spoiler (onderkant van de voorkant)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door Gert » ma 04 mar 2019, 11:17

Bij mijn vorige beurt zeiden ze dat mijn spoiler gebroken was en ze keken erbij alsof dat niet erg is en ze er niks aan gedaan hadden. Zag er ook niks over in de rekening. Ik snapte het ook niet omdat ik dacht dat ik geen spoiler had omdat ik dacht dat die altijd in het zicht zitten.

Nu merkte ik laatst bij het parkeren boven een - niet hoge! - stoep dat ik die raakte en dat er wat rammelde. Kijkend zag ik onder de voorkant iets hangen dat gespleten leek en lager leek te hangen dan normaal. Is dat kunststof? Kan ik het gewoon met geweld verwijderen? Mis ik er iets aan? Tijdens het rijden hoor ik niks. Is het een optie om het gewoon te negeren of is dat riskant?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door dennuus1 » ma 04 mar 2019, 18:01

Toch handig dat je tegenwoordig foto's kunt plaatsen...

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door Xanderv » ma 04 mar 2019, 21:13

Dennis sarcast hahaha :lol:

Een foto is inderdaad wel verrekkes handig....
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de plastic spatlap onder je neus kapot is. Die stopt, volgens mij, steentjes zodat ze niet tegen je carter aankomen. Als dat zo is maakt dat inderdaad niet uit en die kan er zelfs onder vandaan alleen wel met hoger risico dat er steentjes en rotzooi bij je motor komen (ding plaatsen ze natuurlijk niet voor niks)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door mk1992 » ma 04 mar 2019, 22:18

Xanderv schreef:
ma 04 mar 2019, 21:13
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de plastic spatlap onder je neus kapot is. Die stopt, volgens mij, steentjes zodat ze niet tegen je carter aankomen. Als dat zo is maakt dat inderdaad niet uit en die kan er zelfs onder vandaan alleen wel met hoger risico dat er steentjes en rotzooi bij je motor komen (ding plaatsen ze natuurlijk niet voor niks)
Naar mijn bescheiden mening zit de spatlap er voor aerodynamica, geleid lucht lager onder de auto door zodat deze niet tegen iets onder de auto aan botst en daardoor turbulent wordt.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door Tom Westendorp » di 05 mar 2019, 09:13

Je bedoelt die schraaprand onder de bumper?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door jaappie » di 05 mar 2019, 11:31

Petrolhead Tom schreef:
di 05 mar 2019, 09:13
Je bedoelt die schraaprand onder de bumper?
:lol:

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door Xanderv » di 05 mar 2019, 13:42

Haha dat is ook een manier om het te omschrijven en eigenlijk de meest complete ook nog :lol:
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door arend van duijn » di 05 mar 2019, 16:07

Dan zou ik toch bij de dealer vragen wat vervangen kost !! :auto-ambulance: :auto-ambulance: :auto-ambulance:

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door Gert » di 05 mar 2019, 18:29

Bedankt voor de reacties. De "schraaprand" zou best meerdere functies kunnen hebben al lijkt me mk1992 het warmst te zitten want de garage noemt hem niet voor niks "spoiler" lijkt me. Verder maak ik uit de reacties - muv van die van arend van duijn - op dat schade aan dit onderdeel niet heel erg is en ook niet zo gevaarlijk. Zal het bij de volgende beurt in november ter sprake brengen. Tenzij arend van duijn me kan uitleggen waarom hij zijn post eindigt met drie ziekenwagentjes.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door arend van duijn » di 05 mar 2019, 21:21

Grapje ! Maar ik zou het laten maken ( zie de dealer als ziekenhuis ) :D :D :D :D :D :D

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: spoiler (onderkant van de voorkant)

Bericht door Gert » di 05 mar 2019, 23:39

Dacht al wel dat het een grap was. Ze hebben blauwe jassen aan ipv witte maar verder klopt het wel.
Ben zowiezo ook voor veel werkgelegenheid ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie