Aanzuigbuis luchtfilterhuis

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
iUp
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 08:06

Re: Aanzuigbuis luchtfilterhuis

Bericht door iUp » do 20 aug 2015, 10:38

oerbrood schreef::D Sorry dit is echt een noob vraag maar ik heb nog steeds geen antwoord gezien (heb ook op het engelse forum gekeken):
Hoe haal je de aanzuigbuis eraf? Ik zie dat hij met twee clips vast zit, maar ik krijg er geen enkele beweging in.
Wat is het geheim? :lol:
Je kan zo het gehele luchtfilter eraf pakken. Met een stevige ruk naar rechts, buis zit alleen in het oogje van de motor vast.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Aanzuigbuis luchtfilterhuis

Bericht door Tom Westendorp » do 20 aug 2015, 20:58

Inderdaad! Stelt niets voor! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Rick.ab
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 09 mei 2015, 11:58

Re: Aanzuigbuis luchtfilterhuis

Bericht door Rick.ab » zo 24 jul 2016, 13:35

Hee guys,

Ben al een tijdje op zoek naar een goed luchtfilter wat ffe wat extra's geeft aan mijn UP. Nu heb ik dit forum helemaal gevolgd en vond ik het een super idee om er zelf een openluchtfilter in te bouwen. Erg gaaf al die ideeen met een short air intake. Nu wilde ik natuurlijk iets unieks en het liefst een K&N filter. Vandaar dat ik contact heb opgenomen met K&N met de vraag of zij een goed openluchtfilter voor mijn up hebben waarbij ik zoveel mogelijk vermogen uit mijn UP kan halen. Nu kwamen zijn met de RC-2580 voor de UP. Ik heb deze besteld en een RVS buis van 50,7 mm op maat laten maken (aangezien ik dat het mooist vind). Nu is het resultaat (als je het mij vraagt) echt ongelooflijk!! Het ziet er super bruut uit en een mooi zwaar geluidje. Je hoort hem een beetje rommelen als ik rustig rijd en als ik het gas intrap, begint hij bij de 3500 toeren te brullen. Daarnaast merk ik wel dat mijn UP meer acceleratievermogen heeft op het moment dat ik het luchtfilter ook hoor. Nu weet ik dat ik pas echt het uiterste er uit kan krijgen als ik hem laat afstellen op de luchtfilter (wat ook het plan is zodra ik mijn cherrybomb er onder heb hangen). Aangezien deze filter geen carterontluchting heeft, heb ik er nog een carterfilter bij besteld die momenteel onderweg is.

Hope you like it! :mrgreen:
Bijlagen
IMG_6452.JPG
IMG_6456.JPG
IMG_6455.JPG
IMG_6454.JPG
IMG_6451.JPG
Vw up white - 60pk- bluemotion- K&N cold air intake - xenon verlichting- LED stadsverlichting- carbon wrapping- Race striping- 16" Lichtmetalen Dotz velgen- Smoke achterlichten- Getinte ramen- Custom made decal stickers

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Aanzuigbuis luchtfilterhuis

Bericht door Touchwood » zo 24 jul 2016, 14:02

Ziet er blits uit. Je kan nu ook gemakkelijk bij de bougies zonder eerst zaken te moeten demonteren.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Aanzuigbuis luchtfilterhuis

Bericht door lupocor » zo 24 jul 2016, 14:28

staat wel mooi en zal ook wel leuk klinken.
maar om nu te zeggen dat het voelbaar meer vermogen geeft, was het maar zo simpel.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Aanzuigbuis luchtfilterhuis

Bericht door dennuus1 » zo 24 jul 2016, 17:18

Touchwood schreef:Ziet er blits uit. Je kan nu ook gemakkelijk bij de bougies zonder eerst zaken te moeten demonteren.
Normaal gesproken hoef je alleen maar het luchtfilterhuis eraf te trekken, zit in rubbers gedrukt, demonteren is letterlijk 5 sec werk.... :roll: :lol:

Plaats reactie