Tom's GTI Killer - De opvolger! P64

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Up!grade TSI » di 15 sep 2020, 16:30

Tom Westendorp schreef:
ma 14 sep 2020, 09:02
Zelf de up! bij 85k kilometer even voorzien van nieuwe olie en een nieuw filter, eigenlijk een kleine beurt. Met behulp van een brug stelt het ook werkelijk niets voor. Om eerlijk te zijn kan ik niet echt merken dat er nieuwe olie in het blok zit. De motor loopt niet minder mooi of mooier. Tevens heb ik de motorkapbekleding verwijderd om iets meer geluid van de motor te krijgen, kijken of het helpt. Wellicht dat het ook iets scheelt met warmte in de motorruimte nu er geen issolerende laag meer tussen zit.

De up! kan er weer 15k tegenaan! :D
Zat die bekleding er bij jou standaard op dan of is dat optioneel?
Ik geloof niet dat ik het heb, of wordt echt vergeetachtig :lol:
En ook nog gefeliciteerd met de naderende gezinsuitbreiding :occasion-balloons:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door NidayFright » di 15 sep 2020, 16:40

Up!grade schreef:
di 15 sep 2020, 16:30
Tom Westendorp schreef:
ma 14 sep 2020, 09:02
Zelf de up! bij 85k kilometer even voorzien van nieuwe olie en een nieuw filter, eigenlijk een kleine beurt. Met behulp van een brug stelt het ook werkelijk niets voor. Om eerlijk te zijn kan ik niet echt merken dat er nieuwe olie in het blok zit. De motor loopt niet minder mooi of mooier. Tevens heb ik de motorkapbekleding verwijderd om iets meer geluid van de motor te krijgen, kijken of het helpt. Wellicht dat het ook iets scheelt met warmte in de motorruimte nu er geen issolerende laag meer tussen zit.

De up! kan er weer 15k tegenaan! :D
Zat die bekleding er bij jou standaard op dan of is dat optioneel?
Ik geloof niet dat ik het heb, of wordt echt vergeetachtig :lol:
Google is your friend, bekleding kan je los bestellen. Aanrader is het niet, is ook niet standaard af-fabriek:)
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » di 15 sep 2020, 16:59

NidayFright schreef:
di 15 sep 2020, 16:40
Up!grade schreef:
di 15 sep 2020, 16:30
Tom Westendorp schreef:
ma 14 sep 2020, 09:02
Zelf de up! bij 85k kilometer even voorzien van nieuwe olie en een nieuw filter, eigenlijk een kleine beurt. Met behulp van een brug stelt het ook werkelijk niets voor. Om eerlijk te zijn kan ik niet echt merken dat er nieuwe olie in het blok zit. De motor loopt niet minder mooi of mooier. Tevens heb ik de motorkapbekleding verwijderd om iets meer geluid van de motor te krijgen, kijken of het helpt. Wellicht dat het ook iets scheelt met warmte in de motorruimte nu er geen issolerende laag meer tussen zit.

De up! kan er weer 15k tegenaan! :D
Zat die bekleding er bij jou standaard op dan of is dat optioneel?
Ik geloof niet dat ik het heb, of wordt echt vergeetachtig :lol:
Google is your friend, bekleding kan je los bestellen. Aanrader is het niet, is ook niet standaard af-fabriek:)
Bij de up TSI is het standaard en bij de gti weer niet. Nieuw kost het maar een tientje of twee dacht ik
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door NidayFright » di 15 sep 2020, 17:25

Arjan-tsi schreef:
di 15 sep 2020, 16:59
NidayFright schreef:
di 15 sep 2020, 16:40
Up!grade schreef:
di 15 sep 2020, 16:30


Zat die bekleding er bij jou standaard op dan of is dat optioneel?
Ik geloof niet dat ik het heb, of wordt echt vergeetachtig :lol:
Google is your friend, bekleding kan je los bestellen. Aanrader is het niet, is ook niet standaard af-fabriek:)
Bij de up TSI is het standaard en bij de gti weer niet. Nieuw kost het maar een tientje of twee dacht ik
Dat is niet standaard.
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » di 15 sep 2020, 20:01

NidayFright schreef:
di 15 sep 2020, 17:25
Arjan-tsi schreef:
di 15 sep 2020, 16:59
NidayFright schreef:
di 15 sep 2020, 16:40


Google is your friend, bekleding kan je los bestellen. Aanrader is het niet, is ook niet standaard af-fabriek:)
Bij de up TSI is het standaard en bij de gti weer niet. Nieuw kost het maar een tientje of twee dacht ik
Dat is niet standaard.
Alle up tsi's waar ik aan gesleuteld heb zaten deze erop en de gti's hadden geen van alle dit.
Bij mij was hij beschadigd door het ongeluk zodoende had ik hem op chassisnummer een nieuwe besteld en op part one gaf hij ook aan dat hij fabrieksaf geleverd was hiermee
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Up!grade TSI » wo 16 sep 2020, 00:47

Arjan-tsi schreef:
di 15 sep 2020, 20:01
NidayFright schreef:
di 15 sep 2020, 17:25
Arjan-tsi schreef:
di 15 sep 2020, 16:59


Bij de up TSI is het standaard en bij de gti weer niet. Nieuw kost het maar een tientje of twee dacht ik
Dat is niet standaard.
Alle up tsi's waar ik aan gesleuteld heb zaten deze erop en de gti's hadden geen van alle dit.
Bij mij was hij beschadigd door het ongeluk zodoende had ik hem op chassisnummer een nieuwe besteld en op part one gaf hij ook aan dat hij fabrieksaf geleverd was hiermee
Nou, verklaar dan eens waarom ik hem niet heb... vanavond even olie gepeild en gekeken, geen isolatie.
Of de vorige eigenaar, René a.k.a. Down moet hem verwijderd hebben?
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » wo 16 sep 2020, 03:40

Up!grade schreef:
wo 16 sep 2020, 00:47
Arjan-tsi schreef:
di 15 sep 2020, 20:01
NidayFright schreef:
di 15 sep 2020, 17:25


Dat is niet standaard.
Alle up tsi's waar ik aan gesleuteld heb zaten deze erop en de gti's hadden geen van alle dit.
Bij mij was hij beschadigd door het ongeluk zodoende had ik hem op chassisnummer een nieuwe besteld en op part one gaf hij ook aan dat hij fabrieksaf geleverd was hiermee
Nou, verklaar dan eens waarom ik hem niet heb... vanavond even olie gepeild en gekeken, geen isolatie.
Of de vorige eigenaar, René a.k.a. Down moet hem verwijderd hebben?
Misschien de vorige eigenaar verwijderd of een keer schade gehad dat ze er een ander neusje op hebben gezet. Op part one kan je zien of het er fabrieksaf opzat of niet.

Het kan ook misschien te maken hebben met waar de auto is afgeleverd die van mij komt uit België en alle tsi's waar ik aan gesleuteld heb waren ook import auto's
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door NidayFright » wo 16 sep 2020, 17:23

Mij is dit ook niet bekend. Heb er zelf ook verschillende voorbij zien komen en geen van allen had isolatie. Ik had het op internet voorbij zien komen en eens gekeken of het op mijn gti zat, maar blijkbaar zit dit op geen enkele gti gemonteerd. Ben er eens op gaan letten bij de TSI uitvoering aangezien het dezelfde motor is maar ook niet :doh: Dacht misschien ligt het aan welke landcode of uitvoering, ik heb geen idee haha . Wel gek dat jouw TSI het dan weer wel heeft. Ziet er wel netter uit maar aangezien het isoleert houdt het ook de warmte vast wat nou niet perse een voordeel hoeft te zijn, los gezien van het feit dat het geluid dempt. Verschil met beide zal ook niet schrikbarend groot zijn lijkt mij:)
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » wo 16 sep 2020, 19:25

Dan denk ik dat het te maken heeft in welk land hij geleverd is en dat pon de kosten probeer te drukken ofzo.
Mijn up heeft nog meer van die aparte dingen die in Nederland niet te leveren waren.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Habenero TSI » wo 16 sep 2020, 19:39

Arjan-tsi schreef:
wo 16 sep 2020, 19:25
Dan denk ik dat het te maken heeft in welk land hij geleverd is en dat pon de kosten probeer te drukken ofzo.
Mijn up heeft nog meer van die aparte dingen die in Nederland niet te leveren waren.
Zoals wat voor aparte dingetjes?
Mijn origineel Nederlands door pon geleverde TSI had de motorkap isolatie trouwens wel, op het moment dat ik hem als occasion kocht.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » wo 16 sep 2020, 20:40

Habenero TSI schreef:
wo 16 sep 2020, 19:39
Arjan-tsi schreef:
wo 16 sep 2020, 19:25
Dan denk ik dat het te maken heeft in welk land hij geleverd is en dat pon de kosten probeer te drukken ofzo.
Mijn up heeft nog meer van die aparte dingen die in Nederland niet te leveren waren.
Zoals wat voor aparte dingetjes?
Mijn origineel Nederlands door pon geleverde TSI had de motorkap isolatie trouwens wel, op het moment dat ik hem als occasion kocht.
Tassenhaak bij dashboard kastje(bij een Skoda citigo is het tegenwoordig standaard) en een neerklapbare bijrijdersstoel
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » do 17 sep 2020, 09:23

Voor de ombouw heb je alleen een bak nodig 0dq 300 040 en de steun 1s0 199 555 f.

De aandrijfassen,koppeling,druk groep,vliegwiel,schakelmechanisme is allemaal hetzelfde 😁 een gti-tjes verschild dus wel erg weinig met de tsi.

Ik zag dat BM parts ook nog een bak heeft liggen maar die vraag er best wel veel voor vindt ik.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Tom Westendorp » do 17 sep 2020, 10:01

Eens, heeft jouw relatie toevallig nog een exemplaar liggen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » do 17 sep 2020, 10:17

Tom Westendorp schreef:
do 17 sep 2020, 10:01
Eens, heeft jouw relatie toevallig nog een exemplaar liggen?
Nee die heeft er geen meer liggen misschien komt er nog 1 binnen maar dat kan je nooit van te voren zeggen
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » do 17 sep 2020, 11:43

Dit is die bij bm-parts https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... 82-km.html
Die vraag er best wel veel voor misschien dat ze nog iets met de prijs kunnen doen
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door hutch » vr 18 sep 2020, 12:36

Arjan-tsi schreef:
wo 16 sep 2020, 20:40
en een neerklapbare bijrijdersstoel.
Dat lijkt mij een fantastisch extra accessoire (had ik graag in mijn GTI gehad).

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door NidayFright » vr 18 sep 2020, 14:56

Arjan-tsi schreef:
do 17 sep 2020, 09:23
Voor de ombouw heb je alleen een bak nodig 0dq 300 040 en de steun 1s0 199 555 f.

De aandrijfassen,koppeling,druk groep,vliegwiel,schakelmechanisme is allemaal hetzelfde 😁 een gti-tjes verschild dus wel erg weinig met de tsi.

Ik zag dat BM parts ook nog een bak heeft liggen maar die vraag er best wel veel voor vindt ik.
Misschien verklaart dit wel waarom deze bakken ook rammelen. Gaat nooit opgelost worden vrees ik.

*Btw. Audi heeft namelijk voor meerdere modellen 'dezelfde' motor met een 6-bak, maar deze rammelen vrijwel niet. Wat mij nog steeds een twijfel geeft dat ze iets geheim houden door bepaalde redenen :think:
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Arjan-tsi » vr 18 sep 2020, 17:20

NidayFright schreef:
vr 18 sep 2020, 14:56
Arjan-tsi schreef:
do 17 sep 2020, 09:23
Voor de ombouw heb je alleen een bak nodig 0dq 300 040 en de steun 1s0 199 555 f.

De aandrijfassen,koppeling,druk groep,vliegwiel,schakelmechanisme is allemaal hetzelfde 😁 een gti-tjes verschild dus wel erg weinig met de tsi.

Ik zag dat BM parts ook nog een bak heeft liggen maar die vraag er best wel veel voor vindt ik.
Misschien verklaart dit wel waarom deze bakken ook rammelen. Gaat nooit opgelost worden vrees ik.

*Btw. Audi heeft namelijk voor meerdere modellen 'dezelfde' motor met een 6-bak, maar deze rammelen vrijwel niet. Wat mij nog steeds een twijfel geeft dat ze iets geheim houden door bepaalde redenen :think:
Ik denk dat dat een andere soort bak is wat die van de up is wel erg klein.
In de polo en golf zit er ook een hele andere bak
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door NidayFright » ma 21 sep 2020, 00:10

Ja dat wel (twijfel alleen of die van een A1 8X model zoveel anders is) , maar als de versnellingsbak later wordt toegevoegd aan het gamma en er al jaren bekend is dat de 5-bak nou niet bepaald stil is (niet allemaal, maar wel het grotendeel) dan zou je toch denken dat dit niet meer zal voor komen. Aangezien er zoveel klachten binnen stromen bij PON maar het vanwege bepaalde redenen niet erkennen. Dan zorg je er toch juist voor dat dit zich niet meer voor doet. Waarom kunnen ze voor Audi met in feite dezelfde motor dan wel een geruisloze 6-bak ontwikkelen maar niet voor de Up Gti. Dat het een Up is en ze momenteel erg van het bezuinigen zijn ok, maar dit verschil zou in mijn ogen niet voor onopgemerkte bijgeluiden moeten zorgen. Ik vraag me dan ook af wat het nou precies kan zijn, aangezien dit niet onbekend is :geek: Helaas hebben ze hier ook nog geen antwoord op, wachten het gewoon af. Aan de andere kant heb ik er al lang vrede mee en ondervind ik ook nul problemen. Dat is natuurlijk wel het belangrijkste:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's GTI Killer - OZ Alleggerita p.59

Bericht door Autheo » ma 21 sep 2020, 20:19

NidayFright schreef:
ma 21 sep 2020, 00:10
Waarom kunnen ze voor Audi met in feite dezelfde motor dan wel een geruisloze 6-bak ontwikkelen maar niet voor de Up Gti.
Ligt dat geluidsverschil aan de bak alleen, of misschien ook aan de gebruikte isolatie bij de auto?
Heb jaren geleden de Audi fabriek in Ingolstadt bezocht. Daar lieten ze zien dat voor de sportievere uitvoering van de A3 er simpelweg minder isolatiemateriaal gebruikt wordt tussen motorruimte en cabine, omdat de kopersdoelgroep graag wat meer motorgeluid hoort. Vraag me daarom af of bij het geluidsverschil tussen de Audi en de up! ook het isolatieverschil een rol speelt.

Plaats reactie