Verlichting voor de kofferbak

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » di 05 mar 2013, 14:47

kijk even bij jouw auto, als je de kofferbak openmaakt gaat dan je verlichting aan??? ja dat is, dus kun je de + en - van de binnen verlichting pakken voor de verlichting in je kofferbak, dan gaat deze dus ook aan wanneer je de kofferbak opent. zo simpel is het 8-)
zo ver was ik al ;) Dat is het probleem niet.
Een how to is voor een ieder handig. En nu weet ik nog steeds niet welke draad ik moet hebben zeg maar ;) Foto's zeggen meer dan woorden :D

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Gw3nniej » do 07 mar 2013, 17:21

Het verhaal van aansluiten op de binnenverlichting spreekt me heel erg aan. Maar gezien ik met m'n vingers van elektriciteit afblijf heb ik een lampje met bewegingssensor gescoord(€5 bij kruidvat). Deze met touwtje aan de tassenhaak bevestigd, en ik heb licht!
image.jpg
image.jpg (49.65 KiB) 6624 keer bekeken
Wanneer ik ooit T Lef heb om aan de stroom te komen (en precies weet wat te doen). Kan ik dit lampje zonder enige schade weghalen
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » do 07 mar 2013, 19:40

Ik heb de kofferbakverlichting besteld. Inclusief bedrading!
Ik heb de unit voor een 42 mm festoon lampje besteld. Dit omdat deze helderder is dan de 32 mm festoon! En dus in mijn ogen mooier uitkomt.

Ik kreeg direct 30% korting op de vw onderdelen dankzij de dealer :D Dus ik ben helemaal happy!
Alles inclusief kost het 15 euro! 8-)

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Pop Up! » do 07 mar 2013, 19:45

N!jntje schreef:Ik heb de kofferbakverlichting besteld. Inclusief bedrading!
Ik heb de unit voor een 42 mm festoon lampje besteld. Dit omdat deze helderder is dan de 32 mm festoon! En dus in mijn ogen mooier uitkomt.

Ik kreeg direct 30% korting op de vw onderdelen dankzij de dealer :D Dus ik ben helemaal happy!
Alles inclusief kost het 15 euro! 8-)
Klinkt goed! Heb je daar een artikelnummer van?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » do 07 mar 2013, 23:29

Morgen even kijken op de bon of het daarop staat! Dan zal ik het daarna online gooien:)

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » vr 08 mar 2013, 15:45

N!jntje schreef:Morgen even kijken op de bon of het daarop staat! Dan zal ik het daarna online gooien:)
Afbeelding

Zoals je kunt zien is dit lampje compleet helder. Eerder heb ik 1 lampje ingebouwd gezien (origineel vag) maar die was minder helder.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » vr 08 mar 2013, 23:22

Help :oops:

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn hemelverlichting los! Wel het heldere glaasje... maar niet de unit!? Hoe moet dit?

Wel ben ik erachter dat het bij de 3deurs up een stuk moeilijker is om de kofferbakverlichting te plaatsen dan bij de 5 deurs up. Dit omdat het paneel waar de unit in moet komen compleet vastgeklemt zit achter het "deurpaneel" van de 3 deurs. Daardoor moesten er dus 2 volledige panelen los :cry: veel extra werk dus!

Ook moest de achterbank onderkant nog los. En natuurlijk brak hierbij 1 van de 2 clips af :(

Het ziet er nu zo uit!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door erikvank » za 09 mar 2013, 00:47

N!jntje schreef:Wel ben ik erachter dat het bij de 3deurs up een stuk moeilijker is om de kofferbakverlichting te plaatsen dan bij de 5 deurs up. Dit omdat het paneel waar de unit in moet komen compleet vastgeklemt zit achter het "deurpaneel" van de 3 deurs. Daardoor moesten er dus 2 volledige panelen los :cry: veel extra werk dus!

Ook moest de achterbank onderkant nog los. En natuurlijk brak hierbij 1 van de 2 clips af :(
Waarom moet die helemaal los? Je kunt er toch gewoon vanaf de kofferbak bij? De lamp zit direct achter naast het klepje richting de achterlichtunit. Kon het niet via dat klepje?
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » za 09 mar 2013, 08:44

Ik vraag me af over welke lamp jij het nu hebt Erik? Ik moest een rechthoek uitzagen om de kofferbakverlichting te plaatsen. En dit zagen kan niet in de auto.

Nog steeds help:$! Hoe krijg ik mn hemelverlichting los?

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Ben » za 09 mar 2013, 11:03

N!jntje schreef:Ik vraag me af over welke lamp jij het nu hebt Erik? Ik moest een rechthoek uitzagen om de kofferbakverlichting te plaatsen. En dit zagen kan niet in de auto.

Nog steeds help:$! Hoe krijg ik mn hemelverlichting los?
niet moeilijk
glas kun je er uit wippen
daaronder zie je twee schoeven zitten die verwijderen dan voorzichtig aan de zijkant er uit halen
succes
Ben
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Uppert » za 09 mar 2013, 11:43

Ik heb het simpel gehouden en een Philips Spoton Ultra geplaatst. Gisteren besteld, vanochtend in huis en hij zit er al in.
http://www.coolsound.nl/philips-spoton- ... wit/P33931
De hele lampunit kleeft aan het montageplaatje met een magneetje, standaard. Je kan hem dus zo loskoppelen en als zaklampje gebruiken in het donker.
Ik heb het montageplaatje met een Tie-Wrap aan het haakje in de kofferruimtebekleding gemaakt en hangt vrij degelijk.
IMG_0727.jpg
IMG_0727.jpg (121.62 KiB) 6957 keer bekeken
IMG_0728.jpg
montageplaatje
IMG_0728.jpg (110.83 KiB) 6957 keer bekeken

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Pop Up! » za 09 mar 2013, 20:09

Ik heb het montageplaatje met een Tie-Wrap aan het haakje in de kofferruimtebekleding gemaakt en hangt vrij degelijk.


Dat ga ik ook eens proberen dan, heb het lampje nog liggen en met de dubbelzijdige tape erop ging het nog steeds los, lijmen vind ik zonde.....zoals ik kan zien op de foto heb je 2 gaatjes gemaakt in het montageplaatje? Bedankt voor de tip!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Psycho_Mantis » za 09 mar 2013, 20:44

Pop Up! schreef:Ik heb het montageplaatje met een Tie-Wrap aan het haakje in de kofferruimtebekleding gemaakt en hangt vrij degelijk.


Dat ga ik ook eens proberen dan, heb het lampje nog liggen en met de dubbelzijdige tape erop ging het nog steeds los, lijmen vind ik zonde.....zoals ik kan zien op de foto heb je 2 gaatjes gemaakt in het montageplaatje? Bedankt voor de tip!
Ik had hem gewoon met montage kit vastgelijmd.
Brengt geen schade aan bij de auto als je hem weer eraf trekt.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door erikvank » za 09 mar 2013, 23:25

Ik ben vandaag ook nog even een lampje wezen halen bij het Kruidvat. Voor die vijf euro vind ik het wel de moeite van het proberen waard. Het lampje heb ik vastgemaakt m et een dun ijzerdraadje door het montageplaatje waarmee ik het aan de tassenhaak heb gehangen.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Uppert » zo 10 mar 2013, 00:35

Pop Up! schreef:Ik heb het montageplaatje met een Tie-Wrap aan het haakje in de kofferruimtebekleding gemaakt en hangt vrij degelijk.


Dat ga ik ook eens proberen dan, heb het lampje nog liggen en met de dubbelzijdige tape erop ging het nog steeds los, lijmen vind ik zonde.....zoals ik kan zien op de foto heb je 2 gaatjes gemaakt in het montageplaatje? Bedankt voor de tip!
Het montageplaatje vd Philips had al 2 gaatjes. Geen enkele moeite.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Patrick-Brand » zo 10 mar 2013, 00:48

Montageplaatje van de Philips.. Zit er een plaatje bij dan?
Ik ga ze binnenkort ook even bestellen. Krijg vrijdag m'n Up!
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Pop Up! » zo 10 mar 2013, 08:11

Uppert schreef:
Pop Up! schreef:Ik heb het montageplaatje met een Tie-Wrap aan het haakje in de kofferruimtebekleding gemaakt en hangt vrij degelijk.


Dat ga ik ook eens proberen dan, heb het lampje nog liggen en met de dubbelzijdige tape erop ging het nog steeds los, lijmen vind ik zonde.....zoals ik kan zien op de foto heb je 2 gaatjes gemaakt in het montageplaatje? Bedankt voor de tip!
Het montageplaatje vd Philips had al 2 gaatjes. Geen enkele moeite.
Klopt, je hebt gelijk! nog makkelijker! Heb hem erbij gepakt, ga hem gelijk installeren...thanks!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Turtlespeed
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 11 mar 2013, 14:33

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Turtlespeed » ma 11 mar 2013, 14:38

Hoi,

Ik heb het lampje van het kruitvat in mijn Up! onder de hoedenplank bevestigd. Hoop dat het blijft zitten ;)
ImageUploadedByTapatalk1363009082.738741.jpg
ImageUploadedByTapatalk1363009082.738741.jpg (93.37 KiB) 6850 keer bekeken
ImageUploadedByTapatalk1363009100.666996.jpg
ImageUploadedByTapatalk1363009100.666996.jpg (120.66 KiB) 6850 keer bekeken
VW Cheer Up! Black 5 deurs

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Nikooos » ma 11 mar 2013, 14:42

Schijnt dat niet in je gezicht als je de klep omhoog zet? :roll:
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Psycho_Mantis » ma 11 mar 2013, 15:41

Lijkt mij niet echt een handige plek...
Word je inderdaad zelf verblind zodat je nog minder ziet

Plaats reactie