Vag-com instellingen aangepast!

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door stUp! » di 11 sep 2012, 21:22

inMnUppie schreef: teardrop wipe achterruit, heeft deze functie ueberhaupt nut? Als je de achterruit-wisser-sproeier bediend schakel je toch eerst de achterruitwisser aan en vervolgens druk je door om te sproeien. Dan wiped ie 3 keer en gaat ie vervolgens in de interval werken. Die ene wipe van de zogenaamde "teardrop wipe" functie heeft dan toch geen zin. Als ik namelijk de achterruitwisser uitschakkel na het sproeien + 3x wipen, dan gebeurd er niets meer, dus ook niet met de "teardrop wipe" functie aan. Heeft iemand dit ook aan laten zetten en weet wel hoe en of het functioneerd?
Waarom bedien je de achterruitwisser eerst? hij gaat dan gewoon in interval werken. Als je gewoon de sproeier bediend gaat de wisser ook aan tot jij stopt met sproeien en dan om eventuele druppels weg te wissen gaat die nog 1x heen en terug.

Gebruikersavatar
Kneeke
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 16:03

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door Kneeke » wo 12 sep 2012, 11:47

Net terug,vanmorgen bij Vag techniek geweest...prima geholpen...
Bochten verlichting...
Parkeerlicht.
Car jacking.
Teardrop (voorruit).
4x knipperlicht.
Verbruik.km/l....

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door inMnUppie » wo 12 sep 2012, 12:01

Martin33 schreef:
inMnUppie schreef:
inMnUppie schreef:Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn instellingen laten aanpassen: bochtenverlichting, coming home, anti-car jack, parkeerlicht, comfort knipperlicht naar 5x (zeer handig op rotondes!), teardrop wipe achterruit. Over deze laatste heb ik een vraag: heeft deze functie ueberhaupt nut? Als je de achterruit-wisser-sproeier bediend schakel je toch eerst de achterruitwisser aan en vervolgens druk je door om te sproeien. Dan wiped ie 3 keer en gaat ie vervolgens in de interval werken. Die ene wipe van de zogenaamde "teardrop wipe" functie heeft dan toch geen zin. Als ik namelijk de achterruitwisser uitschakkel na het sproeien + 3x wipen, dan gebeurd er niets meer, dus ook niet met de "teardrop wipe" functie aan. Heeft iemand dit ook aan laten zetten en weet wel hoe en of het functioneerd?
Lees net in een anders posting van Bamii dat deze instelling slaat op de voorruitwissers, zie deze link: http://link.marktplaats.nl/593433015. Dat klinkt een stuk logischer. Ga ik uitproberen...

Overigens is de optie om spiegelverwarming te koppelen aan de achteruit ook wel handig, weet alleen niet of het dan en / of is, inschakelen met het knopje van de spiegels moet wel blijven werken natuurlijk.

P.s. heb ook l/km naar km/l = 1:xx laten instellen. Dit geldt dan voor zowel de boordcomputer als Maps & More, vind ik handiger, eergisteren 1:23 gereden :D
Dat is al standaard
Wat is al standaard? Dat spiegelverwarming schakeld met de achteruitverwarming?
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door Psycho_Mantis » wo 12 sep 2012, 15:26

inMnUppie schreef:
Martin33 schreef:
inMnUppie schreef:
Dat is al standaard
Wat is al standaard? Dat spiegelverwarming schakeld met de achteruitverwarming?
Nee dat is niet zo...
ik moet hem echt in de deur aanzetten anyway...

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door Martin33 » wo 12 sep 2012, 17:35


Nee dat is niet zo...
ik moet hem echt in de deur aanzetten anyway...
[/quote][/quote]

Ja je hebt gelijk ik heb net even gekeken. Best vreemd in mijn bedrijfswagen werkt het dus wel zo, dat je het knopje draait naar de verwarming en gaat dat automatisch mee met de achterruit.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

nnicolai
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 13:29
Locatie: zeist

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door nnicolai » do 13 sep 2012, 14:25

Goedemiddag,
Ik heb sinds 5 dagen ook alle functies zoals bochtenverlichting.
Lampen opstelling Pilot xenon
Led HB4 mistlampen.
Ten we de functies aangesteld hadden deed de bochtverlichting het niet alleen de linker kant knipper af en toe.
volgende gedaan 2x h4 halogeen lamp gemonteerd. alles werkte.
de pilot h4bi-xenon zit op 1 aan sluiting en de bochten verlichting staat in contact met je h4 lamp.
eerst weerstanden bij me mistlampen gemonteerd IVM led.
later bij de aansluitingen van de h4 lamp bestuurderszijden weerstand van 50w ertussen gezet links werkt perfect.
De bijrijderskant heeft geen verlies (h4 halogeen) dus daar ene weertand op de h4 aansluiting aangesloten.
alles werkt nu naar behoren.
dus mochten jullie led en xenon monteren hier de oplossing.
mvg Noël

Joey0174
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 24 dec 2012, 12:12

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door Joey0174 » za 12 jan 2013, 14:34

vag-com instgellingen vervallen wel als er een update is !

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door Pop Up! » za 12 jan 2013, 17:48

Joey0174 schreef:vag-com instgellingen vervallen wel als er een update is !
Wat bedoel je hiermee? De dealer zet niet zomaar iets anders erop zonder overleg is mijn ervaring hoor. Lijkt me sterk dat je dan ineens alles kwijt bent.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door N!jntje » za 12 jan 2013, 19:16

Pop Up! schreef:
Joey0174 schreef:vag-com instgellingen vervallen wel als er een update is !
Wat bedoel je hiermee? De dealer zet niet zomaar iets anders erop zonder overleg is mijn ervaring hoor. Lijkt me sterk dat je dan ineens alles kwijt bent.
Mij is ook verteld dat wanneer er een update is van de auto alle instellingen worden gereset. Dit gebeurt omdat de nieuwe update in de computer word gezet en dus alles word overgeschreven pp de "harde schijf".
Omdat dit goed is voor de auto hoeven ze dit niet aan te geven vooraf.

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door nol » za 12 jan 2013, 20:54

Lijkt mij wel sterk. Binnen de software (en ik neem aan dat dit ook voor auto's geldt) worden alleen de instellingen overschreven die anders zijn. Instellingen als zijnde verlichting etc. zullen niet snel aan verandering onderhevig zijn.

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door Uppert » za 12 jan 2013, 22:06

nol schreef:Lijkt mij wel sterk. Binnen de software (en ik neem aan dat dit ook voor auto's geldt) worden alleen de instellingen overschreven die anders zijn. Instellingen als zijnde verlichting etc. zullen niet snel aan verandering onderhevig zijn.
Mijn ervaring is dat bij de VW flash updates het volledige deel van de "basissoftware" overschreven wordt, niet alleen de nieuwe variabelen of wijzigingen. Maar of aanpassingen als bochtverlichting e.d. die vastliggen dmv een "Codering" ook overschreven worden ben ik niet meer zeker van.
Ik weet dat er ECU's zijn die dit soort zaken gescheiden van de basissoftware opslaan om bv te voorkomen dat de verlichting van een Nederlandse auto opeens op Amerikaanse wijze wordt aangestuurd na een flash. In het vakgebied waar ik werkzaam ben doen we dit ook, precies om deze reden, dus om een stukje gebruiksgemak en anderzijds om fouten te voorkomen.
Nu is de kans klein dat een boordnetregelapparaat geflashed moet worden, meestal gaat het om ECU's als motor, versnellingsbak, daar zitten de meeste kenvelden, en dus de hoogste kans op een foutje.

Als de dealer een ECU vervangt leest hun apparatuur in de meeste gevallen gewoon de codering uit, en kopieërt die naar de nieuwe ECU. De bochtverlichting en coming-home etc gaan dan automatisch mee. Wat er met de "aanpassingskanalen" zoals bv aantal malen knipperen van richtingaanwijzer en coming-home tijd gebeurd weet ik niet zeker maar bij een nieuw instrumentenpaneel worden km-stand en service interval waarden (ook aanpassingskanalen) gewoon automatisch meegemomen naar het nieuwe instrumentenpaneel. Hoewel dit in de praktijk ook wel eens mis ging met die automatische procedures een aantal jaar terug, kon je achteraf met de hand al deze waarden gaan aanpassen.

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Vag-com instellingen aangepast!

Bericht door Antera » zo 13 jan 2013, 16:39

DE update worden nooit zomaar door gevoerd zonder behoud van huidige instellingen. Dit is tenminste de procedure volgens diverse dealers waar ik geinformeerd heb

Ze hebben namelijk 2 keuzes

1. overschrijven met behoud van huidige instellingen
2. terug zetten naar fabrieksinstellingen

Dit laatste zullen ze niet zomaar doen omdat dan de kans aanwezig is later gemonteerd optie vervallen en de dealer dit niet altijd kan zien.

Heel soms kan een optie weg vallen maar dit komt tot op heden nog niet veel voor. Iedereen die bij mij komt voor vagcom aanpassingen zeg ik altijd als er door de dealer een update komt en dit niet goed word gedaan en je instellingen zijn weg kom je langs en plaatst ik ze kosteloos 1 malig weer terug. En in al die jaren zijn er diverse update's geweest op vele merken en type's en is er ooit 1 iemand terug gekomen omdat de bochtverlichting ermee gestopt was.
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Plaats reactie