Retrofit Xenon ombouwkit

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Tom Westendorp » di 27 mei 2014, 22:04

Dit soort mods vind ik juist zo gaaf omdat je ze in eerste instantie eigenlijk niet direct ziet. Pas als je beter gaat kijken. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Inge » wo 28 mei 2014, 06:41

Ziet er gaaf uit ben benieuwd naar de lichtopbrengst en het ingebouwde resultaat
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door GunSpeed » wo 28 mei 2014, 09:13

Zeer knap resultaat!! :D
Wat is nu de samenstelling van jouw kit? :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » wo 28 mei 2014, 09:50

Lichtopbrengst ben ik ook benieuwd naar, hoor alleen maar goede dingen. Helaas hebben ze verkeerde snoeren geleverd, voor h7 en wij hebben h4 dus dat is wel balen.

Ik heb de bi-xenon mini h1 twin kit besteld. Aharon 35 watt speedstart ballasten. Iris shrouds. 4300k aftermarket h1 xenon lampen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 mei 2014, 10:04

Xanderv schreef:Lichtopbrengst ben ik ook benieuwd naar, hoor alleen maar goede dingen. Helaas hebben ze verkeerde snoeren geleverd, voor h7 en wij hebben h4 dus dat is wel balen.

Ik heb de bi-xenon mini h1 twin kit besteld. Aharon 35 watt speedstart ballasten. Iris shrouds. 4300k aftermarket h1 xenon lampen.
Waardevolle informatie voor de mensen die deze kit ook willen installeren. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » wo 28 mei 2014, 18:28

Ja ik ga als ze er in zitten alles nog uitgebreid beschrijven met foto's.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 mei 2014, 18:30

Cool! Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door GunSpeed » wo 28 mei 2014, 19:52

Xanderv schreef:Lichtopbrengst ben ik ook benieuwd naar, hoor alleen maar goede dingen. Helaas hebben ze verkeerde snoeren geleverd, voor h7 en wij hebben h4 dus dat is wel balen.
Dat is inderdaad niet fijn, zeker niet wanneer je de wagen dagelijks nodig hebt. :shock:
Xanderv schreef:Ik heb de bi-xenon mini h1 twin kit besteld. Aharon 35 watt speedstart ballasten. Iris shrouds. 4300k aftermarket h1 xenon lampen.
Goeie keuze volgens mij, ook de schrouds, die zijn niet te druk maar stijlvol. Passen die achteraan goed tegen de spiegel of is er nog wat plaats want ik zie dat de schrouds allemaal een andere diepte hebben (15mm-70mm), dat is behoorlijk wat verschil. Ook de diameter verschilt nogal. :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 mei 2014, 19:54

Hoe heb je de maten eigenlijk beoordeeld Xander? Eerst de lamp uit elkaar gehaald en toen gaan meten?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Miisport1 » wo 28 mei 2014, 21:30

Had nog een oud xenon set liggen uit mijn oude auto.wou het inbouwen.
Vanmiddag gedaan maar de ballast start niet op.
Zou dit aan de canbus liggen in een andere auto doet hij het wel.
Nu de wetgeving het weer toelaat om xenon te voeren zonder hoogte verstelling en zonder was instalatie is het wel weer interesant om er een set in te gooien.
Zat te denken aan pilot of het een bi xenon set wordt weet ik niet.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 mei 2014, 21:35

Miisport1 schreef:Had nog een oud xenon set liggen uit mijn oude auto.wou het inbouwen.
Vanmiddag gedaan maar de ballast start niet op.
Zou dit aan de canbus liggen in een andere auto doet hij het wel.
Nu de wetgeving het weer toelaat om xenon te voeren zonder hoogte verstelling en zonder was instalatie is het wel weer interesant om er een set in te gooien.
Zat te denken aan pilot of het een bi xenon set wordt weet ik niet.
Als het even kan altijd voor Bi-Xenon gaan. Zoveel mooier! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Miisport1 » wo 28 mei 2014, 21:52

Dat is wel mooier natuurlijk.
Maar welke kit is er nu 100 procent werkend.
Dus passende lampen en met ballasts die werken.
Zie kits voorbij komen met digitale benden.can bus proof canbus 3.0 en slim.
Wat moet je nou hebben.
Slim is toch een smalle aanstuurkast maar wat is het verschil tussencanbus en canbus 3.0 ?..

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » do 29 mei 2014, 00:23

Het opmeten heb ik gewoon ruigweg gemeten. De diepte is makkelijk natuurlijk, breedte en hoogte op het oog. Maar de maten vielen makkelijk binnen de maten van de projector enzo.

De shroud past echt makkelijk, heb nog ruimte over zelfs (zie je niet).

Ja ik heb eigenlijk de auto nodig maar vandaag mezelf verplicht om 18km op de fiets naar mijn werk te gaan, morgen misschien de motor[CITYSCAPE AT DUSK]
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door RobertJ » do 29 mei 2014, 00:40

Erg mooi, veel mooier dan reflector xenon! Als dit nu weer legaal is, zeker interessant!

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Antera » do 29 mei 2014, 08:12

Knap staaltje. Ziet er erg goed uit benieuwd hoe het oogt als het erin zit
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Tom Westendorp » do 29 mei 2014, 09:38

Wanneer verwacht je het klaar te hebben dan? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » do 29 mei 2014, 09:45

Ja Tom, vandaag levert de post niet ivm hemelvaart :(
Morgen hoop ik dan toch wel alles binnen te hebben.

Ik kan de koplampen er ook nog niet alvast in zetten ivm met vocht.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Tom Westendorp » do 29 mei 2014, 09:51

Ooh ik dacht dat je alles al binnen had! :lol:
Sterkte met wachten dan maar! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Oteeling
Vagling liefhebber
Berichten: 448
Lid geworden op: do 24 apr 2014, 11:18

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Oteeling » vr 30 mei 2014, 11:48

Ik ben benieuwd naar eind resultaat en jou ervaring er mee... Dit staat voor mij voor volgend jaar op de planning
"van hoog naar laag is een natuurlijke beweging"

VW UP! 1.0i 3drs - Deep Black Pearl - BBS RC323 - AP schroefset - K&N - Bi Xenon -

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » vr 30 mei 2014, 18:21

Alright here we go :)

Allereerst de lampen uit de auto halen. Makkelijk klusje, paar schroeven en bouten en de lamp is los. Daarna beetje wrikken en je kunt ze er zo uitpakken.
Zo ziet het er uit als alles er nog in zit, de bouten losmaken waar de pijl bij zit en de koplamp is los. Er zit nog een metalen plaat overheen die je er zo af haalt.
Afbeelding
Afbeelding

Dan nog even de gril losmaken zodat het uitnemen van de koplamp makkelijker gaat.
Afbeelding
Even een beetje grof geweld door de gril naar voren te trekken en de koplamp is er uit.
Afbeelding
Dan staat je auto er zo bij haha ;)
Afbeelding

Dit is het setje wat je binnen krijgt als je deze link volgt :http://www.retrofitlab.com/projector-ki ... n-kit.html
Ballasten : 25 watt speedstart
Versie : rechts rijden verkeer (doh)
Shrouds : Iris .... heb ik voor gekozen omdat de citigo een vlak stuk aan de onderkant van de koplamp heeft, daarnaast vind ik de clean look mooi.
Kleur : 4300k (OEM wit)
Afbeelding

Dan moet je bezig om het glas uit de achterkant halen en dit is errrruuug veel werk. Er zijn 2 methodes, de eerste is de koplamp in de oven leggen 200 graden zodat de lijm gaat smelten (headlight baking zoeken op youtube). Echter is de zwarte
achterkant van zacht plastic dus dat smelt dan ook :(. Voorbeeld van Retrofit zelf http://www.youtube.com/watch?v=W6UvaSYdeDo Misschien heb ik het verkeerd gedaan dat het daarom niet lukte.

De andere optie is om de lijm er tussenuit te schrapen met een schroevendraaier en daarna nieuwe lijm er tussen. Enige probleem was dat de lijm echt supersterk was en er niet tussenuit wilde. Volgende was dat het glas tussen 2 lagen plastic in zat met boven en onder lijm. Om het visueel te maken (hoop ik) : als je de hoofdletter "E" neemt, het middelste streepje is dan het glas. Tussen het bovenste streepje en het middelste streepje kom je wel met een schroevendraaier alleen dan zit er nog lijm onder het glas.... niet weg te krijgen. Wat ik heb gedaan is het plastic van het bovenste streepje weg gesneden (kan makkelijker met een dremel). Op deze manier kun je met een stanleymes onder het glas komen waardoor deze lijmlaag los is. Ik was zo gefrustreerd omdat ik er 6 uur mee bezig ben geweest dat ik er totaal geen foto's van heb helaas. Het plaatsen van de projector zie je in elk filmpje op retrofit terug komen dus dat hoef ik niet uit te leggen. Ook is het gewoon mega simpel als je de glazen kap er afhebt.

Dan moet het glas terug als de projector goed zit en je alles schoon hebt gemaakt. Op de website van retrofit gebruiken ze butyl rubber strips, ik heb polymax gebruikt omdat ik dat nog had liggen. Polymax is OERSTERK, waterdicht en flexibel dus kan niet fout gaan.

Als het vast zit dan ziet de achterkant er zo uit.
Afbeelding
Er is geen waterdichte oplossing meegeleverd dus gewoon lekker dicht tapen.
Afbeelding

Moment supreme, alles weer terug in de auto :
Afbeelding
Even een mooi plekje vinden voor de ballasten, alles weer terugschroeven en hopen dat alles werkt....
Afbeelding

Nu ben ik jullie alleen de lichtopbrengst nog verschuldigd maar het is zulk mooi weer dat ik dat natuurlijk nog niet kan tonen. Ik heb wel even heel dicht op de muur gestaan en je ziet als je heel goed kijkt
wel mooi de afscheiding van het licht. Ben zelf nog erg benieuwd naar het resultaat, maar de looks zijn er al ;)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie