vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: vw deceptie

Bericht door Witte Reus » zo 31 mei 2020, 12:15

Michel83 schreef:
za 28 jul 2018, 20:48
Hier in België kan het dan weer wel.
Hier kan je bij elke uitvoering de optie "deuren achteraan met klapvensters" aanvinken.
M.a.w., standaard heb je hier altijd de 3-deurs.

Als ik VW was zou ik, indien de vraag inderdaad hoofdzakelijk 5-deurs betreft, ook geen 3-deurs meer aanbieden bij een nieuw model. Dit om de productielijnen te kunnen vereenvoudigen en zo dus te besparen.
Maar als ze wel nog gemaakt worden in 3-deurs... Dan snap ik niet waarom je ze in Nederland niet kan bestellen. Keuze van PON vermoed ik?
En dat snap ik niet. Dat ze er geen in doen in stock begrijp ik wel. En dat je dan eventueel langer moet wachten op een 3-deurs zou ik ook begrijpen... Maar dat je ze niet kan bestellen hoewel ze wel geproduceerd worden... Dat begrijp ik niet.
Amen!
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » zo 31 mei 2020, 12:33

@Witte Reus, zie uitleg vorige pagina. Pon moet betalen voor elk model dat ze afnemen. Als er geen business-case is, zoals te lage aantallen besluit PON om het model niet in het gamma op te nemen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Gert » zo 31 mei 2020, 16:55

Ik - topic starter - heb PON dit grove onrecht in elk geval vergeven. Dit omdat ik in feb 2020 bij de aanschaf van mijn (5-deurs ;) ) e-up 3000 (zegge: drieduizend) euro extra inruil premie kreeg op mijn 3-deurs high up. Daar komt dan nog bij dat de e-up nergens als 3-deurs verkocht word en het aanschaffen toch dik waard is.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » zo 31 mei 2020, 19:02

Begrijpelijk!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Witte Reus » ma 01 jun 2020, 01:51

Tom Westendorp schreef:
zo 31 mei 2020, 12:33
@Witte Reus, zie uitleg vorige pagina. Pon moet betalen voor elk model dat ze afnemen. Als er geen business-case is, zoals te lage aantallen besluit PON om het model niet in het gamma op te nemen.
Vanuit PON gezien snap ik het echt wel. Maar nu vanuit mijn oogpunt. Ik ben bijna 2 meter lang. Als ik in een 5 Deurs up ga zitten (mijn dochter heeft er één) en ik kijk opzij dan zie ik weinig verkeer maar vooral een dikke B stijl. Degordel hangt een beetje vrij in de lucht voor me te wapperen, dus onveilig. Kortom, voor mij is de 5 Deurs geen optie.
Mijn enige keus is dan een GTI van inmiddels 22.000 euro. Want laten we eerlijk zijn: de basis uitvoering is nou niet bepaald aantrekkelijk.
Mijn hele leven is al extra duur. Alles moet groter, langer, hoger zijn dan standaard. En dus altijd duurder. Als dan een auto er wel is maar omdat ie een paar euro s minder oplevert gewoon niet geleverd wordt in “vrij Europa” voelt dat bijna als discriminatie. Laat dat bijna maar weg trouwens.
En volgens mij moet een beetje creatieve oplossing best mogelijk zijn. Zo zou de 3 Deurs zonder minder-prijs aangeboden kunnen worden. Lijkt mij een prima optie.
Dit is trouwens allemaal nogal hypothetisch want ik blijf mijn 3 Deurs gewoon rijden maar t gaat meer om t principe. Als er zou worden bepaald dat als je kleiner bent dan 1,70 m je alleen een basis Golf of een GTI mag kopen dan staat de hele wereld op z’n kop terwijl hier eigenlijk hetzelfde gebeurt.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » ma 01 jun 2020, 07:27

Gelukkig kun je gewoon een driedeurs uit Duitsland of België importeren. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Emiel25 » ma 01 jun 2020, 10:33

Zelf ben ik 1.93m en kan met n 5-deurs prima uit de voeten. Het is een stuk praktischer dan de 3-deurs. Persoonlijk vind ik het ook nog prima uitzien, een 5-deurs bij de Up.
Ik begrijp dus heel goed dat de 3-deurs weinig verkoopt en uit het assortiment is. De enkeling die per se 3-deurs wil rijden: daar is de gti voor of de import.
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » di 02 jun 2020, 20:56

Of het goed past is natuurlijk heel persoonlijk. Ik ben 1,90 meter en bij mij past het ook prima in de vijfdeurs. Ik snap dat mensen voor de driedeurs kiezen, gewoon lekker importeren. Nog veel goedkoper bovendien.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Gert » di 02 jun 2020, 22:14

Wat ik trouwens minstens zo erg vond als het verdwijnen van de 3-deurs was het verdwijnen van de 75 pk versie. Die 75 pk kun je in Nuenen halen maar het bijbehorende versnellingsbakje waar ik helemaal aan verslingerd was, is dus voorgoed weg. Wie er net zo over denkt als ik heeft dan de keuze tussen de GTI en de e-up. Geen gemakkelijke keuze als je het mij vraagt en ook geen goedkope. Al valt de prijs van beide wel een beetje mee als je kijkt naar de leuke opties die bij GTi en e-up standaard zijn. Vast staat in elk geval dat het twee heel leuke bommetjes zijn. Mijn keuze is me verder heel goed bevallen. Ik kan weer vooruit ;) Ben nu helemaal verslingerd aan de "one pedal drive".
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door mk1992 » wo 03 jun 2020, 08:27

Gert schreef:
di 02 jun 2020, 22:14
Wat ik trouwens minstens zo erg vond als het verdwijnen van de 3-deurs was het verdwijnen van de 75 pk versie. Die 75 pk kun je in Nuenen halen maar het bijbehorende versnellingsbakje waar ik helemaal aan verslingerd was, is dus voorgoed weg. Wie er net zo over denkt als ik heeft dan de keuze tussen de GTI en de e-up. Geen gemakkelijke keuze als je het mij vraagt en ook geen goedkope. Al valt de prijs van beide wel een beetje mee als je kijkt naar de leuke opties die bij GTi en e-up standaard zijn. Vast staat in elk geval dat het twee heel leuke bommetjes zijn. Mijn keuze is me verder heel goed bevallen. Ik kan weer vooruit ;) Ben nu helemaal verslingerd aan de "one pedal drive".
Hoezo zou de 75pk een andere versnellingsbak hebben? Hangt aan dezelfde 1.0 motor met andere software.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
~Thijs~
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
Locatie: Amersfoort

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door ~Thijs~ » wo 03 jun 2020, 08:28

Andere overbrengingsverhoudingen.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Gert » wo 03 jun 2020, 09:41

~Thijs~ schreef:
wo 03 jun 2020, 08:28
Andere overbrengingsverhoudingen.
Precies!. Daar was ik dus aan verslingerd. Niet aan de tandwielen zelf en ook niet aan het pookje, dat trouwens zowat bij alle VW's hetzelfde is geloof ik.

Ik weet waar ik het over heb want ik heb telkens een uur en een hele dag proefgereden in zowel de 75 pk up als de 60 pk up. Moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat de verkoper keek alsof ik gek was toen ik erop stond om iets van 1500 euro extra te mogen neertellen voor dat 75 pk bakje.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door NidayFright » zo 05 jul 2020, 23:24

Witte Reus schreef:
ma 01 jun 2020, 01:51
Tom Westendorp schreef:
zo 31 mei 2020, 12:33
@Witte Reus, zie uitleg vorige pagina. Pon moet betalen voor elk model dat ze afnemen. Als er geen business-case is, zoals te lage aantallen besluit PON om het model niet in het gamma op te nemen.
Vanuit PON gezien snap ik het echt wel. Maar nu vanuit mijn oogpunt. Ik ben bijna 2 meter lang. Als ik in een 5 Deurs up ga zitten (mijn dochter heeft er één) en ik kijk opzij dan zie ik weinig verkeer maar vooral een dikke B stijl. Degordel hangt een beetje vrij in de lucht voor me te wapperen, dus onveilig. Kortom, voor mij is de 5 Deurs geen optie.
Mijn enige keus is dan een GTI van inmiddels 22.000 euro. Want laten we eerlijk zijn: de basis uitvoering is nou niet bepaald aantrekkelijk.
Mijn hele leven is al extra duur. Alles moet groter, langer, hoger zijn dan standaard. En dus altijd duurder. Als dan een auto er wel is maar omdat ie een paar euro s minder oplevert gewoon niet geleverd wordt in “vrij Europa” voelt dat bijna als discriminatie. Laat dat bijna maar weg trouwens.
En volgens mij moet een beetje creatieve oplossing best mogelijk zijn. Zo zou de 3 Deurs zonder minder-prijs aangeboden kunnen worden. Lijkt mij een prima optie.
Dit is trouwens allemaal nogal hypothetisch want ik blijf mijn 3 Deurs gewoon rijden maar t gaat meer om t principe. Als er zou worden bepaald dat als je kleiner bent dan 1,70 m je alleen een basis Golf of een GTI mag kopen dan staat de hele wereld op z’n kop terwijl hier eigenlijk hetzelfde gebeurt.
Ik weet niet of het nog relevant is wat ik eigenlijk wil toevoegen na het lezen van je bericht. Aangezien ik een GTI 3-deurs bezit zat ik dit topic even door te lezen. Het viel mij op dat je de "vernieuwde" Up! GTI van 2020 als een basis uitrusting ziet. Maar wat je blijkbaar niet weet is dat de meeste opties waar je voor heen uit kon kiezen, juist standaard zijn geworden en blijft er enkel Climatronic, DAB+ en Connected Car over (Wat tevens nieuw is toegevoegd). En vergeet niet dat er standaard Lane Assist is bijgekomen en een 4-deurs uitvoering die altijd een meerprijs heeft t.o.v. de 3-deurs. Ik moet er dan wel bij zeggen dat er een aantal opties niet meer beschikbaar zijn. Dat is uiteraard de 3-deurs uitvoering, panorama schuifdak en ik dacht ook de Beats Audio. Al met al praat je over bijna dezelfde aanschafprijs als een full option GTI van vorig jaar. En is de auto completer dan je doet denken:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Witte Reus » ma 06 jul 2020, 00:27

NidayFright schreef:
zo 05 jul 2020, 23:24
Witte Reus schreef:
ma 01 jun 2020, 01:51
Tom Westendorp schreef:
zo 31 mei 2020, 12:33
@Witte Reus, zie uitleg vorige pagina. Pon moet betalen voor elk model dat ze afnemen. Als er geen business-case is, zoals te lage aantallen besluit PON om het model niet in het gamma op te nemen.
Vanuit PON gezien snap ik het echt wel. Maar nu vanuit mijn oogpunt. Ik ben bijna 2 meter lang. Als ik in een 5 Deurs up ga zitten (mijn dochter heeft er één) en ik kijk opzij dan zie ik weinig verkeer maar vooral een dikke B stijl. Degordel hangt een beetje vrij in de lucht voor me te wapperen, dus onveilig. Kortom, voor mij is de 5 Deurs geen optie.
Mijn enige keus is dan een GTI van inmiddels 22.000 euro. Want laten we eerlijk zijn: de basis uitvoering is nou niet bepaald aantrekkelijk.
Mijn hele leven is al extra duur. Alles moet groter, langer, hoger zijn dan standaard. En dus altijd duurder. Als dan een auto er wel is maar omdat ie een paar euro s minder oplevert gewoon niet geleverd wordt in “vrij Europa” voelt dat bijna als discriminatie. Laat dat bijna maar weg trouwens.
En volgens mij moet een beetje creatieve oplossing best mogelijk zijn. Zo zou de 3 Deurs zonder minder-prijs aangeboden kunnen worden. Lijkt mij een prima optie.
Dit is trouwens allemaal nogal hypothetisch want ik blijf mijn 3 Deurs gewoon rijden maar t gaat meer om t principe. Als er zou worden bepaald dat als je kleiner bent dan 1,70 m je alleen een basis Golf of een GTI mag kopen dan staat de hele wereld op z’n kop terwijl hier eigenlijk hetzelfde gebeurt.
Ik weet niet of het nog relevant is wat ik eigenlijk wil toevoegen na het lezen van je bericht. Aangezien ik een GTI 3-deurs bezit zat ik dit topic even door te lezen. Het viel mij op dat je de "vernieuwde" Up! GTI van 2020 als een basis uitrusting ziet. Maar wat je blijkbaar niet weet is dat de meeste opties waar je voor heen uit kon kiezen, juist standaard zijn geworden en blijft er enkel Climatronic, DAB+ en Connected Car over (Wat tevens nieuw is toegevoegd). En vergeet niet dat er standaard Lane Assist is bijgekomen en een 4-deurs uitvoering die altijd een meerprijs heeft t.o.v. de 3-deurs. Ik moet er dan wel bij zeggen dat er een aantal opties niet meer beschikbaar zijn. Dat is uiteraard de 3-deurs uitvoering, panorama schuifdak en ik dacht ook de Beats Audio. Al met al praat je over bijna dezelfde aanschafprijs als een full option GTI van vorig jaar. En is de auto completer dan je doet denken:)
Volgens mij heb ik dat niet gezegd. De enige keus 3-deurs, in mijn beleving, is de GTI, juist omdat dat een complete uitvoering is. Maar ook een uitvoering waar een wel erg fors prijskaartje aanhangt voor een A-segmenter. De andere keuze is de basis Up. Prijskaartje oké maar geen optie omdat die nogal karig in z’n spulletjes zit.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door NidayFright » ma 06 jul 2020, 00:54

Aah ik zie het al. Ik las het alsof je de GTI bedoelde omdat die zin daarna kwam. Mijn excuus:)

Los daarvan wordt de prijs van een GTI wel vaker als duur benoemt en/of wordt er gezegd dat het teveel gevraagd is voor wat je krijgt etc. Maar ik durf te zeggen dat het die prijs meer dan waard is. Ik rij de GTI ondertussen 1,5 jaar en heb geen enkel spijt van de aanschaf, laat staan het gevoel dat ik teveel heb betaald. Verre van zelfs, de rij beleving, de glimlach op je gezicht. Eigenlijk het complete plaatje wat de GTI meer dan leuk maakt om in te rijden:) Het vraagt daarom wel om een keer een proefrit te maken met de Up! GTI. Of je ervaart hetzelfde als menig GTI bezitter of juist niet. Dan zou een andere uitvoering of wellicht een ander VW model je een beter gevoel geven.

Ook wil ik je nog meegeven dat het prijskaartje van een High Up met de leuke opties niet ver onder die van een GTI zit aangezien je niet voor een 'basis' uitrusting aan het kijken bent:)
En er staan trouwens ook al een aantal 2e hands GTI 3-deurs uitvoeringen te koop met niet heel veel op de teller. Een nieuwe GTI in deze uitvoering zal helaas nooit meer worden gemaakt. Tevens is de instap bij een 3-deurs anders vanwege de grotere portieren en de gordel zit daarmee prettiger voor de langere mensen onder ons. Waaronder ook ik met m'n 1.90m
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Tom Westendorp » ma 06 jul 2020, 18:13

Ik zit ook lekkerder in een driedeurs met mijn 1,90 maar met dochterlief regelmatig achterin zou ik die twee portieren niet willen missen. Als je weinig tot nooit mensen meeneemt is de driedeurs heerlijk. Mooier bovendien, door het oplopende achterste zijruitje. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Up!grade TSI » zo 26 jul 2020, 19:24

Toekomstig collectors item :clap:
Bijlagen
$_131.jpeg
$_131.jpeg (27.79 KiB) 4960 keer bekeken
$_131 (1).jpeg
$_131 (1).jpeg (25.69 KiB) 4960 keer bekeken
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door NidayFright » ma 27 jul 2020, 23:48

Hier nog een :dance:
Bijlagen
Deceptie GTI 3DRS1.jpg
GTI DARK SILVER

Plaats reactie