Up stoelen demonteren

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
oudwater75
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 17:40

Up stoelen demonteren

Bericht door oudwater75 » za 01 feb 2020, 09:35

Hallo allemaal.

Via de zoekfunctie heb ik mijn vraag/ antwoord niet kunnen vinden vandaar dit nieuwe onderwerp.

Ik heb een vw up 2012 3 deurs 1.0 met airco en elektrische ramen verder geen spectaculaire opties. ( exacte editie weet ik even niet zo uit mijn hoofd )

Nu heb ik helaas van de week geconstateerd dat ik erge water overlast heb in de auto aan de bestuurderskant ( zowel voor als achter ). Voorzijde echt zeiknat en achterzijde stond ongeveer 5cm water😭😭😭

Nu om schimmel stank e.d. tegen te gaan van de bekleding wil ik alles zo veel mogelijk los gaan maken. En om het zoeken naar de lekkage te vereenvoudigen.

Om de bekleding los te maken zal ik ook de voorstoel en de rail los moeten maken.
Nu ziet dat er in principe niet al te moeilijk uit maar zijn er eventueel nog dingen waar ik specifiek op moet letten? Dit om schade of eventuele problemen te voorkomen.

Eind van de middag wil ik er aan gaan beginnen dus ik hoop dat iemand mij tips kan geven.

Bedankt alvast
Groeten
Mario

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Up stoelen demonteren

Bericht door Autheo » za 01 feb 2020, 09:59

Voor het demonteren van de stoelen heb ik niet direct tips. Maar wat de lekkage betreft zou het me niet verbazen als dit het bekende probleem is van verstopte afwatering onder de voorruit. Daar vind je genoeg informatie over op dit forum. Gebruik de zoekwoorden vochtprobleem, water etc. Succes!

oudwater75
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 17:40

Re: Up stoelen demonteren

Bericht door oudwater75 » za 01 feb 2020, 11:45

@Autheo,
Die 59 bladzijdes🙈🙈 heb ik helaas allemaal al doorgenomen van de water problemen bij de UP's. Heel veel opties waar het allemaal lek kan zijn...

Maar eerst die stoel er maar gauw uit voordat het begint te schimmelen en te stinken.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Up stoelen demonteren

Bericht door N!jntje » za 01 feb 2020, 22:22

Tipje: gebruik een veeltand voor de bouten van de stoel. Doe je dit niet en je zit net te ondiep in de xtn veeltand.... dan draai je ze dol. Ze zitten namelijk met redelijk vast.

Mocht je die veeltand niet hebben dan vraag de dealer even om 4 boutjes een halve slag los te draaien. Dan kun je daarna het werk af met een torx.

Gebruikersavatar
Miietje
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 aug 2018, 15:45

Re: Up stoelen demonteren

Bericht door Miietje » zo 02 feb 2020, 17:13

Wellicht even een speciaal bitje kopen. verder zie.
https://youtu.be/98OruL3__pg
Mii sport connect april 2015

Plaats reactie