Het hoe verwijder ik interieur delen topic

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Het hoe verwijder ik interieur delen topic

Bericht door Bertjuh » ma 28 jan 2019, 20:18

Aangezien er nogal eens een vraag wordt gesteld met betrekking tot het demonteren van interieurdelen, hier maar een topic er over..

De informatie waar ik aan kan komen beperkt zich wel tot de panelen van de eerste generatie Up!
De informatie zal mondjes maat hier geplaatst worden aangezien het nogal een klusje is wat nogal wat vrije tijd in beslag neemt en ik dit helaas niet in overvloed heb :lol:

Mocht je informatie hebben over het demonteren van interieurdelen kan je het in een reactie achter laten (bij voorkeur met plaatjes/foto's) Dan zal ik ze in 1 van de onderstaande bericht toevoegen.
Laatst gewijzigd door Bertjuh op ma 28 jan 2019, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Het hoe verwijder ik interieur delen topic

Bericht door Bertjuh » ma 28 jan 2019, 20:18

Midden console

Om het midden console te demonteren moeten we eerst een klein stukje van het dashboard demonteren.
Dit stukje dashboard ziet er bij de Take Up! iets anders uit dan bij de andere modellen, maar het proces is hetzelfde.

Onderstaande delen zijn te demonteren door ze uit de clips te trekken, waarbij je het beste aan de bovenzijde kan beginnen.
up-772.png
Take up!
up-772.png (81.3 KiB) 4447 keer bekeken
up-774.png
Andere modellen
up-774.png (88.33 KiB) 4447 keer bekeken
Hierna kunnen we de schakelaar en versnellingspookhoes demonteren.
De versnellingspookhoes eerst aan de 1, 3, 5 kans loshalen en daarna gewoon iets omhoog trekken.

De schakelaar vind ik het makkelijkst om, nadat je de hoes van de versnellingspook hebt verwijderd, met je hand vanaf de onderkant de schakelaar er uit drukken (zitten wel 2 kleine clipjes die je in moet drukken aan de linkerkant) Hierna uiteraard de stekker loshalen.
up-684.png
schakelaar
up-684.png (227.79 KiB) 4447 keer bekeken
Nu ook de schakelaar er uit is kunnen we beginnen aan het echte werk.

Het bovenste deel van de midden console demonteren doe je door middel van de 4 torx schroeven te verwijderen en het paneel uit de clips te trekken.
up-686.png
bovenste deel
up-686.png (238.32 KiB) 4447 keer bekeken
Nu kunnen we beginnen met het onderste gedeelte. Ook hier zit weer eens verschil in tussen een Take Up! en de andere modellen.
Maar het is een kwestie van schroeven er uit en in de richting van de pijl bewegen.
up-690.png
Take Up!
up-690.png (227.51 KiB) 4447 keer bekeken
up-688.png
Andere modellen
up-688.png (228.08 KiB) 4447 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bertjuh op ma 28 jan 2019, 21:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie