Het algemene maps + more app topic

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 05 sep 2021, 20:50

Bij mij zegt de M&M van tijd tot tijd: "We zijn benieuwd of M&M u bevalt. Laat het ons horen". Ik krijg dat alleen weg door de M&M app te sluiten en weer opnieuw op te starten. Weet iemand een manier om de vraag weg te krijgen zonder M&M te sluiten?
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Autheo » zo 05 sep 2021, 20:55

Gert schreef:
zo 05 sep 2021, 20:50
Bij mij zegt de M&M van tijd tot tijd: "We zijn benieuwd of M&M u bevalt. Laat het ons horen". Ik krijg dat alleen weg door de M&M app te sluiten en weer opnieuw op te starten. Weet iemand een manier om de vraag weg te krijgen zonder M&M te sluiten?
Al geprobeerd te antwoorden dat je die vraag niet bevalt? ;)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » zo 05 sep 2021, 21:00

Ik heb ook geen flauw idee hoe je op de vraag zou kunnen antwoorden. Dat ergerde me trouwens ook zeer al wil ik de vraag helemaal niet beantwoorden ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Pluvier » vr 19 nov 2021, 17:33

Is die stem/spraak van het navigatie gedeelte te wijzigen ? Ik vind het echt slecht verstaanbaar .
Er wordt in dit topic gesproken over opslaan van Maps &More op een sd kaartje.
Is het dan de bedoeling dat het sd kaartje in de gsm blijft zitten of kan het kaartje dan ook in de kaartlezer van de radio ?

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » vr 19 nov 2021, 19:04

De stem kan volgens mij wel gewijzigd worden maar alleen naar een andere taal. De NL dame
lijkt wel in een volstrekt onbekende taal te spreken maar je went er wel aan als je eenmaal weet wat ze zegt. Ditkan omdat het standaard berichten zijn zoals
"reidur ridden" = rechtdoor rijden
"jee heve die resdul bereid" = je hebt je reisdoel bereikt
etc etc
Volgens mij gaat het uitsluitend bij M&M om een SD kaartje in de phone. De SD kaart in de 'radio phone composition" is uitsluitend voor media zoals mp3 en flag.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Pluvier » vr 19 nov 2021, 20:16

Oké, bedankt.
Zojuist een mail gestuurd naar Vw met een klacht over de slechte kwaliteit van die stem.
Eens afwachten wat voor een reaktie daar op komt.

Denizb
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 03 nov 2021, 14:39

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Denizb » zo 21 nov 2021, 19:03

Hi all,

Ik ben sinds een maand in het bezit van een Skoda Citigo uit 2016. Hierbij zit ook een Garmin systeem bij. Als ik met BT verbind en muziek probeer af te speken blijft de muziek telkens haperen.

Hebben meer mensen last van dit probleem en hoe is dit op te lossen?

Alvast dank!

Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Pluvier » ma 29 nov 2021, 22:36

Pluvier schreef:
vr 19 nov 2021, 20:16
Oké, bedankt.
Zojuist een mail gestuurd naar Vw met een klacht over de slechte kwaliteit van die stem.
Eens afwachten wat voor een reaktie daar op komt.
Deze week een mail/reaktie ontvangen van VW..

Hartelijk dank voor uw e-mail.
In de huidige generatie navigatiesystemen worden de 'gesproken' aanwijzingen samengesteld door de in de auto aanwezige computersystemen. Dit zogenoemde Text-to-Speech systeem houdt in dat het aantal functies makkelijker kan worden uitgebreid. Ook is het hierdoor mogelijk dat het systeem de namen in uw contactpersonenlijst uit kan spreken. Dit is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de voorgaande generatie navigatiesystemen, waarin de aanwijzingen werden ingesproken door natuurlijke personen. Dit beperkte namelijk de mogelijkheden van spraakgestuurde functies en systemen.

De kunstmatige stem die hierbij ontstaat, lijkt weliswaar erg op de menselijke stem, maar vertoont op sommige gebieden nog afwijkingen; het neveneffect hiervan is echter wel dat de stem enigszins gekunsteld over kan komen. De mogelijkheden die ontstaan door gebruik te maken van Text-to-Speech zijn echter zo groot, dat men voor de huidige navigatiesystemen hierop is overgestapt. Ontwikkelingen in de techniek maken het mogelijk om bestaande systemen te verbeteren.

Uw opmerking over de uitspraak begrijp ik wel. Hier zal door de productontwikkelaars bij de verdere ontwikkeling van navigatiesystemen voor de toekomst, zoveel mogelijk rekening mee worden gehouden.
Met vriendelijke groet,

R.... A..............
Volkswagen Customer Care

Bas57
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 dec 2021, 20:25

Nieuwe radio

Bericht door Bas57 » zo 12 dec 2021, 21:38

Ik denk dat dit onderwerp hier in moet.
Hallo allemaal

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Volkswagen Up uit 2014.
Hier zit een radio in met een apart scherm boven op het Dashboard.
Maar ik wil hier graag een betere radio, met Apple CarPlay in laten bouwen.
Is dit mogelijk, of krijg ik dan problemen met mijn computer van de. Up ?

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » wo 26 jan 2022, 16:02

I.v.m. aanschaf nieuwe phone gisteren Maps and More opnieuw geinstalleerd. Het is versie 5.2.0. Wat blijkt?
De navigatie stem is nu een aangename vrouwen stem die smetteloos nederlands spreekt!!! Complimenten voor VW.

Ik geloof dat de weergave op het scherm ook verbeterd is maar ik was daar al tevreden, althans niet ontevreden over.
Als ik me vergis dan zou mijn indruk ook kunnen komen doordat mijn display van 4.7 inch naar 6,5 inch is gegaan. Of mijn indruk
van verbetering daardoor komt betwijfel ik ook weer want het verschil is minder groot dan het lijkt. Ik gebruik de landscape mode en
de hoogt van mijn scherm is maar gegaan van 6 naar 7 cm.

Enfin, ik was al tamelijk tevreden met de oudere versie maar ben met de nieuwe versie helemaal tevreden. Tegen de afhakers
zeg ik: probeer het nog eens.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Pluvier » do 27 jan 2022, 21:56

Mooi dat het goed klinkt, ik heb ook 5.2.0 maar nog steeds die niet verstaanbare engels/zuidafrikaans klinkend stem

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Wilocat » do 27 jan 2022, 22:55

Pluvier schreef:
do 27 jan 2022, 21:56
Mooi dat het goed klinkt, ik heb ook 5.2.0 maar nog steeds die niet verstaanbare engels/zuidafrikaans klinkend stem
Idem dito,
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Wilocat » do 27 jan 2022, 22:57

Hebben jullie ook steeds wanneer je een kaart update hebt gedaan dat t blijft zeggen er is een update terwijl de nieuwste erop zit. Moet nu steeds de hele app verwijderen en opnieuw installeren om te zorgen dat ik dit bericht niet meer krijgt
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » vr 28 jan 2022, 09:30

Sorry mensen maar kennelijk worden e-up rijders voorgetrokken. Dat het "more" verschilt begrijp ik want ik moet bvb het opladen kunnen programmeren maar "maps" zou toch voor iedereen hetzelfde moeten zijn, zeker in hetzelfde versie nummer van de software. Ik mag wel hopen dat dit betekent dat voor jullie de zwoele, accent en foutloze stem er spoedig aankomt. En ook de verbeterde schermweergave waarvan ik denk dat hij er toch is.

@wilocat
In mijn vorige versie van M&M uit begin 2000 kreeg ik ook steeds die melding dat er nieuwe kaarten besschikbaar waren. Uiteraard ergerde ik me daar ook aan maar ik kon het steeds afdoen door "later" of "herinner mij er later aan" aan te klikken. Waarschijnlijk was dat omdat die nieuwe kaarten er wel waren maar ik ze niet hoefde.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Pluvier » vr 28 jan 2022, 21:46

Ik blijf het vreemd vinden, ik heb een normale up uit 2019. De app is voor de normale up en de e-up. Staat ook in de details info over deze app. Het is de versie van 20 dec. 2021. Als je de reviews leest zie je dat er meer mensen klagen over de slechte verstaanbaarheid van de stem.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » vr 28 jan 2022, 23:54

Klopt ja van die ene versie voor eup en up. Eerlijk gezegd vond ik de situatie (ik wel en jullie niet) ook bizar. Dacht even het zal toch niet aan mijn nieuwe foon (oppo a53) liggen? Maar dat zou ook bizar zijn. Het enige verschil tuusen jullie en mij wat ik verder kan bedenken is dat ik alleen de kaarten voor de benelux heb gedownload terwijl jullie waarschijnlijk de EU hebben gedownload. Op mijn vorige foon had ik ook alleen de benelux en had toen ook de onverstaanbare en nauwelijks menselijke computerstem. Wie het weet of snapt mag het zeggen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » za 29 jan 2022, 00:04

PS Die oppo a53 foon is trouwens wel een beetje bijzonder. Het is een foon met stereo geluid en dat schijnt betrekkelijk (zeer?) zeldzaam te zijn als ik me niet vergis.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » za 29 jan 2022, 00:13

PS 2 Toen ik net de app nog eens offline startte kreeg ik nog de smetteloze en kraakheldere instructie "links afslaan alstublieft" te horen. Ik neem aan uit mijn laatste trip.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Pluvier » za 05 feb 2022, 17:15

Ik heb ook alleen de BeNeLux landen geinstalleerd. Ik zal alles nog eens verwijderen en er dan opnieuw op zetten, eens kijken of ik dan verschil merk.....

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Het algemene maps + more app topic

Bericht door Gert » za 05 feb 2022, 18:03

Ik zie meer in een experiment met het gebruik van een smartphone die stereo geluid heeft. Mijn fysische gevoel zegt mij dat het dat moet zijn.
a) De vraag is nl. wat voor data staan er in elk van de afzonderlijke twee stereo signalen en wat gebeurt er bij het optellen van die twee signalen. Tenminste als er opgeteld wordt in een monophone.
b) Een stereofoon is vrij zeldzaam en dat klopt met het feit dat ik geen problemen met het geluid heb en vele anderen wel.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie