Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » ma 30 dec 2013, 08:40

Was bij mij 2e kerstdag geworden want ook hier was het er nog steeds niet van gekomen.En bagger tja daar kan ik hier ook van meespreken. Nu ziet de buitenkant er weer netjes uit - nu nog de binnenkant. Daar wil ik even mee wachten tot de actie van carclean morgen na 1700 kan ik mooi meteen anti regen voor de ramen meebestellen en dan alles in 1 keer doen..

Voor hen die de code willen: KNAL2013 (tussen 1700 en middernacht)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Groovejunk » ma 30 dec 2013, 09:41

Ik zie dat er hier ook wat poetsfanatics aanwezig zijn, dat is altijd fijn! Ik moet die van mij ook nog "even" doen met de rotary en monello, want hij zit onder de swirls...

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » ma 30 dec 2013, 10:00

Groovejunk schreef:Ik zie dat er hier ook wat poetsfanatics aanwezig zijn, dat is altijd fijn! Ik moet die van mij ook nog "even" doen met de rotary en monello, want hij zit onder de swirls...
Rotary? Nu al? Wat heb je ermee gedaan?

Ik zou zowiezo daarna nog met de dap eroverheen gaan.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » ma 30 dec 2013, 10:43

Dat is inderdaad wel al heel erg vlug om de rotary te gebruiken. Zou zoals Nijntje ook aangeeft de dap gebruiken om te finishen weet je zeker dat het perfect wordt.

Als het alleen swirls zijn waarom dan niet alleen de dap?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door up! » ma 30 dec 2013, 10:52

Beetje vreemd, nu al een rotary. Ik ben niet zo'n extreme poetsfanaat en heb dan ook geen DAP o.i.d., maar mijn up! (33.000 km) heeft totaal geen swirls :?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Jos Bosch » ma 30 dec 2013, 11:25

[quote="Inge"]Was bij mij 2e kerstdag geworden want ook hier was het er nog steeds niet van gekomen.En bagger tja daar kan ik hier ook van meespreken. Nu ziet de buitenkant er weer netjes uit - nu nog de binnenkant. Daar wil ik even mee wachten tot de actie van carclean morgen na 1700 kan ik mooi meteen anti regen voor de ramen meebestellen en dan alles in 1 keer doen.

Voor hen die de code willen: KNAL2013 (tussen 1700 en middernacht)[/quote

Inge,

Heb je daar een mail van gehad of zo.Kan niks vinden op de site ook als ik ingelogd ben niet.

Of moet je dat bij je bestelling op het laatste invoeren,.

Zal wel weer niet goed gekeken hebben :oops:

Groetjes,

Jos.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Vince
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Vince » ma 30 dec 2013, 11:52

Als we het dan over wasstraten hebben:

Stukje inleiding:
ex buurman was een wegenbouwer, eentje die alleen maar snelwegen deed. Voordat een asfaltmachine zijn zwarte goud mag leggen brengen ze altijd een laag kleef aan (beter bekend als pek) aangezien hij dus altijd lange stukken deed werd de te leggen baan na het kleven altijd geïnspecteerd. Dat deed hij echter met de auto want stel je voor, van lopen wordt je moe.

Zijn hele auto zat dus regelmatig onder de pek spetters en zijn wielkasten werden dagelijks voorzien van een nieuw tectyl laagje. Echter kleef is natuurlijk rommel en dat wil je niet op de auto. Daarvoor gebruikte hij een speciaal chemisch goedje waarmee ze de machines ook schoonmaken na afloop van het werk.

Elke zaterdag waste meneer dus zijn auto, en je kon de pek dus overal terug vinden, gelukkig ruimde hij het meeste wel op maar soms kwam het wel eens voor dat er iets bleef liggen. Een mannetje van de Nuon wat vervolgens in de straat langs kwam om bij iedereen de meterstanden op te nemen had dus in de zachte pek gestaan en was vervolgens bij een tiental huizen naar binnen geweest voor de meterstand. Dus iedereen had die pek rommel in zijn gang liggen. Dat werd de buurman dus niet in dank afgenomen.

De oplossing:
Met de chemische troep naar een wasbox, vervolgens je auto insmeren en laten intrekken en dan.... De wasstraat in. Zijn auto was weer spik en span, en geen buren meer over de zeik. Echter na zijn wasbeurt kwam iemand met een witte auto, sportief model, duur ding. Die auto kwam er dus helemaal onder de pekspetters uit. overal van die kleine zwarte stipjes op de mooie witte lak. Die man stond te janken bij zijn auto en de buurman... die wist niet hoe snel hij weg moest komen.

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Groovejunk » ma 30 dec 2013, 13:03

N!jntje schreef:
Groovejunk schreef:Ik zie dat er hier ook wat poetsfanatics aanwezig zijn, dat is altijd fijn! Ik moet die van mij ook nog "even" doen met de rotary en monello, want hij zit onder de swirls...
Rotary? Nu al? Wat heb je ermee gedaan?

Ik zou zowiezo daarna nog met de dap eroverheen gaan.
Ze hebben hem bij de garage "gepoetst" met een luchttol en de auto is niet volledig nieuw, is tweedehands.
up! schreef:Beetje vreemd, nu al een rotary. Ik ben niet zo'n extreme poetsfanaat en heb dan ook geen DAP o.i.d., maar mijn up! (33.000 km) heeft totaal geen swirls :?
Vreemd? Dus omdat die van jou geen swirls heeft met 33.000 km, zou de mijne dat ook niet mogen/moeten hebben?

En ik poets al een jaar of 5/6 machinaal, dus ik kan wel zeggen dat ik er inmiddels wel handig mee ben. ;)
Inge schreef:Dat is inderdaad wel al heel erg vlug om de rotary te gebruiken. Zou zoals Nijntje ook aangeeft de dap gebruiken om te finishen weet je zeker dat het perfect wordt.

Als het alleen swirls zijn waarom dan niet alleen de dap?
Omdat de auto niet nieuw is en er natuurlijk ook wat krasjes opzitten. Swirls er alleen uithalan met de dap is leuk, maar als je dan toch heel die auto kaal hebt na het kleien, dan is het een kleine moeite om de rotary eroverheen te halen, krijg je toch een mooier resultaat. Maar dat wisten jullie natuurlijk al ;)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door up! » ma 30 dec 2013, 13:11

Groovejunk schreef:
up! schreef:Beetje vreemd, nu al een rotary. Ik ben niet zo'n extreme poetsfanaat en heb dan ook geen DAP o.i.d., maar mijn up! (33.000 km) heeft totaal geen swirls :?
Vreemd? Dus omdat die van jou geen swirls heeft met 33.000 km, zou de mijne dat ook niet mogen/moeten hebben?
Ah ik begrijp dat de schade is gekomen toen je de auto nog niet in bezit had. Zou het vreemd vinden als een deskundige poetser een up! nieuw heeft gekocht en nu al met een rotary of dap aan de slag moet.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Groovejunk » ma 30 dec 2013, 16:36

..je moest eens weten hoeveel garages / schadebedrijven maar wat aanklooien met die poetstolletjes.. Ik wil mijn "nieuwe" auto dan ook het liefst zo snel als mogelijk zelf een keer onder handen nemen. Ik heb ook genoeg nieuwe auto's uit de showroom zien komen met krasjes, swirls en oneffenheden ;)

Ons volgende huis wordt dan ook met garage en/of carport. Kan ik ook de winter door lekker prullen.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » ma 30 dec 2013, 23:14

up! schreef:Beetje vreemd, nu al een rotary. Ik ben niet zo'n extreme poetsfanaat en heb dan ook geen DAP o.i.d., maar mijn up! (33.000 km) heeft totaal geen swirls :?
Ik wil je ze wel een x laten zien hoor :P beetje ipa eroverheen doet wonderen :lol:

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » di 31 dec 2013, 08:17

@Groovejunk - kijk dat verklaart waarom je met de rotary aan de slag wilt. Ben zelf net een beginnend dapper... :D

Succes met het weer krasvrij maken van de auto. Altijd gaaf om het eindresultaat te zien - geeft weer heerlijk voldoening.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Groovejunk » di 31 dec 2013, 11:22

Ja.. zal wel "pas" in het nieuwe jaar worden. :P

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door angel66 » za 14 jun 2014, 20:02

Heeft iemand een tip van waar een goede wasbord is om mijn Upje te wassen. Evt met goede was programma's of dat ik zelf met shampoo en zo aan de gang ga,

In Den Haag of in de buurt van Den Haag. Ik heb er 2 bij de binckhorst bekeken, maar dat vond ik niks.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door up! » za 14 jun 2014, 20:10

angel66 schreef:Heeft iemand een tip van waar een goede wasbord is om mijn Upje te wassen. Evt met goede was programma's of dat ik zelf met shampoo en zo aan de gang ga,

In Den Haag of in de buurt van Den Haag. Ik heb er 2 bij de binckhorst bekeken, maar dat vond ik niks.
Volgens mij vind je ook wasboxen vlakbij het Forepark, op de hoek vlakbij de BMW motordealer Houtrust. Gaat Inge daar niet altijd heen?

En tussen Leiden en Voorschoten vind je een hele goede wasstraat! Je moet ergens afslaan op de weg die langs VW-dealer Kamsteeg loopt: http://www.autowas-h2o.nl/wasstraat
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door angel66 » za 14 jun 2014, 20:25

Hmm is die wasstraat nou echt krasvrij? Ik geloof dat niet zo.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » za 14 jun 2014, 20:31

Ik geloof ook niet dat een wasstraat ooit krasvrij wordt. :( wel verrekte handig.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door angel66 » za 14 jun 2014, 21:01

Dat zou inderdaad top zijn.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door up! » za 14 jun 2014, 21:12

Ik ga regelmatig naar die wasstraat in Leiden, en ik heb nooit swirls op de auto... En als er een kleine swirl op komt, heb je die er binnen no-time af met wat goede poetsspullen... Mensen, niet te spastisch doen over wasstraten, er zijn echt hele goeie! :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » za 14 jun 2014, 21:20

Ik maak gewoon de afweging tussen gemak en kwaliteit. Een goede wasstraat stoort mij inderdaad niet echt. En anders laat ik hem een keer goed poetsen. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie