Cruise control?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Robertv
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 mar 2019, 10:26

Cruise control?

Bericht door Robertv » zo 10 mar 2019, 19:29

Goedenavond,

Ik heb een paar dagen geleden een VW up high up bluemotion uit 2012 gekocht. De 60pk uitvoering. Op de hendel links van het stuur zit bediening voor cruise control. Ik heb het uitgeprobeerd onder het rijden maar het werkt niet. Krijg ook geen icoon in het display boven het stuur. Kan het zijn dat cruise control een extra optie is maar niet geactiveerd is. Of betekent het dat als de bediening voor cruise control op de hendel zit, dat de up met cruise control is geleverd. Ik hoop dat iemand het weet.
VW up! High up! 60pk bluemotion 2012

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Cruise control?

Bericht door Autheo » zo 10 mar 2019, 21:45

Hoi Robertv, welkom op ons forum met je High up!
Als er een cruise-control hendel op de stuurkolom zit, zou die het inderdaad moeten doen. De High up! is volgens mij altijd uitgevoerd met cruise-control. Dus als je de hendel bedient volgens het instructieboekje, zou het moeten werken (tenzij er iets defect is...).
Hopelijk heb je het instructieboekje bij de auto meegeleverd gekregen. Anders zou je online kunnen kijken, bijvoorbeeld bij https://www.gebruikershandleiding.com/V ... 395.html . Op blz 142 wordt beschreven hoe die werkt.

Robertv
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 mar 2019, 10:26

Re: Cruise control?

Bericht door Robertv » zo 10 mar 2019, 22:13

Bedankt voor je reactie. Ik ga morgen naar de dealer om het defect voor te leggen. Het is een occasion met 3 maanden bovag garantie. Ik neem aan dat ze het dan kosteloos gaan repareren.
VW up! High up! 60pk bluemotion 2012

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cruise control?

Bericht door TwitNour » ma 11 mar 2019, 03:05

Naast de twee knopjes op de uiteinden van de hendel zit er aan de bovenzijde ook nog een schuifje die je naar de 'aan' positie dient te schuiven. Pas dan kan de cruise control tijdens het rijden geactiveerd worden (onderste knopje van de twee aan het uiteinden). Als je dan alsnog geen activatie ziet van de cruise control, dan is er wel iets mis.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Cruise control?

Bericht door dennuus1 » ma 11 mar 2019, 07:30

Als je alles volgens hierboven beschreven is bediend, en het werkt alsnog niet; check even of je remlichten wel werken.

Veel voorkomende "storing" bij cruisecontrol, als je remlicht schakelaar (of koppelings schakelaar) kapot is, werkt de cruise control niet.

Gebruikersavatar
~Thijs~
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
Locatie: Amersfoort

Re: Cruise control?

Bericht door ~Thijs~ » do 14 mar 2019, 18:39

Bij een lage accuspanning (auto start wel) kan de CC het ook vertikken ;)

Amell3a
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 17:33

Re: Cruise control?

Bericht door Amell3a » zo 17 mar 2019, 16:45

En wat zei de dealer? Mijn cc doet het sinds een sneeuwbuitje niet meer.

Plaats reactie