Andere Speakers in de voorportieren

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Flox
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 14 aug 2013, 16:28

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Flox » ma 30 sep 2013, 17:41

Ik heb van het weekend andere speakers erin gezet! Wat een vooruitgang!

Heb alleen die in de deurstijl vervangen en tweeters in de A-stijl geboord(had de A-stijl zonder tweeter voorbereiding), had een voorbeeld van de Citygo en dat vond ik ook wel mooi!

Succes!

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door CityGo010 » di 01 okt 2013, 20:28

deurpanelen verwijderd , dit is echt lastig als je het nog nooit hebt gedaan !!

De Alpine speakers van 40 Watt RMS vermogen erin geplaatst

De oude kartonnen speakers eruit gehaald ,echt het minste van het minste !! wegen 3x niks, en helemaal van papier-karton , ben helemaal blij met die Alpine's

Geluid goed inregelen op de soort muziek en zowel hoog laag als midden klinkt gewoon zoals het hoort te klinken, geluid is echt 300% beter als de orginele speakers !!!
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

rvberloo
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 16:26

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door rvberloo » vr 04 okt 2013, 12:23

CityGo010 schreef:deurpanelen verwijderd , dit is echt lastig als je het nog nooit hebt gedaan !!

De Alpine speakers van 40 Watt RMS vermogen erin geplaatst

De oude kartonnen speakers eruit gehaald ,echt het minste van het minste !! wegen 3x niks, en helemaal van papier-karton , ben helemaal blij met die Alpine's

Geluid goed inregelen op de soort muziek en zowel hoog laag als midden klinkt gewoon zoals het hoort te klinken, geluid is echt 300% beter als de orginele speakers !!!
Dat klinkt goed en een betaalbare oplossing voor wat beter geluid want ik ben ook niet kapot van de standaard speakers. Thanks, Ga deze weg waarschijnlijk ook volgen binnenkort. Heb je de oude speakers gewoon losgesneden (zoals op het engelse forum was beschreven) en heb je nog montageringen nodig gehad?

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door enie-up » vr 04 okt 2013, 14:06

Binnenkort Fender soundsystem leverbaar 8-)

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=2537

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door CityGo010 » vr 04 okt 2013, 14:22

Ik heb de 4 popnagels losgeboord waar de oude speakers mee vastzaten.

De Alpine speakers hebben maar een inbouwdiepte van 45mm dus die kan je rechtstreeks in de gaten monteren zonder dat de ruit er tegenaan komt als die naar beneden gaat.

ik heb kleine gaatjes van 2 mm geboord en met 4 parkers vastgezet direct aan het deurframe.

Je moet wel de orginele stekkers losknippen , en middels een stukje draad verlengen naar de speaker toe . Daar moet je de draad met een kleine en een grote schuifklem vastzetten op de speakeraansluiting.

Houdt wel de PLUS en de MIN in de gaten bij het aansluiten van de speakers anders klinkt het voor geen meter, als je beide fout zou doen nog wel enigszins maar, de ene goed en de andere fout is RAMPZALIG voor het geluid.

Succes ermee !! Leuk als je ook even laat weten hoe je bevindingen zijn ..

p.s. kan geen enkele foto meer toevoegen, steeds melding " bijlage quota " bereikt !! is dit normaal ??
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door vwlars » wo 09 okt 2013, 13:46

CityGo010 schreef:Houdt wel de PLUS en de MIN in de gaten bij het aansluiten van de speakers anders klinkt het voor geen meter, als je beide fout zou doen nog wel enigszins maar, de ene goed en de andere fout is RAMPZALIG voor het geluid.
hoe weet ik welke de plus is en welke de min? van de kabels die vanuit de radio komen?
is dat te meten?

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Auke » wo 09 okt 2013, 18:45

Ophet engelse up forum is te lezen dat de bruine draad + is. De rood is -.

vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door vwlars » do 10 okt 2013, 09:27

Heb je daar toevallig een link van?


vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door vwlars » do 10 okt 2013, 20:13

bedankt :D

alleen nu zit ik nog met de andere kant.
die kabels zijn groen/geel en rood/geel.
wat zal daar de + en - van zijn?
als de andere kant rood - is, zou dat dan aan de andere kant ook zijn?

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Auke » do 10 okt 2013, 20:23

Meen je niet, dat is lullig. Vergelijking met de stekkers die er aan zitten levert dat nog wat op?

vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door vwlars » do 10 okt 2013, 20:28

stekkers zijn er al een week af. dus zal weinig opleveren.
heb de set vorige week al ingebouwd.
wilde alleen ff zeker weten of ik het wel goed aan heb gesloten.

Gebruikersavatar
Grijs
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 16:24
Locatie: heerlen

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Grijs » zo 27 okt 2013, 20:52

CityGo010 schreef:Ik heb de 4 popnagels losgeboord waar de oude speakers mee vastzaten.

De Alpine speakers hebben maar een inbouwdiepte van 45mm dus die kan je rechtstreeks in de gaten monteren zonder dat de ruit er tegenaan komt als die naar beneden gaat.

ik heb kleine gaatjes van 2 mm geboord en met 4 parkers vastgezet direct aan het deurframe.

Je moet wel de orginele stekkers losknippen , en middels een stukje draad verlengen naar de speaker toe . Daar moet je de draad met een kleine en een grote schuifklem vastzetten op de speakeraansluiting.

Houdt wel de PLUS en de MIN in de gaten bij het aansluiten van de speakers anders klinkt het voor geen meter, als je beide fout zou doen nog wel enigszins maar, de ene goed en de andere fout is RAMPZALIG voor het geluid.

Succes ermee !! Leuk als je ook even laat weten hoe je bevindingen zijn ..

p.s. kan geen enkele foto meer toevoegen, steeds melding " bijlage quota " bereikt !! is dit normaal ??
Ik heb gisteren precies hetzelfde gedaan. Dezelfde speakers besteld en gemonteerd. De demontage van het deurpaneel was wel lastig. Ongelofelijk op hoeveel plaatsen dat ding vastzit. ;)

Het geluid is nu inderdaad 300% beter. Bedankt voor je handige tips.
Marcel (alias Grijs)

Up! Move Wealer Edition, 2013, 1.0 60 pk
Honda XL600R en Suzuki M1800R2

Auke
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 20:48

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Auke » zo 27 okt 2013, 23:04

Ook ik heb gisteren andere speakers geïnstalleerd. Eerste deur heeft me wel 3 uur gekost, tweede deur was in een uur klaar. Ik heb de deuren met anti dreun platen beplakt. Twee tips die ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Er zitten twee!! weerhaakjes aan de kabel van de deur sluiting. Even draaien dan inknijpen met een klein tangetje. veel van de indruk klemmetjes blijven in de deur zitten na verwijdering. Draaiend trekken met een knijptang haalt ze er uit. Waarna j e ze weer kunt bevestigen op de juiste plek.

Franck
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 13:33

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Franck » di 11 jun 2019, 00:47

Ik heb sinds een paar weken een take UP! ( wit, 2014 ) die me heel goed bevalt ; fijn wagentje ! Wat iets minder bevalt is het geluid dat uit de speakers komt. Ik dacht erover om voor 55 euro andere speakers ( Alpine?) te kopen en die te laten monteren. Zelf ben ik niet handig en ik heb de gereedschappen niet. Het laten monteren kost alleen al 1/10 van mijn maandelijkse inkomen. Da’s best veel! ( voor mij )
Iemand een leuke tip ?
Of maar gewoon accepteren dat het geluid niet zo tof is ?

Michel67
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 jun 2019, 08:28

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Michel67 » wo 12 jun 2019, 22:05

Ik heb vandaag een pluskabel doorgetrokken om in de aankomende tijd een versterker aan te sluiten.
Als je recht voor de auto staat, maak je eerst het rubber los wat op het kunststof gedeelte zit onder de ruitenwissers.
Daarna kan je voorzichtig hey kunststof gedeelte omhoog halen.
Als je helemaal links onder het kunststof kijkt zit er een rubberen dop ter grootte van een euro munt.
Deze kan je er uithalen waardoor de een toegang hebt naar de binnenkant van de auto.
Ik heb geen handschoenenkastje, dus ik kon het dempingsmateriaal voorzichtig loshalen en zo de kabel naar binnen trekken.
Ik hoop dat deze uitleg duidelijk genoeg is om anderen daarmee te kunnen helpen.
Groet Michel

Franck
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 13:33

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Franck » wo 26 jun 2019, 17:37

Vandaag bij Pijlaudio de standaard speakers , laten vervangen voor Alpine SXE-1725S. Het is een aardige verbetering . “ 300 % verbetering “ , zoals iemand schreef , is wel wat overdreven.
Pijl heeft de panelen los gemaakt , speakers vervangen en er waren nog 2 ringen nodig.

Ryanh
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 20:40
Locatie: Noord-Holland-Noord

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Ryanh » za 03 aug 2019, 19:52

Ik ben opzoek naar een compo setje voor in de voorportieren. Nou zie ik bij een aantal een soort filter zitten waar je de speakers op moet aansluiten. Is dot ook nodig bij de up? Of is het niet nodig omdat de tweeters en woofers al van aparte bedrading zijn voorzien?

Sven
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 20:36

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Sven » do 08 aug 2019, 11:33

Ik wil ook Mn composet gaan plaatsen, maar wil niet de stekkers doorknippen, weet iemand of deze verloopstekkers gaan passen?
3BAAB50E-6B6E-44EF-9821-C412167EF84B.jpeg
3BAAB50E-6B6E-44EF-9821-C412167EF84B.jpeg (20.26 KiB) 6211 keer bekeken

Sven
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 20:36

Re: Andere Speakers in de voorportieren

Bericht door Sven » za 10 aug 2019, 20:31

Net de voorsorteren voorzien van 2 kicker speakers.
De kicker ks 650.2, de kabel van de deurgrepen hoef je niet los te maken om het deurpaneel er af te krijgen. Als je alles los hebt en je schuift het paneel er uit kan je met wat wrikken hem makkelijk los krijgen, alleen hangt hij dan nog aan de kabel van je deurgreep maar dat is verder niet hinderlijk. Hoe kan ik nu het beste speakers monteren in de achterste 2 deuren? Zijn die al audio voorbereid?
B5F87671-ABFA-4FA1-ADF1-178B3595D7B5.jpeg
Dit zit bij de deur aan bedrading wat naar achter loopt, kan je hier wat mee?

Plaats reactie