Bluemotion

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Bluemotion

Bericht door Crash » ma 30 jan 2012, 21:58

Ben wel eens benieuwd wie er een Up! Bluemotion besteld hebben en wat de levertijden zijn.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Bluemotion

Bericht door JuP ! » ma 30 jan 2012, 22:12

Wat is de meerwaarde van wel of niet een Bluemotion? Ze zijn zuiniger, hebben dezelfde specificaties, maar kosten hetzelfde als een niet Bluemotion.

Bij de move en high up! 75pk is het dan wel een A-label ipv het B-label bij een niet Bluemotion.

Heeft het met de lease te maken? (weet niets van leasen... :oops: )
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Bluemotion

Bericht door Crash » ma 30 jan 2012, 22:30

JuP ! schreef:Wat is de meerwaarde van wel of niet een Bluemotion? Ze zijn zuiniger, hebben dezelfde specificaties, maar kosten hetzelfde als een niet Bluemotion.

Bij de move en high up! 75pk is het dan wel een A-label ipv het B-label bij een niet Bluemotion.

Heeft het met de lease te maken? (weet niets van leasen... :oops: )
Om voor dezelfde prijs een Bluemotion uitvoering te krijgen is toch mooi meegenomen en we helpen onze mooie planeet er toch ook weer een "klein" beetje mee ;)
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Bluemotion

Bericht door up! » ma 30 jan 2012, 22:59

Ik heb een Bluemotion besteld, levering vanaf week 12. Kan later worden, maar vanaf week 12 is mogelijk.

Voordelen BM: hogere topsnelheid, zuiniger (halve liter per 100km), sportonderstel. Ik vraag me eerder af: wat zijn de voordelen van een gewone up zonder Bluemotion? Ik zag ze niet.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Bluemotion

Bericht door JuP ! » wo 01 feb 2012, 17:24

Zo kun je het ook zien. Zeker omdat de prijzen hetzelfde zijn. Vreemd.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Bluemotion

Bericht door Crash » wo 01 feb 2012, 17:27

JuP ! schreef:Zo kun je het ook zien. Zeker omdat de prijzen hetzelfde zijn. Vreemd.
En de wegenbelasting in 2014 is lager dan een gewone Up! Werd mij verteld bij de dealer.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Bluemotion

Bericht door up! » wo 01 feb 2012, 17:45

Crash schreef:
JuP ! schreef:Zo kun je het ook zien. Zeker omdat de prijzen hetzelfde zijn. Vreemd.
En de wegenbelasting in 2014 is lager dan een gewone Up! Werd mij verteld bij de dealer.
Dat klopt niet. Wegenbelasting zal afhankelijk zijn van het gewicht van de auto, en niet van de CO2 uitstoot.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Bluemotion

Bericht door Crash » wo 01 feb 2012, 18:02

up! schreef:
Crash schreef:
JuP ! schreef:Zo kun je het ook zien. Zeker omdat de prijzen hetzelfde zijn. Vreemd.
En de wegenbelasting in 2014 is lager dan een gewone Up! Werd mij verteld bij de dealer.
Dat klopt niet. Wegenbelasting zal afhankelijk zijn van het gewicht van de auto, en niet van de CO2 uitstoot.
Ik dacht al dat het niet zou kloppen :lol:
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bluemotion

Bericht door henri » wo 01 feb 2012, 20:01

@ Up!: weet je zeker dat de Nederlandse BM met een sportonderstel geleverd wordt? Ik kan het nergens in de NL documentatie terugvinden.

In de Duitse prijslijsten daarentegen staat het wel duidelijk vermeld dat de BM van dit onderstel voorzien is.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Bluemotion

Bericht door up! » wo 01 feb 2012, 20:51

henri schreef:@ Up!: weet je zeker dat de Nederlandse BM met een sportonderstel geleverd wordt? Ik kan het nergens in de NL documentatie terugvinden.

In de Duitse prijslijsten daarentegen staat het wel duidelijk vermeld dat de BM van dit onderstel voorzien is.
Nee, weet ik niet zeker. Maar BM is BM, zou ik denken. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de BM in Nederland geen sportonderstel heeft en de BM in Duitsland wel. Dat sportonderstel is kennelijk bedoeld om brandstof te besparen. Nou, dan zal het ook wel op de Nederlandse BM zitten. Dat zegt mijn gezond verstand. Ik heb ook een BM besteld en ik hoop dat er een sportonderstel onder zit (wens is de vader van de gedachte), maar als het niet zo is, is het ook goed :)

Een argument dat er geen sportonderstel op de Nederlandse BM zit, is dat de BM in Nederland precies hetzelfde kost als de gewone Up. Terwijl in Duitsland de BM 400 euro duurder is. Anderzijds zal zo'n sportonderstel wellicht enige invloed hebben op de verbruikscijfers, en die zijn in Nederland weer hetzelfde als in Duitsland. Het zou me niet verbazen als de Nederlandse BM geen sportonderstel krijgt. Maar het zou me ook niet verbazen als die wel een sportonderstel krijgt. En daar hoop ik ook een beetje op.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Bluemotion

Bericht door JuP ! » wo 01 feb 2012, 21:00

Toch is het knap dat de Bluemotion zuiniger is, maar ondertussen 101kg zwaarder zijn dan de gewone Up!'s toch?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Bluemotion

Bericht door up! » wo 01 feb 2012, 21:03

JuP ! schreef:Toch is het knap dat de Bluemotion zuiniger is, maar ondertussen 101kg zwaarder zijn dan de gewone Up!'s toch?
Nee, hij is 11kg zwaarder... De Bluemotion weegt 840kg. De 940kg die eerder in de prijslijst werd vermeld, is een vergissing van Pon geweest. Ze hadden het Duitse kentekengewicht overgenomen, in Duitsland wegen alle auto's standaard 100kg meer (ze wegen inclusief bestuurder en olie, benzine etc). De Bluemotion weegt in Nederland gewoon 840kg, dus 11kg meer dan de gewone Up!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Bluemotion

Bericht door JuP ! » wo 01 feb 2012, 21:04

Ok...! Thanx, weer wat bijgeleerd !
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bluemotion

Bericht door henri » za 04 feb 2012, 20:23

Vandaag kreeg ik van mijn garagehouder te horen dat alle Up's in Nederland als Bluemotion geleverd gaan worden. Zelf had ik gekozen voor de gewone versie vanwege de meer eenvoudige, dus waarschijnlijk minder stpringsgevoelige techniek. De mijne gaat nu dus ook een BM worden.

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Bluemotion

Bericht door Crash » za 04 feb 2012, 20:36

henri schreef:Vandaag kreeg ik van mijn garagehouder te horen dat alle Up's in Nederland als Bluemotion geleverd gaan worden. Zelf had ik gekozen voor de gewone versie vanwege de meer eenvoudige, dus waarschijnlijk minder stpringsgevoelige techniek. De mijne gaat nu dus ook een BM worden.
Bij de car configurator van VW kan er gekozen worden tussen de normale uitvoering of Bluemotion.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Roy
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 23:12

Re: Bluemotion

Bericht door Roy » zo 05 feb 2012, 00:03

Bluemotion besteld, levering is pas in augustus.. :cry: We hebben de 5-deurs-versie besteld, die komt pas later.. Om mezelf tot die tijd te vermaken ga ik dit forum met belangstelling volgen :D
In duitsland kost het extra start-stopsysteem en de remenergie-regeneratie een paar honderd extra.

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Bluemotion

Bericht door Crash » zo 05 feb 2012, 00:18

Roy schreef:Bluemotion besteld, levering is pas in augustus.. :cry: We hebben de 5-deurs-versie besteld, die komt pas later.. Om mezelf tot die tijd te vermaken ga ik dit forum met belangstelling volgen :D
In duitsland kost het extra start-stopsysteem en de remenergie-regeneratie een paar honderd extra.
Gefeliciteerd met je aankoop Roy :mrgreen:

Welke versie heb je besteld ? 60 of 75 pk.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Roy
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 23:12

Re: Bluemotion

Bericht door Roy » zo 05 feb 2012, 00:45

60pk, koppel is namelijk hetzelfde als de 75pk. Alle reviews adviseren daarom een 60pk te pakken. Je merkt er onderin nauwelijks iets van. Geld kun je beter voor andere opties gebruiken.
Ook nets iets zuiniger. De benzineprijzen zijn om te :cry:
trekt goed genoeg voor zo'n klein autootje:
http://www.youtube.com/watch?v=GSqOcDdR ... ata_player
Maar dat is mijn mening :roll:

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Bluemotion

Bericht door up! » zo 05 feb 2012, 01:20

Gefeliciteerd Roy! Heb je proefritten met de beide uitvoeringen (60 en 75pk) gemaakt?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Roy
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 23:12

Re: Bluemotion

Bericht door Roy » zo 05 feb 2012, 10:09

Enkel de 60 pk vol met vrouw en kids :P dat ging prima. Ik heb niet de illusie om met zo'n MPI-blokje (95Nm) links te gaan staan bij de stoplichten. Dan kun je beter voor de nieuwe TSI gaan (175Nm), die gaat als een speer. Ik wil gewoon zo zuinig mogelijk rijden met de BM. :mrgreen:

Plaats reactie