens. Dus ik dacht laat ik is even mee blazen met die Audi's en andere snelle jongens. Dat 60 pk tje kon goed meekomen. Dus lekker op de linkerbaan en het tellertje liep aardig richting 170 zonder al teveel moeite. Kon goed meekomen zonder terug te schakelen. Dat viel me niet tegen. Ook na afzakken tot 140 en dan weer gassen om mee te komen ging goed. Ik wou eigenlijk eens zien hoever ik kon gaan omdat dit in Nederland niet kan. Ik moet je zeggen dat ik niet ben teleurgesteld. Er zit best pit in dat kleine karretje. En wat mij ook opviel dat ik gewoon nog rustig tegen mijn vrouw kon praten. Ja je hoort de banden op dat soms rare asfalt. Maar geen overbodig motor geluid. Ze snorde lekker voor een drie pittertje. Maar ja 175 is best wel hard hoor voor zo'n klein karretje. :D
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » do 03 jul 2014, 10:28

Riddick schreef:TTS Performance in de UK is in mijn ogen het beste adres om zoiets te laten ontwikkelen.
Ik heb gezien hoe de meeste Rotrex kits er hier in Nederland uitzien, daar zou ik mijn geld niet aan uitgeven. :(
TTS Performance heeft tot nu toe geen plannen om een kit te maken voor de VAG drieling, ze hebben wel een mooie set voor de Peugeot/Citroën/Toyota drieling.
Klok klepel? Wat voor kits gebruikt tts? Of bedoel je de inbouw?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door enie-up » do 03 jul 2014, 11:43

JoVe schreef:Vandaag van Oberhausen naar Emmerich gereden. Iedereen had natuurlijk haast en vooral met het inhalen van de vele vrachtwagens. Dus ik dacht laat ik is even mee blazen met die Audi's en andere snelle jongens. Dat 60 pk tje kon goed meekomen. Dus lekker op de linkerbaan en het tellertje liep aardig richting 170 zonder al teveel moeite. Kon goed meekomen zonder terug te schakelen. Dat viel me niet tegen. Ook na afzakken tot 140 en dan weer gassen om mee te komen ging goed. Ik wou eigenlijk eens zien hoever ik kon gaan omdat dit in Nederland niet kan. Ik moet je zeggen dat ik niet ben teleurgesteld. Er zit best pit in dat kleine karretje. En wat mij ook opviel dat ik gewoon nog rustig tegen mijn vrouw kon praten. Ja je hoort de banden op dat soms rare asfalt. Maar geen overbodig motor geluid. Ze snorde lekker voor een drie pittertje. Maar ja 175 is best wel hard hoor voor zo'n klein karretje. :D
Kan ik alleen maar bevestigen tijdens mij rit door Belgie naar Luxemburg met 60pk automaat ;)
Terugweg in luxemburg helling af 190 km/u op de gps :dance: Dat is pas hard :mrgreen: Maar geen probleem voor de citigo

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Riddick » zo 06 jul 2014, 13:26

Petrolhead Tom schreef:
Riddick schreef:TTS Performance in de UK is in mijn ogen het beste adres om zoiets te laten ontwikkelen.
Ik heb gezien hoe de meeste Rotrex kits er hier in Nederland uitzien, daar zou ik mijn geld niet aan uitgeven. :(
TTS Performance heeft tot nu toe geen plannen om een kit te maken voor de VAG drieling, ze hebben wel een mooie set voor de Peugeot/Citroën/Toyota drieling.
Klok klepel? Wat voor kits gebruikt tts? Of bedoel je de inbouw?
Gewoon hoe alles ontwikkeld en gemaakt wordt:

http://www.tts-performance.co.uk

https://www.facebook.com/TTSPerformanceTuning

Ik denk als er genoeg vraag zou komen voor een Rotrex kit dat ze misschien wel iets kunnen gaan ontwikkelen.
Maar ik denk niet dat er veel vraag gaat komen, de up! is nu eenmaal geen Lupo waar je gewoon een 1.8 Turbo in kan hangen.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » di 08 jul 2014, 05:28

Maar welke compressoren gebruikt TTS? ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Riddick » wo 09 jul 2014, 19:23

Petrolhead Tom schreef:Maar welke compressoren gebruikt TTS? ;)
Rotrex.

Plaats reactie