Wel of geen antenneversterker?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Fiekert123
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 nov 2017, 11:49

Wel of geen antenneversterker?

Bericht door Fiekert123 » wo 04 aug 2021, 12:06

Goedemiddag,

een aantal jaren geleden heb ik samen met mijn kameraad die hier ook actief is mijn Up uit 2012 met een OEM DAB+ radio (RCD215) gefit,
we hebben toen alleen niet de afdichting van de antennevoet in het dak gesealed, en daarom is over tijd het DAB+ signaal helemaal pleite. ik heb ter vervanging een nieuwe antennevoet besteld, en nu vraag ik me af of het zin heeft om er een booster tussen te plaatsen voor een beter signaal. zijn er dan bepaalde antenneversterkers die ik op de kabel naar de radio toe kan plaatsen. heb al een beetje rondgezocht en ben erachter dat 1S0035577A bij soortgelijke modellen als "vervangend" onderdeel staan. Kan en heeft het zin om een "nieuwere" versterker van een recenter model te nemen voor een beter signaal?

bedankt alvast,
Feike

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Wel of geen antenneversterker?

Bericht door Caddykaatje » wo 04 aug 2021, 16:19

Fiekert123 schreef:
wo 04 aug 2021, 12:06
Goedemiddag,

een aantal jaren geleden heb ik samen met mijn kameraad die hier ook actief is mijn Up uit 2012 met een OEM DAB+ radio (RCD215) gefit,
we hebben toen alleen niet de afdichting van de antennevoet in het dak gesealed, en daarom is over tijd het DAB+ signaal helemaal pleite. ik heb ter vervanging een nieuwe antennevoet besteld, en nu vraag ik me af of het zin heeft om er een booster tussen te plaatsen voor een beter signaal. zijn er dan bepaalde antenneversterkers die ik op de kabel naar de radio toe kan plaatsen. heb al een beetje rondgezocht en ben erachter dat 1S0035577A bij soortgelijke modellen als "vervangend" onderdeel staan. Kan en heeft het zin om een "nieuwere" versterker van een recenter model te nemen voor een beter signaal?

bedankt alvast,
Feike
Volgens mij is het DAB+ signaal nog niet helemaal goed dekkend in Nederland. Ik merk af en toe in onze Up dat hij van DAB+ naar FM schakelt wanneer het signaal slechter wordt. Of een versterker dan zin heeft betwijfel ik.
Volkswagen UP GTI

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Wel of geen antenneversterker?

Bericht door Blackciti » za 07 aug 2021, 15:32

DAB+ blijft ook bij zwak signaal stabiel. Als je een antenneversterker plaatst versterkt die ook alle storing die er eventueel in het signaal zit en daar ben je dan beslist niet blij mee.

Plaats reactie