Winter!

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

Re: Winter!

Bericht door vwuppieTimmie » di 15 dec 2015, 18:32

die kleur groen blijft me trekken onder dat zwart.. past heerlijk!! nice one O en zit ik te wachten op de winter.. hell yeha... ka ik weer wat kacheltjes inbouwen.. :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » di 15 dec 2015, 22:48

Kachels inbouwen? In auto's of ben je CV monteur?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

Re: Winter!

Bericht door vwuppieTimmie » di 15 dec 2015, 23:56

Gelukkig kachels in auto's. Hahaah

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » wo 16 dec 2015, 07:34

Oh cool! Waar werk je dan? Gaat het om standkachels?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

Re: Winter!

Bericht door vwuppieTimmie » wo 16 dec 2015, 07:36

Yup, standkachel's. Bij een bedrijf in gouda..

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » wo 16 dec 2015, 10:03

Gaaf! Helaas is het nog wel een kostbare upgrade voor die paar dagen dat het hier koud is. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

Re: Winter!

Bericht door vwuppieTimmie » wo 16 dec 2015, 11:04

Dat wel ja... maar gelukkig meer voordelen dan alleen geen bevroren ramen meer..

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 jan 2016, 11:16

Het is nu toch wel echt begonnen! Vanmorgen de auto een kwartiertje voordat ik weg moest aangezet. 10 minuten laten opwarmen en toen de verwarming volle bak. Daarna in een lekkere warme auto instappen en gaan!

Wat wel opvallend was dat de temperatuur van de koelvloeistof van 90 graden terug ging naar 65 graden. Verder moet ik de aluminium buis van mijn luchtinlaat even verwijderen. Die pakt zoveel koude lucht dat het echt lang duurt voordat de motor opgewarmd is.

Hoe is het bij jullie? Veel last van het winterweer of nergens last van?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Winter!

Bericht door avreenen » wo 06 jan 2016, 20:49

na vorig jaar op staal heb gereden heb ik voor deze winter toch maar lichtmetaal aangeschaft
Bijlagen
20151128_131205.jpg

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 jan 2016, 21:16

Mooi setje! 15 inch?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Winter!

Bericht door avreenen » wo 06 jan 2016, 21:32

het is 14 inch dit omdat ik de banden vorig jaar op stalen velgen had en geen zin had om nieuwe banden aan te schaffen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 jan 2016, 21:40

Staat goed! Nette wielen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Winter!

Bericht door lupocor » do 07 jan 2016, 08:06

auto stationair warm laten draaien is natuurlijk niet goed voor de motor .
ik kan de auto achter het huis op de openbare parkeerplaats plaatsen (zowat tegen mijn blokhut aan)
ik pak dan een 220 volt kacheltje e zet die in de auto, sluit hem aan op een korte verleng kabel die ik in een
stopcontact steek van de blokhut.
de ijslaag die op de ramen zat (3mm) was binnen een half uurtje verdwenen en het interieur lekker warm.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » do 07 jan 2016, 09:32

Dat wordt gezegd inderdaad. Ik geloof er niet zo in. Ik zet hem aan, rij daarna heel rustig de straat uit en heb het gewoon direct warm, andere mensen beweren weer dat het juist heel goed is om de boel even rustig op te laten warmen alvorens je wegrijdt. Zo'n discussie waar je nooit uitkomt. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Winter!

Bericht door JoVe » do 07 jan 2016, 17:46

Het is algemeen bekend dat het stationair warm draaien van een koude motor slecht is voor zowel de motor als het milieu.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » do 07 jan 2016, 17:51

Zolang er mammoettankers rondvaren die de hele extra uitstoot van de sjoemelaffaire diesels in een week uitstoten maak ik me daar niet zo druk om. Daarbij is het niet bewezen slecht voor de motor. De olie wordt namelijk wel rondgepompt en de motor hoeft niet steenkoud aan het werk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Winter!

Bericht door Autheo » do 07 jan 2016, 20:13

Petrolhead Tom schreef:Zolang er mammoettankers rondvaren die de hele extra uitstoot van de sjoemelaffaire diesels in een week uitstoten maak ik me daar niet zo druk om. Daarbij is het niet bewezen slecht voor de motor. De olie wordt namelijk wel rondgepompt en de motor hoeft niet steenkoud aan het werk.
Heb me laten vertellen dat het schadelijke juist binnen de cilinders plaats vindt, waar bij koude motor er door de rijkere brandstofmenging bepaalde zuren ontstaan, die hun schadelijke werk doen. Hoe langer de motor dan niet op bedrijfstemperatuur is, hoe meer zuren er dan neerslaan. En bij stationair draaien, duurt het extra lang voordat de bedrijfstemperatuur is bereikt. Met starten en direct wegrijden bereik je de bedrijfstemperatuur veel eerder, zodat je veel korter die schadelijke werking hebt.
Vermoedelijk dat vroeger bij een carburateur en choken er nog meer van die zuren vrijkwamen dan tegenwoordig met de computergestuurde inspuiting, maar toch...
En over die olie die 'namelijk' wordt rondgepompt? Dat 'namelijk' lijkt mij geen juiste verklaring, want die olie is eerst ook behoorlijk koud, en bij stationair draaien duurt ook het langer voor die warmer wordt. OK, koude olie van de juiste viscositeit zal ook heus wel smeren, maar dat staat volkomen los van de zure verbrandingsresten.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 jan 2016, 10:08

Dat het niet ideaal is lijkt me inderdaad aannemelijk maar ik kan me niet voorstellen dat het zo slecht is als sommige mensen je willen doen geloven. Ik doe het bij al mijn auto's al jaren zo. Meestal geef ik tussendoor nog even een keer wat gas zodat de motor net even iets harder moet werken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Winter!

Bericht door Autheo » vr 08 jan 2016, 10:24

Petrolhead Tom schreef:Dat het niet ideaal is lijkt me inderdaad aannemelijk maar ik kan me niet voorstellen dat het zo slecht is als sommige mensen je willen doen geloven. Ik doe het bij al mijn auto's al jaren zo. Meestal geef ik tussendoor nog even een keer wat gas zodat de motor net even iets harder moet werken.
Hé Tom, hoe lang heb jij je diverse auto's in bezit gehad? Ik denk te kort om schadelijk effect zelf te merken. En zodra die TSI in Genève verschijnt, vermoed ik dat die op jouw verlanglijstje komt te staan, en als het effe kan op je stoep! Dan zul je in je huidige up! waarschijnlijk ook de gevolgen van steeds een kwartier stationair warmdraaien niet meer zelf meemaken... ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Winter!

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 jan 2016, 10:29

Dat is ook weer waar. Maar mijn Peug 205 1.1 met 2ton op de teller had nergens last van, de Micra die ik 5 jaar heb gehad had nergens last van en mijn zeer delicate S2000 motor deed ook niet moeilijk dus ik denk dat de gevolgen schromelijk worden overdreven. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie