Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door Joch3m » do 20 aug 2020, 11:50

Hoi,
De airco verdamper die achter mijn dashboard zit is lek. Reparatie zou rond de 900 euro komen mede doordat het dashboard eruit moet. Helaas heb ik dat budget niet en zag dat de verdamper zelf niet heel duur is. Ik wil dus kijken of ik zelf de reparatie niet kon uitvoeren en ben opzoek naar een handleiding om het dashboard uit te bouwen. Ben zelf redelijk handig, doe al het auto onderhoud zelf maar heb nog nooit een dashboard uitgebouwd dus alle hulp is welkom.

En ja, heb de zoekfunctie gebruikt, kwam 1 topic tegen waarvan helaas alle foto's offline waren dus kwam daar niet verder mee.
J.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » do 20 aug 2020, 12:47

Er heeft toevallig iemand een topic geopend om het kachelhuis zelf te vervangen, dat komt natuurlijk op hetzelfde neer. Wellicht dat iemand je aan een werplaatshandleiding voor de up! kan helpen. Er is geen Haynes manual of iets dergelijks dus ik denk dat je op iemand bent aangewezen die het ofwel zelf al eens heeft gedaan of weet hoe je het moet doen. Het is geen klusjes om even tussendoor op een avond te doen, zoveel is zeker.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door dennuus1 » do 20 aug 2020, 20:19

Alvorens je begint eerst het aircosysteem leeg laten halen (als deze al niet helemaal leeg is)

En verder is het niks meer dan gewoon dingetje voor dingetje loshalen.... Alle losse kappen eraf, radio eruit, tellerklok etc, stuurkolom laten zakken.... Net zo veel los halen tot je het dashboard eruit kan halen.

Veel foto's maken, want je gaat héél veel stekkertjes tegen komen, die ook allemaal weer terug moeten....


Maar 900,- is écht geen gekke prijs om het te laten doen. Dat ben je met een gemiddelde auto al kwijt aan een grote onderhoudsbeurt.

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door Joch3m » vr 21 aug 2020, 11:20

Heren, bedankt voor de reactie's. Als ik het zo lees dan laat ik het aan me voorbij gaan. Dan wordt het maar gewoon arco ipv airco.
Groet,
Jochem
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door Tom Westendorp » vr 21 aug 2020, 19:14

Als het € 900,- moet kosten om de Airco weer voor elkaar te hebben dan is dat maar zo, ik ga niet zonder rijden. Helemaal niet met dit weer.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door dennuus1 » vr 21 aug 2020, 20:42

Auto rijden kost geld. De vagling is zeer goedkoop te rijden qua onderhoud en reparatie kosten. Bij de BMW of Audi dealer zullen ze lachen om een factuur van 900,-.

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door Joch3m » vr 21 aug 2020, 20:49

Goed bedoelde maar zeer kortzichtige opmerkingen, het leven gaat niet altijd zoals je geplanned hebt. In mijn geval betekende dat oa een halvering van inkomen (vul de rest maar zelf in).
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door dennuus1 » za 22 aug 2020, 08:36

Was uiteraard niet zo bedoeld :)

G6-R
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 apr 2021, 08:59

Re: Dashboard uitbouwen Seat Mii

Bericht door G6-R » do 06 mei 2021, 15:11

:dance: hier heb ik ook gekeken altijd makkelijk
https://www.youtube.com/watch?v=vzL4PNxddyM
moest een dashboard vervangen ivm schade en geplofte airbag

Plaats reactie