Boordcomputer weergave bij start

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
koningpaulus
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 01 mar 2020, 17:58

Boordcomputer weergave bij start

Bericht door koningpaulus » di 31 mar 2020, 12:39

Beste forumleden,

ik stoor mij aan een kleinigheidje in de Up (2016); als ik de auto aan zet begint de boordcomputer standaard met de weergave van de olietemperatuur. Is het mogelijk om deze standaard weergave te wijzigen naar bijv. de tijd/klok?
Nu moet ik iedere keer handmatig doorklikken via het pookje naast het stuur naar bijv de tijd, maar onthouden doet 'ie niet.

Alvast dank.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Boordcomputer weergave bij start

Bericht door Autheo » di 31 mar 2020, 21:32

koningpaulus schreef:
di 31 mar 2020, 12:39
Beste forumleden,

ik stoor mij aan een kleinigheidje in de Up (2016); als ik de auto aan zet begint de boordcomputer standaard met de weergave van de olietemperatuur. Is het mogelijk om deze standaard weergave te wijzigen naar bijv. de tijd/klok?
Nu moet ik iedere keer handmatig doorklikken via het pookje naast het stuur naar bijv de tijd, maar onthouden doet 'ie niet.

Alvast dank.
De standaardweergave is niet de olietemperatuur, maar de watertemperatuur. Bij mijn weten kun je die standaardweergave niet wijzigen. Overigens best handig, dat de watertemperatuur als default staat, zo wordt je er extra op geattendeerd dat je, zolang de bedrijfstemperatuur van 90 graden nog niet is bereikt, je nog rustig aan moet doen, en niet teveel van de motor vragen. Pas als die bereikt is, stel ik het display af op de door mij gewenste weergave (zelf klik ik even door tot het actuele verbruik, de tijd wordt in m'n navigatiescherm toch al weergegeven).

Plaats reactie