Composet 16,5 cm inbouwen!?

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Roodupje
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 18:44

Composet 16,5 cm inbouwen!?

Bericht door Roodupje » za 23 mei 2020, 10:48

Is er iemand die mijn UP kan voorzien van een composet? Of een andere optie, vind het geluid echt bagger nu! Stuur maar een PB!!!
5 deur
Gti spoiler
Ram-air CAI inlaat
Beats audio, subwoofer
“16 Cross up wielen

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Composet 16,5 cm inbouwen!?

Bericht door NoTVR » vr 14 aug 2020, 11:29

Al gedaan?

Probleem: de Beats speakers zijn 2Ohm. Dan verlies je met 4Ohm speakers de helft van het vermogen.

Ik heb zelf een Focal compo set ingebouwd, dat was best een klus, want heb ook lood bitumen geplakt en een dikke laag tectyl gespoten.
Focal heeft nu een speciale set voor de UP!
Focal IS165VW.
Als je de deurpanelen verwijdert: koop alvast klipjes; bij mij bleven er 2 heel...

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Composet 16,5 cm inbouwen!?

Bericht door N!jntje » ma 17 aug 2020, 08:26

Handig is om meer info te plaatsen mbt jou audiosysteem. Ik heb het vaak genoeg ingebouwd. Clipjes van de up zijn juist zeer stevig. 10 plus autos gedaan en nog nooit 1 gebroken.

De vraag is vooral wat voor kwaliteit je zelf verwacht. En natuurlijk voor welk budget.

De soeakers af fabriek zijn als 6 speakersysteem best redelijk. Als 2 speakers is het slecht. Juist omdat je direct al de tweeters mist.
Wat al een hele verbetering zal geven bij een 2 speakersysteem : speakers in deuren veranderen voor speakers mét tweeters erin.
Als je voor meer kwaliteit wilt gaan dan kan je het natuurlijk nog veel gekker maken. Maar bij 2 speakers geeft dit beter geluid voor relatief weinig geld. En dit is ook betaalbaar bij de plaatselijke audioboer.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Composet 16,5 cm inbouwen!?

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 aug 2020, 09:45

Ik heb toen Golf 7 speakers gemonteerd. Kosten geen drol en was een enorme verbetering.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Composet 16,5 cm inbouwen!?

Bericht door NoTVR » wo 26 aug 2020, 17:31

Hoe Hou je die clipjes heel? Speciaal gereedschap?

Zo, dit is een stuk beter dan die Beats woofer. Nog wel iets verzinnen om het geheel goed vast te zetten.

Die bak heeft een flinke inhoud, dus het gaat behoorlijk laag. Het gaat een basreflex worden om te voorkomen dat de de hele plaat wordt opgetild door de druk. Losliggend rammelt er nu al niks. Tochtstrip aan de onderzijde zit er nog niet eens op.
Die plaat misschien Tornado rood spuiten😁

Woofer is 2x2 Ohm 250mm.

De Beats deurspeakers klinken kl*te vergeleken met de Focal's in de andere UP! dus ook daar moet iets gaan gebeuren.
Bijlagen
IMG_20200826_183439.jpg
IMG_20200826_162106.jpg

Plaats reactie