Maik's High-Up!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
MaikE
Donateur member
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 14:07
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Maik's High-Up!

Bericht door MaikE » ma 11 mei 2020, 15:54

Hallo allen,

hierbij een topic over onze High-Up! (letterlijk en figuurlijk :lol: ) uit 2014.

Het betreft een geïmporteerde auto, welke tot 2019 in België heeft rondgereden.
Afgelopen 19 februari hebben wij deze gekocht bij de VW dealer in Tiel.

Het is een grijze variant in de 60pk versie, met destijds 86k op de teller voorzien van wat leuke opties.
Zo is de auto voorzien van een panoramadak, het Fender geluidssysteem en hebben wij er laatst 17" polygon wielen onder gezet.
De auto is qua lak nog puntgaaf, er zit werkelijk nog geen krasje op (ik denk dan zelf ook dat ie wellicht opnieuw gespoten is?)

We hebben voor deze auto gekozen, allereerst zoals zo velen denk ik, het lage verbruik. Daarnaast moest het een VAG worden, en gezien
we opzoek waren naar een klein autootje, en wetende dat de VAG 3-ling goed rijdt voor het formaat, is het een Up! geworden omdat deze als enigste van de drie een glazen achterklep heeft en daarbij in onze ogen ook het leukste oogt.

Plannen met de auto welke nu nog openstaan..

- Auto voorzien van een chip op maat incl. rollenbank uitdraai bij Unlimited Tuning in Amersfoort (dit gebeurd a.s. woensdag)
- K&N inlegfilter (dit gebeurd a.s. woensdag)
- Als het aan mij ligt een schroefset (maar dat wil de vrouw niet :mrgreen: )

Hierbij wat foto's van de auto :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier op de winterwielen..

Afbeelding

Afbeelding

Ik rijdt deze auto nu tijdelijk als daily zolang mijn vriendin gezien de rare tijd waarin we nu leven vanuit huis moet werken.

Daarnaast rijdt ik normaal gesproken zelf als daily een heerlijk rijdende Skoda Superb 3.6 VR6 uit 2010 met alle opties erop.
Waar de Up! ongeveer 1 op 20 rijdt, red ik met de SuperB maarliefst 6 kilometer op een liter. :roll:
Deze is reeds voorzien van onder andere een chip op maat, daardoor 311 pk en 420nM, 2-delige BBS Speedline velgen, KW Street Schroefset op de laagste stand, geperforeerde remschijven en blokken van Brembo, alles LED uitgevoerd, alle fabrieksopties van elektrische achterklep/zelf inparkerend tot aan achterbankverwarming/paraplu in de deuren aan toe. En een afneembare trekhaak welke niet meer los wil doordat 'ie met de kont een paar keer het asfalt heeft gekust. :whistle: Een super fijne auto om lange kilometers mee te maken, en zelfs
met de launch control functie leuk om snelle zakenrijders en dikkere wagens achter je te laten. :lol:

Hierbij een tweetal foto's bij het praatje..

Afbeelding

Afbeelding

Hiervoor 6 jaar lang nog twee andere VAG gehad auto's gehad, een SEAT Ibiza Sport uit 2003, en een auto die erg goed opviel in het verkeer,
een SEAT Leon Abt Edition uit 2008 met de bekende (gelukkig in mijn geval probleemloze) 1.4 TSI motor, na tuning met 180 pk en 279nM.
Deze destijds gekocht nadat het een demo auto was geweest bij De Witte Brug in Den Haag. Enorm veel *** mee gehad (3x versnellingsbak vervangen door fouten van partijen, 4x de bougies moeten vervangen, koppeling snel kaal etc) maar nadien was het de laatste paar maanden echt een top bak toen gelukkig alle schoonheidsfoutjes eruit waren.
Een erg leuke auto aan gehad toen ik nog echt in de tuning scene zat, te veel om op te noemen wat ik eraan gedaan heb.. :lol:

Hier ook nog een fotootje van.. sommige van jullie zullen deze vast al wel eens gezien hebben. Rijdt tegenwoordig rondt in de omgeving van Boxmeer/Venlo.

Afbeelding

Ik hoop veel nieuwe dingen te mogen zien hier op het forum, eventueel ook voor nieuwe plannetjes al had ik tegen mijn vriendin gezegd er niets aan te gaan doen... maar dat zullen meer mensen kennen denk ik. :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door MaikE op ma 11 mei 2020, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2014's VW High-Up! - Dark Silver - 17" Polygon wheels - Panoramaroof - Fender soundsystem - Tuned to 81,9hp & 110nM
2010's Skoda SuperB 3.6 VR6 - Black - 19" BBS Speedline wheels - Full Option :D - 311hp & 420nM
Ex: SEAT Leon ABT (2008) & SEAT Ibiza Sport (2003)

Roodupje
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 18:44

Re: Maik's High-Up!

Bericht door Roodupje » ma 11 mei 2020, 17:08

Welkom! Nette up! Denk inderdaad dan opnieuw gespoten. Zonder verlaging is “17 inch wel wat minder mooi.... jammer van de vrouw Haha. Maar staat hem erg goed vind ik. Kan je iets meer vertellen over Amersfoort? Wat doen ze precies en wat ga je erop vooruit? 😛 ik zit er ook aan te denken bij Vag techniek
5 deur
Gti spoiler
Ram-air CAI inlaat
Beats audio, subwoofer
“16 Cross up wielen

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door damianw26 » ma 11 mei 2020, 18:18

Geweldig die superb, wat een top blok! En een nette up! Hoe rijdt die atmosferische vr6 tov die getunede 1.4tsi?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
MaikE
Donateur member
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 14:07
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door MaikE » ma 11 mei 2020, 18:37

Roodupje schreef:
ma 11 mei 2020, 17:08
Welkom! Nette up! Denk inderdaad dan opnieuw gespoten. Zonder verlaging is “17 inch wel wat minder mooi.... jammer van de vrouw Haha. Maar staat hem erg goed vind ik. Kan je iets meer vertellen over Amersfoort? Wat doen ze precies en wat ga je erop vooruit? 😛 ik zit er ook aan te denken bij Vag techniek
De bedoeling is dat ze hem daar eerst op de rollerbank zetten zonder nieuwe software.. verwachting is (met competition102) toch wel ergens tussen de 65 en 70 pk en zo rondt de 100nM uit te komen.

Aansluitend gaat ie er nogmaals op maar dan met een K&N inlegfilter, en chip op maat, voor zover ik begrepen heb gaan ze hem chippen op de bank zelf. Hoop daarna toch wel ergens tussen de 85-90pk uit te komen en qua nM hopelijk 110+.

Gevoelsmatig loopt het blok erg mooi gezien ie op de teller de 170 al voorbij steekt maar kan dit niet geheel vergelijken aangezien ik enkel met deze Up! rondrijd.
2014's VW High-Up! - Dark Silver - 17" Polygon wheels - Panoramaroof - Fender soundsystem - Tuned to 81,9hp & 110nM
2010's Skoda SuperB 3.6 VR6 - Black - 19" BBS Speedline wheels - Full Option :D - 311hp & 420nM
Ex: SEAT Leon ABT (2008) & SEAT Ibiza Sport (2003)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 mei 2020, 18:39

Wat een gave Superb! Welkom en bedankt voor het steunen van het forum!

Te gekke up! Ook! ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MaikE
Donateur member
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 14:07
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door MaikE » ma 11 mei 2020, 18:42

damianw26 schreef:
ma 11 mei 2020, 18:18
Geweldig die superb, wat een top blok! En een nette up! Hoe rijdt die atmosferische vr6 tov die getunede 1.4tsi?
Veel meer koppel onderin vanwege literinhoud, de SEAT moest ik toch wel een beetje in toeren jagen voor het echte 'snelheids' gevoel.
En daarbij het idee dat de SuperB gewoon wat vlakker blijft doorslepen, niet zo zenuwachtig. De SEAT reedt lekker, maar je merkt ondanks het
gewicht dat de Skoda toch echt wel een stuk vlotter is in alle snelheden. Daarbij had de Leon er vanaf zo'n 200 km/h (oke rijdt je bijna niet)
echt moeite mee, de Skoda sleurt rustig door tot 260-270 km/h op de teller. Daar begint vanaf zo'n 240 km/h de wind langzaam merkbaar
parten te spelen. Het is gewoon heerlijk, zo'n R36 blok. En de launchcontrol maakt het echt af... 0-100 onder de 6 sec zonder moeite :D
2014's VW High-Up! - Dark Silver - 17" Polygon wheels - Panoramaroof - Fender soundsystem - Tuned to 81,9hp & 110nM
2010's Skoda SuperB 3.6 VR6 - Black - 19" BBS Speedline wheels - Full Option :D - 311hp & 420nM
Ex: SEAT Leon ABT (2008) & SEAT Ibiza Sport (2003)

Gebruikersavatar
MaikE
Donateur member
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 14:07
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door MaikE » ma 11 mei 2020, 18:44

Tom Westendorp schreef:
ma 11 mei 2020, 18:39
Wat een gave Superb! Welkom en bedankt voor het steunen van het forum!

Te gekke up! Ook! ;)
Bedankt Tom! Is het minste wat ik kan doen om alle kennis en gezelligheid te blijven behouden en ondersteunen!
2014's VW High-Up! - Dark Silver - 17" Polygon wheels - Panoramaroof - Fender soundsystem - Tuned to 81,9hp & 110nM
2010's Skoda SuperB 3.6 VR6 - Black - 19" BBS Speedline wheels - Full Option :D - 311hp & 420nM
Ex: SEAT Leon ABT (2008) & SEAT Ibiza Sport (2003)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Maik's High-Up!

Bericht door NidayFright » ma 11 mei 2020, 20:07

De Up! ziet er nog heel goed uit zeg! Gaaf!

De auto hoeft trouwens niet perse opnieuw gespoten te zijn hoor, is wel een heel duur grapje :doh: Misschien was de vorige eigenaar gewoon heel netjes:)
Maar mocht je het echt willen weten dan kun je het zien aan de manier van spuiten. Soort van structuur zie je in de autolak. Af fabriek is dan ook vaak te onderscheiden. Zo kun je zien of er delen zijn gespoten. En mocht je echt twijfelen of de auto helemaal opnieuw gespoten is, dan zou je het moeten vergelijken met een andere Up! waarvan nog zeker is dat deze niet is overgespoten. Beetje veel moeite wel :shifty:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
MaikE
Donateur member
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 14:07
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door MaikE » ma 11 mei 2020, 21:01

NidayFright schreef:
ma 11 mei 2020, 20:07
De Up! ziet er nog heel goed uit zeg! Gaaf!

De auto hoeft trouwens niet perse opnieuw gespoten te zijn hoor, is wel een heel duur grapje :doh: Misschien was de vorige eigenaar gewoon heel netjes:)
Maar mocht je het echt willen weten dan kun je het zien aan de manier van spuiten. Soort van structuur zie je in de autolak. Af fabriek is dan ook vaak te onderscheiden. Zo kun je zien of er delen zijn gespoten. En mocht je echt twijfelen of de auto helemaal opnieuw gespoten is, dan zou je het moeten vergelijken met een andere Up! waarvan nog zeker is dat deze niet is overgespoten. Beetje veel moeite wel :shifty:
Opzich vindt ik het niet direct spannend, tenslotte heb ik liever een goed overgespoten auto dan één met allemaal steenslag en krassen.
Neemt niet weg dat de auto's bij mij ook elk jaar gepolijst worden, dus netjes houden doen we ons best voor. :)
2014's VW High-Up! - Dark Silver - 17" Polygon wheels - Panoramaroof - Fender soundsystem - Tuned to 81,9hp & 110nM
2010's Skoda SuperB 3.6 VR6 - Black - 19" BBS Speedline wheels - Full Option :D - 311hp & 420nM
Ex: SEAT Leon ABT (2008) & SEAT Ibiza Sport (2003)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Maik's High-Up!

Bericht door NidayFright » ma 11 mei 2020, 21:23

Nee precies en mocht dit niet goed zijn, zie je dat vrijwel direct aan de auto. Wees er maar zuinig op :pray:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
MaikE
Donateur member
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 14:07
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door MaikE » wo 13 mei 2020, 18:48

Zoals in de openingspost aangegeven vandaag naar Amersfoort afgereisd om de Up! te laten tunen. Om alvast met de deur in huis te vallen,
het K&N inleg filter doet zowel qua geluid als qua vermogen helemaal niets voor de Up!. Dit blijft in beide gevallen precies hetzelfde.

De cijfers waarmee de Up! de eerste keer op de rollenbank gestaan heeft waren 66,8 PK en 100nM.
Na tuning op de rollenbank hebben ze er 81,9 PK en zo'n 110nM uit kunnen halen. Enkel geeft de grafiek dit helaas niet weer op papier, gezien er
telkens een storing optrad in de dyno, al kon je tijdens het meten wel zien dat de grafiek telkens zo'n 10nM hoger opliep ten opzichte van origineel.

Om mensen een beetje een beeld te geven wat het doet, we wilden de auto vooral in de hoogste versnellingen meer kracht geven zodat we bijv.
tijdens het inhalen niet telkens terug hoefden te schakelen. Ik heb dan ook filmpjes gemaakt in de 5e versnelling van 100 tot 130 km/h.

Tevens een filmpje gemaakt dat ik een keer van 0-100 volledig doortrek. In deze toeren zou ik normaal niet komen maar voor het filmpje een
keer gedaan. Je kunt daarbij goed merken dat je nu veel verder en makkelijker in toeren door kunt klimmen als voorheen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor..


Na..


En hier de 0-100 sprint..
[youtube] https://youtu.be/SnKZZQ2Rdos[/youtube]

Al met al zeer tevreden hoe soepel ze nu loopt, enkel had ik er misschien 'op papier' meer van verwacht, maar maakte het onderweg het extra
beetje voelbare vermogen weer helemaal goed.

MVG Maik!
2014's VW High-Up! - Dark Silver - 17" Polygon wheels - Panoramaroof - Fender soundsystem - Tuned to 81,9hp & 110nM
2010's Skoda SuperB 3.6 VR6 - Black - 19" BBS Speedline wheels - Full Option :D - 311hp & 420nM
Ex: SEAT Leon ABT (2008) & SEAT Ibiza Sport (2003)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door damianw26 » wo 13 mei 2020, 19:51

Ik zie dat jouw up citigo achterlichten heeft. Zelf gedaan of zo gekocht? Chippen van een 60pk merk je alleen pas vanaf 4000 toeren. 60 pk software knijpt vanaf daar het vermogen af, nu bouwt ie netjes door.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
MaikE
Donateur member
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 14:07
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door MaikE » wo 13 mei 2020, 20:21

Klopt, de Up! heeft Citigo achterlichten, vindt ik persoonlijk geslaagder in combi met de glazen klep tov de originele verlichting.

Overigens heb ik de auto met deze lampen erin gekocht. :)
2014's VW High-Up! - Dark Silver - 17" Polygon wheels - Panoramaroof - Fender soundsystem - Tuned to 81,9hp & 110nM
2010's Skoda SuperB 3.6 VR6 - Black - 19" BBS Speedline wheels - Full Option :D - 311hp & 420nM
Ex: SEAT Leon ABT (2008) & SEAT Ibiza Sport (2003)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 mei 2020, 21:28

Top upgrade!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Maik's High-Up!

Bericht door NidayFright » wo 13 mei 2020, 22:19

Het is ook algemeen bekend dat een ander inlegfilter geen extra vermogen oplevert. Het kan in sommige gevallen een snellere respons geven op het gaspedaal maar niet meer dan dat.

En dat je qua geluid ook geen verschil hoort is vrij logisch. Wellicht is het je al bekend. Met een inlegfilter verwissel je alleen het luchtfilter-element maar je behoudt het originele luchtfilterhuis dat gesloten is. Wil je liever geluid horen tijdens het optrekken, dan zou je voor een CAI moeten kijken:) Dan komt het luchtfilterhuis te vervallen en krijg je wel het bekende geluid:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Maik's High-Up!

Bericht door Tom Westendorp » do 14 mei 2020, 08:37

En wat voor geluid!

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie