maps en more resetten

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
CITIGO2
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 11:16

maps en more resetten

Bericht door CITIGO2 » za 22 jun 2013, 18:31

Is er iemand die weet hoe je de maps en more helemaal kunt resetten. Ik heb een maps en more gekocht die in een Up heeft gezeten, ik ga hem gebruiken voor de Citigo. Hij start ook op met het VW logo.
Nu doet de boordcomputer het niet, hij geeft het verbruik e.d. niet aan, valt terug op de gegevens van de Up.
Ik heb de resetknop al geprobeerd en de vorige eigenaar heeft hem op de computer terug gezet.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Bericht door skogo » za 22 jun 2013, 19:21

Voor je overgenomen van Briskodaforum:

1.Connect the PID to your PC.
2. Open the 'Navigon' drive.
3. Create a new text file named branddevice.reg (If your folder doesn't show file extensions (the .xxx after the file name), you will have to uncheck the 'hide extensions for known file types' in 'Folder Options' to see the .xxx file extensions in your folder - in Win7 just click the windows button in the bottom left corner and search for 'folder options' - it will show up - then just click the search result - example below). When extensions are shown, make sure the name is branddevice.reg and not branddevice.reg.txt - this is important. Just rename it if need be (choose yes if it tells you that the file might not be usable)
4. Open the folder 'VwBrandDevice' and then open the folder 'Settings', find the file 'UserSettingsDevMode.default'. Open that file with Notepad and change <active>0</active> to <active>1</active> and save. Now just disconnect the PID -
5. The unit will restart and give you a prompt were you can choose which car you have -

En jij kiest dan voor Skoda natuurlijk.

Succes!

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
CITIGO2
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 11:16

Re: maps en more resetten

Bericht door CITIGO2 » za 22 jun 2013, 20:20

Het is inmiddels gelukt, ik heb de software ge-update, daarna vroeg het apparaat om hem in de nieuwe auto te plaatsen.
Vervolgens pakte hij de skoda software en alles werkt.
Bedankt skogo voor het meedenken.

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Bericht door skogo » za 22 jun 2013, 20:22

Overigens moet ergens in de software van het apparaat onder een van de opties een keuzemogelijkheid zijn om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Dat levert hetzelfde resultaat op.

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

SanderNbr
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 jul 2015, 10:15

Re: maps en more resetten

Bericht door SanderNbr » zo 02 aug 2015, 15:51

Alweer een hele tijd geen posts meer in dit topic geplaatst, maar mogelijk heb ik nog een bijdrage:

Ik heb een gebruikt VW systeem gekocht voor een Skoda Citigo.
Vandaag in Garmin Fresh (het systeem waarmee je via de computer o.a. de software of kaarten kunt updaten)
onder "mijn navigatie-apparaat" de optie "apparaat restaureren" gekozen.

Op deze manier kom je ook uit op een compleet nieuw schoon systeem en kun je
het zelf "branden" en naar keuze een Skoda, Seat of VW systeem ervan maken.

Hou er wel rekening mee dat de zuinig rijden-trainer er bij Skoda en Seat niet op zit.

bjornl
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 22 jun 2018, 20:07

Re: maps en more resetten

Bericht door bjornl » do 12 jul 2018, 14:13

SanderNbr schreef:
zo 02 aug 2015, 15:51
Alweer een hele tijd geen posts meer in dit topic geplaatst, maar mogelijk heb ik nog een bijdrage:

Ik heb een gebruikt VW systeem gekocht voor een Skoda Citigo.
Vandaag in Garmin Fresh (het systeem waarmee je via de computer o.a. de software of kaarten kunt updaten)
onder "mijn navigatie-apparaat" de optie "apparaat restaureren" gekozen.

Op deze manier kom je ook uit op een compleet nieuw schoon systeem en kun je
het zelf "branden" en naar keuze een Skoda, Seat of VW systeem ervan maken.

Hou er wel rekening mee dat de zuinig rijden-trainer er bij Skoda en Seat niet op zit.
Ik heb met mijn aangekochte 2ehandse seat Garmin, geprobeerd het via de computer te resetten via de optie apparaat restaureren.
Graag wil ik hem instellen voor een Volkswagen Up, nu kan ik via apparaat restaureren het systeem kiezen en word ook herkend als D: Seat Portable System, deze selecteer ik en ga ik verder, dan krijg je een menu met geregistreerd apparaat kiezen, hierin staat Seat Portable System Reg en er achter staat in het rood niet beschikbaar.
Vervolgens kan ik ook geen enkele keuze maken of iets aanklikken.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Of via een andere manier hem als nog goed instellen voor een Volkswagen Up?

Alvast bedankt!
Bijlagen
IMG_3744.JPG
IMG_3743.JPG

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: maps en more resetten

Bericht door Xanderv » vr 13 jul 2018, 08:15

Heb je al geprobeerd om via de garmin zelf terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Dus niet middels de computer?

Wat ik mij kan herinneren is dat als je naar fabrieksinstellingen doet dan vraag de garmin als laatste om aan te sluiten op je auto. Dan herkent ie dat je een. VW hebt en rond hij de installatie af. Daarna de updates via computer.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: maps en more resetten

Bericht door arnout84 » vr 13 jul 2018, 18:57

Xanderv schreef:
vr 13 jul 2018, 08:15
Heb je al geprobeerd om via de garmin zelf terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Dus niet middels de computer?

Wat ik mij kan herinneren is dat als je naar fabrieksinstellingen doet dan vraag de garmin als laatste om aan te sluiten op je auto. Dan herkent ie dat je een. VW hebt en rond hij de installatie af. Daarna de updates via computer.
Nee dat werkt niet, moet echt via een PC

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: maps en more resetten

Bericht door arnout84 » vr 13 jul 2018, 18:58

bjornl schreef:
do 12 jul 2018, 14:13
SanderNbr schreef:
zo 02 aug 2015, 15:51
Alweer een hele tijd geen posts meer in dit topic geplaatst, maar mogelijk heb ik nog een bijdrage:

Ik heb een gebruikt VW systeem gekocht voor een Skoda Citigo.
Vandaag in Garmin Fresh (het systeem waarmee je via de computer o.a. de software of kaarten kunt updaten)
onder "mijn navigatie-apparaat" de optie "apparaat restaureren" gekozen.

Op deze manier kom je ook uit op een compleet nieuw schoon systeem en kun je
het zelf "branden" en naar keuze een Skoda, Seat of VW systeem ervan maken.

Hou er wel rekening mee dat de zuinig rijden-trainer er bij Skoda en Seat niet op zit.
Ik heb met mijn aangekochte 2ehandse seat Garmin, geprobeerd het via de computer te resetten via de optie apparaat restaureren.
Graag wil ik hem instellen voor een Volkswagen Up, nu kan ik via apparaat restaureren het systeem kiezen en word ook herkend als D: Seat Portable System, deze selecteer ik en ga ik verder, dan krijg je een menu met geregistreerd apparaat kiezen, hierin staat Seat Portable System Reg en er achter staat in het rood niet beschikbaar.
Vervolgens kan ik ook geen enkele keuze maken of iets aanklikken.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Of via een andere manier hem als nog goed instellen voor een Volkswagen Up?

Alvast bedankt!
Heb je hem al geregistreerd?

Gebruikersavatar
Bertus
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:38
Locatie: Friesland

Re: maps en more resetten

Bericht door Bertus » ma 08 okt 2018, 21:01

Hallo,

Ik had in mijn Seat Mii een Skoda systeem zitten en wilde dit ook veranderen....

Eerst heb ik het apparaat terug gezet naar fabrieks instellingen, helaas leverde dat niks op....

Vervolgens het systeem aangesloten op mijn PC en Garmin fresh gedownload het hele programma was na verbinden ook met Skoda logo enz. Ik heb het apparaat geregistreerd en vervolgens kon ik kiezen voor de eerder genoemde keuze
‘apparaat restaureren’
dit duurde wel even maar eenmaal afgerond heb ik het apparaat losgekoppeld van de PC en opgestart. Ik kreeg toen nog wel het Skoda logo te zien maar vrij snel ging het scherm op zwart en kwam er de tekst
“Connect device to you’re brand new car and turn on ignition”
Dus ik apparaat in de autohouder geklikt en contact aan gezet.
Vervolgens kreeg ik een optie te zien waarin stond
“Seat Mii 1.0 sport connect”
Die heb ik en heb ik dus ook aangeklikt en bevestigd vervolgens installeerde het apparaat zichzelf en nu heb ik een systeem horend bij mijn Mii!!

Ik hoop dat je hier wat mee kan.....
4 wielen; Seat Mii sport connect 1.0 Tungsten Silber
2 wielen; BMW K1300GT Magnesium Beige

Ja.weijts
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 21:33

Re: maps en more resetten

Bericht door Ja.weijts » ma 17 dec 2018, 11:34

Hallo ,
Kan de tekst die in het engels geschreven is ook in het Nederlands vertaald worden ?

Met vr groet ,
Jos

Plaats reactie