Goedkope instraplijst protectie

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
EmuuuH
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 09:50

Goedkope instraplijst protectie

Bericht door EmuuuH » wo 09 jan 2013, 14:10

Kwam dit tegen op het upownersclub en vind het er zelf wel goed uitzien.
En zeker voor deze prijs een mooie optie.

Vinyl is besteld 6 dollar via ebay. wanneer de up binnen is gelijk ff plakken.

http://www.upownersclub.co.uk/forum/diy ... c2573.html

Nu nog een soortgelijk iets voor de achterbumper, wellicht maar gewoon de originele van volkswagen er op laten plakken
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Goedkope instraplijst protectie

Bericht door N!jntje » wo 09 jan 2013, 15:10

Voor mijn achterklep heb ik gewoon doorzichtig folie. Speciaal voor de up gekocht. Deze kun je namelijk niet zien als je vanaf de achterkant kijkt. En dit carbon wel. En zelfs de originele kun je zien.

Voor mijn deuren had ik hetzelfde plan:) nog even kijken hoe ik het ga toepassen:) ik heb namelijk ook nog chroomtape (die je in de rand van de spiegels hebt. Ff kijken wat mooi is!

EmuuuH
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 09:50

Re: Goedkope instraplijst protectie

Bericht door EmuuuH » wo 09 jan 2013, 16:05

waar heb je dat doorzichtige folie gekocht als ik vragen mag?
En is dat plakken een beetje te doen?
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Goedkope instraplijst protectie

Bericht door Inge » wo 09 jan 2013, 18:52

Ik heb hetzelfde gedaan bij mijn Go - besteld via lackschutz.de. Ik heb zowel de achterbumper (bovenkant) als de instap bij de deuren gedaan. Als mij dit lukt dan kan iedereen het. Gewoon de tijd nemen - eerst alles goed vetvrij maken en dan water met een druppel afwasmiddel op het te beplakken stuk spuiten zodat de folie goed op zijn plaats glijdt en te corrigeren is. Daarna het water eronderuit wrijven met het hulpmiddel wat bij de folie zit. (Ik heb een zakdoek gebruikt vond ik prettiger werken.) Heeft me alles bij elkaar denk ik een 1 1/2 uur gekost. Ben met de bumper begonnen daar die het makkelijkste is en als je eenmaal doorhebt hoe het werkt is het goed te doen.

Voordeel van dit folie is dat je het inderdaad niet ziet.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Goedkope instraplijst protectie

Bericht door N!jntje » do 10 jan 2013, 00:08

EmuuuH schreef:waar heb je dat doorzichtige folie gekocht als ik vragen mag?
En is dat plakken een beetje te doen?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... RP:DE:1123

Er zijn meerdere soorten te koop. En aangezien ik al een aanzetstuk had. Heb ik deze niet gekocht. (aanzetstuk kost 1 euro. Dit is om de luchtbellen eronderuit te halen)
Het is allemaal heel makkelijk. Gewoon zoals hierboven beschreven staat.

Let op dat als je het koopt je de 150 qm neemt en hoger! Deze is namelijk extra stevig!

EmuuuH
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 09:50

Re: Goedkope instraplijst protectie

Bericht door EmuuuH » do 10 jan 2013, 09:11

Thanks! gelijk maar even besteld!

Geloof dat ik thuis nog wel ergens zo'n aanzetstuk heb liggen.. Wat is de engelse of duitse naam voor zo'n ding? ( voor ebay )
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Goedkope instraplijst protectie

Bericht door N!jntje » do 10 jan 2013, 11:06

EmuuuH schreef:Thanks! gelijk maar even besteld!

Geloof dat ik thuis nog wel ergens zo'n aanzetstuk heb liggen.. Wat is de engelse of duitse naam voor zo'n ding? ( voor ebay )
Rakel

zoekt en gij zult vinden :twisted:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... _nkw=rakel

Plaats reactie