Bilstein (B6) schokdempers

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
oerbrood
Forum newbie
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 21:36

Bilstein (B6) schokdempers

Bericht door oerbrood » wo 06 feb 2019, 15:20

Voor de BMT Up!, is de Bilstein B6 een goede demper voor beter weggedrag / minder inzakken over drempels?
Kan er alleen een paar posts op het UK forum over vinden, misschien heeft iemand hier ervaring ermee?
Mijn ophanging is momenteel volledig standaard.
Moet ik alle schokdempers vervangen voor het beste resultaat of is alleen het vervangen van de voorste dempers al een grote upgrade?
Moet ik de auto opnieuw uit laten lijnen als je zoiets laat doen? Is het erg lastig om dit zelf te doen, ik neem aan dat voor moeilijker is dan achter?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bilstein (B6) schokdempers

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 feb 2019, 15:55

Voor het meest optimale resultaat zou ik ze alle vier vervangen. Als je toch bezig bent zou ik ook een paar draagarmrubbers van de Audi TT plaatsen, deze zijn massief in plaats van deels open zoals standaard op de up!. Uitlijnen is nodig omdat je alle dempers los hebt en waarschijnlijk net niet in dezelfde positie terug plaatst. Het is niet lastig om zelf te doen maar je moet wel weten wat je doet. Indien je twijfelt zou ik naar een professionele garage gaan en de boel daar laten monteren. Achter is veel makkelijker dan voor omdat je de achteras kunt laten vallen.

Gratis top tip: combineer het boeltje met Eibach pro.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

smallride
Forum newbie
Berichten: 71
Lid geworden op: di 29 jan 2013, 19:12
Locatie: nieuwkoop

Re: Bilstein (B6) schokdempers

Bericht door smallride » vr 15 feb 2019, 20:56

Ik heb zelf de b8 schokbrekers met de eibach veren de tt rubbers en de sport(kortere) bump stops.
Ik ben er erg goed over te spreken maar het is al wel goed sportief, daar moet je wel van houden.

Ik zou niet twijfelen over de b6 schokbrekers, maar dan wel alle vier doen.
Ik persoonlijk vond achter schandalig slap van nieuw af aan, en toen ik nieuwe schokbrekers had viel het op hoe slap voor ook is.
Ik had het meteen moeten doen.
Wat een verbetering ten opzichte van de fietspompen die er standaard onder zitten.
Niet meer proberen door een drempel heen te gaan maar er over heen, veel rustiger in bochten en op niet vlak wegdek.
Hoe sneller en wilder er gereden word hoe beter de auto voelt. :D

Plaats reactie