Verlichting voor de kofferbak

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Pop Up! » vr 14 dec 2012, 21:07

Kneeke schreef:Twee lampjes gekocht (ikea). Geen dubbelzijdig plakband. Magneet en klaar. Blijft gewoon hangen...

Heb je een link? Of heb je een naam,artikelnummer?
Die spot on vind ik ook niets, die blijft niet zitten....

En helaas ben ik niet zo handig om zo'n mooi ingebouwd lampje als Patrick te maken, ben er wel jaloers op! :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Kneeke
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 16:03

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Kneeke » vr 21 dec 2012, 15:24

Pop Up! schreef:
Kneeke schreef:Twee lampjes gekocht (ikea). Geen dubbelzijdig plakband. Magneet en klaar. Blijft gewoon hangen...

Heb je een link? Of heb je een naam,artikelnummer?
Die spot on vind ik ook niets, die blijft niet zitten....

En helaas ben ik niet zo handig om zo'n mooi ingebouwd lampje als Patrick te maken, ben er wel jaloers op! :D

Naam van de ikea lampjes,OLEBY.
Artikel nummer,302.036.90
Er zit plakband bij maar omdat er een magneet in zit,blijven ze gewoon tegen de zijkant plakken.. :D
Succes ermee

Gebruikersavatar
Kneeke
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 16:03

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Kneeke » vr 21 dec 2012, 15:26

Heb nu ook 2 ikea lampjes ( oleby) onder de bestuurders & bijrijder stoel zitten.als je nu achter in Stapt .heb je ook een lichtje.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Pop Up! » di 25 dec 2012, 10:52

[quote="Kneeke"]Heb nu ook 2 ikea lampjes ( oleby) onder de bestuurders & bijrijder stoel zitten.als je nu achter in Stapt .heb je ook een lichtje.[/quote

Maar ze gaan dan wel automatisch aan zoals bij de spot on van Philips?
Die vond ik heel goed, maar je hij dondert er steeds af door die tape...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door P@trick & Mii(rella) » do 24 jan 2013, 10:19

Knippen en plakken, met Ikea meuk....
haal gewoon ff zo'n lampje net als ik gedaan heb op de sloop voor €1-2 draad trekken en klaar. ziet er veel beter uit en werkt veel beter...
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Inge » do 24 jan 2013, 10:39

Dat moet je dan wel kunnen - want als ik het zelf kon had ik het allang gedaan.

De mijne is nu nog net zo donker als dat het buiten is.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Pop Up! » do 24 jan 2013, 11:19

P@trick & Mii(rella) schreef:Knippen en plakken, met Ikea meuk....
haal gewoon ff zo'n lampje net als ik gedaan heb op de sloop voor €1-2 draad trekken en klaar. ziet er veel beter uit en werkt veel beter...
Ja,vind ik ook een erg makkelijke reactie, ik kan het niet dus ik zal met een ander alternatief moeten komen. Fijn voor je als je zo handig bent, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dit gelijk kan.
Trouwens dat lampje bij Ikea bestaat al niet meer, ben er al voor geweest. En de Philips spot on blijft gewoon niet zitten.
Dus tot nu toe ook geen licht in de kofferbak :x
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door BarMove(d)Up » do 24 jan 2013, 11:55

Pop Up! schreef:
P@trick & Mii(rella) schreef: haal gewoon ff zo'n lampje net als ik gedaan heb op de sloop voor €1-2 draad trekken en klaar. ziet er veel beter uit en werkt veel beter...
Misschien moeten we dan eens een 'klus'-meeting houden.
Vooraf inventariseren wie wat wil en dan met de juiste input van de handige mensen elkaar verder helpen.
Ik zou er aan meedoen, ben nl wel handig maar heb soms even wat kennis input nodig om uit te kunnen voeren.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 12:56

Pop Up! schreef:
P@trick & Mii(rella) schreef:Knippen en plakken, met Ikea meuk....
haal gewoon ff zo'n lampje net als ik gedaan heb op de sloop voor €1-2 draad trekken en klaar. ziet er veel beter uit en werkt veel beter...
Ja,vind ik ook een erg makkelijke reactie, ik kan het niet dus ik zal met een ander alternatief moeten komen. Fijn voor je als je zo handig bent, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dit gelijk kan.
Trouwens dat lampje bij Ikea bestaat al niet meer, ben er al voor geweest. En de Philips spot on blijft gewoon niet zitten.
Dus tot nu toe ook geen licht in de kofferbak :x
Ik heb het spot lampje gewoon vast gelijmd met montage kit. Gaat echt niet meer los. Kost slechts een paar euro bij de bouwmarkt.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Inge » do 24 jan 2013, 17:48

Leuk plan - een klus meeting.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Psycho_Mantis » do 24 jan 2013, 22:44

Klinkt inderdaad wel leuk!
Lijkt me alleen handiger om in de lente te doen, in deze omstandigheden liever niet :p

Gebruikersavatar
ronk_1976
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 21:32

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door ronk_1976 » di 05 feb 2013, 23:52

Ik heb me net een lampje besteld bij miniinthebox.com
Kostte iets van acht euro, heeft een IR sensor, en 4 ledjes op rij.
Ben benieuwd of het wat is :-)
Bijlagen
ImageUploadedByTapatalk HD1360104740.422567.jpg
ImageUploadedByTapatalk HD1360104740.422567.jpg (23.07 KiB) 6233 keer bekeken
ImageUploadedByTapatalk HD1360104734.290187.jpg
ImageUploadedByTapatalk HD1360104734.290187.jpg (32.46 KiB) 6233 keer bekeken
ImageUploadedByTapatalk HD1360104724.757893.jpg
ImageUploadedByTapatalk HD1360104724.757893.jpg (26.08 KiB) 6233 keer bekeken

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Sciroccofrank » di 05 feb 2013, 23:56

ronk_1976 schreef:Ik heb me net een lampje besteld bij miniinthebox.com
Kostte iets van acht euro, heeft een IR sensor, en 4 ledjes op rij.
Ben benieuwd of het wat is :-)
Succes :roll:

http://www.klacht.nl/miniinthebox-com/

Gebruikersavatar
ronk_1976
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 21:32

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door ronk_1976 » wo 06 feb 2013, 00:06

Haha, ja kan altijd fout gaan vanuit China, maar ik koop vaker spullekes daar en over het algemeen heb ik er geen klachten over. Je moet alleen even uitgaan van een levertijd van 3 weken of zo.

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Nikooos » wo 06 feb 2013, 08:54

Martin33 schreef:Ah super goed nieuws!! want dan loopt er een draadje in de kofferbak waar de verlichting op kan worden aangesloten.
Maar dit klopt dus niet?
Dit gaat er dus over dat er al een draadje moet lopen, omdat de binnenverlichting reageert op het openen van de klep en dat je dus je stroom niet van voren hoeft te halen.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door erikvank » do 14 feb 2013, 12:43

Maar dit klopt dus niet?
Dit gaat er dus over dat er al een draadje moet lopen, omdat de binnenverlichting reageert op het openen van de klep en dat je dus je stroom niet van voren hoeft te halen.
Dat zit ik me ook af te vragen terwijl ik dit draadje zo lees.. Ik zie erg op tegen een draad van voren naar achteren trekken vanuit de binnenverlichting. Ik ben niet handig genoeg om dat netjes weg te werken. Maar als de binnenverlichting wordt ingeschakeld door het openen van de kofferklep, dan moet er toch ergens in de kofferklep een schakelaar zijn die netjes 12v geeft als de kofferklep is geopend?
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door P@trick & Mii(rella) » do 14 feb 2013, 12:59

erikvank schreef:[ Maar als de binnenverlichting wordt ingeschakeld door het openen van de kofferklep, dan moet er toch ergens in de kofferklep een schakelaar zijn die netjes 12v geeft als de kofferklep is geopend?
dit zal wel via de CANBUS lopen, gewoon van de binnen verlichting afpakken heb je geen kans op verkeerde signalen etc.
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
ronk_1976
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 21:32

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door ronk_1976 » zo 24 feb 2013, 19:41

ronk_1976 schreef:Ik heb me net een lampje besteld bij miniinthebox.com
Kostte iets van acht euro, heeft een IR sensor, en 4 ledjes op rij.
Ben benieuwd of het wat is :-)
Lampje binnen gekregen. Sensor werkt prima. Hoeveelheid licht is net voldoende voor de hele bak.

Al met al tevreden met de aankoop.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » zo 03 mar 2013, 14:21

Nergens in dit topic een how to kunnen vinden omtrend de kofferbakverlichting die via je hemelverlichting inschakelt.

Wie kan mij vertellen hoe de kofferbakverlichting is vastgemaakt op je hemelverlichting? Hebben jullie een schakeldraad tussen de draden van de hemelverlicthing gezet? Of hoe is dit gedaan!?
Het liefst zou ik graag fotows zien! :D Dan kunnen medeforummers hier ook van meegenieten!

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door P@trick & Mii(rella) » di 05 mar 2013, 14:28

N!jntje schreef:Nergens in dit topic een how to kunnen vinden omtrend de kofferbakverlichting die via je hemelverlichting inschakelt.

Wie kan mij vertellen hoe de kofferbakverlichting is vastgemaakt op je hemelverlichting? Hebben jullie een schakeldraad tussen de draden van de hemelverlicthing gezet? Of hoe is dit gedaan!?
Het liefst zou ik graag fotows zien! :D Dan kunnen medeforummers hier ook van meegenieten!
kijk even bij jouw auto, als je de kofferbak openmaakt gaat dan je verlichting aan??? ja dat is, dus kun je de + en - van de binnen verlichting pakken voor de verlichting in je kofferbak, dan gaat deze dus ook aan wanneer je de kofferbak opent. zo simpel is het 8-)
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Plaats reactie