Leuk vermogen voor een Up GTI

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Leuk vermogen voor een Up GTI

Bericht door Ozzy » do 29 sep 2022, 21:12

https://www.facebook.com/10006437891198 ... Pno4s7ERl/

Dat zal voor een 1 liter met 3 cilinders best goed vooruit komen denk ik zo
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Leuk vermogen voor een Up GTI

Bericht door Rosinfield » do 29 sep 2022, 21:31

Lijkt mij too much. Met een stage 1 voelt het voor mij al alsof het ook niet meer moet zijn, precies goed
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Leuk vermogen voor een Up GTI

Bericht door Ozzy » vr 30 sep 2022, 00:07

Rosinfield schreef:
do 29 sep 2022, 21:31
Lijkt mij too much. Met een stage 1 voelt het voor mij al alsof het ook niet meer moet zijn, precies goed
Mwa... Vermogen is nooit genoeg. Men verlangt altijd naar meer (op een gegeven moment).
Nu heb ik geen ervaring met een Up GTI die circa 150pk doet, maar het is en blijft uiteindelijk een 1.0 met 3 cilinders. Op een gegeven moment ga je dat merken, ookal heeft ie bij wijze bijna 200pk zoals die van de FB post.

Wat vond je van het vermogen die je Polo AW GTI had? Ikzelf heb een stukje mogen rijden in een exemplaar met stage 2+ tuning die over ietsjes meer dan 280pk beschikte. Dat reed niet verkeerd, maar mijn idee mocht ie zelfs iets meer vermogen hebben. :mrgreen:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Leuk vermogen voor een Up GTI

Bericht door Rosinfield » vr 30 sep 2022, 05:47

Die had 272 pk en 450 Nm. Prima natuurlijk, maar heel anders qua beleving. In de bergen in Z-Frankrijk heb ik er wel van genoten. Maar hier heb je er eigenlijk weinig aan. Af en toe eens even heel kort bij inhalen/invoegen, maar dan zit je zo op 180. 250 op de Autobahn is leuk om een keer te hebben gedaan, maar totaal niet spannend. Ding geeft geen krimp, is echt ongelofelijk stabiel. Ook verbazingwekkend hoe snel je er de bocht mee door kunt zonder enig probleem. Maar gelukkig is wat ik had verwacht uitgekomen, met de Up veel meer rijplezier. Maar veel meer dan die 140 pk moet die naar mijn gevoel niet hebben. Zo is het precies leuk. En het scheelt nog een hoop geld ook. Ook de ruimte valt me reuze mee. We gaan komende week naar de Eifel en even gepast, maar ik kan de dakkoffer thuis laten.
Overigens staat de Polo (met Milltek ook) nog te koop bij de dealer in Heerenveen. Daar, inclusief de andere vestigingen, stonden er 10 te koop!
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Plaats reactie