Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » zo 06 okt 2019, 14:31

Het gaat om de ondertoon Tom, niet lullig bedoelt maar de reacties komen redelijk betweterig over.(zeker gezien je niets van de installatie hebt gezien, enkel een lijstje hier op het forum). Ik begrijp wat je zegt, maatwerk zal altijd de voorkeur hebben, geen speld tussen te krijgen. Alleen stap je over een heel belangrijk aspect heen om daar niet voor te kiezen, namelijk de kosten van maatwerk. Dit is al duur, en ik ga van zijn lang zal ze leven echt niet, pak hem beet, 3000 euro voor een betere zitpositie neerleggen. Dan kan ik beter sparen en een andere auto kopen, nog duurder. Daarnaast wil ik de up nog absoluut niet kwijt, briljante auto, en de opvolger die ik ooit zou willen is nu nog buiten budget, komen de hogere vaste lasten ook nog bij.

Het bedrag wat ik nu heb betaald is voor mij wel de grens, 1700 euro is flink geld en daarvoor moet het prima lukken gezien alles op maat voor de up is gemaakt, er kloppen wat kleine zaken niet die niet kunnen, maar die wel op te lossen zijn.
Tot nu toe is er alle reden toe dat we eruit gaan komen. Aanstaande maandagavond gaan we nog wat proberen. Werkt dat niet, dan gaat de handel terug en ga ik een andere optie proberen. Wordt dus snel vervolgd!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » zo 06 okt 2019, 15:55

Damian, wellicht komen mijn reacties betweterig over omdat ik denk ik fors meer ervaring heb met dit soort dingen dan jij en Nijntje, ik ben door schade en schande wijs geworden en heb geprobeerd je uit te leggen waarom je bepaalde routes beter kunt bewandelen dan andere. Ik zal je dit nader uitleggen aan de hand van een paar voorbeelden, daarnaast heb ik nog meegewerkt aan andere projecten.

In mijn Ford Fiesta had ik pasklare frames, in Engeland wordt er heel veel met die auto’s geracet en waren er (FIA en TUV goedgekeurde frames) verkrijgbaar, Plug & Play afgezien van de gordel aangezien deze vervalt bij raceauto’s en wordt vervangen voor een racegordel, ik heb daar toen ook omheen moeten werken (lees: een beugel moeten maken om de gordel alsnog goed te kunnen bevestigen)

Bij de Aygo heb ik samen met Roy Spenkelink frames gemaakt. Ik heb van karton mallen gemaakt en hij heeft met staal de frames opdezelfde wijze in elkaar gelast. Echt prachtig vakwerk dat later naar iemand is gegaan die met een Aygo wilde gaan racen.

In beide gevallen was de operatie een stuk omvangrijker dan vooraf verwacht. Met de Fiesta ben ik meer dan een dag bezig geweest met 1 stoel en met de Aygo zijn Roy en ik uiteindelijk ook meer dan een avond bezig geweest, omdat ik het hele ontwerp al klaar had, alles bij elkaar ruim twee dagen. Omdat je de hele tijd aanpassingen moeten maken omdat je van het één in het ander valt.

In beide gevallen heb ik de originele gordels behouden en was daar in beide gevallen geen rekening mee gehouden, ondanks de plug en play onderdelen in het geval van de Fiesta.

Kan het niet zijn dat jullie met te weinig kennis van zaken teveel hebben opgeschept? Ik ben me er van bewust dat dit wellicht heel lullig overkomt maar ik stel deze vraag omdat het om je veiligheid gaat. In het geval van een aanrijding moet je zeker weten dat het spul goed vast zit en je niet het risico loopt dat je frame bij montage dusdanig verzwakt is dat je stoel los kan scheuren, dat gebeurt namelijk wel eens bij aftermarket stoelen. In de Fiesta had ik OMP frames die van mega dik staal waren en precies overeen kwamen met de montagegaten en in de Aygo hebben we staal gebruikt dat nog dikker was omdat het maatwerk was en ik het liever te sterk dan net goed genoeg had.

Je mist straks al twee airbags dus ik zou heel goed opletten dat het spul er allemaal super strak in komt te zitten. Stoelverwarming plug en play betekent bij alle leveranciers waarmee ik ooit heb gewerkt (zowel zakelijk als privé) dat je de draden onder de stoel van stroom moet voorzien en moet werken met de schakelaar op de stoel. Zit er bij deze stoel een knop op de stoel of kun je deze aansluiten op de knoppen op het dashboard? Dat laatste lijkt me ook nog een beste klus maar maakt het natuurlijk wel af. Verwacht dat dit soort dingen op zichzelf al een enorme klap werk zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » zo 06 okt 2019, 16:01

Nogmaals: not trying to be a dick, ik wil alleen helpen en bewustwording scheppen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » zo 06 okt 2019, 16:16

Duidelijk Tom, was niet op de hoogte van jouw ervaring. Ik wist van die stoel in de aygo, maar niet dat je samen met Roy het onderstel voor die stoel hebt gemaakt. Als ik er eventueel met de Corbeau onderstellen niet uitkom, en Roy heeft er zin in, kan ik daar nog informeren. Overigens zijn de Corbeau onderstellen niet slap, het design van de seat slider lijkt niet handig te zijn. Afgelopen vrijdag hebben we de bestuurdersstoel op het frame gemaakt, en dat paste toch even een heel stuk beter. Morgen gaan we hem in de auto zetten, wellicht heeft het mechanisme meer stevigheid als het in de auto gemonteerd zit, en er iemand op de stoel zit. Zo niet (1 seat slider is sowieso stuk, we vonden een ijzeren kogel..) dan gaat de handel terug.

Gordelhouder is inmiddels opgelost, de gordel sluit nu net als OEM en is op dezelfde wijze bevestigd aan het onderstel van de stoel.

Stoelverwarming is verkocht als plug and play, nu blijkt uit de reactie van Corbeau (door een andere werknemer die niet van de afdeling verkoop is) dat ze inderdaad iets anders verstaan onder plug and play stoelverwarming dan wijzelf. Geen punt, is op te lossen. Er zit bij de stoel een losse knop, aansluiten op de originele knop gaat niet gebeuren, te ingewikkeld en de originele stoelen komen bij eventuele verkoop weer terug in de up.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » zo 06 okt 2019, 17:08

Check, goed om te lezen dat je over de stoelverwarming goed hebt nagedacht. Slider werkte bij mij ook alleen toen alles was gemonteerd. Fwiw.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 08 okt 2019, 20:54

Het leek erop dat we eruit zouden komen met Corbeau, en dat is ook gebeurd. Zij het op een andere manier dan gedacht.

Met de stoelen zelf is niets mis, echter de 'op maat gemaakte onderstellen' zijn een rampenplan. Bijrijdersstoel met onderstel past prima, echter is de slider kapot na 2x gebruikt te zijn... Dan het onderstel van de bestuurdersstoel. Deze is zo krom als een hoepel, doe je de 2 bouten bij de achterkant erin, dan kan aan de voorkant of de bout links, of de bout rechts erin, het onderstel matcht niet met de OEM stoelgaten. Bij de bestuurdersstoel zit de gordelhouder zo dicht op de stoel, dat deze bijna niet naar voren en achter kan schuiven. En als deze wel schuift, dan trekt de gordelhouder de stof van de stoel kapot aangezien deze klem komt te zitten... Gezien deze punten nog bovenop de eerder benoemde problemen komen, zag ik het niet gebeuren dat de problemen ooit opgelost worden (met bijvoorbeeld 2 nieuwe onderstellen).

Ofwel de stoelen worden geretourneerd en ik krijg mijn geld terug. Ik ga mij verdiepen in maatwerk, al wil ik het budget eigenlijk niet heel veel meer ophogen. Wordt vervolgd!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
RoyBa
Vagling liefhebber
Berichten: 253
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 16:17
Locatie: Kampen

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door RoyBa » wo 30 okt 2019, 14:59

Hopen dat je het nog kan regelen Damian... Maar dit ziet er wel heel stoer uit zo.
Ooit begonnen in een witte Volkswagen Take Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » vr 01 nov 2019, 10:24

Heb je nog kunnen bieden op die Sportsters?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » vr 01 nov 2019, 12:53

Heb een andere optie, wordt vervolgd
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » vr 01 nov 2019, 14:04

Vet, ben benieuwd! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » vr 01 nov 2019, 15:12

Maandag heb ik definitief antwoord en wordt het concreet. Wordt ook wel tijd als je ziet dat ik 1 augustus de Corbeau stoelen heb besteld en we nu 3 maanden later nog niks hebben.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » vr 01 nov 2019, 15:20

Ach kan het geld mooi nog even rente trekken. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » za 02 nov 2019, 11:27

Zeker, toch weer een paar eurocent rijker
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » do 07 nov 2019, 16:09

Toch iets later dan gepland, maar hier is de update dan! Heb nog een tijdje op de volledige terugstorting moeten wachten van Corbeau maar dat is nu netjes afgehandeld. Ben een paar weken geleden bij Biesheuvel langs geweest. Wat een machtig mooie winkel, en een heel arsenaal aan stoelen. Heb er een stuk of 20 zeker geprobeerd. Opvallend hoe smal de gehele range Cobra stoelen rond de schouders is, dan zit je dus tegen de side bolsters i.p.v. ertussen met de schouders. Die vielen dus direct af ondanks dat het hele mooie stoelen zijn. Voor het geld is de Sparco R100 echt een 10/10 voor prijs kwaliteit. Op 100% auto live nog een up gezien met Sparco R333 en flinke geluidsinstallatie, die vond ik wat minder qua aanzicht.

Dus ga ik voor de Sparco R600, die is comfortabeler en iets beter verstelbaar dan de R100. Nu bestellen is over 2-3 weken al inbouwen.

Overigens ook nog een andere mod voor de up op het oog, alleen moet daarvoor de motorolie uit het blok. Die is 2000km geleden nog ververst dus dat komt ergens rond begin 2020.


AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
R100
AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
R333
AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Damian Willemsen, on Flickr
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » do 07 nov 2019, 16:35

Dikte! Heel gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door arend van duijn » do 07 nov 2019, 21:33

Mooi spul!!!!! :clap: :clap:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » do 07 nov 2019, 22:07

Olie opvangen en er weer in kiepen is toch ook niet heel moeilijk?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » do 07 nov 2019, 22:25

Is het ook niet, maar de kilometers lopen toch hard erop. Is ook geen mod die echt noodzakelijk is maar wel grappig.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Utah » vr 08 nov 2019, 07:29

Ga je de stoelen aanpassen in het ruitmotief van de originele?
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » vr 08 nov 2019, 12:08

Nee, ik vind de ruitjesbekleding historisch correct maar eigenlijk ook heel erg lelijk.

Overigens heb ik momenteel iets anders op het oog, ik ga in het weekend kijken of dat wat is anders ga ik toch voor het originele plan van stoffen R600's kopen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie