'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door jaappie » di 26 mei 2020, 15:42

Oogt mooi zo!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Tom Westendorp » di 26 mei 2020, 18:20

Je hebt sowieso de juiste strategie gevolgd. Het is denk ik makkelijk om hem alsnog zwart te spuiten dan achteraf het lijntje mooi rood te spuiten dus qua volgorde zit je ook goed mocht je het nog willen aanpassen. Ik vind het heel cool staan al zou ik er zelf niet direct voor kiezen. Als jij er maar blij mee bent dat is het belangrijkste! :D

Lekker bezig zijn met je auto is altijd leuk en helemaal in deze tijden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » wo 27 mei 2020, 22:26

Haha precies! Het is vooral leuk dat het eigen is en de enige ben althans dat denk ik die zo gek is om er dit van te maken. Ging er eigenlijk vanuit dat het geen geslaagd 'projectje' zou worden. Van tevoren ook een nieuwe diffuser besteld, stel dat het een fiasco was geworden :D Maar die heeft nu een plekje gekregen in de berging :shhh:
Ja inderdaad, afplakken is dan ook echt een kriem om te doen. En het is btw ook een verstandige volgorde m.b.t. het spuiten, rood op zwart pakt niet altijd goed uit. Vandaag nog vergeleken met een andere GTI, toch echt tevreden over. Ik ga het op de markt brengen :D
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Ivan Domenie » za 06 jun 2020, 20:42

NidayFright schreef:
za 04 apr 2020, 20:19
Vanmiddag ook nog even tijd gehad om een set Mistlamp-units te monteren ipv de huidige. Deze zijn voorzien van donker helder glas met EC goedkeur. Tint folie geprobeerd maar was niet tevreden met het resultaat.
Heb de mistlamp ringen ook opnieuw gespoten maar dit keer geen plastidip maar met normale lak in de kleur glans-zwart.
ziet er gaaf uit!
die donkere mistlampen!
zou mijn up ook niet misstaan denk ik!

was het veel werk om ze e vervangen?
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » di 09 jun 2020, 11:35

Voor mij niet :) Maar heb je zelf enig ervaring en weet wat je doet, lukt het jou ook. Je zult vanzelf zien dat het makkelijk te doen is. Mocht je het overwegen, dan kan ik je wel een email versturen met daarin uitleg etc. :)
GTI DARK SILVER

JerJoo
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: za 11 jan 2020, 00:54
Locatie: Breda

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door JerJoo » di 09 jun 2020, 12:54

NidayFright schreef:
ma 18 mei 2020, 20:31
Enkele foto's van vanmiddag:) Let niet op het spuitwerk, dat moet ik nog afwerken :shhh: Ik krijg morgen als het goed is de juiste kleur rood binnen. LY3D Tornado Rood, de welbekende kleur van de GTI lijsten. Nu zit er Karmijn Rood op als proefje. Ben nu wel geneigd om de voor-en zijkant te voorzien van eenzelfde rode streep:P Maakt het wel meer compleet. Het is erg wennen maar het geeft toch wel een vette look als ik eerlijk mag zijn:)
ziet er nice uit :)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door damianw26 » di 09 jun 2020, 13:12

Heb jij toevallig ook led mistlampen/bochtverlichting geïnstalleerd? Zo ja dan ben ik benieuwd naar welke set je hebt ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » di 09 jun 2020, 14:20

Nope, zit de normale HB4 lamp in. Wil nog andere lampen erin zetten maar dat wordt waarschijnlijk de White Vision van Philips. Heb daar de H4 van voor de koplampen, blijft de kleur/sterkte een beetje gelijk:)

Maar je bent hier naar op zoek? Ik dacht dat de Up! van René wel LED verlichting had
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door damianw26 » di 09 jun 2020, 15:51

Aah top, dacht dat jouw gti volledig led had.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Tom Westendorp » wo 10 jun 2020, 18:49

Die heb ik ook in mijn mistlampen. super fijne mooie witte lampjes. Tot nu toe alleen een koplamp kapot gehad dus die mistlampen gaan ook wel lang mee. :D Zitten er bijna vanaf het begin in.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » wo 10 jun 2020, 23:36

Tom Westendorp schreef:
wo 10 jun 2020, 18:49
Die heb ik ook in mijn mistlampen. super fijne mooie witte lampjes. Tot nu toe alleen een koplamp kapot gehad dus die mistlampen gaan ook wel lang mee. :D Zitten er bijna vanaf het begin in.
Oh nice! Goed om te horen :dance: Klopt het dat er maar een variant is met een helderheid tot 3700K? Ik heb namelijk niet zoveel zin om de juiste helderheid uit te zoeken die past bij die van de H4 in de koplampen :doh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Tom Westendorp » do 11 jun 2020, 08:20

Om eerlijk te zijn heb ik daar geen idee van. De lampen zaten er bij mij in toen ik de auto kocht.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » do 11 jun 2020, 14:07

Aah oke no probs. Zoek ik nog wel even uit of er maar 1 type van is:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » di 16 jun 2020, 23:00

Mistlampen aan de voorzijde nu ook voorzien van Philips White Vision (HB4). Samen met de H4 White Vision die er al in zaten is er geen onderscheid meer in kleur. Ik heb één foto (4e) toegevoegd met vanuit de auto gezien: Links de White Vision en Rechts de Standaard HB4. Het verschil lijkt niet heel groot op de foto, lastig om vast te leggen :doh: Het is toch echt een verbetering en oogt veel mooier :dance:
Bijlagen
4.JPG
3.JPG
2.JPG
1.JPG
Links White Vision, Rechts standaard
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Ivan Domenie » za 20 jun 2020, 12:41

Mooi wit licht

Een reden dat je voor Philips white vision bent gegaan ipv de nieuwere white vision ultra?

Gewoon nieuwsgierig

Groet Ivan
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door damianw26 » za 20 jun 2020, 16:17

Mooie mod, 2x dezelfde kleur licht is mooi!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 21 jun 2020, 21:28

Ivan Domenie schreef:
za 20 jun 2020, 12:41
Mooi wit licht

Een reden dat je voor Philips white vision bent gegaan ipv de nieuwere white vision ultra?

Gewoon nieuwsgierig

Groet Ivan
Meer ervaring bij mijn vorige auto's die ook halogeen lampen hadden. Ik ben dan ook erg te spreken over de lichtsterkte. Het lichtbeeld vind ik er persoonlijk wat meer natuurlijker uit zien dan de hogere varianten richting de 5000K, waarvan de opbrengst merendeels voor het zicht is dan dat je supergoed zicht hebt op de weg. En ik de lichtsterkte van deze lampen bij een standaard reflector koplamp eigenlijk net 'iets teveel van het goede' vind. Ik heb het dan wel voornamelijk over de halogeen lampen, dus geen LED etc. Daar heb ik te weinig ervaring mee. De H4 White visions zitten er al vanaf het begin in toen de auto nieuw was. Aangezien de Ultra al iets meer lichtsterkte heeft (4200K) was ik niet van plan om deze aan te schaffen. Wil het liefst ook geen onderscheid qua sterkte tussen de koplampen en mistlampen. Dus vandaar nog een zelfde set in HB4 aangeschaft. En dat er nou veel verschil zit tussen de White Vision en de White Vision Ultra vind ik echt meevallen, de Ultra vind ik persoonlijk niet eens beter dan de normale White Vision als ik heel eerlijk mag zijn. Het speelt wel mee dat het ook een persoonlijke voorkeur is:)
GTI DARK SILVER

BlueUpCup
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 17:51

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door BlueUpCup » zo 28 jun 2020, 20:05

Goedenavond,

Ik mag binnenkort mijn dark silver Up GTI ophalen. Het eerste wat ik er aan wil doen is de sound actuator uitschakelen of compleet weg halen. Ik kan alleen vinden waar dat deze precies zit en hoe je deze uitschakeld. Hoe heb jij dit gedaan?

Ik hoor het graag!
- Up! Cup edition BJ 2014, 1,0 MPI 60pk, blauw, zwart dak + spoiler, OZ Racing wheels. 2018 tot 2020 Te KOOP :!:

UP!GRADE 2020

- Up! GTI 2018 dark silver metallic

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 28 jun 2020, 22:17

Goedenavond,

Via ODIS / VCDS kan je het volume aanpassen van de Sound Actuator. Staat standaard op 100% = Max. Heb deze dus op 0% gezet. Simpele handeling zodat je het niet hoeft uit te bouwen:)
GTI DARK SILVER

BlueUpCup
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 17:51

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door BlueUpCup » ma 29 jun 2020, 13:01

Oke! Dankjewel.
- Up! Cup edition BJ 2014, 1,0 MPI 60pk, blauw, zwart dak + spoiler, OZ Racing wheels. 2018 tot 2020 Te KOOP :!:

UP!GRADE 2020

- Up! GTI 2018 dark silver metallic

Plaats reactie