Even voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Simon64
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 09:01
Locatie: Montfoort

Even voorstellen

Bericht door Simon64 » vr 23 okt 2020, 15:01

Ik ben dus Simon en mijn geboortejaar is 1964, waarschijnlijk de oudste hier? :roll: Woon in Woerden.

Een Up heb ik, gewoon een standaard Up die je op elke straathoek tegenkomt. Dit is hem
Afbeelding


Beetje voorgeschiedenis.
Ik en mijn vriendin rijden al 35 jaar uitsluitend Saab. De eerste was een 99GL daarna een 900 classic Turbo want we wilden wat snellers. Hierna hebben we 2x een 9000 gehad allebei een 2.3 LPT deze zijn gechipt naar Full pressure Turbo en dat was een feest :mrgreen:
Maar het begeer naar de basis is al die tijd gebleven dus er is weer een 99GL gekomen, gekocht in Zweeds lappland. Lang heb ik hier niet van kunnen genieten omdat er iemand achterop knalde. Hierop weer een 99GL gekocht, ook in Zweeds Lappland (we hebben een kleine 15 jaar in Zweden gewoont, vandaar) De 9000 waren inmiddels de deur uit en we hadden maar een Saab en om deze Saab wat te ontzien hebben we er nog eentje gekocht, in Nederland waar we inmiddels weer woonden, helaas......

Echter inmiddels werkte mijn vriendin ook elders en hadden we twee auto,s nodig maar we wilden nog steeds de ene Saab voor mooi houden.
Op zoek naar een goedkoop bakje en geen Saab dit keer. Toyota Aygo hadden we in gedachten. proefgereden en alles een tijd laten bezinken. Nee dat was het ook niet. Hyundai I10 dan? Nope dat was ook niks. Vervolgens een paar maand later kwamen we bij een dealer en zo kort ons verhaal verteld en toen zei die probeer die Up anders even. Dat was het! Het reed erg goed, ruimtelijk van binnen en airco! Dus gelijk gekocht en mee genomen. We wisten helemaal niks van een UP en achteraf had ik beter kunnen doorzoeken voor een andere Up. Hij is van 2016 en al een ton gelopen en voor de prijs die we hebben betaald had ik dus wel wat anders kunnen vinden. Maar er mankeert niks aan, geen gerammel, schade of weet ik wat. Kortom hij rijd en bevalt goed.

Het gemis van Cruise control is na twee weken van aankoop opgelost in Nuenen bij VAG techniek. Gelijk ook het motorvermogen laten verhogen van 60 naar 75 PK
Afbeelding


En als bezitters van een Up letten we nu op de Up,s die er rond rijden. En allemachtig! Wat rijden er veel witte rond en de meeste met wieldoppen. Om ons daar wat van te ondescheiden hebben we andere wielen gekocht. Echte fake GTI velgen 16" Staat echt mooi vinden we Afbeelding


Tja en toen... op 10-10-2020 de Up is 4 weken in ons bezit. Leuk hoor Eikels! :evil: Navigatie weg. Waren we vergeten mee te nemen.
Afbeelding

Een kleine week later kon ik hem weer ophalen bij het schadebedrijf. Nieuwe zijruit en nieuwe navigatie. Mijn vriendin weer blij en kan weer lekker rijden met de Up.

12 dagen later (lees gisteravond).... ik zou de Up meenemen om weer een nachtdienst te draaien. Godver de godver..... :evil: :evil:
Afbeelding
De buit? Mondkapjes en de gebruiksaanwijzing voor de navigatie, die dit keer veilig in huis lag

Hij staat weer bij het schadebedrijf. En hij vertelde me dat ze er al 10 hadden gehad sinds afgelopen zondag....

Ik wilde het dak ook nog Zwart laten spuiten, pianolak maar ik wacht daar wel mee.
De aardigheid is er voor nu wel eventjes vanaf. Nog een keer een inbraak en hij gaat weg.
35 Saab bezit en nooit een probleem gehad met het dieven gilde en nu dit...

Is dit het leven van een VW bezitter?
VW UP 2021 Deep Black Pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » vr 23 okt 2020, 15:11

Welkom Simon, wat een verhaal en een pech zeg :doh:
Groet Erik
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door damianw26 » vr 23 okt 2020, 17:21

Welkom, wel direct erg veel pech. Je zou verwachten dat de navi eraf halen voldoende is, zeker als je ziet hoeveel eigenaren de navi gewoon altijd laten zitten.

Overigens ook erg gaaf al die (snelle) Saab’s uit het verleden, blijft iets gaafs hebben zo’n 9000 turbo met leuke upgrades.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen

Bericht door Autheo » vr 23 okt 2020, 19:15

Balen zeg, van die herhaalde inbraken.
Tip: behalve je navi er uit halen, altijd je dashboardkastje openzetten als je hem parkeert. En het afdekklepje van je navi aanbrengen. Dat klepje klem je bij gebruik van je navi makkelijk achter de klip in het dashboardkastje. Dan wordt het gelijk een handige routine, om het kastje open te doen en te laten), en het klepje op het dashboard aanbrengen.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Even voorstellen

Bericht door Gert » vr 23 okt 2020, 21:17

Welkom.! Altijd leuk om te zien dat een berijder van een echte auto de up heeft ontdekt. Mooie velgen trouwens ;)

Erg sneu van die inbraken. Dit terwijl je in de kringloop al een tomtom kunt kopen voor een tientje.

Als je het vervelend vindt om de navigatie en het statief en dekseltje telkens weer te moeten installeren en verwijderen dan kun je de navigatie ook los kwijt boven de beker ruimte, bvb op of met een sponsje inklemmen. Ik heb dat wel eens een poosje gedaan.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen

Bericht door Autheo » za 24 okt 2020, 10:45

Gert schreef:
vr 23 okt 2020, 21:17
Welkom.! Altijd leuk om te zien dat een berijder van een echte auto de up heeft ontdekt. Mooie velgen trouwens ;)

Erg sneu van die inbraken. Dit terwijl je in de kringloop al een tomtom kunt kopen voor een tientje.

Als je het vervelend vindt om de navigatie en het statief en dekseltje telkens weer te moeten installeren en verwijderen dan kun je de navigatie ook los kwijt boven de beker ruimte, bvb op of met een sponsje inklemmen. Ik heb dat wel eens een poosje gedaan.
Wat Gert hierboven zegt over de navigatie gaat volgens mij niet op voor de M&M van de up! van voor de facelift. Er is dan geen stroomvoorziening, en ook geen contact met de boordcomputer voor de data zoals verbruik, toeren etc.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Even voorstellen

Bericht door Gert » za 24 okt 2020, 12:44

Nou het werkt anders wel. De M&M kun je thuis opladen en om te navigeren hoef je geen contact met de auto of de radio te maken.
Of ik moet me heel erg vergissen. In geval van nood kun je hem dan altijd nog op de reguliere manier monteren.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Even voorstellen

Bericht door Rosinfield » za 24 okt 2020, 18:17

Welkom Simon. Wat een pech; waar in Nederland was dit?
Je bent zeker niet de oudste, ik ben van 51
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Tom Westendorp » za 24 okt 2020, 19:07

Welkom! Wat vervelend van de inbraken zeg.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Simon64
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 09:01
Locatie: Montfoort

Re: Even voorstellen

Bericht door Simon64 » zo 25 okt 2020, 15:39

Rosinfield schreef:
za 24 okt 2020, 18:17
Welkom Simon. Wat een pech; waar in Nederland was dit?
Je bent zeker niet de oudste, ik ben van 51
In Woerden midden in het groene hart van Nederland.
Je bent van 51? Ah dan zijn wij de oudere jongeren :mrgreen:
VW UP 2021 Deep Black Pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl

Simon64
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 09:01
Locatie: Montfoort

Re: Even voorstellen

Bericht door Simon64 » zo 25 okt 2020, 15:49

Als het goed is is de Up morgen weer klaar en ik hoop dat ze het afdekplaatje om het gat voor de voet af te dichten ook hebben besteld.
Ga de auto voortaan maar afwisselend in verschillende straten parkeren ipv hier voor de deur, en met het dashboardkastje leeg en open.
Na de eerste inbraak was ik niet kwaad en heb ook goed geslapen. Eigen schuld had ik de navigatie maar niet moeten laten zitten.
Maar na de 2e inbraak was ik echt kwaad en heb de hele nacht niet geslapen...
Voor de rest bevalt de Up super goed.
VW UP 2021 Deep Black Pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl

Simon64
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 09:01
Locatie: Montfoort

Re: Even voorstellen

Bericht door Simon64 » di 27 okt 2020, 09:34

Het is in Woerden schijnbaar een "hype" om VW Up's, Seat Mii's en Skoda Citygo's te kraken. Op de Politie-Woerden facebook pagina wordt er melding van gemaakt en ook in het AD, regio Woerden, wordt er melding van gemaakt. Ik had eerder al soortgelijke berichten gevonden van elders in het land. En nu is Woerden aan de beurt. Mijn aankoop heb ik een beetje slecht getimed?

BTW, bij een koude start dan klinkt ie als een diesel. Heb begrepen dat het aan de koppeling ligt. De drukgroep? Koppeling indrukken en het geluid is weg.

Maar ben nog wel happy met de Up.
VW UP 2021 Deep Black Pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl

gurby
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 13:14

Re: Even voorstellen

Bericht door gurby » di 27 okt 2020, 11:37

Mijn Mii rochelt stationair ook wat als je de koppeling niet in trapt. Denk dat dat komt omdat alles zo licht mogelijk is uitgevoerd ivm het verbruik?
Lijkt me niet dat het kwaad kan.

Fijn dat ie weer klaar is! Heb je nu een afdekplaatje bovenop de aansluiting? Dat is iig artikelnummer 1S0035491 en kun je bij VW dealer halen voor EUR 7,46 ex BTW.

Simon64
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 09:01
Locatie: Montfoort

Re: Even voorstellen

Bericht door Simon64 » di 27 okt 2020, 11:43

Het schakelen en koppelen is geen probleem.
Afdekplaatje heb ik gisteren besteld bij AC parts. Ik zie nu dat ik dat beter niet had kunnen doen, had me 10 euro gescheeld.

Mijn vriendin heeft vannacht ietsjes minder geslapen, die maakte zich zorgen dat er weer wat met de Up zou gebeuren.
VW UP 2021 Deep Black Pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl

Bonny
Vagling liefhebber
Berichten: 191
Lid geworden op: do 08 nov 2018, 09:53
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Bonny » wo 04 nov 2020, 08:35

Een kennis in Woerden vertelde het me inderdaad dat het daar vorige week ofzo weer raak was geweest!
Zelfs terwijl de Garmin er niet in zit hebben ze toch ruitje ingeslagen en de rest vd auto doorzocht, zonder success.
Wel weer een hoop ellende en beschadiging :(


Gr. Bonny

Simon64
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 09:01
Locatie: Montfoort

Re: Even voorstellen

Bericht door Simon64 » wo 04 nov 2020, 10:35

Als de Up ons niet zo goed beviel en lekker reed had ik hem al weg gedaan na deze twee inbraken. Nu kijken we het nog een inbraak of twee aan. :-)
De auto parkeren we niet meer voor de deur maar elders in de buurt waar die niet meer zo in het zicht staat. Vanaf de openbare weg zie je hem niet meer staan.

Waar we heel erg aan moeten wennen is de A-style. Breed ding die een grote blinde spot oplevert.
VW UP 2021 Deep Black Pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl

Simon64
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 09:01
Locatie: Montfoort

Re: Even voorstellen

Bericht door Simon64 » ma 03 apr 2023, 11:44

Ik ben niet zo heel veel aktief op dit forum maar intussen is er sinds 2 weken wel een 2e Up gekomen.
Deze is van 31-12-2021 met 17.000km op de teller. De kleur is Deep black pearl.
Hij rijd heel anders dan onze witte up. Die is van 2016 met 160.000km op de teller

Deze Up is oa voorzien van Cruise control, Lane assist, parkeersensoren, achteruitrijcamera en een automatische airco
De eerste update was de stalen velgen en doppen vervangen door lichtmetalen velgen en vervolgens zijn de witte naafkappen vervangen door zwarte.
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik eigenlijk nog wil is een multifuctioneel stuur en eventueel electrische spiegels.
Dat multifunctioneel stuur vinden valt nog niet mee geloof ik. Binnenkort maar eens voorzichtig informeren bij de dealer wat zoiets kost.
VW UP 2021 Deep Black Pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen

Bericht door Autheo » ma 03 apr 2023, 16:37

Simon64 schreef:
ma 03 apr 2023, 11:44
Ik ben niet zo heel veel aktief op dit forum maar intussen is er sinds 2 weken wel een 2e Up gekomen.
Deze is van 31-12-2021 met 17.000km op de teller. De kleur is Deep black pearl.
Hij rijd heel anders dan onze witte up. Die is van 2016 met 160.000km op de teller
Gefeliciteerd met je 2e up! Kun je vertellen in wat voor opzicht hij heel anders rijdt dan de eerste? Ben wel benieuwd wat dan de verschillen zijn.

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen

Bericht door Up!grade TSI » do 06 apr 2023, 19:25

Simon64 schreef:
ma 03 apr 2023, 11:44
Ik ben niet zo heel veel aktief op dit forum maar intussen is er sinds 2 weken wel een 2e Up gekomen.
Deze is van 31-12-2021 met 17.000km op de teller. De kleur is Deep black pearl.
Hij rijd heel anders dan onze witte up. Die is van 2016 met 160.000km op de teller

Deze Up is oa voorzien van Cruise control, Lane assist, parkeersensoren, achteruitrijcamera en een automatische airco
De eerste update was de stalen velgen en doppen vervangen door lichtmetalen velgen en vervolgens zijn de witte naafkappen vervangen door zwarte.
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik eigenlijk nog wil is een multifuctioneel stuur en eventueel electrische spiegels.
Dat multifunctioneel stuur vinden valt nog niet mee geloof ik. Binnenkort maar eens voorzichtig informeren bij de dealer wat zoiets kost.
Mooie upgrade, wel 10pk minder toch?
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: Even voorstellen

Bericht door kees62 » vr 07 apr 2023, 05:47

Welkom Simon, mooi verhaal en leuke auto’s. De oudste ben je hier niet 😊👍

Plaats reactie