Chromelook sierlijst van de Action

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Darryl » ma 10 mar 2014, 15:39

Hallo allemaal,

Ik heb van de week bij de action een sierlijst gekocht voor 5 euro, ongeveer 2,5 meter lang met een breedte van ongeveer 1cm dacht ik.
Makkelijk op maat te knippen met een schaar en op te plakken. Ik moet zeggen dat ik dacht dat ik het wel alleen kon maar met 2 personen is het toch net wat makkelijker. Mijn vriendin kon de achterklep op werkhoogte houden zodat ik 2 handen had om de sierlijst precies goed te plakken. En hier het resultaat, binnen 20 minuten zat het erop.

Voor die 5 euro ziet het er erg goed uit. Ik heb alleen niet genoeg over om beide deuren nog te voorzien van deze sierlijst.
Verder ben ik benieuwd of de lijm het wel zal houden als de zon er lang op schijnt...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Xanderv » ma 10 mar 2014, 15:47

Zo ziet er strak uit, ik ga ook even kijken!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door HeHo » ma 10 mar 2014, 15:57

Ziet er idd mooi uit.

Voor de achterkant voldoet het. Aan de voorkant moet je het niet plakken. Na 2 jaar is het chroom verweerd.
Er zit een heel dun plastic laagje overheen, die begint dan te schilveren.

Op de zijkanten weet ik het niet, maar ik zou het zelf niet doen.
De lijm houdt het wel vol ;) Met een beetje pech trek je de lak er af mocht je het ooit willen verwijderen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Xanderv » ma 10 mar 2014, 16:03

Nou ik heb even gekeken en inderdaad 2,5 meter maar de breedte is 2 cm en dan vind ik te breed helaas.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Darryl » ma 10 mar 2014, 18:24

Henkjan schreef:Ziet er idd mooi uit.

Voor de achterkant voldoet het. Aan de voorkant moet je het niet plakken. Na 2 jaar is het chroom verweerd.
Er zit een heel dun plastic laagje overheen, die begint dan te schilveren.

Op de zijkanten weet ik het niet, maar ik zou het zelf niet doen.
De lijm houdt het wel vol ;) Met een beetje pech trek je de lak er af mocht je het ooit willen verwijderen.
Ah oke! Dat van het lak eraf trekken had ik geen idee... De achterklep is van glas dus daar kan het dan toch niet gebeuren?

Op de voorkant plakken ziet er toch niet uit :lol:

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door N!jntje » di 11 mar 2014, 00:36

Ik heb eerder ook een sierstrip geplakt op mn zijspiegels (in het randje) en op mn achterklep. Wel is die van mij iets dunner.
Bij de plaatselijke automaterialenzaak kun je vaak wel zown chrome sierstrip kopen voor +- 8 euro. Dan heb je hem nog van 3m ook :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Tom Westendorp » di 11 mar 2014, 10:12

Henkjan schreef:Ziet er idd mooi uit.

Voor de achterkant voldoet het. Aan de voorkant moet je het niet plakken. Na 2 jaar is het chroom verweerd.
Er zit een heel dun plastic laagje overheen, die begint dan te schilveren.
Serieus? Lekker boeiend! 5 euro! :lol: :whistle: :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door N!jntje » di 11 mar 2014, 10:29

Tom: het boeiende eraan vind ik dat dit soort sierlijsten letterlijk hechten aan je lak. En na ongeveer een jaartje verweert zullen zijn. Dus dan trekt een autoliefhebber ze eraf. Alleen is er een groot risico dat je de lak meetrekt ivm de lijm.

Mijn sierstrip heb ik al eerder moeten vervangen omdat ik hem net niet mooi genoeg vond zitten. Het plakgedeelte bleef achter op het zwarte kunststof van Mn zijspiegel. Na 3 weken plakken was het al rotwerk om te verwijderen. Laat staan als het er een heel jaar op zit

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Tom Westendorp » di 11 mar 2014, 10:38

Dat ben ik zeker met je eens.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Darryl » di 11 mar 2014, 12:37

N!jntje schreef:Tom: het boeiende eraan vind ik dat dit soort sierlijsten letterlijk hechten aan je lak. En na ongeveer een jaartje verweert zullen zijn. Dus dan trekt een autoliefhebber ze eraf. Alleen is er een groot risico dat je de lak meetrekt ivm de lijm.

Mijn sierstrip heb ik al eerder moeten vervangen omdat ik hem net niet mooi genoeg vond zitten. Het plakgedeelte bleef achter op het zwarte kunststof van Mn zijspiegel. Na 3 weken plakken was het al rotwerk om te verwijderen. Laat staan als het er een heel jaar op zit
Moet wel erbij zeggen dat het niet bepaald kwaliteits lijm is, volgens mij zitten op de duurdere versies lijm op van 3M, bij die zal de kans dat je de lak meetrekt groter zijn dan die van de goedkopere versies.
N!jntje schreef:Ik heb eerder ook een sierstrip geplakt op mn zijspiegels (in het randje) en op mn achterklep. Wel is die van mij iets dunner.

Bij de plaatselijke automaterialenzaak kun je vaak wel zown chrome sierstrip kopen voor +- 8 euro. Dan heb je hem nog van 3m ook :)
Zat er idd ook aan te denken om die kier in bij de zijspiegels op te vullen met een dunner stripje.

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door HeHo » di 11 mar 2014, 14:24

Petrolhead Tom schreef:
Henkjan schreef:Ziet er idd mooi uit.

Voor de achterkant voldoet het. Aan de voorkant moet je het niet plakken. Na 2 jaar is het chroom verweerd.
Er zit een heel dun plastic laagje overheen, die begint dan te schilveren.
Serieus? Lekker boeiend! 5 euro! :lol: :whistle: :D

Die 5 euro boeit ook niet, de lakschade wel. Zeker die 3M tape plakt als een dolle.

Ik heb er eens over nagedacht om een heel dun subtiel stripje in de grill te plaatsen. Links en rechts van het VW logo dus. Zoals de VW Up! GTI concept.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Tom Westendorp » di 11 mar 2014, 14:55

3M verkoopt wel van die stukjes tape die niet zo breed zijn. Moet te doen zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door MuziekUP » za 15 mar 2014, 22:09

Ik heb de vw sierlijst gekocht, wil de achterkant van mijn Up ietsje glas geven. Wacht nog even met monteren, volgens de instructie dient de temperatuur >15 graden te zijn. Binnenkort achterklep goed schoonmaken en dan strip monteren, ben benieuwd
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Xanderv » zo 16 mar 2014, 09:31

Zou de originele ook graag willen maar vind bijna 200 euro voor een klein stripje rondom wel erg veel geld.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door MuziekUP » zo 16 mar 2014, 11:26

Xanderv schreef:Zou de originele ook graag willen maar vind bijna 200 euro voor een klein stripje rondom wel erg veel geld.
€ 200 rondom ??? Ik weet niet wat de strips voor de zijkanten kosten, maar ik heb de strip achter gekocht in Duitsland.
Officiële prijs daar is € 51,90, in NL € 119,00 :o En dat geldt voor veel meer artikelen.
Nou is zo'n € 50,00 nog steeds niet echt weinig, maar wel origineel en zeker dat het past.
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door Xanderv » zo 16 mar 2014, 19:45

Zijkant is bij Udenhout 125 en achterklep 60, dus bijna 200 euro rondom.

Net gekeken op ebay en zie ze wel staan voor rond de 50 euro maar dat is niet de chroom high up lijst. Dat is volgens mij de cheer up lijst. Of ik zie het verkeerd heur
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Chromelook sierlijst van de Action

Bericht door MuziekUP » ma 17 mar 2014, 10:18

Xanderv schreef:Zijkant is bij Udenhout 125 en achterklep 60, dus bijna 200 euro rondom.
Dat is bij elkaar wel een aardig bedrag idd :o

Ik zou er aan de ene kant ene kant nog even over nadenken als ik jou was? En aan de andere kant nog even blijven rondvragen en op internet rondkijken. Wellicht kom je een leuke aanbieding tegen (ergens een setje met combi-korting?).
Aangezien de strips goed zichtbaar zijn en de auto moeten verfraaien, zou ik gaan voor de originele of erg goede imitatie en niet gaan voor een soort standaard keuken/badkamer/caravan/boot/auto-strip en die op maat proberen te knippen.
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Plaats reactie