achterbank verwijderen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
sohoa
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 apr 2012, 08:38

achterbank verwijderen

Bericht door sohoa » zo 29 jul 2012, 10:09

Ik probeer uit te zoeken of mijn achterbank van de UP eruit kan, het blijkt dat ik dan meer ruimte heb voor mijn vakantiespullen, alleen ik weet niet hoe, iemand tips hoe dat te doen.

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Ben » zo 29 jul 2012, 10:28

bij een deelbare bak bij middelste draaipunt kapje weg daarna bout er uit draaien
buiten zijde zitten bij de draaipunten een schuif er om heen deze weg draaien en de bank kan er uit
veel succes
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Gebruikersavatar
sohoa
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 apr 2012, 08:38

Re: achterbank verwijderen

Bericht door sohoa » zo 29 jul 2012, 16:00

Dank voor je tip en hoe heet zo'n sleutel?

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Tom » ma 06 aug 2012, 10:45

Hier staan een aantal hele duidelijke foto's :
http://www.upownersclub.co.uk/forum/diy ... page2.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sohoa
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 apr 2012, 08:38

Re: achterbank verwijderen

Bericht door sohoa » zo 02 sep 2012, 16:14

Heb een deelbare achterbank. Buitenzijde gelukt dmv wegschuiven vergrendeling, alleen binnenkant moertje weghalen
(foto 1) en verder weet ik het niet. Er zit een kapje overheen en ik durf dit niet zo maar los te rukken. zie ook de foto, hoe krijg je dit weg? (foto 2).

Iemand tips?
Bijlagen
IMG-20120902-00013.jpg
foto 2
IMG-20120902-00013.jpg (70.04 KiB) 33139 keer bekeken
IMG-20120902-00012.jpg
foto 1
IMG-20120902-00012.jpg (106.38 KiB) 33139 keer bekeken

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Travel Wolf » za 05 jan 2013, 11:20

Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan als jij omschrijft op het UP-forum. De deelbare achterbank verwijderen, in het midden de schroef los... en dan?? Hoe kan je het midden los halen? Kan het plastic er af zonder dat het breekt??

ben je inmiddels achter de oplossing? Ik hoor het graag even!

En vraag 2: ben je nog tegen andere problemen aan gelopen? Zoals de bedrading van de gordels signalering of zo.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
sohoa
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 apr 2012, 08:38

Re: achterbank verwijderen

Bericht door sohoa » za 05 jan 2013, 22:40

Ben al bij de VW dealer geweest en voor hun is het ook een raadsel, maar we hebben afgesproken voordat we op vakantie gaan dat ze de achterbank er uit halen.

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Antera » zo 06 jan 2013, 20:26

Of je vraagt het even aan mij :mrgreen: Hoop dat je hier wat mee kan:




Uitbouwen:

– Achterbank -2-, in het voorste bereik, naar boven uit de steunen -3- in de -richting van pijl A- trekken.
– Achterbank -2- naar achteren in de -richting van pijl B- drukken en daarbij de zitbank -2- uit de vergrendeling -4- losmaken.
– Achterbank -2- in het achterste bereik van de verankeringen van het kinderzitje onderaan -1- vandaan trekken en uit de wagen nemen

Afbeelding


Achterbankrugleuning uit- en inbouwen

Aanwijzing: De weergave gebeurt aan de hand van het voorbeeld van de gedeelde leuning.
Uitbouwen:

– Indien aanwezig de regelbare vloer van de bagageruimte -1- verwijderen.
– Achterbank demonteren → Hoofdstuk.
– De leuninghelften naar voren klappen.

Afbeelding


– De middensteun van de leuning -2- is van een afdekkap voorzien. Het zijbeen van de afdekkap naar buiten trekken en de afdekkap van de middensteun van de leuning losmaken.
– De bouten -1- losdraaien (8 Nm) en de beugel -3- van de middensteun van de leuning -2- wegnemen.

Afbeelding


– De vergrendelingshaken aan beide zijden -1- met een schroevendraaier ontgrendelen. Daartoe de schroevendraaier tegen de rijrichting -pijl- drukken.
– De linkerleuning -3- uit de buitenste leuningsteun en de middelste leuningsteun -2- nemen.
– De rechterleuning -4- uit de buitenste leuningsteun -5- en de middelste leuningsteun -2- nemen.

Afbeelding



Inbouwen:
– Het monteren gebeurt in omgekeerde volgorde.
AanwijzingMontagevolgorde: de rechterleuning in de buitenste en middelste leuningsteun aanbrengen. Aansluitend de linker leuning in de leuningsteun aanbrengen.
– In de buitenste leuningsteunen de vergrendelingshaak met een schroevendraaier sluiten.
ATTENTIE!

Na de montage de werking controleren!

– De leuning in het slot vergrendelen.
l De rode markering aan de vergrendeling van de stoelleuning mag niet zichtbaar zijn!
– De vergrendeling controleren door aan het bovenste leuningvlak te trekken.
– De leuning ontgrendelen en naar voren klappen.
l De rode markering aan de vergrendeling van de stoelleuning moet zichtbaar zijn!
– De leuning weer het slot vergrendelen.






Inbouwen:
– Het monteren gebeurt in omgekeerde volgorde.
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
sohoa
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 apr 2012, 08:38

Re: achterbank verwijderen

Bericht door sohoa » ma 07 jan 2013, 13:50

Thanx!

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Travel Wolf » ma 07 jan 2013, 13:51

Top! Ga ik met deze handleiding erbij het binnenkort opnieuw proberen!
Wordt vervolgd...
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Bertje » vr 25 jan 2013, 14:02

Antera schreef:Of je vraagt het even aan mij :mrgreen: Hoop dat je hier wat mee kan:

Afbeelding
Zojuist de handleiding gevolgt en het is een piece of cake! :D

HEEL ERG VOORZICHTIG DOEN MET DE BANK LOSTREKKEN UIT DE HOUDERS (NR.3 OP HET PLAATJE) IN DE BODEM!!

Het zal met de temperatuur (-4) te maken hebben gehad, maar bij mij zijn, ondanks mijn voorzichtigheid, de beide houders kapot gebroken. :o
De rugleuning losmaken stelt weinig voor. Met een grote platte schroevendraaier verdraai je bij de steunen aan de zijkant de borgring naar achteren en met de juiste torx maak je de binnensteun los.

Je moet wèl eerst de zitting eruit hebben om het plastic kapje in het midden te kunnen demonteren. Ook hier voorzichtig als het zo koud is.

Zorg er dus vooral voor dat het kunststof voorverwarmd is voordat je er aan gaat trekken. Even iets opwarmen met een fohn zal helpen...
Ook denk ik dat iets WD40 wonderen doet in de houders onder de bank.

SUCCES!



Nu eerst even nieuwe houders bestellen... :oops:
Laatst gewijzigd door Bertje op vr 25 jan 2013, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Antera » vr 25 jan 2013, 18:45

Kijk en zo simpel is het en dan weet een deal dan niet
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Travel Wolf » ma 25 mar 2013, 18:06

Ook ik heb afgelopen weekend zonder achterbank rondgereden :o)
Zoals hierboven beschreven de zaak gedemonteerd. Ik heb ook de zwarte beugel/stang in het midden en de gordel....gevallen-dingen (hoe heet zoiets?). Los gemaakt. Dat laatste was nog het lastigste, omdat ik niet het goede gereedschap had voor de bout waar het gordel..... geval-ding... mee vast zit in de vloer.
Komisch trouwens dat als je die bouten eruit hebt, je door het gat naar de straat kan kijken!

Zonder de bank dus aanzienlijk meer laadruimte. Dit scheelt straks echt met de zomervakantie. Ik kan zo veel bagage meenemen. (In combinatie met de hulpveren, zie ander topic.)
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Bertje » ma 25 mar 2013, 23:28

Travel Wolf schreef:
Zonder de bank dus aanzienlijk meer laadruimte. Dit scheelt straks echt met de zomervakantie. Ik kan zo veel bagage meenemen. (In combinatie met de hulpveren, zie ander topic.)
Het viel mij op dat het setje bank, rugleuning, hoofdsteunen en dubbele bodem aardig wat gewicht vertegenwoordigd.
Scheelt weer aardig in het laadvermogen.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: achterbank verwijderen

Bericht door schmrtzzz » di 26 mar 2013, 22:56

Interessant. Kan iemand een foto posten van hoe de 'laadbak' er dan uitziet?
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Bertje » za 30 mar 2013, 07:45

schmrtzzz schreef:Interessant. Kan iemand een foto posten van hoe de 'laadbak' er dan uitziet?
Helaas geen foto van gemaakt. Maar de onderste bodem (dus het matje bovenop het reservewiel) loopt vlak door naar voren. Je houdt een mooi vlak vloertje over. Wel even knutselen de eerste keer maar als je het eenmaal weet is alles er met 5 minuten uit.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

er.win
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 19:21
Locatie: Bunnik

Re: achterbank verwijderen

Bericht door er.win » wo 25 jan 2017, 19:21

Vandaag eruit gehaald en ff foto gemaakt:
Up achterbak zonder bank.jpg
UPside down :shock:
Groeten, Erwin
VW Move-Up

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Autheo » wo 25 jan 2017, 19:35

er.win schreef:Vandaag eruit gehaald en ff foto gemaakt
Heb zoveel laadruimte nodig dan? Lijkt me zo leeg anders wel een beetje een 'klankkast' voor rij-geluiden worden.

er.win
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 19:21
Locatie: Bunnik

Re: achterbank verwijderen

Bericht door er.win » wo 25 jan 2017, 21:59

Een flinke Labrador moet mee. En dat past echt niet in de kofferbak. Neergeklapt vind ik het te hoog, dus daarom alles eruit. Maar wel een vloertje erin met wrs vloertegels vd Kwantum ivm grip en schoonmaken. We hebben alleen 2 labjes en geen kids, dus geen achterbank nodig. En we hebben nog een Ford Fusion
Groeten, Erwin
VW Move-Up

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: achterbank verwijderen

Bericht door Autheo » wo 25 jan 2017, 22:59

er.win schreef:Een flinke Labrador moet mee. En dat past echt niet in de kofferbak. Neergeklapt vind ik het te hoog, dus daarom alles eruit. Maar wel een vloertje erin met wrs vloertegels vd Kwantum ivm grip en schoonmaken. We hebben alleen 2 labjes en geen kids, dus geen achterbank nodig. En we hebben nog een Ford Fusion
Duidelijk verhaal, ik snap de keuze. Veel succes met het maken van een mooi vloertje! Kunnen we dat de 18e in Twente al bewonderen?

Plaats reactie