Welke schroefset? En vering algemeen.

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
RoyzzNL
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 18:53

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door RoyzzNL » zo 23 dec 2018, 22:25

Krijg je met een ap schroefset je auto ook zo als deze video https://m.youtube.com/watch?v=8C1O4toKbhY&t=4s ? En zit er nog verschil in comfort tussen h&r en ap schroefset? Want prijs scheelt nogal wat anders🤣🤣🤣

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door dennuus1 » ma 24 dec 2018, 07:09

AP moet ook wel zo laag kunnen, zeker als je de stelpotjes achter weg laat.

H&R staat wel bekend als een stuitermerk, heb er verder zelf geen ervaring mee. AP is redelijk comfortabel.

7UP
Forum newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:56

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door 7UP » do 03 jan 2019, 18:02

@Antera, doe jij nog de eibach verlaging veren voor up gti en wat kost zoiets incl. montage.
groet jan

RoyzzNL
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 18:53

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door RoyzzNL » di 15 jan 2019, 22:38

Maandag schroefset laten monteren ziet er allemaal goed uit alleen wel opletten met drempels nu 🤣🤣🤣

RoyzzNL
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 18:53

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door RoyzzNL » di 15 jan 2019, 22:39

Foto van auto met de ap schroefset
Bijlagen
20190114_155053.jpg

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Xanderv » vr 18 jan 2019, 17:01

Ok die staat laag! Nu nog andere velgen? Ik vind het nu net of ie door zijn hoeven is gezakt.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Tom Westendorp » ma 21 jan 2019, 10:32

Die is goed laag zeg! Wielen staan top!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RoyzzNL
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 18:53

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door RoyzzNL » do 24 jan 2019, 17:18

Dit zijn winter velgen dus vind dit prima uitzien ^^ over 2 maanden gewoon weer originele gti velgen eronder stond er goed onder :p

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Xanderv » vr 25 jan 2019, 16:15

Ah ok ja voor winterwielen zijn ze super haha.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

RoyzzNL
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 18:53

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door RoyzzNL » zo 10 feb 2019, 13:40

Vandaag zomervelgen weer gemonteerd ziet er strak uit!
Bijlagen
IMG-20190210-WA0003.jpeg

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door dennuus1 » zo 10 feb 2019, 16:31

Netjes!

Gebruikersavatar
rrvandooren
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 28 nov 2018, 19:42
Locatie: Groningen

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door rrvandooren » ma 11 feb 2019, 08:22

Mooi hoor!
Volkswagen Up! GTI Tornado Red ‘18
Volkswagen Polo 1.4 TDI BM ‘08

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Ivan Domenie » za 30 mei 2020, 07:15

PR010 schreef:
zo 22 feb 2015, 17:31
Ik ga deze maand verlaginsveren van Apex kopen. 4cm
Heb je de UP! met apex veren nog?
en mag ik vragen ze bevallen!

en heb je een foto?
Ivan
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door NoTVR » vr 14 aug 2020, 10:22

Ik heb alle fora doorgebladerd, ook die van upownersclub, en ik kan geen conclusies trekken.
Eerst dit:
De Tornado UP GTI (ja Tom; ik wilde perse een GTI, marketing heeft mij tuk😁 want ik ben niet van zins deze auto ooit weg te doen) staat inmiddels naast de White UP voor de deur. De soundactor is eruit, de reservewiel ruimte is beplakt met bitumen, de mat erop voorzien van EPDM dakbedekking, achter de plastic plankhouders ook EPDM geplakt tegen resonanties. De beats subwoofer die is gebouwd tegen alle luidspreker bouwprincipes in ga ik misschien vervangen door een eigenbouw met een dual coil 2Ohm Pioneer 25cm woofer zodat je het volledige volume van de reserveband uitsparing gebruikt. Uitlaat en inlaat gaat niets aan gebeuren: hoe stiller hoe beter. Wellicht gaat de deur bekleding er nog af om te beplakken met lood bitumen. Maar dan gaan er ook gelijk andere speakers in (probleem: 2Ohm bij Beats).

Ter zake nu:
De GTI heeft duidelijk een anders reagerend onderstel, waarschijnlijk niet als gevolg van andere KYB dempers die eronder zouden zitten. Volgens Autodoc zijn het namelijk dezelfde dempers als onder de MPI UP's

Ik wil het rijden van de GTI toch aanpassen, dus langs VAGTECHNIEK voor meer koppel, en wil het onderstel beter zien te krijgen. Er zitten sinds vandaag Conti PremiumContact 205/40/17 banden onder, dus daar valt geen winst te behalen.
De auto hoeft van mij niet omlaag met al die drempels hier.
Volgens de fora:
H&R is te hard
Eibach Pro geeft 10mm verlaging; dat kan wat mij betreft net. Past misschien best goed bij de KYB's, maar dat is dezelfde setting als mijn MPI. Die rijdt heel goed, maar jullie begrijpen: het moet beter...

Schroef sets:
Eibach Prostreet S ( wel de duurste)
ST X (ik begreep dat die wat sportiever zijn dan de KW's en totaal andere () veren hebben)
Bilsteins B14, maar die komen dan waarschijnlijk op hun hoogste stand te staan, en daar heb je geen schroef set voor (). En wat voor dempers zitten daarbij, ook de B8 of B6?
Dempers
Alleen de dempers vervangen door B8. Maar... door de gasdruk in de dempers zou de auto achter 1cm omhoog gaan... da's niet zo mooi...

Bilsteins B12
Vaste hoogte is wat mij betreft prima

Heeft iemand met meerdere setups gereden, voor een goed vergelijk?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 aug 2020, 11:07

Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen wat te doen. Ik heb gereden met KW en ST en ik moet zeggen dat beide goede demping hebben, veel beter dan de standaard fietspompen. De KW heeft als bijkomend voordeel dat het Inox dempers zijn. De ST zijn gewone stalen dempers en daarom is de ST set wat goedkoper.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door NoTVR » vr 14 aug 2020, 13:30

Dank,

ST is ex. Weitec en nu KW. Ik heb verschillende auto's gehad, met dempers tot 25 jaar oud eronder, maar nooit roest die de kwaliteit aantastte.
Bilsteins roesten, maar een keer inspuiten met hammerite doet wonderen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 aug 2020, 13:46

Klopt, het is vaak de schroefdraad die het begeeft (verstellen zonder de draad vrij te maken).
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door NoTVR » vr 14 aug 2020, 20:13

Na een stuk rijden over slechtere bestrating, vergelijk standaard setup GTI vs. MPI met Eibach:

Kleine oneffenheden worden door de Eibachs beter weggefilterd. Ik denk dat niet-progressieve hardere veren het karakter niet gaan verbeteren. Knalhard kan altijd maar verveelt 97% van de kilometers.

Misschien is het deels toe te schrijven aan de zwaardere wielen, maar onder de MPI zit 195/50/16 en ik denk dat het verschil in massa niet gigantisch zal zijn (GTI staat op OZ 17").
De veren van de GTI zijn korter, en moeten dus stugger zijn. H&R of B14 lijkt me dus niet verstandig, want lineair en de laatste met stuggere dempers. Bij 'altijd hard' zal dat de beste optie zijn.
Verder twijfelen dan maar weer.

steef
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 28 jun 2019, 12:21

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door steef » vr 11 sep 2020, 12:15

Onze Up heeft vanaf het begin (nieuw) een rammel in de achtervering gehad, en ik ben benieuwd of iemand dat herkend. Volgens de garage hebben ze dat allemaal. Ik wil bij vervangen dus geen VW-spul meer, en hoop dat bijvoorbeeld Bilstein dat gerammel op kan lossen.

Eerdaags zullen we de huidige shockers wel een keer moeten vervangen, en kwam ik in mijn zoektocht deze tegen:
https://www.voorwindenparts.nl/bilstein ... Schroefset

Volgens mij staat onze High Up vanaf levering 3cm lager dan standaard, en dat hoeft niet lager. Maar wat ik wel zoek, is minder springen van de achterzijde, die op dit moment veel te slap is. Ook wat minder rollen van de auto zou welkom zijn ;)

Graag jullie input, en bedankt alvast.

Gebruikersavatar
~Thijs~
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
Locatie: Amersfoort

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door ~Thijs~ » vr 11 sep 2020, 15:20

steef schreef:
vr 11 sep 2020, 12:15
Onze Up heeft vanaf het begin (nieuw) een rammel in de achtervering gehad, en ik ben benieuwd of iemand dat herkend. Volgens de garage hebben ze dat allemaal. Ik wil bij vervangen dus geen VW-spul meer, en hoop dat bijvoorbeeld Bilstein dat gerammel op kan lossen.

Eerdaags zullen we de huidige shockers wel een keer moeten vervangen, en kwam ik in mijn zoektocht deze tegen:
https://www.voorwindenparts.nl/bilstein ... Schroefset

Volgens mij staat onze High Up vanaf levering 3cm lager dan standaard, en dat hoeft niet lager. Maar wat ik wel zoek, is minder springen van de achterzijde, die op dit moment veel te slap is. Ook wat minder rollen van de auto zou welkom zijn ;)

Graag jullie input, en bedankt alvast.
Vaak is het de stofhoes over de achterschokdempers die dit geluid veroorzaakt, ik heb dit meerdere malen kunnen oplossen door de aanslagrubber die daarin zitten te smeren ;)

Plaats reactie