Ajavas Up!
Re: Jeeh Eindelijk....
Ziet er netjes uit zo met die velgen super.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Re: Jeeh Eindelijk....
Kleine update, Logo's verwijdert, het VW Logo wordt mat zwart.

en

Op naar het volgende....

en

Op naar het volgende....

Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!
Re: Jeeh Eindelijk....
het logo kan je ook eraf halen
zit gewoon geplakt....
MIJN MENING
en ik zag ook dat je de verlagingsveren erop ging doen...
waneer
dat wil ik weleens zien 

MIJN MENING

en ik zag ook dat je de verlagingsveren erop ging doen...
waneer


Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Re: Jeeh Eindelijk....
Ik ben niet van plan om de vw logo's te verwijderen maar twijfel wel of ik ze nu zal plastidippen of een smoke tint spuiten.GuidoUp schreef:het logo kan je ook eraf halenzit gewoon geplakt....
MIJN MENING
en ik zag ook dat je de verlagingsveren erop ging doen...
waneerdat wil ik weleens zien
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Re: Jeeh Eindelijk....

* Achterruit 20%
* Achterdeur ruiten 50%
* Voordeur ruiten 60%
* Voorruit 60%
* Achterlichten Smoke
* Koplampen lichte Smoke
* Achterbumper / kofferbak protection folie transparant glans
Ik heb zelf nu een vrije dag, maar kan haast niet wachten tot Leeroy mij vanavond weer komt ophalen....

Foto's volgen.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Re: Jeeh Eindelijk....

viewtopic.php?f=9&t=2129
en hier:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 543&type=1
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Re: Jeeh Eindelijk....


Laatst gewijzigd door Ajavas op vr 28 jun 2013, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!
Re: Jeeh Eindelijk....
Leuke thread om te volgen....
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Re: Jeeh Eindelijk....





Nieuwe LED knippers nog niet binnen.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Eibach Pro Kit Verlagingsveren en remtrommels zwart gespoten

http://performance-suspension.eibach.co ... gs/pro-kit
Hier zijn de foto's, ikzelf vind eigenlijk dat er maar weinig verschil met standaard veren is (zou voor met 2 cm en achter met 2 1/2 cm gezakt zijn), maar volgens de garage, moet de komende tijd de veren zich nog zetten, wat vinden/denken jullie?

Montage:



Resultaat:



Ik wil ook even kwijt dat Leo's Autoservice een goede en zeer vriendelijke garage is en zij ook zeer netjes en professioneel werken. Ook de prijs was zeer netjes, deze was € 350 voor de set incl. montage en uitlijnen.
Hier is een link naar de website van de garage:
http://www.leosautoservice.nl/
Laatst gewijzigd door Ajavas op ma 24 jun 2013, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ajavas Up!
Bij de meeting van VAG Techniek enkele weken geleden viel me ook op dat de Eibach veren niet veel verlagen t.o.v. een BMT onderstel. De verhouding voor/achter is met Eibach veren wel een stuk netter. Standaard vind ik de Up te hoog aan de achterzijde.
Met andere merken veren komt een Up wél duidelijk lager te liggen. Hier twee voorbeelden:
H&R

G&M

In het zetten of nazakken geloof ik niet, zeker niet bij een kwaliteitsmerk als Eibach. Een jaar of 20 geleden had je het merk Jamex. Dit stond er bekend om dat je auto bleef zakken. In die tijd werkte ik zelf als automonteur. Ook toen maakte ik wel eens klanten mee, die lichtelijk teleurgesteld waren over de mate van verlaging van hun auto. Deze werd ook meestal verteld dat de boel moest zetten. Naar mijn mening werd dit meer verteld om de klant tevreden te houden dan dat de auto na verloop van tijd daadwerkelijk verder omlaag ging.
G&M is een relatief onbekend merk, maar wordt wel veel direct aan autodealers geleverd en bestaat al 25 jaar.. De fabrikant levert zowel vervangings- als verlagingsveren voor vele merken: http://www.autotechnics.nl/producten.
Met andere merken veren komt een Up wél duidelijk lager te liggen. Hier twee voorbeelden:
H&R

G&M

In het zetten of nazakken geloof ik niet, zeker niet bij een kwaliteitsmerk als Eibach. Een jaar of 20 geleden had je het merk Jamex. Dit stond er bekend om dat je auto bleef zakken. In die tijd werkte ik zelf als automonteur. Ook toen maakte ik wel eens klanten mee, die lichtelijk teleurgesteld waren over de mate van verlaging van hun auto. Deze werd ook meestal verteld dat de boel moest zetten. Naar mijn mening werd dit meer verteld om de klant tevreden te houden dan dat de auto na verloop van tijd daadwerkelijk verder omlaag ging.
G&M is een relatief onbekend merk, maar wordt wel veel direct aan autodealers geleverd en bestaat al 25 jaar.. De fabrikant levert zowel vervangings- als verlagingsveren voor vele merken: http://www.autotechnics.nl/producten.
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Ajavas Up!
Heb de foto's voor en na zitten vergelijken en er zit inderdaad niet zo veel verschil op. Wat wel is, zoals je zelf al aanhaalde, dat ie nu mooi vlak ligt en niet meer met de kont omhoog (zoals standaard). Dat vind ik op zich al een hele verbetering. Met H&R gaat ie vooraan wel een klein stukje dieper maar achteraan staat ie denk even hoog als met de Eibach set. Om die reden heb ik destijds geopteerd voor een (dure) schroefset. Met de Z4 is het net omgekeerd (Eibach = kont omhoog / H&R = volledig vlak)
Maar wacht nog maar effe af want het moet zich nog allemaal wat zetten, het zal zeker geen wereld van verschil maker maar toch wel iets hoor.
En bekijk nu wat voor een spacer je nog kunt plaatsen want dat maakt het geheel af.
Maar wacht nog maar effe af want het moet zich nog allemaal wat zetten, het zal zeker geen wereld van verschil maker maar toch wel iets hoor.
En bekijk nu wat voor een spacer je nog kunt plaatsen want dat maakt het geheel af.

up! Black BMT 75pk 3d
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Ajavas Up!
Dit ziet er zeer geslaagd uit maar ik denk dat hier ook een schroefset onder zit of vergis ik mij?henri schreef: G&M
En hier zitten zeker en vast ook spacers onder

up! Black BMT 75pk 3d
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ajavas Up!
Ik heb een tijdje geleden contact gehad met de dealer(Broekhuis in Hoogeveen) van de getoonde rode Mii, omdat ik erg benieuwd was hoe deze verlaagd was. De verkoper had het voor mij nagevraagd en zei dat er alleen een set veren van G&M gemonteerd was.
Wat betreft de wielen: dit zijn 7Jx16 inch ET35 wielen. Met een breed uitvallende band komt deze zonder spacers al ver naar buiten. Zelf rij ik met 7Jx15 inch ET35 met 195/50R15. Dit loopt met vier personen en bagage achter al minimaal aan in scherpe bochten. Met spacers komen ET35 wielen echt ruim buiten de wielkasten. Dat is hier op de foto niet het geval.
Zelf overweeg ik binnenkort de Eibach veren te laten monteren om twee redenen. 1: mijn Up komt dan mooi horizontaal te staan. 2: op drempels vind ik een Up met Eibach veren prettiger veren vanwege het progressieve veerkarakter (hoe verder inveren, hoe stugger de vering wordt). Dit heb ik ervaren tijdens een korte proefrit met een verlaagde Up van VAG Techniek. De originele vering is op drempels te slap.
Wat betreft de wielen: dit zijn 7Jx16 inch ET35 wielen. Met een breed uitvallende band komt deze zonder spacers al ver naar buiten. Zelf rij ik met 7Jx15 inch ET35 met 195/50R15. Dit loopt met vier personen en bagage achter al minimaal aan in scherpe bochten. Met spacers komen ET35 wielen echt ruim buiten de wielkasten. Dat is hier op de foto niet het geval.
Zelf overweeg ik binnenkort de Eibach veren te laten monteren om twee redenen. 1: mijn Up komt dan mooi horizontaal te staan. 2: op drempels vind ik een Up met Eibach veren prettiger veren vanwege het progressieve veerkarakter (hoe verder inveren, hoe stugger de vering wordt). Dit heb ik ervaren tijdens een korte proefrit met een verlaagde Up van VAG Techniek. De originele vering is op drempels te slap.
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Re: Ajavas Up!
De voornaamste reden was voor mij om idd. de verhouding voor- en achterzijde te verminderen en dat is zoals je kunt zien wel gelukt. Ook vind ik dat hij t.o.v. de standaard vering zelfs prettiger veert en mij meer het zekere stuurgedrag geeft zoals ik bv. in de GTi had. Dirksland is een kleine plaats op de Zuid hollandse eilanden en toen ik er weg ging heb ik het gas eens lekker ingetrapt en op diverse dijkweggetjes even 120 km gereden en dat bracht mij met de diverse (korte) bochtjes en drempels niet in de problemen terwijl ik met de oude vering met 100 km het zekere gevoel op deze smalle weggetjes al verloor. Samengevat betekent dit, dat ik de verlaging in de praktijk zéér geslaagd vind. De teleurstelling zit um dus een beetje in de cosmetische kant.henri schreef:Bij de meeting van VAG Techniek enkele weken geleden viel me ook op dat de Eibach veren niet veel verlagen t.o.v. een BMT onderstel. De verhouding voor/achter is met Eibach veren wel een stuk netter. Standaard vind ik de Up te hoog aan de achterzijde.
In het zetten of nazakken geloof ik niet, zeker niet bij een kwaliteitsmerk als Eibach. Een jaar of 20 geleden had je het merk Jamex. Dit stond er bekend om dat je auto bleef zakken. In die tijd werkte ik zelf als automonteur. Ook toen maakte ik wel eens klanten mee, die lichtelijk teleurgesteld waren over de mate van verlaging van hun auto. Deze werd ook meestal verteld dat de boel moest zetten. Naar mijn mening werd dit meer verteld om de klant tevreden te houden dan dat de auto na verloop van tijd daadwerkelijk verder omlaag ging.
G&M is een relatief onbekend merk, maar wordt wel veel direct aan autodealers geleverd en bestaat al 25 jaar.. De fabrikant levert zowel vervangings- als verlagingsveren voor vele merken: http://www.autotechnics.nl/producten.
A.s. Woensdag kom ik toch bij Auto Hoogenboom en ik zal daar op aanraden van Leeroy eens de afstand ven het hart van mijn wiel tot aan het spatbord meten en vergelijken met een standaard Up! Pas dan zal ik denk ik het verschil pas goed opmeten. Morgen gaan wij mijn vrouw en ik, naar Zaandam om mijn schoonzus op te halen en door naar Pieterburen. Ik ga dus zeker een km of 650 wel halen, hij kan dan dus lekker inveren.

GunSpeed schreef:Heb de foto's voor en na zitten vergelijken en er zit inderdaad niet zo veel verschil op. Wat wel is, zoals je zelf al aanhaalde, dat ie nu mooi vlak ligt en niet meer met de kont omhoog (zoals standaard). Dat vind ik op zich al een hele verbetering. Met H&R gaat ie vooraan wel een klein stukje dieper maar achteraan staat ie denk even hoog als met de Eibach set. Om die reden heb ik destijds geopteerd voor een (dure) schroefset. Met de Z4 is het net omgekeerd (Eibach = kont omhoog / H&R = volledig vlak)
Maar wacht nog maar effe af want het moet zich nog allemaal wat zetten, het zal zeker geen wereld van verschil maker maar toch wel iets hoor.
En bekijk nu wat voor een spacer je nog kunt plaatsen want dat maakt het geheel af.


wordt vervolgd....
Laatst gewijzigd door Ajavas op ma 24 jun 2013, 07:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Ajavas Up!

Boven : 7x16 ET35
Onder : 7x17 ET40

Dat lijkt mij toch meer dan 5mm of niet?

up! Black BMT 75pk 3d
- henri
- Forum eindbaas
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ajavas Up!
Op deze foto is te zien dat de banden op de rode Mii extreem breed uitvallen.

Broekhuis heeft nu een Citigo in soortgelijke trim staan; zelfde velgen met een ander merk banden. Dat ziet er gelijk heel anders uit:


De Vredestein banden op de witte vallen optisch smaller en platter uit dan de Toyo's op de rode.
Heb net nog even bij mijn eigen Up gekeken. Bij mij steken de wielen zeker even ver uit als bij de rode Mii.

Broekhuis heeft nu een Citigo in soortgelijke trim staan; zelfde velgen met een ander merk banden. Dat ziet er gelijk heel anders uit:


De Vredestein banden op de witte vallen optisch smaller en platter uit dan de Toyo's op de rode.
Heb net nog even bij mijn eigen Up gekeken. Bij mij steken de wielen zeker even ver uit als bij de rode Mii.
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Ajavas Up!
Heb even 2 foto's van de Z4 genomen waar je duidelijk het verschil ziet met en zonder spacers

Boven : Originele verlaagde M-sportophanging (-1cm) zonder spacers.
Onder : Verlaagd met H&R veren (-3cm) en met spacers (voor & achter).

Z4 ligt dus 2cm lager dan voorheen en vooraan zitten er 10mm spacers op en achteraan 12mm spacers. Immens verschil

Boven : Originele verlaagde M-sportophanging (-1cm) zonder spacers.
Onder : Verlaagd met H&R veren (-3cm) en met spacers (voor & achter).

Z4 ligt dus 2cm lager dan voorheen en vooraan zitten er 10mm spacers op en achteraan 12mm spacers. Immens verschil

up! Black BMT 75pk 3d
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Ajavas Up!
Heb net hetzelfde met mijn Z4, voorheen Continetal Sportcontact 5P en nu Goodyear Eagle F1 Assymetrico II... bijna 2cm meer loopvlak op de Goodyear tov de Continentalhenri schreef:Op deze foto is te zien dat de banden op de rode Mii extreem breed uitvallen.
De Vredestein banden op de witte vallen optisch smaller en platter uit dan de Toyo's op de rode.
Heb net nog even bij mijn eigen Up gekeken. Bij mij steken de wielen zeker even ver uit als bij de rode Mii.

up! Black BMT 75pk 3d
- Ajavas
- Vagling liefhebber
- Berichten: 325
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
- Locatie: Spijkenisse
Re: Ajavas Up!

viewtopic.php?f=6&t=2180
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit
Ons Uppie!
Ons Uppie!