Uslight

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
VwtjeArno
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 16:22
Locatie: Ede

Re: Uslight

Bericht door VwtjeArno » ma 22 okt 2018, 10:00

Hier wat foto's van hoe het staat. Zowel als met drl en in combi met dimlicht.
Bijlagen
Screenshot_20181022-105739_Gallery.jpg
Screenshot_20181022-105751_Gallery.jpg
Screenshot_20181022-105808_Gallery.jpg
Screenshot_20181022-105815_Gallery.jpg
Vw up! High up 2014 5drs 60pk wit

I don't drive fast, but i'll fly low

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Uslight

Bericht door Xanderv » zo 04 nov 2018, 10:06

Ben een tijdje weg geweest maar ff weer wat aan het bijlezen.

Dus nu brand je richtingaanwijzer continu? Allemaal leuk en aardig maar dit mag niet.... Dit is gewoon een boete, tevens APK afkeur, als je de verkeerde treft. Aan de voorzijde mag amber/oranje kleurig verlichting niet continu branden.

Veel van die US trucks hebben het ook maar ook die kunnen bekeurd worden tenzij het aangegeven staat op het kenteken dat het toegestaan wordt.

Ik zie ze steeds meer inderdaad en het wordt steeds gekker op de weg met allemaal verlichting. Straks krijgen we hier een soort van Indonesie etc met van die wagens die overal licht geven. Nederlandse regelgeving is redelijk strak hier in alleen niet elke agent weet hoe dit zit.
Ik ben er zelf niet weg van aangezien iedereen lekker loopt te kloten met verlichting zonder zich aan de wetgeving te houden.

Noem me azijnzeiker maar mijn mening is : Stel jezelf op de hoogte van de wetgeving en blijf daar binnen als je iets aan je voertuig aanpast.

Even de wetstekst erbij :
Regeling voertuigen - hoofdstuk 5 permanente voertuigeisen, afdeling 2 personenauto, artikel 10 verlichting.

d. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingaanwijzers van personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen;

Artikel 5.2.53 lid 1 - De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

Artikel 5.2.59 lid 7 - De dagrijlichten, bochtlichten, hoeklichten en manoeuvreerlichten mogen niet anders dan wit stralen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Uslight

Bericht door arend van duijn » zo 04 nov 2018, 13:12

Goede uiteenzetting !! :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Uslight

Bericht door TwitNour » zo 04 nov 2018, 14:58

Mee eens.

VwtjeArno
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 16:22
Locatie: Ede

Re: Uslight

Bericht door VwtjeArno » zo 04 nov 2018, 22:00

Ieder zo zijn ding. Maar je hebt volkomen gelijk. Rij nu al zeker met alle auto's dien ik heb gehad zo. Dus al zeker een jaartje of 10. In al die tijd 1x een waarschuwing gekregen omdat ik hem via de schakaar uit kan zetten ( al wel 4jaar geleden geweest) verder nog nooit een agent erover gehoord. En aangezien ik ze zelf aan en uit kan zetten ook nooit problemen met de apk.
Vw up! High up 2014 5drs 60pk wit

I don't drive fast, but i'll fly low

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Uslight

Bericht door TwitNour » zo 04 nov 2018, 22:07

Ik vind het zelf ook een veiligheidskwestie. De wet is er om enige uniformiteit te waarborgen voor wat betreft de verlichting van voertuigen. Die uniformiteit is belangrijk op de weg.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Uslight

Bericht door Tom Westendorp » zo 04 nov 2018, 22:43

Komop heren, het zijn knipperlichten die zachter branden dan een knipperlicht en nota bene af fabriek op een Volvo C70zitten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Uslight

Bericht door Xanderv » di 06 nov 2018, 15:13

Tom daar gaat het niet om. Als je zulke dingen toelaat gaan mensen steeds meer onzin op of rond de auto aanpassen.

Ik wil alleen even aangeven dat het niet legaal is wat er nu wordt aangepast omdat het gewoon duidelijk in de wet staat. Hier zit geen grijs gebied in. Wat iedereen er mee doet moet diegene zelf weten.

Oh ja wat die volvo betreft. Andere landen mag het wel maar hier niet dus zou volvo het eigenlijk aan moeten passen of het moet in het kenteken vermeld zijn. Onwetende mensen kunnen dus de garage uitrijden en gelijk een boete krijgen. Ook een tijdje geweest met de drl waarbij sommige autos niet aan de eisen voldeden.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie